Gå til innhold

Venninner som prøver å dra deg ned for å selv føle seg bedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På Tuesday, April 09, 2019 den 21.08, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ei venninne som ofte kom med kommentarer som gjorde at jeg følte meg litt nedfor etter å ha vært med henne. Hun prøvde å si ting for å selv føle seg bedre. For eksempel kunne hun si: "Ja, VI som ikke har fint hår..."  Jeg har alltid vært ganske fornøyd med håret mitt, men hun prøvde å dra meg med også fordi hun selv ikke liker håret sitt. Dette er bare ett eksempel. Det finnes mange lignende. Jeg merket at hun ikke ville meg det beste, så jeg kuttet ut kontakten med henne og flere lignende venninner. Har aldri hatt det så bra som nå! Har dere lignende venninner, så kutt dem ut på dagen! Livet er for kort til å omgås med mennesker som ikke unner deg det beste. 

Anonymkode: c679a...51b

Du hører vel selv at dette neppe er noen særlig "god vennine" ikke sant?                         

Kjenner man noen sånne folk så burde man kutte dem ut temmelig kjapt. Uansett om man er "venner" familie eller hva som helst...                        

Anonymkode: a34ab...21c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.4.2019 den 20.25, AnonymBruker skrev:

Åh, det der er akkurat som hun vennninen (eller eks-venninnen) min. Og så er de ofte så slu at de pakker inn de negative kommentarene..

TS

Anonymkode: c679a...51b

Jeg har dumpet ei venninne. Hun kom alltid med spydige kommentarer hvis det var noe jeg var fornøyd med. Hun ville ikke at jeg skulle være lykkelig. Hun likte det bedre at jeg feks var fattig og hadde problemer. Så når noe gikk min vei her i livet, så ble hun spydig og furten. Tror hun baksnakket meg også. Hun baksnakker mye. 

Anonymkode: d7fdd...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Må dra opp igjen denne tråden. For noen uker siden satt jeg meg ned med en venninne, og konfronterte henne ang hennes stygge kommentarer på hvordan jeg ser ut. Det kjentes bra. Men svaret hennes ble jeg faktisk skuffet over. Det hadde nemlig «aldri vært menigen å såre meg, hun husket ikkje hva hun hadde sagt, men at hun var en naturlig tøysete person». Kjenner jeg blir så provosert. Hun oppfører seg som om hun går på barneskolen, og gjemmer seg bak «det er bare sånn personligheten min er» (og dama er over 30 år!!) Grr. Når skal man begynne å ta ansvar for det man sier? 

Anonymkode: 47ef1...648

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som drev med slikt, men det var mer kommentarer hun kom med foran andre for å drite meg ut. Som regel endte det med at alle forstod hva hun prøvde å gjøre, og at hun egentlig bare dreit seg selv ut. En gang sa jeg skikkelig i fra rett etter en kommentar(når det var andre til stede), og hun har faktisk aldri kommet med en kommentar eller noe som har fått meg til å føle meg dårlig igjen :) Tror bare enkelte egentlig er veldig greie, men forstår ikke helt hva det gjør med personer som får høre det. Kommentarene jeg fikk var ikke veldig stygge, men jeg ble fortsatt såret fordi jeg følte det var veldig bevisst for å føle seg bedre. Nå er det som sagt helt slutt med kommentarer og vi er gode venner! :) 

Anonymkode: baab3...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en venninne for noen år siden som var helt grusom, ikke så merkbart mye ang utseende, men hun klarte å rakke meg ned på de utroligste måter f.eks da eksen min var utro så latet hun som at hun støttet meg for så å gå til han å støtte han og si sånn "ja, men hun er jo en drittkjærring da" bare for å få sjansen på han selv, hun skulle alltid bli best likt av alle, men ble noen ganger avslørt. Hun begynte også å henge med en annen eks av meg etter bruddet vårt og de hadde ikke noe vennskap fra før av. Hun kunne si når vi var på fest og jeg hadde på kjole f.eks: hvis du vil låne noen klær om du fryser så er der bare å låne ! For etterpå (etter jeg hadde lånt) begynne å dytte meg i vegger, dra av meg klærne å si at jeg utvidet klærne hennes og nektet for at hun hadde sagt at jeg kunne låne noe forand hele festen. Kastet meg også ut på gata og heg hadde ikke penger eller strøm på tlf.... gikk ute i skogen i 8 timer uten vann og holdt på å besvime. Og det værste var at uansett hva man prøvde på så fikk man ikke liksom kuttet henne ut, hun kunne manipulere til å tro at det var jeg som hadde vært slem imot henne, men EN dag, så klarte jeg å bryte med henne, og hun fikk itilleg SKIKKELIG karma tilbake. Jeg var så lykkelig og så lettet! Var en hærlig følelse! 

Anonymkode: c625d...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ hun dreit meg og også ut forrand andre hele tiden. Latterliggjøring på en måte jeg ikke kunne ta henne på. 

Anonymkode: c625d...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...