Gå til innhold

Petter Stordalen


Jordbærogfløte

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Jordbærogfløte said:

I hvilken sammenheng sa han det? 😄

Jeg tenker mer på at jeg hører hva han sier og ser hva han gjør. Bare båten han og kona leide en sommer slapp vel ut nok CO2-gasser som en middels norsk småby i løpet av fellesferien. Privatfly hele året, men veldig opptatt av miljøet!

I tillegg har han frontet Ap og den norske sosialdemokratiske modellen samtidig som han tyner sine ansatte, som ofte er sårbare mennesker uten andre alternativer, til det absolutt ytterste.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mann1979 skrev:

Jeg tenker mer på at jeg hører hva han sier og ser hva han gjør. Bare båten han og kona leide en sommer slapp vel ut nok CO2-gasser som en middels norsk småby i løpet av fellesferien. Privatfly hele året, men veldig opptatt av miljøet!

I tillegg har han frontet Ap og den norske sosialdemokratiske modellen samtidig som han tyner sine ansatte, som ofte er sårbare mennesker uten andre alternativer, til det absolutt ytterste.

Ojsann! Der sank fascinasjonen flere hakk.. 🤔

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mann1979 skrev:

Jeg tenker mer på at jeg hører hva han sier og ser hva han gjør. Bare båten han og kona leide en sommer slapp vel ut nok CO2-gasser som en middels norsk småby i løpet av fellesferien. Privatfly hele året, men veldig opptatt av miljøet!

I tillegg har han frontet Ap og den norske sosialdemokratiske modellen samtidig som han tyner sine ansatte, som ofte er sårbare mennesker uten andre alternativer, til det absolutt ytterste.

Hvor har du dette fra? Jeg har bekjente som jobber under ham og de har det veldig greit. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, miss spjåk said:

Hvor har du dette fra? Jeg har bekjente som jobber under ham og de har det veldig greit. 

Det ble skrevet om det for en del år siden, har ikke link på stående fot. Det handlet om at renholdspersonalet ble ansatt med ekstremt lav lønn etter norske forhold og at arbeidstiden og arbeidsmengden var svært lite forutsigbar.

Jeg sier imidlertid ikke at dette er spesielt for Choice, hele hotellbransjen opererer på samme måte.

Endret av Mann1979
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mann1979 skrev:

Det ble skrevet om det for en del år siden, har ikke link på stående fot. Det handlet om at renholdspersonalet ble ansatt med ekstremt lav lønn etter norske forhold og at arbeidstiden og arbeidsmengden var svært lite forutsigbar.

Jeg sier imidlertid ikke at dette er spesielt for Choice, hele hotellbransjen opererer på samme måte.

Ja akkurat renholdsbransjen er ikke den best betalte. Men arbeidstid og mengde er det vel de individuelle sjefene på hvert enkelt hotell som bestemmer? Litt usikker der. Jeg har ihvertfall et godt inntrykk av Stordalen, lest deler av boken hans og sett noen intervjuer. Han virker ekte og omsorgsfull, skikkelig humørspreder. Skulle gjerne hatt hans energi. Han er og veldig unorsk i måten å være på, liker at folk er seg selv fullt ut. 

Alle luksusreisene med privatfly derimot er jeg ikke så begeistret for.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mann1979 skrev:

Jeg tenker mer på at jeg hører hva han sier og ser hva han gjør. Bare båten han og kona leide en sommer slapp vel ut nok CO2-gasser som en middels norsk småby i løpet av fellesferien. Privatfly hele året, men veldig opptatt av miljøet!

I tillegg har han frontet Ap og den norske sosialdemokratiske modellen samtidig som han tyner sine ansatte, som ofte er sårbare mennesker uten andre alternativer, til det absolutt ytterste.

Er det dette du tenker på? https://frifagbevegelse.no/magasinet-for-fagorganiserte/renholder-rea-skal-ikke-lenger-leies-inn-na-er-hun-endelig-fast-ansatt-pa-hotellet-6.158.457982.4bdb02ecd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.4.2019 den 21.00, miss spjåk skrev:

Ja akkurat renholdsbransjen er ikke den best betalte. Men arbeidstid og mengde er det vel de individuelle sjefene på hvert enkelt hotell som bestemmer? Litt usikker der. Jeg har ihvertfall et godt inntrykk av Stordalen, lest deler av boken hans og sett noen intervjuer. Han virker ekte og omsorgsfull, skikkelig humørspreder. Skulle gjerne hatt hans energi. Han er og veldig unorsk i måten å være på, liker at folk er seg selv fullt ut. 

Alle luksusreisene med privatfly derimot er jeg ikke så begeistret for.. 

Alle gjør vel noe som ikke er greit. Synes ikke reisene gjør han til noen dårlig person iforhold til andre kjente forde:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym1990. skrev:

Alle gjør vel noe som ikke er greit. Synes ikke reisene gjør han til noen dårlig person iforhold til andre kjente forde:)

Han skal jo på papiret være en forkjemper for bedre miljø og klima. Jeg synes det inntrykket svekkes ved all bruken av privatfly.

https://www.dn.no/luftfart/petter-stordalen/eirik-bogsnes/privatfly/floy-hvert-sitt-privatfly-til-hotellfest/2-1-354125

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 0.41, Justlooking skrev:

Han skal jo på papiret være en forkjemper for bedre miljø og klima. Jeg synes det inntrykket svekkes ved all bruken av privatfly.

https://www.dn.no/luftfart/petter-stordalen/eirik-bogsnes/privatfly/floy-hvert-sitt-privatfly-til-hotellfest/2-1-354125

Jeg vet ikke hva jeg syns om konas EAT-kampanje. I prinsipp er det bra, men det får et rart skjær når hovedpersonene bak EAT lever etter langt andre prinsipper enn hva de forfekter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Liker han ikke i det hele tatt etter å ha hørt han i Lørdagsrådet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Liker han ikke i det hele tatt etter å ha hørt han i Lørdagsrådet.

Å? Det må jeg få med meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jordbærogfløte skrev:

Å? Det må jeg få med meg..

Ligger ute der du hører podcast. Han lagde dårlig stemning og fremstår som veldig arrogant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Ligger ute der du hører podcast. Han lagde dårlig stemning og fremstår som veldig arrogant.

Huff... Det hørtes ikke bra ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, WhiteSwan said:

Liker han ikke i det hele tatt etter å ha hørt han i Lørdagsrådet.

Enig! Syns han er en artig fyr, men nå fremstod han som usympatisk. Var veldig bastant i sine meninger(råd), og snakket over de andre flere ganger. Og det han sa til Else om at han ikke kan skjønne hvorfor hun ikke har kjæreste..? Mulig han mente det som et kompliment, men det var bare frekt i mine ører. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Alle ansatte, både renholdere og ellers har lønn etter NHOs tariff. 

Hotellbransjen er generelt dårlig betalt, og verre i resepsjonen enn i renhold. 

 

Miljøarbeidet er ikke en gimmick. Selvsagt handler det om lønnsom drift og å tjene penger, men det handler også om å ta vare på ressursene vi har og minske fotavtrykket på jordkloden vår. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

På 23.5.2019 den 21.53, Eikenøtt skrev:

Alle ansatte, både renholdere og ellers har lønn etter NHOs tariff. 

Hotellbransjen er generelt dårlig betalt, og verre i resepsjonen enn i renhold. 

 

Miljøarbeidet er ikke en gimmick. Selvsagt handler det om lønnsom drift og å tjene penger, men det handler også om å ta vare på ressursene vi har og minske fotavtrykket på jordkloden vår. 

Men både han og kona er jo ekstremt dobbeltmoralske ved at de setter gigantiske avtrykk selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...