Gå til innhold

IKM Skravletråd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har IKM 23 april😊

2 barn fra før av (23år 4pp+ 27 år 2pp) 

36år nå - prøver på tredje barn!

Hva med dere?

Anonymkode: e09e5...261

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Linnea: 25 år - B2 - PP3 - EL ca. 30.03 - IKM 13.04 

Anonymkode: ae19e...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er ganske mange som hopper over denne mnd for å slippe desemberbarn.. men for meg har det ingen betydning. Jeg er hun over forresten :)

Anonymkode: ae19e...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det blitt januarbaby😄

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal begynne å prøve på vårt første barn, men venter en måned til for å «unngå» desember. Er vi prøvere neste år på denne tiden, så bryr vi oss selvsagt ikke noe om det😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at den sitter på første forsøk uansett, men da var vi iallfall større sjans for å få 2020 baby alt i alt😊

Vår første PP dette! Men med IKM 23april får jeg opp 5 januar som termin, så kan jo gå bra alt i alt!

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg som skrev over her.. jeg har ikm om to dager, og får evt 24.des som termindato. 😄

Anonymkode: ae19e...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la aksjer denne mnd og har ikm 19/4. Forespeilet termin blir 1/1 😊 Vi tar ikke noen sjanser på å hoppe over. Baby er velkommen når som helst ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikm 14/4, første pp, barn nr 2, 30 år.

Anonymkode: 47eec...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM 28 April, 3 pp, barn nr 2, 28 år 😊 går alt som det skal både med unnfangelse og svangerskapet så blir det januarbaby men er selvfølgelig velkommen uansett 😊

Anonymkode: 14da4...89c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IKM 23 april jeg også! :) Viktigste for meg er egentlig bare å få ett barn. Tar gladlig imot desemberbarn.

Ingen barn fra før av så er 29 år - PP3 - B1 - IKM 23. April

 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har IKM 23 april jeg også! :) Viktigste for meg er egentlig bare å få ett barn. Tar gladlig imot desemberbarn.

Ingen barn fra før av så er 29 år - PP3 - B1 - IKM 23. April

 

Anonymkode: 75b37...a21

IKM samme dag vi da😃 så spennende! 

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

IKM samme dag vi da😃 så spennende! 

Anonymkode: e09e5...261

Ja veldig! :) Håper det klaffer for oss begge.

Mannen min sa i dag tidlig "Denne mnd satt det! Jeg føler det". Sa til han "jasså det er du som er blitt gravid da eller?" 😄

Anonymkode: 75b37...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja veldig! :) Håper det klaffer for oss begge.

Mannen min sa i dag tidlig "Denne mnd satt det! Jeg føler det". Sa til han "jasså det er du som er blitt gravid da eller?" 😄

Anonymkode: 75b37...a21

Ha ha samme sier min! Han er heeeelt sikker! 😆

Jeg derimot vet at ting tar tid og forsøker å forberede han på at det er langt større sjanse for at det ikke skjer så fort, om i det hele tatt. Jeg er jo ikke lengre ungdommens fontene🙈

Men håpet skal man allikevel aldri ta fra oss!

For at gjennomsnittsprøvetiden skal være 1 år - må mange få det til på første forsøk og også mange etter 2år. Sånn er det jo bare! 

Jeg for min del hadde blitt veldig glad om det gikk før, rett og slett fordi jeg er såpass gammel. Om jeg var 23 hadde det vært litt annerledes, sa kan man tåle to års venting. Verre om jeg skal bli 38 før det klaffer liksom! Sukk!

Allermest håper jeg bare at jeg fremdeles KAN få barn!

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha samme sier min! Han er heeeelt sikker! 😆

Jeg derimot vet at ting tar tid og forsøker å forberede han på at det er langt større sjanse for at det ikke skjer så fort, om i det hele tatt. Jeg er jo ikke lengre ungdommens fontene🙈

Men håpet skal man allikevel aldri ta fra oss!

For at gjennomsnittsprøvetiden skal være 1 år - må mange få det til på første forsøk og også mange etter 2år. Sånn er det jo bare! 

Jeg for min del hadde blitt veldig glad om det gikk før, rett og slett fordi jeg er såpass gammel. Om jeg var 23 hadde det vært litt annerledes, sa kan man tåle to års venting. Verre om jeg skal bli 38 før det klaffer liksom! Sukk!

Allermest håper jeg bare at jeg fremdeles KAN få barn!

Anonymkode: e09e5...261

Ja sa det samme til han jeg også :) Jeg sa han måtte mentalt forberede seg på at det ikke går, men heller bli glad om det går.

Da vi prøver på det første barnet er han ekstra gira. Selvfølgelig er jeg også det, men skuffelsen er større om det ikke går hvis jeg ikke er innstilt på at det faktisk er like stor sannsynlighet om ikke enda mer for at det ikke klaffer.

Kjenner flere som faktisk har blitt gravide å skal ha barn i år som er over 36. Det gikk rimelig fort for dem, så tror nok absolutt du fortsatt kan få barn, så lenge alt er regelmessig og du har eggløsning :)

Hvilken prøveperiode er du på? 

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja sa det samme til han jeg også :) Jeg sa han måtte mentalt forberede seg på at det ikke går, men heller bli glad om det går.

Da vi prøver på det første barnet er han ekstra gira. Selvfølgelig er jeg også det, men skuffelsen er større om det ikke går hvis jeg ikke er innstilt på at det faktisk er like stor sannsynlighet om ikke enda mer for at det ikke klaffer.

Kjenner flere som faktisk har blitt gravide å skal ha barn i år som er over 36. Det gikk rimelig fort for dem, så tror nok absolutt du fortsatt kan få barn, så lenge alt er regelmessig og du har eggløsning :)

Hvilken prøveperiode er du på? 

Anonymkode: 75b37...a21

Så søt du er, det er rart med det, men oppløftende ord hjelper😊❤️

Vi får jo nesten bare forberede dem på det, og dersom man tar feil er det jo bare en bonus i dette tilfellet hihi!

Dette er faktisk vår første prøveperiode, altså med nummer tre. De to første måtte vi prøve fire og to prøveperioder med. Så selv om jeg var 23 første gangen og 27 andre gangen, tok det litt tid. Klaffet ikke på første forsøk liksom! 

Så det finnes jo egentlig ingen fasit. Det er litt godt å vite det også, for det var jo aldri noe feil med meg.

Siden jeg nå er 36, valgte vi i desember og ta ut spiralen, for så å vente til denne måneden med å prøve.

Jeg ønsket å la kroppen og syklus stabilisere seg litt, og ville gjerne se om jeg fikk menstruasjon tilbake på vanlig måte.

Jeg bruker jo temperatur som veiledning, og legger det inn i en app som viser meg om jeg har eggløsning eller ikke, og når. Hittil har jeg hatt helt stabile sykluser og alt har gått veldig bra. Det eneste som uroet meg litt var at jeg kun blør en til to dager når jeg får menstruasjon.

Jeg tok kontakt med min gynekolog og forklarte henne at dette bekymret meg litt, men hun beroliget meg med at det kan være sånn etter man har brukt hormonspiral. Jeg hadde den jo tross alt i nesten fem år. 

I tillegg til det er så har vi jo tatt alle mulige tester, og alt ser helt fint ut. Blodprøver, innvendig ultralyd osv.

Jeg var til og med inne på dag to av menstruasjon og målte blodverdier for progresteron, og så igjen på dag 21.

Da fikk vi se at jeg helt tydelig hadde hatt eggløsning. Siden jeg temper kunne jeg også se det der, men det er liksom noe annet å få det målt via blodet.

Gynekologen sa at siden jeg har fått to barn ukomplisert før, og alle verdier ser så bra ut så er ikke hun bekymret. Dersom prøvingen tar lengre tid enn 3 mnd ville hun allikevel at jeg kom til henne sånn at vi kunne ta nok en sjekk av eggledere og så videre.

Rett og slett fordi prosessen kan være ganske lang dersom man trenger hjelp. Hun forsikret meg om at hun virkelig ikke er bekymret, men for å vise meg at jeg får hjelp dersom jeg trenger det så foreslår hun at jeg kommer tilbake etter tre pp’er😊

Jeg håper såååååå! Du må LOVE å holde kontakten og komme inn her 23april og si hvordan ståa er😆 

spent jeg!

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så søt du er, det er rart med det, men oppløftende ord hjelper😊❤️

Vi får jo nesten bare forberede dem på det, og dersom man tar feil er det jo bare en bonus i dette tilfellet hihi!

Dette er faktisk vår første prøveperiode, altså med nummer tre. De to første måtte vi prøve fire og to prøveperioder med. Så selv om jeg var 23 første gangen og 27 andre gangen, tok det litt tid. Klaffet ikke på første forsøk liksom! 

Så det finnes jo egentlig ingen fasit. Det er litt godt å vite det også, for det var jo aldri noe feil med meg.

Siden jeg nå er 36, valgte vi i desember og ta ut spiralen, for så å vente til denne måneden med å prøve.

Jeg ønsket å la kroppen og syklus stabilisere seg litt, og ville gjerne se om jeg fikk menstruasjon tilbake på vanlig måte.

Jeg bruker jo temperatur som veiledning, og legger det inn i en app som viser meg om jeg har eggløsning eller ikke, og når. Hittil har jeg hatt helt stabile sykluser og alt har gått veldig bra. Det eneste som uroet meg litt var at jeg kun blør en til to dager når jeg får menstruasjon.

Jeg tok kontakt med min gynekolog og forklarte henne at dette bekymret meg litt, men hun beroliget meg med at det kan være sånn etter man har brukt hormonspiral. Jeg hadde den jo tross alt i nesten fem år. 

I tillegg til det er så har vi jo tatt alle mulige tester, og alt ser helt fint ut. Blodprøver, innvendig ultralyd osv.

Jeg var til og med inne på dag to av menstruasjon og målte blodverdier for progresteron, og så igjen på dag 21.

Da fikk vi se at jeg helt tydelig hadde hatt eggløsning. Siden jeg temper kunne jeg også se det der, men det er liksom noe annet å få det målt via blodet.

Gynekologen sa at siden jeg har fått to barn ukomplisert før, og alle verdier ser så bra ut så er ikke hun bekymret. Dersom prøvingen tar lengre tid enn 3 mnd ville hun allikevel at jeg kom til henne sånn at vi kunne ta nok en sjekk av eggledere og så videre.

Rett og slett fordi prosessen kan være ganske lang dersom man trenger hjelp. Hun forsikret meg om at hun virkelig ikke er bekymret, men for å vise meg at jeg får hjelp dersom jeg trenger det så foreslår hun at jeg kommer tilbake etter tre pp’er😊

Jeg håper såååååå! Du må LOVE å holde kontakten og komme inn her 23april og si hvordan ståa er😆 

spent jeg!

Anonymkode: e09e5...261

Sluttet selv på p piller etter 10 år i november :) Begynte prøvingen i Januar. På lik linje som deg ønsket jeg å gi kroppen min tid til å komme i "form". Fikk mensen rett etter slutt, og den har hvert regelmessig siden 🙏

Haha uff vi er nok mer like enn jeg hadde trodd. Jeg blør også veldig lite. 1-2 dager og holder med innlegg. Har hvert hos gynekologen min å tatt noen prøver som deg. Alt var fint :) Hun sa så lenge man har en stabil syklus så skal det ha svært lite å si hvor mye man blør altså. Noen blør lite noen blør mye sånn er det bare. Å det er spesielt vanlig etter prevensjon. Letta!

Veldig lurt at du er inne i systemet så tidlig. Bedre å være føre var tilfelle man skulle være uheldig å ikke få det til naturlig kan de hjelpe deg med å få fortgang på prosessen. Finnes så utrolig mye man kan gjøre før en evt. prøverørsbefruktning :)

Uff håper veldig jeg også 😕 Jeg skal absolutt holde kontakten! Er utrolig kos å ha noen å prate med når man er prøver å går igjennom det samme! 

Jeg temper jeg også, men har ennå ikke hatt noen tempøkning. Hadde eggløsning for 2 dager siden. Håper jeg får en økning i morgen :( Hvis ikke er jeg redd for at jeg kanskje ikke har hatt eggløsning. Men vi så tydelig på ultralyd i går at eggposen hadde sprukket, så håper virkelig alt er som det skal.

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at vi er flere. Det er betryggende! Jeg bruker også bare innlegg faktisk😊

Så du temper du også? Så kult! Jeg bruker pearly til å tempe med (www.pfc.no) og fertility friend appen til å føre inn i.

Legger ved et bilde av tempen min denne mnd, så kan du se! Forrige måned fikk jeg ikke eggløsning før på dag 15 (aldri skjedd før) så du skal nok se at det kommer.

Her ser man tydelig at jeg hadde eggløsning på tirsdag😊 Appen bruker 2-3 dager før den gir en eggløsningsmarkør, men jeg har tempet i så mange år at jeg vet! 

Ja la oss følge hverandre😃❤️Såå koselig!

 

8E2B6301-9841-4F8F-9903-BE2965A09939.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at vi er flere. Det er betryggende! Jeg bruker også bare innlegg faktisk😊

Så du temper du også? Så kult! Jeg bruker pearly til å tempe med (www.pfc.no) og fertility friend appen til å føre inn i.

Legger ved et bilde av tempen min denne mnd, så kan du se! Forrige måned fikk jeg ikke eggløsning før på dag 15 (aldri skjedd før) så du skal nok se at det kommer.

Her ser man tydelig at jeg hadde eggløsning på tirsdag😊 Appen bruker 2-3 dager før den gir en eggløsningsmarkør, men jeg har tempet i så mange år at jeg vet! 

Ja la oss følge hverandre😃❤️Såå koselig!

 

8E2B6301-9841-4F8F-9903-BE2965A09939.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

Her er min :) Håper den stiger i morgen! 

Mer relativt ny på temping. Dette er min andre mnd. Forrige mnd steg den dagen etter eggløsning. 

Er du på dag 2 av tempøkning? Eller venter du ennå. Du har hatt to dager med høyere temperaturer om jeg ikke forstår skjemaet feil.

31A0CCF3-55CE-4167-A434-3DB03825D7DB.png

10C6DEA6-99C2-41BA-A584-C591D522861C.jpeg

Anonymkode: 75b37...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja din var litt vanskelig å tyde akkurat nå, altså ser ikke ut som om du har hatt EL helt enda, så bare fortsett prøvingen! 

Sier den at du er fertil i det «trafikklyset»? Min sa i går at jeg var «Most fertile», mens i dag gikk den over til «Probably not fertile» siden den mistenker eggløsning på tirsdag. Man kan være fertil i opp til 48timer etter eggløsning, derfor lar den den være grønn i et døgn etter. Skjønner? 😊

Ja da leste du min helt rett:) jeg hadde eggløsning tirsdag, og hadde derfor tempøning i går og i dag!

Jeg kan legge ved min forrige måneder i neste innlegg, så kan du se hvordan de var:)

AD57EB55-3B37-443A-9171-3A8DFDFCC545.jpeg

Anonymkode: e09e5...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...