Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vurderer det, men hvordan finne en ny? Må vel via fastlege da? Og så henvisning? Tar så tiiiid😭

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Uff er grunnen til at jeg gikk privat 😕 Litt dyrere men får time på dagen. De prioriterer ofte de som sliter. 

Forresten drakk du noe i de forrige svangerskapene dine før IKM? 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff er grunnen til at jeg gikk privat 😕 Litt dyrere men får time på dagen. De prioriterer ofte de som sliter. 

Forresten drakk du noe i de forrige svangerskapene dine før IKM? 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Kan jeg spørre hvor du går? Tar gjerne i mot råd! Ser det koster litt, 2900kr for sjekk med eggledere og hulrom osv + alle testene jeg jo egentlig allerede har tatt. Sjekket flere sider og de ligger på ca det samme!

Ja jeg tror det, ikke sørpe🙈men er så lenge siden at jeg ikke husker!

Jeg koser meg med en øl as we speak! 1-2 øl eller glass vin i løpet av en dag kan jeg bare ikke tro ødelegger! Såååå mange har blitt gravide selv om😊

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor du går? Tar gjerne i mot råd! Ser det koster litt, 2900kr for sjekk med eggledere og hulrom osv + alle testene jeg jo egentlig allerede har tatt. Sjekket flere sider og de ligger på ca det samme!

Ja jeg tror det, ikke sørpe🙈men er så lenge siden at jeg ikke husker!

Jeg koser meg med en øl as we speak! 1-2 øl eller glass vin i løpet av en dag kan jeg bare ikke tro ødelegger! Såååå mange har blitt gravide selv om😊

Anonymkode: e09e5...261

Går til fertilitetsklinikken :) Betalte 500kr for å sjekke innvendig i dag å for å se tykkelsen. Men med alle prøvene å sånn betalte jeg 2500 men da var samboer inkl. Han sjekket spermen sin. Men disse konsultasjonene jeg har underveis er ikke så dyre i forhold. 

Å så godt å høre! Da tror jeg at jeg også skal tørre å ta ett glass eller to :) Skal nemlig til hytta i morgen :) 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går til fertilitetsklinikken :) Betalte 500kr for å sjekke innvendig i dag å for å se tykkelsen. Men med alle prøvene å sånn betalte jeg 2500 men da var samboer inkl. Han sjekket spermen sin. Men disse konsultasjonene jeg har underveis er ikke så dyre i forhold. 

Å så godt å høre! Da tror jeg at jeg også skal tørre å ta ett glass eller to :) Skal nemlig til hytta i morgen :) 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Takk for at du finnes sier bare jeg❤️ veldig koselig å dele denne opplevelsen med deg!

Jeg skal bestille meg time tror jeg! Se hva gynekologen sier neste tirsdag, får jeg ikke fornuftig svar er det rett videre!

Ja jeg synes faktisk vi fortjener det - også tror jeg vi kan ha godt av å senke skuldrene litt og nyte påsken også😍🌞🐣

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du finnes sier bare jeg❤️ veldig koselig å dele denne opplevelsen med deg!

Jeg skal bestille meg time tror jeg! Se hva gynekologen sier neste tirsdag, får jeg ikke fornuftig svar er det rett videre!

Ja jeg synes faktisk vi fortjener det - også tror jeg vi kan ha godt av å senke skuldrene litt og nyte påsken også😍🌞🐣

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

❤️ Takk for at du finnes! :) Selv om vi kanskje ikke får barn samtidig syns jeg absolutt vi skal holde kontakten fremover. Er så koselig å ha noen å snakke med å dele prosessen med. 

Ja har hvert avholds i 3 mnd så tror nok jeg skal unne meg ett glass :) 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Takk for at du finnes! :) Selv om vi kanskje ikke får barn samtidig syns jeg absolutt vi skal holde kontakten fremover. Er så koselig å ha noen å snakke med å dele prosessen med. 

Ja har hvert avholds i 3 mnd så tror nok jeg skal unne meg ett glass :) 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Det må vi absolutt gjøre😃🙏🏻🙌🏻 #teambaby haha!

Ja det synes jeg du skal! Åpnet en øl da vi kom til hytta, tok noen slurker og sovnet😂 stod jo opp før fuglene og er sliten, så den napen gjorde susen!

Fant hyttefreden FORT! Deeeeilig🐣

Fikk akkurat en snap av en gravid venninne som ikke klarer å gå normalt da hun har så bekkenløsning, så vi får heller nyte nuet og kose oss med denne spennende tiden! Faktisk så er prøvetiden en del av det hele og det at det ikke bare går lett som en plett gjør det hele såå mye bedre/større når det først skjer😊

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har så lik graf 😅 tempen vår etter eggløsning er helt lik. 

Ja det er sant. Dette er egentlig tid for kos og prøving men man blir så stressa å gira uansett 😅 Det er alt jeg tenker på nesten. 

- M -

1D5F9C8F-41FB-486F-93E1-B8523840C813.png

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja se der da! De er jo klin like😅

Ja sant - deilig å slappe litt av nå som alt uansett er lite ute av våre hender☺️ Forbereder meg på det verste og håper på det beste😃

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gaaal! Hadde ikm igår, testet negativ dagen før og enda ingen mens.. Vet garantert at jeg hadde eggløsning for 14 dager siden igår.. Noen som har vært borti samme?

Anonymkode: 00b9f...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lagt forrige måneds graf under denne måneds graf om du lurte på hva det var😊

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min :) Sank 1 grad men var oppe TIL 03.00. Alt påvirker jo grafen 😅

- Ingen symptomer heller

- Gleder meg egentlig bare til neste periode så jeg kan begynne på pillene mine å få en ordentlig sjanse :) har ikke trua denne perioden. 

Når merket du symtomer på forrige graviditet og når ble testen positiv - C ?

- M -

65FF7FE8-7D67-4AB2-9E0D-EE5F41D8A3D9.png

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir gaaal! Hadde ikm igår, testet negativ dagen før og enda ingen mens.. Vet garantert at jeg hadde eggløsning for 14 dager siden igår.. Noen som har vært borti samme?

Anonymkode: 00b9f...8a5

Det er absolutt mulig :) Ta en test til om mensen ikke har kommet om ett par dager. Noen får positiv lenge etter IKM. 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at den kan synke og selv om kan man være gravid! Om du går inn på «charts like mine» ser du graviditetsgrafer, og allikevel blir fikk gravide, altså med dipper! Rundt dag 7 etter EL skal man ha en dipp, de spekulerer i om det kan være «feste dip». Ikke gi opp før mensen kommer, jeg tenker dog akkurat som deg!

I natt drømte jeg at jeg ble gravid! Så hjernen kverner mye nå!🙈

Jeg sjekket det faktisk i går, for jeg fikk positiv test før IKM med begge de to andre og kom frem til at det var på dag 11 og 12 med de to andre! Jeg vurderer å ta en test 21 april, men sambo mener vi bør vente så ikke vi får falsk positiv! Han er vel redd for å bli glad og for så å det revet bort og vil skåne oss!

Vedrørende symptomer så tør jeg nesten ikke si det, for det kan være jeg bare kjenner så iiiinnmari etter, men det murrer i eggstokkene, i går var det veeeeeldig. Akkurat nå kjenner jeg ingenting. Så det kan være at jeg bare legger merke til ting jeg ellers ikke hadde tenkt over, men i går var det virkelig påfallende mye! VELDIG oppblåst også!

Jeg tror også at det evt er liiiiiiitt tidlig å få symptomer før egget i det hele tatt har festet seg, så om si 5 dager burde man feks kunne vurdere symptomer!

I dag ble jeg tante😍, og jeg kjente bare eeeeenda mer på følelsen av å ville ha bebis! Superglad for dem, men ønsket ble myyyye sterkere og ja ønsket!

Vi får bare støtte hverandre hele veien, og holder kontakten uansett hva! Om en blir gravid kun eller eller så hadde det vært utrolig stas å holde kontakten!☺️☺️☺️

-C-

 

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil bare si at den kan synke og selv om kan man være gravid! Om du går inn på «charts like mine» ser du graviditetsgrafer, og allikevel blir fikk gravide, altså med dipper! Rundt dag 7 etter EL skal man ha en dipp, de spekulerer i om det kan være «feste dip». Ikke gi opp før mensen kommer, jeg tenker dog akkurat som deg!

I natt drømte jeg at jeg ble gravid! Så hjernen kverner mye nå!🙈

Jeg sjekket det faktisk i går, for jeg fikk positiv test før IKM med begge de to andre og kom frem til at det var på dag 11 og 12 med de to andre! Jeg vurderer å ta en test 21 april, men sambo mener vi bør vente så ikke vi får falsk positiv! Han er vel redd for å bli glad og for så å det revet bort og vil skåne oss!

Vedrørende symptomer så tør jeg nesten ikke si det, for det kan være jeg bare kjenner så iiiinnmari etter, men det murrer i eggstokkene, i går var det veeeeeldig. Akkurat nå kjenner jeg ingenting. Så det kan være at jeg bare legger merke til ting jeg ellers ikke hadde tenkt over, men i går var det virkelig påfallende mye! VELDIG oppblåst også!

Jeg tror også at det evt er liiiiiiitt tidlig å få symptomer før egget i det hele tatt har festet seg, så om si 5 dager burde man feks kunne vurdere symptomer!

I dag ble jeg tante😍, og jeg kjente bare eeeeenda mer på følelsen av å ville ha bebis! Superglad for dem, men ønsket ble myyyye sterkere og ja ønsket!

Vi får bare støtte hverandre hele veien, og holder kontakten uansett hva! Om en blir gravid kun eller eller så hadde det vært utrolig stas å holde kontakten!☺️☺️☺️

-C-

 

Anonymkode: e09e5...261

Ja er 5dpo hadde murringer i går og veldig oppblåst, men var nok noe annet da 4-5dpo er vel nesten litt for tidlig. Da muligens egget ikke har festet seg ennå. Kan ha hvert godteriet jeg spiste! 

Tok du en test i går? 

11-12 fikk jeg også positiv den første mnd før jeg mistet. Så er vel da mange får positive tester. På FF får vel over 65-70% positivt da.

Gratulerer! Man blir ekstra babysyk når andre får bebiser å 😁

Ja vi må holde kontakten uansett :) Forhåpentligvis blir vi begge gravide snart (innen ett år). 

Jeg har litt trua neste mnd om denne ikke klaffer. Da jeg mest sannsynlig vil ha en bra slimhinne til da. Tror faktisk jeg hadde hvert gravid PP1 om slimhinnen min hadde hvert tykk nok. Så prøver å tenke positivt. Innen 17 mai håper jeg at spiren sitter :) 

- M - 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg testet ikke nei. Aaaaaalt for tidlig! Vurderer å teste 21april, men sambo mener vi ikke bør😆

Jeg har murringer as we speak, men som sagt - tror jeg kjenner etter så stoler ikke et sekund på det, egget har jo evt ikke en gang festet seg!

Man har håp, men fornuften sier meg at det ikke går, fornuften sier meg jo at vi sikkert skal få slite lenge pga alder og nå er jeg jo dødsbekymret for den slimhinnen osv. Kunne bare ønske hun var villig til å sjekke, skjønner ikke hvorfor hun skal stille seg motvillig til det liksom!

Hun har jo faktisk ikke sjekket meg fysisk siden 17 desember!

Jeg var 23 år og det tok 4pp, og 27år og da tok det 2pp, så jeg tenker vel at den neppe sitter 1pp i en alder av 36, etter å ha brukt spiral i 4,5år osv.

Huff - den som lever får se😂

Ja vi følger hverandre😊😊❤️😊

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg testet ikke nei. Aaaaaalt for tidlig! Vurderer å teste 21april, men sambo mener vi ikke bør😆

Jeg har murringer as we speak, men som sagt - tror jeg kjenner etter så stoler ikke et sekund på det, egget har jo evt ikke en gang festet seg!

Man har håp, men fornuften sier meg at det ikke går, fornuften sier meg jo at vi sikkert skal få slite lenge pga alder og nå er jeg jo dødsbekymret for den slimhinnen osv. Kunne bare ønske hun var villig til å sjekke, skjønner ikke hvorfor hun skal stille seg motvillig til det liksom!

Hun har jo faktisk ikke sjekket meg fysisk siden 17 desember!

Jeg var 23 år og det tok 4pp, og 27år og da tok det 2pp, så jeg tenker vel at den neppe sitter 1pp i en alder av 36, etter å ha brukt spiral i 4,5år osv.

Huff - den som lever får se😂

Ja vi følger hverandre😊😊❤️😊

 

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Husk at du har blitt gravid fort før :) Så tror nok du er veldig fruktbar ennå i aller høyeste grad. Så ettersom du kjenner såpass mye kan det være egget fester seg nå :) 

Uff føler jeg har puttet denne slimhinne greia i hodet på det 😛 Ikke bekymre deg! Du har nok flott slimhinne nå. Hvis ikke kommer den seg. 

Noen fagpersoner er sære altså. Er en grunn til at folk bytter leger i hytt å pine. Medmenneskelig behandling og tilnærming har så mye å si! Du kommer langt med det. 

Jeg har aldri hatt barn så jeg aner jo ikke om den faktisk alltid var sånn. Håper ikke det! 

Tror faktisk ikke jeg skal teste meg denne mnd. Venter til IKM og om den ikke kommer kan jeg sjekke. 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du har blitt gravid fort før :) Så tror nok du er veldig fruktbar ennå i aller høyeste grad. Så ettersom du kjenner såpass mye kan det være egget fester seg nå :) 

Uff føler jeg har puttet denne slimhinne greia i hodet på det 😛 Ikke bekymre deg! Du har nok flott slimhinne nå. Hvis ikke kommer den seg. 

Noen fagpersoner er sære altså. Er en grunn til at folk bytter leger i hytt å pine. Medmenneskelig behandling og tilnærming har så mye å si! Du kommer langt med det. 

Jeg har aldri hatt barn så jeg aner jo ikke om den faktisk alltid var sånn. Håper ikke det! 

Tror faktisk ikke jeg skal teste meg denne mnd. Venter til IKM og om den ikke kommer kan jeg sjekke. 

- M -

Anonymkode: 75b37...a21

Heeeei sorry sent svar! Hvordan har du det? 

Jeg har ikke kjent noe mer så jeg tror ikke jeg er preggo altså, jeg kjenner vel litt at nå nærmer ikm seg mer og mer og man «jekker» seg selv ned😆 1pp liksom, hva trodde jeg!

Er vel bare en naturlig reaksjon vil jeg tro!

Åh nei ikke tenk det er din skyld, jeg tenker bare logisk at det kan være det da jeg jo som sagt blør så lite sant! Og at det oppå det med at jeg har brukt spiral kanskje virkelig er en god sammenheng der! Så ikke tenk det😊 heller glad du fikk vite det så pusher jeg mer på min fy gynekolog sånn at hun kanskje sjekker meg! Håper virkelig hun vil gjøre det!

Vi får se om jeg greier å vente på IKM eller ei🤪 med testing altså! 

Her kommer dagens temp forrresten, den er litt annerledes enn før så jeg har også mistet litt håpet!😂positiv dame her haha!

 

-C-

8E165864-5CF6-4A57-BA66-E7F6CE1121BB.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heeeei sorry sent svar! Hvordan har du det? 

Jeg har ikke kjent noe mer så jeg tror ikke jeg er preggo altså, jeg kjenner vel litt at nå nærmer ikm seg mer og mer og man «jekker» seg selv ned😆 1pp liksom, hva trodde jeg!

Er vel bare en naturlig reaksjon vil jeg tro!

Åh nei ikke tenk det er din skyld, jeg tenker bare logisk at det kan være det da jeg jo som sagt blør så lite sant! Og at det oppå det med at jeg har brukt spiral kanskje virkelig er en god sammenheng der! Så ikke tenk det😊 heller glad du fikk vite det så pusher jeg mer på min fy gynekolog sånn at hun kanskje sjekker meg! Håper virkelig hun vil gjøre det!

Vi får se om jeg greier å vente på IKM eller ei🤪 med testing altså! 

Her kommer dagens temp forrresten, den er litt annerledes enn før så jeg har også mistet litt håpet!😂positiv dame her haha!

 

-C-

8E165864-5CF6-4A57-BA66-E7F6CE1121BB.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

PS: spent på om festedippen skjer i løpet av de to neste dagene!! Den pleier å komme selv om man blir gravid eller ei altså!

-C-

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...