Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner😊 men da må du justere tempen ned, altså fordi desto tidligere tidspunkt ved måling, desto lavere temperatur see?

Bør klusse minst mulig med det😊men så lenge EL ikke forandret seg er det vel ikke så farlig. 

Om du feks opprinnelig tempet 36.50 kl 07:30 og endret til 06:00, må du justere tempen til 36.40, 0,5 per halvtime, see? 

Jeg ville ikke klusset med de, bare for å få bort det hule. Bedre med opprinnelig korrekt data enn fiktiv så langt det går🙈 men denne mnd påvirket det ikke da😃

spent på timen nå?

 

lykke til!!!❤️

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Sånn da har jeg justert alle de tatt ca 07.00 ned 0.05 grad, og de tatt før 06.30 opp 0.05 grad :) Siden det kun er 30 min forskjell. 

- Heldigvis ble det ingen forandring på grafen. Men det ser mye mer riktig ut. Ikke så fryktelig opp og ned.

- Neste mnd må jeg nesten bare være streng på det. Er så små marginer, og var nesten så jeg "mistet" eggløsningen min 😄

- Jeg la inn dagens temperatur da jeg stod opp som var 36.4 å da kom eggløsningen frem på grafen. Etter det endret jeg på temperaturene og klokkeslettene. Kjedelig om jeg ikke hadde fått opp DPO men fått det etter endringene. Da hadde jeg nok hvert veldig usikker på grafen. 

Veldig spent! Vi får se hvilket egg som vant 😄 Selv om den ene eggposen så ut som hadde sprukket tirsdag, var det ett annet egg like bak som var på vei, så hun var usikker. Hun sa "kanskje det er tvillinger!" 😄 Men det tviler jeg på. Da den ene var vel 2mm større enn den andre om jeg ikke husker feil. Så blir det jo gøy å se om det faktisk var eggløsning og om slimhinnen min hadde blitt 6mm (for å ta imot egget). 

Tar du noe kosttilskudd? Har selv tatt tran og folsyre i 3 mnd. Men fikk anbefalt å ta multivitamin og jod også.

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååh dette er så spennende altså!!

Aldri fått høre noe om eggpose osv jeg fra gynekolog, men hun har alltid sagt: maaaange fine egg her! Må innrømme at jeg kan 0 om eggposer osv🙈

Hvorfor er du så ofte hos gynekolog egentlig? Jeg var på en sjekk jeg, og siden kun blodprøver for å sjekke EL og that’s it, blir jo bekymret for om man skal gå dit flere ganger i måneden og sjekke eggposer osv?

Jeg tar folat, tran og betakaroten(skal være veldig bra for fruktbarheten og eggløsning)😊

Jeg er så spent på timen din jeg! Fryktelig spennende altså!

Man grubler jo sååå mye i denne prosessen! Jeg lå i går og tenkte på hvor rart det egentlig er.

Er par kan være helt fertile, ingenting feil, ha sex før/under/på dag av eggløsning i feks 3 mnd uten å bli gravid, så vips: på 4 mnd blir de gravide! Altså hva er liksom «feilen» de tre første mnd? Hvorfor går det ikke da?

Jeg skjønner liksom bare ikke det! En ting er jo om man er gammel, eller ikke har eggløsning, men som sagt, om alle forholdene er like og alle forhold er bra, hvorfor er det måneder hvor det ikke skjer?

Er det noen som vet tro?

Helt merkelig som tankene kverner når man prøver på å få baby! Man blir jo helt obsessed🙈

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååååh dette er så spennende altså!!

Aldri fått høre noe om eggpose osv jeg fra gynekolog, men hun har alltid sagt: maaaange fine egg her! Må innrømme at jeg kan 0 om eggposer osv🙈

Hvorfor er du så ofte hos gynekolog egentlig? Jeg var på en sjekk jeg, og siden kun blodprøver for å sjekke EL og that’s it, blir jo bekymret for om man skal gå dit flere ganger i måneden og sjekke eggposer osv?

Jeg tar folat, tran og betakaroten(skal være veldig bra for fruktbarheten og eggløsning)😊

Jeg er så spent på timen din jeg! Fryktelig spennende altså!

Man grubler jo sååå mye i denne prosessen! Jeg lå i går og tenkte på hvor rart det egentlig er.

Er par kan være helt fertile, ingenting feil, ha sex før/under/på dag av eggløsning i feks 3 mnd uten å bli gravid, så vips: på 4 mnd blir de gravide! Altså hva er liksom «feilen» de tre første mnd? Hvorfor går det ikke da?

Jeg skjønner liksom bare ikke det! En ting er jo om man er gammel, eller ikke har eggløsning, men som sagt, om alle forholdene er like og alle forhold er bra, hvorfor er det måneder hvor det ikke skjer?

Er det noen som vet tro?

Helt merkelig som tankene kverner når man prøver på å få baby! Man blir jo helt obsessed🙈

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Neida man skal overhode ikke gå ofte altså, men gikk i utgangspunktet fordi jeg ikke hadde mye blod under mens, og da sjekket vi like så godt alt. Å hun ville gjerne følge meg opp så jeg selv kunne få bekreftet at jeg fikk eggløsning å at det ikke påvirker min fruktbarhet. 

Å mens vi tok ultralyd forklarte hun meg ALT :) Så jeg ikke skulle bekymre meg over det at jeg knapt har mens. Hun telte eggposer hadde vel 12-13 stk. Noe som er "perfekt". Målte slimhinnen min. Der egget skal feste seg. Og renset egglederne mine. Målte også kapasiteten til eggstokken min å den er ennå ung å frisk.

Eggposene er som små baller. Det er her inne eggene modnes. Å tilslutt sprekker den største. De kjemper om å vinne plassen til å bli befruktet. Utrolig gøy å se det på skjermen. Alle er i forskjellige størrelser. Men det er ofte 1-2 som er store i forhold til resten. Å på tirsdag var den største "most" du så det tydelig på skjermen. Den hadde sprukket. 

- Snakket med mannen min om det i går. AT det er noen par som er veldig fruktbare men som aldri unnfanger. Å er bare uflaks rett og slett. Det er 25% hver mnd som er sannsynligheten for graviditet. Og det er noen få veldig uheldige par som aldri treffer på den prosenten bare. Er utrolig rart. Så er det noen som treffer på første begge ganger. 

Det de sier er jo at det er så mye som skal klaffe. Egget må være "friskt". Ofte avstøter kroppen ett befruktet egg pågrunn av defekt. Andre ganger så finner rett å slett ikke sædcellen egget. De kan være ved siden av hverandre men ikke treffe. Da de ikke kan se 😄

Å noen ganger fester ikke egget seg. Det bare glipper taket. Er så mye rart da, men ja man skulle tro at om ett egg og en sædcelle var i livmoren så ville det bare gå, men dessverre er det ikke sånn. 

Ja å hvertfall jeg som er på min første aner jo ikke hva noe er! 😛 Tenker stadig vekk hva jeg kan endre på for å øke sannsynligheten men om man er realistisk så er det ingenting du kan gjøre. I gamledager hadde de verken Wild Yam eller andre elementer for å påvirke en evt. befruktning.

- M -

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye bra info, spesielt siden jeg jo også har så lite blødning! Fikk samme svar vi da😊

Kan jeg spørre hvordan hun renset egglederne dine? Var det vondt? Gikk hun inn via livmorstappen da?

Jeg burde kanskje også gjøre det? Men gynekologen min hadde kanskje sagt det om jeg trengte det?

Hun sa bare at aaalt er normalt etter alle tester og at jeg bare skal sette i gang prøvingen. Tatt blodprøver og innvendig ultralyd osv, ja du vet jo😊

Jeg reiser på påskeferie nå, sitter på flyet så kan ta litt tid før jeg svarer, men er online igjen fra 11:00 ca! 

Du hadde time kl 11?

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så mye bra info, spesielt siden jeg jo også har så lite blødning! Fikk samme svar vi da😊

Kan jeg spørre hvordan hun renset egglederne dine? Var det vondt? Gikk hun inn via livmorstappen da?

Jeg burde kanskje også gjøre det? Men gynekologen min hadde kanskje sagt det om jeg trengte det?

Hun sa bare at aaalt er normalt etter alle tester og at jeg bare skal sette i gang prøvingen. Tatt blodprøver og innvendig ultralyd osv, ja du vet jo😊

Jeg reiser på påskeferie nå, sitter på flyet så kan ta litt tid før jeg svarer, men er online igjen fra 11:00 ca! 

Du hadde time kl 11?

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Det var ubehagelig men overkommelig. Var menssmerter ganger 3 typ. Du får litt kraftige murringer men det var ikke vondt bare ubehagelig. 

Grunnen til at det ble gjort er for å se etter blokkeringer i egglederne. Var utrolig deilig etterpå haha. 

Hun tok en lang syltynn metall pinne inn gjennom livmorstappen og spylte. Deretter noe veske som lyste opp egglederne for å se at jeg ikke hadde noe som ikke skulle være der.

Akkurat dette ba jeg ikke om men hun anbefalte det. Men er mer vanlig å gjøre det senere i prøvingen om man ikke blir gravid. Hun sa også at man har større sannsynlighet for graviditet de to mnd etter spylingen. 

Så ikke tenk på det. Alt så veldig fint ut hos deg og om legen din mistenkte noe hadde han gjort det på deg å :) 

Å hvor skal du ta turen da? Lang flytur? 

11.00 er timen min :) 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg hvert hos gynekolog. Det positive er at jeg hadde eggløsning. Det negative er at hun syns slimhinnen min er litt tynnere enn ønsket. Ikke mye men med noen mm som visst er vanlig etter ppille slutt. Tar tid før kroppen kommer seg. 

Så fikk noen tabletter som skal hjelpe meg med tykkelsen om jeg ikke blir gravid nå. 

Om slimhinnen er for tynn er det vanskeligere for egget å feste seg. Hun sa at det er mange med min tykkelse som selvfølgelig blir gravid, men ideelt sett bør den være litt tykkere for at egget skal trives. 

Føler egentlig jeg bare kan forvente å få mensen. Er liten sannsynlighet fra før av å bli gravid hver mnd så dette hjelper ikke med sannsynligheten :( 

- M - 

 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg hvert hos gynekolog. Det positive er at jeg hadde eggløsning. Det negative er at hun syns slimhinnen min er litt tynnere enn ønsket. Ikke mye men med noen mm som visst er vanlig etter ppille slutt. Tar tid før kroppen kommer seg. 

Så fikk noen tabletter som skal hjelpe meg med tykkelsen om jeg ikke blir gravid nå. 

Om slimhinnen er for tynn er det vanskeligere for egget å feste seg. Hun sa at det er mange med min tykkelse som selvfølgelig blir gravid, men ideelt sett bør den være litt tykkere for at egget skal trives. 

Føler egentlig jeg bare kan forvente å få mensen. Er liten sannsynlighet fra før av å bli gravid hver mnd så dette hjelper ikke med sannsynligheten :( 

- M - 

 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Hei du, da var jeg fremme i nord🐣

Så bra du fikk sjekket alt da, jeg får en følelse av at jeg også burde gjøre det. Gikk jo trossalt på spiral i nesten 5 år. Jeg er litt sånn at jeg tenker det må være bedre å sjekke ALT med en gang.

Jeg tror jeg skal ringe og tigge til meg en time om jeg får mensen. Bare forklare at jeg er kjempebekymret og ikke ønsker å sløse bort unødig tid grunnet alder osv osv.

De kan vel nekte en, men samtidig forstår jeg ikke hensikten om «pasient» virkelig har behov for det!

Hun fikk jo aldri målt min slimhinne, for hun sa også det at rett etter uttak vil den alltid være tynn!

Når var det du sluttet med p-piller igjen?

NEI - ikke mist håpet! Vips så sitter den!

Sa hun noe om eggposene nå da??

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De pillene feks, det er jo noe som faktisk kan hjelpe! Si at jeg nå faktisk har tette eggleder eller alt for tynn slimhinne osv, jeg ser ingen grunn til å gå uvitende! Helt ærlig!

Jeg skal få sjekket det opp for min egen skyld! Orker ikke være uvitende å prøve i 3 mnd helt unyttig fordi disse tingene ikke er sjekket!

En vanlig gynekolog kan sjekke dette?

Jeg går til et spesialistsenter så skulle jo tro de kunne sakene sine?

Men det er via henvisning fra lege da! Ikke privat!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De pillene feks, det er jo noe som faktisk kan hjelpe! Si at jeg nå faktisk har tette eggleder eller alt for tynn slimhinne osv, jeg ser ingen grunn til å gå uvitende! Helt ærlig!

Jeg skal få sjekket det opp for min egen skyld! Orker ikke være uvitende å prøve i 3 mnd helt unyttig fordi disse tingene ikke er sjekket!

En vanlig gynekolog kan sjekke dette?

Jeg går til et spesialistsenter så skulle jo tro de kunne sakene sine?

Men det er via henvisning fra lege da! Ikke privat!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Er nå 4 mnd siden pille slutt og dette kan ha hvert grunnen til at jeg fikk kjemisk første pp fordi slimhinnen var for tynn. Kan hende den har vokst siden. Den er såvidt innenfor normalen men ikke slik som de ønsker. Når man går på prevensjon blir slimhinnen tynn og for mange tar det litt tid før den blir tykk å fin. 

Da du er 36 er du faktisk innenfor til å få sjekk med en gang. Å om du allerede har fått beskjed at slimhinnen din er tynn indirekte så syns jeg kanskje legen burde fulgt deg opp litt. Ring å ta en ny sjekk så er du helt sikker. 

Gynekolog sjekker det ved innvendig ultralyd :) Men vent kanskje til etter IKM. Kan jo hende det går denne mnd. 

Med henvisning fra legen din ja :) 

Skal ta disse pillene i 5 dager fra mens. Er heldigvis ikke mye jeg trenger å få den tyknet.

1-2mm er nok perfekt så håper det går. Glad jeg sjekket meg så tidlig. Kjipt å gå hele 2019 med tynn slimhinne uten å vite om det. 

Hun sa at sannsynligheten er stor for at neste mnd tykner den men hvis det ikke er prevensjons relatert tar vi litt forhåndsregler å bruker pillene nå. Disse pillene gjør også at eggløsning ikke uteblir. Så får se :) 

Egget som vi så sist som var størst hadde sluppet. Det andre hadde ikke sluppet. Så hadde eggløsning på tirsdag. Skal inn igjen om mensen kommer og jeg må ta pillene. For da skal hun følge meg opp for å se utviklingen med disse pillene. 

Jeg vet det er mulighet for at den sitter nå, men mistet håpet en del. Og om den sitter er det en liten sjanse for abort om slimhinnen er tynnere enn ønsket. 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nå 4 mnd siden pille slutt og dette kan ha hvert grunnen til at jeg fikk kjemisk første pp fordi slimhinnen var for tynn. Kan hende den har vokst siden. Den er såvidt innenfor normalen men ikke slik som de ønsker. Når man går på prevensjon blir slimhinnen tynn og for mange tar det litt tid før den blir tykk å fin. 

Da du er 36 er du faktisk innenfor til å få sjekk med en gang. Å om du allerede har fått beskjed at slimhinnen din er tynn indirekte så syns jeg kanskje legen burde fulgt deg opp litt. Ring å ta en ny sjekk så er du helt sikker. 

Gynekolog sjekker det ved innvendig ultralyd :) Men vent kanskje til etter IKM. Kan jo hende det går denne mnd. 

Med henvisning fra legen din ja :) 

Skal ta disse pillene i 5 dager fra mens. Er heldigvis ikke mye jeg trenger å få den tyknet.

1-2mm er nok perfekt så håper det går. Glad jeg sjekket meg så tidlig. Kjipt å gå hele 2019 med tynn slimhinne uten å vite om det. 

Hun sa at sannsynligheten er stor for at neste mnd tykner den men hvis det ikke er prevensjons relatert tar vi litt forhåndsregler å bruker pillene nå. Disse pillene gjør også at eggløsning ikke uteblir. Så får se :) 

Egget som vi så sist som var størst hadde sluppet. Det andre hadde ikke sluppet. Så hadde eggløsning på tirsdag. Skal inn igjen om mensen kommer og jeg må ta pillene. For da skal hun følge meg opp for å se utviklingen med disse pillene. 

Jeg vet det er mulighet for at den sitter nå, men mistet håpet en del. Og om den sitter er det en liten sjanse for abort om slimhinnen er tynnere enn ønsket. 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Ikke sant - akkurat sånn tenker jeg også! Hun sa aldri at den var for tynn, men bare at det ikke var noen vits å måle det rett etter uttak da slimhinnen gjerne er for tynn da.

Hun sa at alt så kjempefint ut og at jeg utifra prøvene er like fertil som en 25-åring, MEN da har hun altså så vidt jeg vet ikke målt slimhinnen eller sjekket egglederne.

Leser meg frem til at man kun kan spyle de opp via lakroskopi eller hva det heter, eller finne ut om de er tette eller ikke slik. Jeg aner ikke jeg, blir mange tanker uten at man en gang har peiling om det gjelder en selv. Som jeg sa, man kan omtrent gruble seg i hjel!

Jeg tar en telefon på mandag og spør om jeg kan få time, om ikke går jeg privat!

Ikke mist håpet enda ❤️ Virkelig ikke😊

Vi skal klare dette vi - uansett når, så skal vi klare det!!!!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sant - akkurat sånn tenker jeg også! Hun sa aldri at den var for tynn, men bare at det ikke var noen vits å måle det rett etter uttak da slimhinnen gjerne er for tynn da.

Hun sa at alt så kjempefint ut og at jeg utifra prøvene er like fertil som en 25-åring, MEN da har hun altså så vidt jeg vet ikke målt slimhinnen eller sjekket egglederne.

Leser meg frem til at man kun kan spyle de opp via lakroskopi eller hva det heter, eller finne ut om de er tette eller ikke slik. Jeg aner ikke jeg, blir mange tanker uten at man en gang har peiling om det gjelder en selv. Som jeg sa, man kan omtrent gruble seg i hjel!

Jeg tar en telefon på mandag og spør om jeg kan få time, om ikke går jeg privat!

Ikke mist håpet enda ❤️ Virkelig ikke😊

Vi skal klare dette vi - uansett når, så skal vi klare det!!!!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Ja absolutt ta en sjekk så kan du slappe av :) Alt er nok veldig fint :) 

Har ikke peiling egentlig men hun skylte dem på under 10 min. Men det er ikke så vanlig at man har tette eggledere så tror ikke du skal tenke på det :) 

Nei håper ikke tynn slimhinne kommer i veien for meg. Er fertil å tror egget har blitt befrukta hver gang. Typisk. Er så mye som ødelegger iblant 😛 Holder ikke å bare være fertil lenger. Alltid er det noe. 

Spennende å se om pillene funker. Men helst håper jeg at jeg aldri finner ut av det og er gravid 😛 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja absolutt ta en sjekk så kan du slappe av :) Alt er nok veldig fint :) 

Har ikke peiling egentlig men hun skylte dem på under 10 min. Men det er ikke så vanlig at man har tette eggledere så tror ikke du skal tenke på det :) 

Nei håper ikke tynn slimhinne kommer i veien for meg. Er fertil å tror egget har blitt befrukta hver gang. Typisk. Er så mye som ødelegger iblant 😛 Holder ikke å bare være fertil lenger. Alltid er det noe. 

Spennende å se om pillene funker. Men helst håper jeg at jeg aldri finner ut av det og er gravid 😛 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Hei igjen, ringte gynekologen nå. Fikk jo bare snakket med sekretæren.

Ble stilt masse kritiske spørsmål, som «hvorfor mistenker du at noe er galt?».

Forklarte henne bare da at det overhodet ikke er sikkert noe er galt, men fordi jeg sliter med 1-dags blødninger og etterpå masse brunt, bekymrer dette meg og jeg ønsker rett og slett ikke å kaste bort dyrebar tid med tanke på alderen min. Som jeg også sa til deg sa jeg til henne: dersom alt er bra - ja Ok supert! Men DERSOM slimhinnene eller egglederne ser for tynn ut, er det likegreit å få startet behandling først som sist. De tar en uke påskeferie sa hun, men skulle ringe meg tirsdag etter påske for en prat. Merkelig spør du meg, og typisk at jeg antagelig sitter på flyet hjem når hun ringer, men får bare håpe hun kontakter meg!

Kjenner jeg blir frustrert over at det skal være SÅ vanskelig å få en time for sjekk! Jeg har kun vært der en gang, tok ut spiral og tok blodprøver. Jeg er faktisk 36 år og bør seriøst kunne tas seriøst! Snakker ikke ungfole på 23🙈

kjente jeg ble irritert, men, men!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen, ringte gynekologen nå. Fikk jo bare snakket med sekretæren.

Ble stilt masse kritiske spørsmål, som «hvorfor mistenker du at noe er galt?».

Forklarte henne bare da at det overhodet ikke er sikkert noe er galt, men fordi jeg sliter med 1-dags blødninger og etterpå masse brunt, bekymrer dette meg og jeg ønsker rett og slett ikke å kaste bort dyrebar tid med tanke på alderen min. Som jeg også sa til deg sa jeg til henne: dersom alt er bra - ja Ok supert! Men DERSOM slimhinnene eller egglederne ser for tynn ut, er det likegreit å få startet behandling først som sist. De tar en uke påskeferie sa hun, men skulle ringe meg tirsdag etter påske for en prat. Merkelig spør du meg, og typisk at jeg antagelig sitter på flyet hjem når hun ringer, men får bare håpe hun kontakter meg!

Kjenner jeg blir frustrert over at det skal være SÅ vanskelig å få en time for sjekk! Jeg har kun vært der en gang, tok ut spiral og tok blodprøver. Jeg er faktisk 36 år og bør seriøst kunne tas seriøst! Snakker ikke ungfole på 23🙈

kjente jeg ble irritert, men, men!

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Oi for en ekkel holdning hun hadde. Du bør ikke måtte forklare deg. Du vil sjekke og du har rett å få det sjekket om det skal hjelpe deg med å slappe av fremover. Herregud. Bra du var bestemt og sa ifra.

Og for å ta en prat? Kunne hun ikke bare gitt deg en time da? Forstår om du er 23 å prøver første gang. Men når man er i en viss alder bør man absolutt passe på slikt. 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror alt er tipptopp hos deg så ikke bekymre deg da du har blitt gravid to ganger før noe som er veldig positivt. Kos deg i påsken å kanskje blir en spire bakt hos deg nå :) 

Dette var forresten også en grunn til at jeg kanskje blør lite sa legen. At hinnen min er tynn. Men denne mnd blødde jeg 3 dager så det er bevis på at det kommer seg :) 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi for en ekkel holdning hun hadde. Du bør ikke måtte forklare deg. Du vil sjekke og du har rett å få det sjekket om det skal hjelpe deg med å slappe av fremover. Herregud. Bra du var bestemt og sa ifra.

Og for å ta en prat? Kunne hun ikke bare gitt deg en time da? Forstår om du er 23 å prøver første gang. Men når man er i en viss alder bør man absolutt passe på slikt. 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Ikke sant? Nei hun måtte ringe meg for å ta en prat! Antagelig for å sikre seg at jeg har en god årsak for å komme dit / få time!

Jeg ble fakrisk greit irritert, for holdningen var så «fiendtlig». Ja vi kan prøve i 3 mnd og se om det går og evt feile da det er noe hun kunne fikset/behandlet, eller så kan jeg få komme dit og sjekke og sørge for at vi ikke taper tid! 3 mnd er mye når man nærmer seg 37, 37 er nemlig ganske nærme 40!

usj!

La oss håpe spirene sitter hos oss begge denne mnd! Hadde gjort alt MEGET greit😆

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg tror alt er tipptopp hos deg så ikke bekymre deg da du har blitt gravid to ganger før noe som er veldig positivt. Kos deg i påsken å kanskje blir en spire bakt hos deg nå :) 

Dette var forresten også en grunn til at jeg kanskje blør lite sa legen. At hinnen min er tynn. Men denne mnd blødde jeg 3 dager så det er bevis på at det kommer seg :) 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg blødde en dag, så to dagers opphold og så lysebrunt (beklager) i en dag! Så det kan jo absolutt hende slimhinnen er tynn her!

Glad din menstruasjon har bedret seg😍 haha hadde aldri trodd jeg skulle si de ordene😅

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jo gynekologen på lommelegens sider om dette, hun svarte følgende:

Dine blodprøver er alle normale. AMH viser bra eggreserve og progesteron-verdien viser at du har eggløsning. Så langt er det bra. Du har vært til ultralyd og fått beskjed om at det så normalt ut, men her ønsker jeg flere detaljer. Årsak til de svake blødninger må skyldes forhold ved livmoren, f.eks, sammenvoksinger som kan komme etter utskraping etter en abort eller fødsel. Det mangler en viktig opplysning angående ultralydundersøkelsen. Hvor tykk var livmorslimhinnen? Ved undersøkelse tidlig i syklus er den tynn (2-4 millimeter), men gjennom syklus vokser den til mot slutten av syklus å være 10-15 millimeter tykk. En enkel vevsprøve (pipelleprøve) kan vise om slimhinnen er normalt utviklet. Hvis det er mistanke om sammenvoksinger (synnekier) i livmoren, kan det utføres hysteroskopi, en kikkertundersøkelse av livmorens innside. Da kan man også klippe over evt, sammenvoksinger. Jeg har ikke hørt om det, men man kan forestille seg at litt av spiralen er brekket av og ligger igjen? Det er kun teori, men det vil kunne ses ved en hysteroskopi. Så mitt råd er at du skal snakke med gynekologen og få utført en ultralyd sist i syklus, med evt pipelleprøve, hvis det ikke allerede er gjort. Vennlig hilsen Mette

 

Jeg forklarte jo dette til min gynekolog som mente at dette syntes hun var hysteri og hun hadde ingen årsak til å mistenke noe slikt! Så hun vet JO at jeg er stresset grunnet dette!

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte jo gynekologen på lommelegens sider om dette, hun svarte følgende:

Dine blodprøver er alle normale. AMH viser bra eggreserve og progesteron-verdien viser at du har eggløsning. Så langt er det bra. Du har vært til ultralyd og fått beskjed om at det så normalt ut, men her ønsker jeg flere detaljer. Årsak til de svake blødninger må skyldes forhold ved livmoren, f.eks, sammenvoksinger som kan komme etter utskraping etter en abort eller fødsel. Det mangler en viktig opplysning angående ultralydundersøkelsen. Hvor tykk var livmorslimhinnen? Ved undersøkelse tidlig i syklus er den tynn (2-4 millimeter), men gjennom syklus vokser den til mot slutten av syklus å være 10-15 millimeter tykk. En enkel vevsprøve (pipelleprøve) kan vise om slimhinnen er normalt utviklet. Hvis det er mistanke om sammenvoksinger (synnekier) i livmoren, kan det utføres hysteroskopi, en kikkertundersøkelse av livmorens innside. Da kan man også klippe over evt, sammenvoksinger. Jeg har ikke hørt om det, men man kan forestille seg at litt av spiralen er brekket av og ligger igjen? Det er kun teori, men det vil kunne ses ved en hysteroskopi. Så mitt råd er at du skal snakke med gynekologen og få utført en ultralyd sist i syklus, med evt pipelleprøve, hvis det ikke allerede er gjort. Vennlig hilsen Mette

 

Jeg forklarte jo dette til min gynekolog som mente at dette syntes hun var hysteri og hun hadde ingen årsak til å mistenke noe slikt! Så hun vet JO at jeg er stresset grunnet dette!

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Ja min er 6mm nå så den blir ikke 15mm som er optimalt, men kanskje 10-13. Men gynekologen ønsker at den blir 15mm så hvis slimhinnen går opp til 7-8mm er hun fornøyd til eggløsning. 

Lommelegen virker mye klokere enn gynekologen din 😛 

Jeg setter så utrolig stor pris på hysteri haha. Som pasient setter jeg stor pris på at legen min tar alt jeg sier seriøst uansett hvor hysterisk det virker. Lommelegen sa det samme som min gynekolog. 

Kanskje du kan vurdere å få en annen gynekolog? Er veldig greit å komme overens med legen sin. 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja min er 6mm nå så den blir ikke 15mm som er optimalt, men kanskje 10-13. Men gynekologen ønsker at den blir 15mm så hvis slimhinnen går opp til 7-8mm er hun fornøyd til eggløsning. 

Lommelegen virker mye klokere enn gynekologen din 😛 

Jeg setter så utrolig stor pris på hysteri haha. Som pasient setter jeg stor pris på at legen min tar alt jeg sier seriøst uansett hvor hysterisk det virker. Lommelegen sa det samme som min gynekolog. 

Kanskje du kan vurdere å få en annen gynekolog? Er veldig greit å komme overens med legen sin. 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Ja jeg vurderer det, men hvordan finne en ny? Må vel via fastlege da? Og så henvisning? Tar så tiiiid😭

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...