Gå til innhold

Hvor mye koster hunden i måneden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1000-1500 pr mnd pr hund, inkl forsikringer, mat, vaksiner etc. border collier. Utstyr og leker kjøper jeg sjeldent, har hatt mange hunder i så mange år at lageret hjemme er som i en dyrebutikk i forhold til størrelser og ulike saker.

Anonymkode: b8ecb...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bruker dere i måneden på bæsjeposer? 

Anonymkode: ab166...14b

Man får 150 poser for 40 kr på Biltema, så spørs det jo hvor ofte hunden bæsjer...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Neket skrev:

Man får 150 poser for 40 kr på Biltema, så spørs det jo hvor ofte hunden bæsjer...

Takk for tips jeg har pleid å bruke 10 kr per rull med 30 poser i rullen. Dette i matbutikk.

Anonymkode: ab166...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bruker dere i måneden på bæsjeposer? 

Anonymkode: ab166...14b

Ca 20 kroner. 

Anonymkode: ca8e9...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent  300, men så er den ikke rasehund heller, men snill og grei bastard

Anonymkode: 4ee26...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omtrent  300, men så er den ikke rasehund heller, men snill og grei bastard

Anonymkode: 4ee26...974

Hva har det med saken å gjøre om den er renraset eller ikke? Hund er hund og må ha det samme uansett hvilke gener den har. 

Anonymkode: ca8e9...d8e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2019 den 11.00, AnonymBruker skrev:

Hva har det med saken å gjøre om den er renraset eller ikke? Hund er hund og må ha det samme uansett hvilke gener den har. 

Anonymkode: ca8e9...d8e

Forsikringen kan være forskjellig feks:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 10.12, Diamant20 skrev:

Forsikringen kan være forskjellig feks:)

Det er stor forskjell fra rase til rase hos renrasede hunder i forhold til forsikringspremien også. Og hvis vedkommende bruker 300,- i mnd på hunden tviler jeg på at den er forsikret. Ellers trenger hunder stort sett det samme uansett hvilket opphav de har. 

Anonymkode: ca8e9...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil i tillegg til det som allerede er nevnt (fór, godbiter, forsikring,etc) gjøre oppmerksom på ting som tannstein og rensing av tårekanaler. Hvor ofte dette må gjøres er individuelt. Jeg har en liten hund som får lett tette tårekanaler, det er rundt 2000kr i året. Tannsten må vi gjerne ta 2 ganger i året og det utgjør mellom 3-4000 per annum. Dette er kostnader jeg ikke hadde tenkt på før jeg skaffet meg hund, men selvfølgelig er det mer enn verdt det🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bruker dere i måneden på bæsjeposer? 

Anonymkode: ab166...14b

Vi kjøper som regel bæsjeposer på Rema siden det er nærbutikken vår, en rull koster 11-12 kr der. Men, i nabolaget vårt henger kommunen også ut bæsjeposer som man kan forsyne seg med gratis. 

Anonymkode: 980ef...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en mellomstor renraset hund som ikke er spesielt utsatt for sykdom, betaler ca. 250 kr i mnd. hos Agria.

Anonymkode: 980ef...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 21.17, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Regner med forsikring er noe man bør ha uansett? Hva avgjør om den blir dyr eller billig?

Anonymkode: 6b899...2a1

Det har nok mye med rase å gjøre. Noen raser er mer utsatt for sykdom og lyter enn andre, og krever oftere veterinærhjelp og operasjoner. For eksempel fransk bulldog og engelsk bulldog. Pusteproblemer, neseproblemer, problemer med svelget, problemer med å føde naturlig (må ha keisersnitt, og det koster flesk) Disse tingene er da ofte IKKE inkludert i hundeforsikringen for disse rasene, så om de vanlige problemene oppstår, må man punge ut av egen lomme i stedet.

En del små hunderaser har for eksempel ofte problemer med tennene, mye tannstein, tenner løsner pga betennelser, må trekke mange eller alle tennene sine. Hos disse rasene (f.eks Yorkshire terrier) kan ta tannbehandlinger ikke være inkludert i forsikringen fra forsikringsselskapets side.

Jeg har en relativt frisk rase, noe øyeproblematikk, men ingenting som er begrenset i forsikringen til hunden min. 

Sjekk ut pris og slikt hos Agria før du velger rase. Det kan være lurt, ellers kan hunden bli dyrere enn du aner og få klippekort hos veterinæren.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke penger på hund, er det samme som å kaste penger ut av vinduet. Maken til hundgalskapen i Norge bør lete lenge etter.

Anonymkode: e1163...896

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke penger på hund, er det samme som å kaste penger ut av vinduet. Maken til hundgalskapen i Norge bør lete lenge etter.

Anonymkode: e1163...896

Tull. Det kommer da helt an på interessene man har. Er man interessert i hund og glad i dyr, er de verdt det (opp til en viss grense, selvsagt, avhengig av økonomien man har) Jeg synes det er verdt det å bruke noen kroner på hunden min i året, men jeg har ingen dyr hund i drift.

For meg er f.eks. det å bruke penger på å reise til Dubai det samme som å kaste penger ut av vinduet. For andre er det knapt noe bedre de kan tenke seg, å reise til et kvinneundertrykkende land som hater dem, men som skjuler sin kvinneforakt kun for å tjene på turist-kronene deres.

Endret av Million
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎04‎.‎2019 den 21.33, AnonymBruker skrev:

Du kjøper grønnsaker til en hund?

Det er et rovdyr. Den har ikke noe fordøyelsessystem til å utnytte seg av det. Det går bare rett gjennom. Poteter, egg og skrell fra middagsrester er bra å blande i foret, men å bruke penger på grønnsaker til en hund er totalt bortkastet.

Anonymkode: af09f...ec5

 

På ‎08‎.‎04‎.‎2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Den får grønnsaker sammen med vom & hundemat, for vomfyll og for å unngå treg mage. Raspet gulrot er anbefalt sammen med vom & hundemat, man kan også bruke f.eks kruskakli, men min hund tåler ikke kruskakli ( allergi ). Den kan heller derfor ikke få alt mulig dritt/middagsrester - det ville vært totalt bortkastet og dyrt, grunnet allergisk reaksjon.

Anonymkode: bf9e3...8d4

Jeg kjøper også grønnsaker til min hund og det er ganske riktig helt meningsløs ernæringsmessig, men bl.a. derfor er gulrot og kålrot helt supert som "noe å tygge på" i stedet for eksempel griseører og annet som bl.a. inneholder mye fett. (Og med tanke på hva griseører, oksepenis osv. koster så er det billig å bruke grønnsaker).  I tillegg bruker jeg det også som tilsetning i V&H fordi det gir lavere kaloriinnhold i måltidet totalt sett (For enkelte hunder er det viktig) og forhindrer treg mage.

Ellers ville jeg ha budsjettert med at det koster ca. 1.500 kroner pr. måned å ha hund. Enkelte måneder koster det selvfølgelig mye mindre, men så har man plutselig utgifter til en egenandel hos veterinæren, det dukker opp et kurs man har lyst til å gå på eller man må kjøpe nytt bilbur fordi det gamle ikke passer i den nye bilen. Det er heller ikke alle veterinærbesøk som dekkes av forsikringen. Alle slike ting blir det fort tusenlapper av som kan være greit å ha på konto når behovet dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Million skrev:

Tull. Det kommer da helt an på interessene man har. Er man interessert i hund og glad i dyr, er de verdt det (opp til en viss grense, selvsagt, avhengig av økonomien man har) Jeg synes det er verdt det å bruke noen kroner på hunden min i året, men jeg har ingen dyr hund i drift.

For meg er f.eks. det å bruke penger på å reise til Dubai det samme som å kaste penger ut av vinduet. For andre er det knapt noe bedre de kan tenke seg, å reise til et kvinneundertrykkende land som hater dem, men som skjuler sin kvinneforakt kun for å tjene på turist-kronene deres.

Akkurat det samme kan man si om hundegalskapen i Norge. Det er flere Øst-europere som ulovlig importere hunder til Norge, som ikke eie disse. Nettopp fordi de klarer ikke å ta vare på hunden og i tillegg klarer de ikke å ta hensyn til andre.

Kilder? Se episode om svindeljegerne på TV3 play. Der forklarer de tydelig hva hundegalskapen i Norge fører til!

Anonymkode: e1163...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har to hunder, en vorsteh og en labrador.

600,- i mnd på forsikring for begge to

400,- i mnd på mat for begge to (V&H)

300,- i mnd i godbiter/bæsjeposer (jobber i dyrebutikk så har personalrabatter)

Av årlige utgifter, utstyr og eventuelle andre uforutsette utgifter setter jeg av 300,- i mnd på en hundekonto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme kan man si om hundegalskapen i Norge. Det er flere Øst-europere som ulovlig importere hunder til Norge, som ikke eie disse. Nettopp fordi de klarer ikke å ta vare på hunden og i tillegg klarer de ikke å ta hensyn til andre.

Kilder? Se episode om svindeljegerne på TV3 play. Der forklarer de tydelig hva hundegalskapen i Norge fører til!

Anonymkode: e1163...896

Jeg har sett episoden, og jeg er enig. En del nybakte hundekjøpere er altfor lettlurte og dumme.

Men nå er jeg den typen person som aldri ville kjøpt en valp som for det første ikke var registrert i NKK, men jeg hadde heller ikke kjøpt valp om jeg ikke fikk besøke oppdretter hjemme og besøkt valpekull og sett kullets mor før overtagelse. Hadde heller aldri gått med på å kjøpe en valp jeg fikk overlevert på en bensinstasjon f eks som møtested. 

Forfalskede helsepapirer er ikke så lett å gjøre noe med (altså gjennomskue der og da), men jeg hadde forlangt at papirene var fra en norsk veterinær i det minste.

Å kjøpe blandingsvalper er enda vanskeligere, fordi de ikke krever at foreldrene eller valpene selv er registrert i NKK.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke penger på hund, er det samme som å kaste penger ut av vinduet. Maken til hundgalskapen i Norge bør lete lenge etter.

Anonymkode: e1163...896

Det samme synes jeg om å bruke penger på f.eks. rallybilkjøring, og nettopp derfor gjør jeg det ikke. Men at andre som har den interessen gjør det skjønner jeg, så da lar jeg dem gjøre det uten å tenke mer over den saken. 

Anonymkode: ca8e9...d8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 11.28, AnonymBruker skrev:

Hvor mye bruker dere i måneden på bæsjeposer? 

Anonymkode: ab166...14b

I Oslo innenfor Ring 3 tror jeg snittet er lavt, for er jo hundedritt overalt, noe som er slitsomt når valpen din er veldig interessert i bæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...