Gå til innhold

Hvorfor skal utseendet kommenteres sånn i tenårene, men etter 25.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Voksne til meg som tenåring 
"du er så flott" 
"guttene kommer til å ligge flate etter deg"
"så pen du blir"
"du har sånn fin nakke, du kan gå med hestehale"
"du har ikke rumpe du, heldig"
"du har sånne lange flotte ben"
"du har flat mage, trenger ikke passe deg du"
"du slipper å bruke kremer, du har fin hud" 

Etter 25
"huff ja, ting kommer med alderen"
"er du virkelig like slank enda"
"du har ikke spiseforstyrrelser?" er det virkelig rart å være tynn etter 25 altså ????

SÅnn ellers, helt stille..de gir ikke lenger komplimenter..

Anonymkode: 50c88...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gir du mange kompliment selv da?

Anonymkode: e17fc...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
3 hours ago, AnonymBruker said:

Voksne til meg som tenåring 
"du er så flott" 
"guttene kommer til å ligge flate etter deg"
"så pen du blir"
"du har sånn fin nakke, du kan gå med hestehale"
"du har ikke rumpe du, heldig"
"du har sånne lange flotte ben"
"du har flat mage, trenger ikke passe deg du"
"du slipper å bruke kremer, du har fin hud" 

Etter 25
"huff ja, ting kommer med alderen"
"er du virkelig like slank enda"
"du har ikke spiseforstyrrelser?" er det virkelig rart å være tynn etter 25 altså ????

SÅnn ellers, helt stille..de gir ikke lenger komplimenter..

Anonymkode: 50c88...50c

Fordi overgangen fra barn til tenåring er stor, og ingen vet hvordan du vil bli som tenåring når du er barn. Når du har passert 25 er du ferdig utvokst, så man kan ikke kommentere på samme måte. Mange blir overvektige som voksne, og derfor får du komplimenter hvis du fortsatt er slank og ungdommelig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir du mange kompliment selv da?

Anonymkode: e17fc...0f0

er ikke flink på det. Jeg gir komplimetner for folks mat og slik...men ikke for utseendet, det virker så overfladisk.

Anonymkode: 50c88...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man vokser heldigvis av seg slik overfladisk tull. Bortsett fra de som stadig krever oppmerksomhet, da.

Anonymkode: ee418...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voksne til meg som tenåring 
"du er så flott" 
"guttene kommer til å ligge flate etter deg"
"så pen du blir"
"du har sånn fin nakke, du kan gå med hestehale"
"du har ikke rumpe du, heldig"
"du har sånne lange flotte ben"
"du har flat mage, trenger ikke passe deg du"
"du slipper å bruke kremer, du har fin hud" 

Etter 25
"huff ja, ting kommer med alderen"
"er du virkelig like slank enda"
"du har ikke spiseforstyrrelser?" er det virkelig rart å være tynn etter 25 altså ????

SÅnn ellers, helt stille..de gir ikke lenger komplimenter..

Anonymkode: 50c88...50c

Jeg synes kommentarene du har fått som barn/ungdom er helt feil! Jeg har to jenter selv og er påpasselig med å ikke kommentere utseendet for mye. De er begge ekstremt vakre, og dermed kan de lett få mye oppmerksomhet for utseendet. Men folk som kjenner oss foreldre vet at vi synes det er ugreit.

Jeg mener seriøst unge jenter blir ødelagt av sånt tull! 

Ei jeg kjenner fikk høre hele barndommen hvor pen hun var. At hun så ut som en dukke, burde bli modell osv. 

Så ble hun tenåring, fikk kviser, litt «valpeflesk» og kommentarene dabbet av. Hun oppdaget også at verden er full av pene jenter. Så hun var kanskje ikke så spesiell som hun hadde trodd. Ja, hun ble skikkelig forstyrra av dette. Spiseforsyrrelser og sykelig anstrengt forhold til egen kropp. Alt fokus og energi brukte hun på å se bra ut eller forsøke å jobbe med det hun selv oppfattet som «feil» (skal sies at hun var fortatt ei pen jente..) 

Jeg var ordinær som barn, kanskje tilogmed litt «stygg». Der og da husker jeg at det stakk litt å sitte i selskap og høre de voksne prate om denne vakre jenta, eller være sammen med henne når alle kommenterte hvor vakker hun var (og sa ingenting til meg..) - jeg er ca 5 år eldre enn henne.

Idag har jeg karriere, mann, god økonomi, hus og hjem. Hun har som satt slitt med ulike forstyrrelser og brukt energien sin på å få en sterk psyke, og akseptere utseendet sitt for det det er. Jeg har alltid akseptert mitt utseendet, enda jeg har aldri vært og vil aldri bli så vakker som hun. 

Derfor mener jeg det er en balast og ikke en gave, å kommentere utseendet til barn. 

Jeg fikk høre at jeg var smart, flink til å lese/skrive, fortelle historier, morsom, dyktig, kreativ osv osv. Så jeg fokuserte på disse egenskapene og la utseendet litt mer «på hylla».

Så problemet ditt er ikke at folk ikke kommenterer utseendet ditt idag. Det er at de skulle aldri gjort det i utgangspunktet da du var barn/ungdom. 

Anonymkode: 4bbfc...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...