Gå til innhold

Forslag fra Demokratene i USA, vil ta hvites eiendom og gi til sorte.


kat-e

Anbefalte innlegg

Det er knapt til å tro, men i USA er det en del på venstre siden som ønsker å gi billioner av dollar som erstattning til sorte for slaveri perioden i USA, som sluttet for litt over 150 år siden. De som var slaver døde for flere generasjoner siden. For å finansiere dette ekstremt dyre tiltaket er det forslag om å beslaglegge hvites eiendom. Dette gjennom bla at de mister retten til arv.

I praksis vil forslaget bety at en person som kom til USA fra Finland for 50 år siden, kanskje ikke arver noe etter foreldre, onkel eller bestefedre. Disse pengene vil f.eks bli gitt til noen fra Somalia som kanskje har bodd i USA i under 10 år, og som ikke har noen etnisk eller kulturell tilknyttning til de sorte som ble hentet til USA fra vestkysten.

 

Det andre problemet er at mange som i dag kaller seg sorte er halvparten hvite (slik som Obama) eller bare 1/4 "sort". Noen "hvite" har sorte aner. Latinamerikanere og Indianere slipper å avgi eiendom. Problemet her er at mange hvite også er blandet med latinamerikanere, har også indianske aner.

Obama kalte forslaget for et par år siden for meget farlig og totalt uakseptabelt. Hillary det samme. Situasjonen nå er at flere av president kandidatene er så ekstreme at de ønsker å prøve å gjennomføre forslaget. Dette er identitets politikk av den mest skremmende sorten. En profilert aktivist for sortes rettigheter er sjokkert :

 

 

 

Dessverre, så har alle de fremste demokratene skrevet under, med unntak av Joe Biden.

Endret av kat-e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om noen ikke liker Fox, kan jeg jo også nevne at CNN kalte det hele et farlig forslag og at det kan koste demokratene president seiren i 2020.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kat-e skrev:

Det er knapt til å tro, men i USA er det en del på venstre siden som ønsker å gi billioner av dollar som erstattning til sorte for slaveri perioden i USA, som sluttet for litt over 150 år siden. De som var slaver døde for flere generasjoner siden. For å finansiere dette ekstremt dyre tiltaket er det forslag om å beslaglegge hvites eiendom. Dette gjennom bla at de mister retten til arv.

I praksis vil forslaget bety at en person som kom til USA fra Finland for 50 år siden, kanskje ikke arver noe etter foreldre, onkel eller bestefedre. Disse pengene vil f.eks bli gitt til noen fra Somalia som kanskje har bodd i USA i under 10 år, og som ikke har noen etnisk eller kulturell tilknyttning til de sorte som ble hentet til USA fra vestkysten.

 

Det andre problemet er at mange som i dag kaller seg sorte er halvparten hvite (slik som Obama) eller bare 1/4 "sort". Noen "hvite" har sorte aner. Latinamerikanere og Indianere slipper å avgi eiendom. Problemet her er at mange hvite også er blandet med latinamerikanere, har også indianske aner.

Obama kalte forslaget for et par år siden for meget farlig og totalt uakseptabelt. Hillary det samme. Situasjonen nå er at flere av president kandidatene er så ekstreme at de ønsker å prøve å gjennomføre forslaget. Dette er identitets politikk av den mest skremmende sorten. En profilert aktivist for sortes rettigheter er sjokkert :

 

 

 

Dessverre, så har alle de fremste demokratene skrevet under, med unntak av Joe Biden.

Heia Trump!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterkommerne etter immigranter burde utvises og Amerika gis tilbake til indianerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan såkalte antirasister er så opptatt av hudfarge og rase.

Veldig rart at rasimen i USA ikke forsvinner..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Vox_populi said:

Etterkommerne etter immigranter burde utvises og Amerika gis tilbake til indianerne. 

De heter ikke indianere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, T-Rex skrev:

De heter ikke indianere.

"Indígena" er en del brukt der borte (sammen med "indio"), men det ordet er på ingen måte etablert i norsk, som er det jeg benytter meg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
11 timer siden, Vox_populi skrev:

Etterkommerne etter immigranter burde utvises og Amerika gis tilbake til indianerne. 

Og USA vil forsvinne og bli en ødemark. Blir du da fornøyd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ninnn skrev:

Og USA vil forsvinne og bli en ødemark. Blir du da fornøyd? 

Nei. Amerika, skrev jeg. Men Sambandstatene er iallfall en liten begynnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vox_populi said:

Nei. Amerika, skrev jeg. Men Sambandstatene er iallfall en liten begynnelse.

Tre s-er i Sambandsstatene, siden du er så opptatt av språk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
6 minutter siden, Vox_populi skrev:

Nei. Amerika, skrev jeg. Men Sambandstatene er iallfall en liten begynnelse.

Interessant hvis vi skal begynne med tilbakeføring av land. Hvor langt tilbake skal vi gå? Er det ok at europeere får tilbake Sør-Afrika? Det var ubebodd land der da Boerne og co slo seg ned og etablerte samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ninnn said:

Interessant hvis vi skal begynne med tilbakeføring av land. Hvor langt tilbake skal vi gå? Er det ok at europeere får tilbake Sør-Afrika? Det var ubebodd land der da Boerne og co slo seg ned og etablerte samfunn.

Det var ubebodd land i Nord-Amerika da Europeerne slo seg ned der også. Det betyr ikke at det var ubrukt av andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler av pa

3 minutter siden, Ninnn skrev:

Interessant hvis vi skal begynne med tilbakeføring av land. Hvor langt tilbake skal vi gå? Er det ok at europeere får tilbake Sør-Afrika? Det var ubebodd land der da Boerne og co slo seg ned og etablerte samfunn.

Hva med det osmanske riket...den opprinnelige befolkningen fra Anatolia, Midtøsten, deler av Nord-Afrika, store deler av Sørøst-Europa og Kaukasus? Hva med deler av Pakistan til India...Dette kan bli stygt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
2 minutter siden, T-Rex skrev:

Det var ubebodd land i Nord-Amerika da Europeerne slo seg ned der også. Det betyr ikke at det var ubrukt av andre mennesker.

Svarer er nei da, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Ninnn said:

Svarer er nei da, altså. 

For å skru tilbake historien, må det lages en tidsmaskin. Og det kan nok bli vanskelig, ja.

I USA tror jeg nok den mest fornuftige løsningen vil være en samfunnsmodell som ligner mer på den vi har i Skandinavia, med større utjevning av midler og ressurser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninnn
1 minutt siden, T-Rex skrev:

For å skru tilbake historien, må det lages en tidsmaskin. Og det kan nok bli vanskelig, ja.

I USA tror jeg nok den mest fornuftige løsningen vil være en samfunnsmodell som ligner mer på den vi har i Skandinavia, med større utjevning av midler og ressurser.

Fin tanke. Men den skandinaviske modellen fungerte vel nettopp fordi vi var relativt små og homogene samfunn. Har ikke fungert noe annet sted i verden, og har nok utspilt sin rolle. Mange spekulerer heller i at det går mot oppløsning og frigjørelse av stater. Forhåpentligvis går det fredelig for seg. Selv om det heller aldri har skjedd i verdenshistorien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, T-Rex skrev:

Tre s-er i Sambandsstatene, siden du er så opptatt av språk.

Takk! 
Men ellers virker det som det er du som er opptatt av språk. To ganger har du ubedt pirket på mitt språk, mens jeg har oppdragelsen i behold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er umulig å gjennomføre i praksis selv om jeg kan skjønne utgangspunktet for tanken om at den hvite generasjonen etter slavearbeidet skylder de svarte etterkommerne av slavene noe.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...