Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede begynt å "planlegge" neste pp 😅 

-MAL

Anonymkode: d45b3...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Hadena skrev:

I dag har jeg vært skikkelig kvalm. Angrer på hele babyprosjektet faktisk 🤭. Ikke på ekte, men seriøst. Kom på hvor forferdelig det var forrige gang..  skal ikke klage jeg altså 🤭

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor langt er du på vei?

Anonymkode: e09e5...261

Venter mens 4. Mai, ingen sex før 2 dpo og i dag er det 5 dpo. Så ikke på vei i det hele tatt 😂. Men kom på hvor forferdelig det er å være kvalm🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen😃

Hei kjære -M-

Ville bare komme innom å si hei og høre hvordan det står til?

Jeg har hatt en skikkelig skikkelig trøtt og sliten dag, føles som om jeg kunne sovet HELE tiden!

Trenger ikke være pga lille i magen, kan like gjerne være det å ha vært på påskeferie og ikke minst alt styret hjemme siden vi kom hjem. Altså daglige ting som vasking av x antall maskiner med klær og og😅

For ikke å snakke om at det å prøve på å få en baby tar på, selv bare en mnd! (Nei jeg klager ikke - skal være utrolig glad) men man temper, grubler, tester, tyder og kjører hodet fælt!

Baby making er ikke for pyser! 🙈😆

..men gudene skal vite at jeg er helt hinsides trøtt!

Skal legge meg nå straks da jeg ikke klarer holde øynene oppe!

Jeg har fremdeles murringer, føler meg direkte støl i magen! Oppblåst uten like og har helt hinsides lyst på kiwi og appelsin!

Sånn var jeg de to andre gangene også, sitrusfrukter fristet, så jeg antar at det er ei lita jente inni magen - men det hadde vært utrolig moro med en gutt siden jeg allerede har to jenter! DET må være lov å si😊

Håper dere har det bra også sender jeg masse babystøv deres vei så dere kommer rett etter meg!

Jeg har ikke gått inn i noen termingrupper eller eller, for sliten akkurat nå🙈

Sender alle en gooood klem! 

Hilsen -C-

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hadena skrev:

Venter mens 4. Mai, ingen sex før 2 dpo og i dag er det 5 dpo. Så ikke på vei i det hele tatt 😂. Men kom på hvor forferdelig det er å være kvalm🤭

Aaah sånn å forstå, ja jeg tror nok ikke det er svangerskapskvalme du gjennomgår helt enda😆

Lykke til!😊😊😊 og god bedring!

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen alle sammen😃

Hei kjære -M-

Ville bare komme innom å si hei og høre hvordan det står til?

Jeg har hatt en skikkelig skikkelig trøtt og sliten dag, føles som om jeg kunne sovet HELE tiden!

Trenger ikke være pga lille i magen, kan like gjerne være det å ha vært på påskeferie og ikke minst alt styret hjemme siden vi kom hjem. Altså daglige ting som vasking av x antall maskiner med klær og og😅

For ikke å snakke om at det å prøve på å få en baby tar på, selv bare en mnd! (Nei jeg klager ikke - skal være utrolig glad) men man temper, grubler, tester, tyder og kjører hodet fælt!

Baby making er ikke for pyser! 🙈😆

..men gudene skal vite at jeg er helt hinsides trøtt!

Skal legge meg nå straks da jeg ikke klarer holde øynene oppe!

Jeg har fremdeles murringer, føler meg direkte støl i magen! Oppblåst uten like og har helt hinsides lyst på kiwi og appelsin!

Sånn var jeg de to andre gangene også, sitrusfrukter fristet, så jeg antar at det er ei lita jente inni magen - men det hadde vært utrolig moro med en gutt siden jeg allerede har to jenter! DET må være lov å si😊

Håper dere har det bra også sender jeg masse babystøv deres vei så dere kommer rett etter meg!

Jeg har ikke gått inn i noen termingrupper eller eller, for sliten akkurat nå🙈

Sender alle en gooood klem! 

Hilsen -C-

Anonymkode: e09e5...261

Hei - C ! 

Godt å høre fra deg å at alt er bra :) 

Morro å lese hva som frister. Sitrusfrukter høres spennende ut :) ! Sunt og godt så det er bare å dytte i seg 😛 

Krysser fingre for at du får en gutt :) Stas med en av hver. 

God natt alle sammen er trøtt selv 😴 hektisk uke rett etter ferien. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt gravid da? Hmm rart de ikke har fulgt det opp. Kanskje de regnet med at med eggløsning blir slimhinnen tykkere også kanskje.

Jeg skal bli fulgt opp mens jeg går på det. Skal ta det fra første dag med blod og i 5 dager. Gynekologen min skal følge meg opp hele denne syklusen :) Så håper det funker. 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Ja ble gravid forrige syklus da jeg fikk min første el. Men mistet dessverre rett etterpå (uke 5-6). Hvordan  skal din gynekolog følge deg opp? 

Jeg har time hos min på fredag og tenkte å høre litt med han om bedre oppfølging videre. Greit å høre hva andre får 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere åpne om at dere prøver på barn med familie og venner? ☺️

Vurderer å snakke om det, men da føles det brått veldig ekte på en måte.. 

 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Ja ble gravid forrige syklus da jeg fikk min første el. Men mistet dessverre rett etterpå (uke 5-6). Hvordan  skal din gynekolog følge deg opp? 

Jeg har time hos min på fredag og tenkte å høre litt med han om bedre oppfølging videre. Greit å høre hva andre får 😊

Å det var trist å høre :( 

Min gynekolog vil jeg skal komme inn neste uke etter jeg har gått på letrozol i 5 dager for å se utviklingen av slimhinnen min. Innvendig UL :) 

Er rett før eggløsning så da skal hun se når jeg ca kan forvente eggløsning og om livmor er godt utviklet til å ta imot egget som kommer. Se litt hvor stort follikelen er osv :) 

Hun vil bare se om pillene virker og om jeg er godt rustet når eggløsning kommer :) Og deretter vil hun se en gang til etter eggløsning for å se hvilket egg som slapp og om slimhinnen er over 6-7mm. Så krysser fingre for at alt går som det skal. Da er jeg nok godt rustet for en evt graviditet :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dere åpne om at dere prøver på barn med familie og venner? ☺️

Vurderer å snakke om det, men da føles det brått veldig ekte på en måte.. 

 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Jeg var ikke det før jeg hadde en SA nettopp. Da valgte vi å dele med nærmeste familie, mine nærmeste venninner og jeg har delt det med kolleger. Det har vært utrolig god hjelp før meg at de rundt meg vet hva vi går igjennom og evt kommer til å gå igjennom. Man har jo aldri noen garanti for at ting går bra og nå vet jeg at jeg har flere som er der for meg hvis jeg skulle trenge det. Var litt usikker på å dele det først for da går vi glipp av gleden ved å overraske med en god nyhet når det skjer, men jeg trengte dette mer så da var det riktig valg for oss nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere åpne om at dere prøver på barn med familie og venner? ☺️

Vurderer å snakke om det, men da føles det brått veldig ekte på en måte.. 

 

H

Anonymkode: 08504...0ed

Nei. Tilfelle jeg ikke får barn 😕 Hadde ikke taklet blikkene og at alle skal syns synd på meg. 

Og den konstante masingen om vi er gravide snart og om det er noe galt osv.

Har bestemt meg for å ta denne prosessen alene med mannen min. Blir vi gravide forteller vi det da :)  hvis ikke forteller vi bare at vi ikke ønsket barn.

Men håper jeg slipper siste 😛 håper jeg får gleden av å fortelle at jeg er gravid.

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Jeg var ikke det før jeg hadde en SA nettopp. Da valgte vi å dele med nærmeste familie, mine nærmeste venninner og jeg har delt det med kolleger. Det har vært utrolig god hjelp før meg at de rundt meg vet hva vi går igjennom og evt kommer til å gå igjennom. Man har jo aldri noen garanti for at ting går bra og nå vet jeg at jeg har flere som er der for meg hvis jeg skulle trenge det. Var litt usikker på å dele det først for da går vi glipp av gleden ved å overraske med en god nyhet når det skjer, men jeg trengte dette mer så da var det riktig valg for oss nå 😊

Huff, trist å høre om SA, håper ting snart går

deres vei 🧡

H

Anonymkode: 08504...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å det var trist å høre :( 

Min gynekolog vil jeg skal komme inn neste uke etter jeg har gått på letrozol i 5 dager for å se utviklingen av slimhinnen min. Innvendig UL :) 

Er rett før eggløsning så da skal hun se når jeg ca kan forvente eggløsning og om livmor er godt utviklet til å ta imot egget som kommer. Se litt hvor stort follikelen er osv :) 

Hun vil bare se om pillene virker og om jeg er godt rustet når eggløsning kommer :) Og deretter vil hun se en gang til etter eggløsning for å se hvilket egg som slapp og om slimhinnen er over 6-7mm. Så krysser fingre for at alt går som det skal. Da er jeg nok godt rustet for en evt graviditet :) 

- M 

Anonymkode: 75b37...a21

Det høres jo ut som et bra opplegg for oppfølging 😊 men vet du hva gynekologen gjør dersom slimhinnene dine skulle vise seg å ikke være tykke nok? Finnes det noe medisiner for å gjøre de tykkere? 🤔 

Jeg har kun blitt fulgt opp med å ta blodprøve på syklusdag 23-24 for å se om jeg har hatt eggløsning. Vet jo da ikke hvilken dag det har skjedd så det var litt frustrerende sist. 

Kommer til å høre om det er mulig med en slik oppfølging som du har. Vil heller betaler mer for å være tryggere i denne prosessen 😊

Håper du lykkes ja! Blir spennende å følge med 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, trist å høre om SA, håper ting snart går

deres vei 🧡

H

Anonymkode: 08504...0ed

Takk ❤ Det var veldig tidlig, men selv om det er vanlig så var det en veldig fæl opplevelse som jeg ikke unner noen! Siden det var så tidlig og siden jeg går på hormoner er jeg jo litt bekymret for om det skjedde fordi noe er gale (som f.eks tynne slimhinner). Og at det ikke bare var en "vanlig" SA fordi noe var galt med det befruktede egget. Skal spørre gynekologen om alt mulig på fredag og håper jeg blir litt klokere 😅

Takk det samme til deg ❤🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tussi2018 skrev:

Det høres jo ut som et bra opplegg for oppfølging 😊 men vet du hva gynekologen gjør dersom slimhinnene dine skulle vise seg å ikke være tykke nok? Finnes det noe medisiner for å gjøre de tykkere? 🤔 

Jeg har kun blitt fulgt opp med å ta blodprøve på syklusdag 23-24 for å se om jeg har hatt eggløsning. Vet jo da ikke hvilken dag det har skjedd så det var litt frustrerende sist. 

Kommer til å høre om det er mulig med en slik oppfølging som du har. Vil heller betaler mer for å være tryggere i denne prosessen 😊

Håper du lykkes ja! Blir spennende å følge med 😊🤞

Min er egentlig innenfor normalen, men fordi jeg har hatt 2 kjemiske på 3 mnd mistenker vi at det er slimhinnen da alt annet er bra. Men hun ønsker gjerne å se den over 8mm.

Min er på 6-7mm mest sannsynlig er det pågrunn av prevensjon i 10 år som jeg nylig sluttet med. Gynekologen sa det kan ta tid for noen å få slimhinnen tykk igjen etter prevensjon. Så jeg kunne velge om jeg ville vente eller begynne på letrozol nå. Jeg ville ikke vente😛 

Finnes flere medisiner som kan gjøre slimhinnen tykkere. Og som har virket på de fleste. Men ingen regler uten unntak. Så jeg går på minste dose da hun var rimelig sikker på at jeg kun trengte en liten stimulering. 

Jeg valgte privat gynekolog å er veldig fornøyd :) Hun følger meg opp veldig bra. Er godt å se At alt funker underveis. Og at jeg kan få god veiledning hele veien :)

Takk! Håper vi alle lykkes :) 

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss gjerne Tussi om hvordan det går hos gynekolog på fredag :) 

Forresten fikk du noen bivirkninger på letrozol? 

Letrozol skal jo hjelpe på slimhinnen også, men selvfølgelig noen ganger så funker det ikke. Men du reagerte bra ved å få eggløsning, så kanskje egget ditt ikke var liv laga som mange sier. At det var en «feil». Da kvitter kroppen seg meg egget. Men greit å høre med gynekolog på fredag. Syns han burde sjekke opp slimhinnen din om det er noe du mistenker. 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdater oss gjerne Tussi om hvordan det går hos gynekolog på fredag :) 

Forresten fikk du noen bivirkninger på letrozol? 

Letrozol skal jo hjelpe på slimhinnen også, men selvfølgelig noen ganger så funker det ikke. Men du reagerte bra ved å få eggløsning, så kanskje egget ditt ikke var liv laga som mange sier. At det var en «feil». Da kvitter kroppen seg meg egget. Men greit å høre med gynekolog på fredag. Syns han burde sjekke opp slimhinnen din om det er noe du mistenker. 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Jeg skal oppdatere ja 😊 Ja jeg fikk jo først enkel dose, men det gav ikke eggløsning, men dobbel dose funket heldigvis. Det kan godt hende jeg bare overtenker og at dette hadde skjedd uansett. Synd å høre at du har hatt så mange kjemiske 😔 det er når man får positiv test tidlig og egget ikke klarer å feste seg skikkelig? 

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare så utfyllende forresten 😍

Jeg går også til privat gynekolog så det burde ikke være noe problem å få tettere oppfølging 😊

Jeg håper også at vi alle lykkes med 2020 baby 🤞

Endret av Tussi2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Jeg skal oppdatere ja 😊 Ja jeg fikk jo først enkel dose, men det gav ikke eggløsning, men dobbel dose funket heldigvis. Det kan godt hende jeg bare overtenker og at dette hadde skjedd uansett. Synd å høre at du har hatt så mange kjemiske 😔 det er når man får positiv test tidlig og egget ikke klarer å feste seg skikkelig? 

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare så utfyllende forresten 😍

Jeg går også til privat gynekolog så det burde ikke være noe problem å få tettere oppfølging 😊

Jeg håper også at vi alle lykkes med 2020 baby 🤞

Godt du fikk eggløsning :) Ja tror nok alt er veldig fint hos deg. Hvis ikke hadde du ikke blitt gravid å det er jo et veldig godt tegn! Men er vanskelig å ikke overtenke. Jeg begynner pp4 og er allerede redd for om jeg aldri får oppleve å få ett barn 😥 

Bare hyggelig :) Setter stor pris på å få slike svar selv så da er det hyggelig å gi tilbake også. 

Ja eller egget festet seg nok 1PP for fikk sterke tester lenge, så den må ha hvert festet litt tror jeg. Men jeg spekulerer. Denne mnd var testene svake hele tiden så egget har nok bare hvert borti. Frustrerende :( 

Om du går privat burde du absolutt få bedre oppfølging. Du betaler mer tross alt. Så bare si ifra på fredag at du vil bli bedre fulgt opp. 

Jeg skal begynne på letrozol i morgen men får fortsatt positive tester. Frustrerer meg litt i og med at du ikke skal være gravid når man tar pillene. Jeg vet jeg ikke er gravid da jeg har mensen og lav temperatur. Men testen ødelegger med hodet mitt. Uff

- M 

 

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Etter å ha sniklest i denne og flere andre tråder føles det på tide å gi seg til kjenne 😀 Og fordi jeg som flere andre har litt behov for å lufte tanker i denne prosessen ☺️

Er selv 25 år, kjæresten er 27 år og vi har vært sammen i overkant av fire år. Begge i jobb og vi blir nok å kjøpe bolig en gang i starten av neste år. Så ting begynner å komme på plass. Har inntil starten av 2019 gått på isotretinoin, så har derfor måttet vente med å sette igang prosessen. 

Jeg fjernet kobberspiral 16.04, og fikk mensen 17.04. Tror likevel det ikke var i forbindelse med uttak, da mensen skulle ha kommet innenfor samme uken likevel. Har hatt kobberspiralen i omkring 2 år, så har fått gjort meg litt kjent med syklus. Er litt bekymret ettersom jeg tror jeg har en ganske ustabil syklus. Bare det siste halvåret har sykluslengde vært 43, 34, 31, 40, 37 og nå sist 32 dager.. Registrerer TR i Flo, men har bare den siste tiden begynt å registrere symptomer. Har derfor lagt merke til at jeg har eggløsningssmerter og eggløsningsslim, så antar jeg har eggløsning hver måned. Så vet ikke om det har noen betydning at syklusen er så ustabil? Andre som har så varierende sykluslengde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen alle sammen😃

Hei kjære -M-

Ville bare komme innom å si hei og høre hvordan det står til?

Jeg har hatt en skikkelig skikkelig trøtt og sliten dag, føles som om jeg kunne sovet HELE tiden!

Trenger ikke være pga lille i magen, kan like gjerne være det å ha vært på påskeferie og ikke minst alt styret hjemme siden vi kom hjem. Altså daglige ting som vasking av x antall maskiner med klær og og😅

For ikke å snakke om at det å prøve på å få en baby tar på, selv bare en mnd! (Nei jeg klager ikke - skal være utrolig glad) men man temper, grubler, tester, tyder og kjører hodet fælt!

Baby making er ikke for pyser! 🙈😆

..men gudene skal vite at jeg er helt hinsides trøtt!

Skal legge meg nå straks da jeg ikke klarer holde øynene oppe!

Jeg har fremdeles murringer, føler meg direkte støl i magen! Oppblåst uten like og har helt hinsides lyst på kiwi og appelsin!

Sånn var jeg de to andre gangene også, sitrusfrukter fristet, så jeg antar at det er ei lita jente inni magen - men det hadde vært utrolig moro med en gutt siden jeg allerede har to jenter! DET må være lov å si😊

Håper dere har det bra også sender jeg masse babystøv deres vei så dere kommer rett etter meg!

Jeg har ikke gått inn i noen termingrupper eller eller, for sliten akkurat nå🙈

Sender alle en gooood klem! 

Hilsen -C-

Anonymkode: e09e5...261

Så gøy at du er gravid. Hva estimerer du terminen din til? Bikker du 2020? 

Jeg var så usikker på om vi skulle kjøre på denne mnd., fordi jeg helst ville unngå desemberbarn, men så kjørte vi på likevel 😛 

-Mali

Anonymkode: 18a65...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...