Gå til innhold

Hvilket treningsapparat for hjemmebruk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en travel hverdag, som består av mye stillesitting. Jeg er fulltidsstudent, jobber 50 % på kontor og har en frilansjobb som tilsvarer hjemmekontor. Alt dette resulterer i mye sitting på ræv.

Det vil si at jeg egentlig har alt for få timer i døgnet, og at jeg merker at jeg begynner å legge på meg (nå som alderen øker og forbrenningen synker). Det er veldig, veldig deprimerende.

Derfor har jeg tenkt å få meg et treningsapparat for å ha hjemme, sånn at jeg kan ta meg 10-minutterspauser i aktivitet mellom slagene. Jeg kjenner jo alltid at jeg har lyst til det, siden det er veldig tungt å sitte med hodebry så lenge.

Så her kommer mitt store spørsmål: Hvilket treningsapparat bør jeg velge? Tredemølle, ellipsemaskin eller sykkel?

Det er kanskje et litt vanskelig spørsmål, så la meg omformulere. Hvilket apparat ville du valgt, og hvorfor?

Jeg skulle gjerne gått for alle hvis de ikke var så enormt stygge :rolleyes: Skal tross alt ha den i stua mi.

Det skal forresten kjøpes billig og brukt, så fancy tilleggsfunksjoner blir ikke tatt i betraktning.

Anonymkode: acf03...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg har valgt tredemølle (har en selv), da jeg kan slå den sammen og sette den bort i en krok. Den tar mindre plass enn en ellipsemaskin og en sykkel. 

Jeg synes tredemølle er greiest, for da kan jeg velge mellom å gå, jogge og løpe. Det skal sies at jeg synes både det å sykle og det å bruke ellipsemaskin er forferdelig kjedelig da. ;) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, SPOCA skrev:

Vel, jeg har valgt tredemølle (har en selv), da jeg kan slå den sammen og sette den bort i en krok. Den tar mindre plass enn en ellipsemaskin og en sykkel. 

Jeg synes tredemølle er greiest, for da kan jeg velge mellom å gå, jogge og løpe. Det skal sies at jeg synes både det å sykle og det å bruke ellipsemaskin er forferdelig kjedelig da. ;) 

Ja, jeg lener meg mest inn mot tredemølle og ellipsemaskin. Sykling er jo veldig ensformig.

Anonymkode: acf03...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på kontor og har mye stiv nakke-/skuldermuskulatur. Kiropraktor tipset om å velge annet enn sykling, siden man da også spenner muskler i samme område når man lener seg fram og holder i styret. Derfor ville jeg valgt ellipse eller tredemølle. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Eneri skrev:

Jeg jobber på kontor og har mye stiv nakke-/skuldermuskulatur. Kiropraktor tipset om å velge annet enn sykling, siden man da også spenner muskler i samme område når man lener seg fram og holder i styret. Derfor ville jeg valgt ellipse eller tredemølle. 

Takk for info! Ja, har vært innom samme tanken. Man beveger seg jo ikke i hele kroppen på sykkel, og bevegelse er jo det man ønsker når man føler at man råtner på en stol :)

Har du noe apparat selv?

Jeg lener meg mest mot ellipsemaskin nå.

Anonymkode: acf03...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sykkel før, den tok ikke så mye plass. Syklet mens jeg så på TV, eller tok den ut på balkongen for å sykle i frisk luft 😅 Løping liker jeg å gjøre ute. Høres ut som en tredemølle ville passet best for deg? Kan ikke så mye om ellipsemaskiner, men tredemøller kan man variere litt mer med kanskje?

Ellers anbefaler jeg deg å gjøre noen armhevinger, tøying og situps :) Finnes mange øvelser man kan gjøre uten noe utstyr. Du kan gjøre utfall ved å f.eks støtte en fot på sofaen. Du kan jo også kjøpe noen manualer, men man kan også bruke brusflasker med vann. :P Og så kan treningsstrikker/minibånd brukes til veldig mye.

Anonymkode: 4b5f2...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for info! Ja, har vært innom samme tanken. Man beveger seg jo ikke i hele kroppen på sykkel, og bevegelse er jo det man ønsker når man føler at man råtner på en stol :)

Har du noe apparat selv?

Jeg lener meg mest mot ellipsemaskin nå.

Anonymkode: acf03...e60

Jeg har ikke plass til apparat hjemme akkurat nå. Bruker treningsstudio. Bruker romaskin endel for å få løsnet stive muskler, og få bedret blodsirkulasjon i skulderområdet.  Bruker også noe tredemølle. 

Ellipsemaskin syns jeg er gørr 😬 Mulig det hadde vært bedre om man samtidig så på tv el hørte på intr podcast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ellipsemaskin og digger den! Men jeg kjøpte en skikkelig en til rundt 6000,- Det er ikke billig hvis du kjøper en billig og kjip som du aldri bruker. Bedre å legge litt penger i det og faktisk bruke den. Les litt om det!

Anonymkode: 9bf18...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin, trener mange muskelgrupper 

Anonymkode: a2b2d...544

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Av de alternativene du har listet opp, ville jeg valgt en tredemølle, uten tvil. Ellers ville jeg også vurdert romaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2019 den 21.03, AnonymBruker skrev:

Jeg har en ellipsemaskin og digger den! Men jeg kjøpte en skikkelig en til rundt 6000,- Det er ikke billig hvis du kjøper en billig og kjip som du aldri bruker. Bedre å legge litt penger i det og faktisk bruke den. Les litt om det!

Anonymkode: 9bf18...f7e

Tror jeg starter med en billig en for å se om den faktisk blir brukt :P Hvis den blir det, ser jeg ingen grunn til å ikke bruke 6000 kroner! :) 

Anonymkode: acf03...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige (les: dårlige) hjemmetreningsapparater er perfekt for å drepe treningsgleden og sørge for at apparatet IKKE blir brukt!

Kjøp heller noe ordentlig med en gang.

Anonymkode: e2703...dda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellipse! Kun fordi jeg synes gåing og løping på tredemølle er kjedelig. Liker bedre å gå/løpe ute 😅 bruker ellipsemaskin på treningssenter 6-7g i uken.

Anonymkode: c9a14...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker slynger til trening hjemme.  Har kroker i taket, så hekter de bare av etter bruk :) Synes det er gøy å trene med slyngene. Også går jeg tur hver dag/løper av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...