Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Er nordmenn mer sex-fikserte enn andre nasjonaliteter?

Recommended Posts

AnonymBruker

Noen som har fått inntrykk av dette?

Anonymkode: 332a5...926

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Jeg har egentlig inntrykk av at nordmenn generelt er ganske snerpete 😂

Anonymkode: 6dd10...387

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg har egentlig inntrykk av at nordmenn generelt er ganske snerpete 😂

Anonymkode: 6dd10...387

Hvorfor det? :)

Anonymkode: 332a5...926

herzeleid

Jeg vet ikke om jeg vil si mer sexfikserte. På den ene siden er tilfeldig sex mye mer utbredt her enn en del andre steder. På den andre blir sex ansett som en mye mindre viktig "greie" og der en i andre land legger mer i sexen er det her vanligere med holdninger som "det er jo bare sex". Dermed tenker jeg at vi på en måte er mindre fiksert på det, fordi det bare er en "greie" man gjør og ikke noen bid deal, der det i andre land er noe mer stort og betydningsfullt. 

AnonymBruker

Ja jeg føler vi er ekstremt sexfikserte her på en usunn måte. At det skal være så vanlig og «normalt» at du kan gjøre det nårsomhelst og med hvemsomhelst. Konsekvensene er voldtekt i hytt og gevær og beskyldninger om voldtekt i hytt og gevær. Sex er noe alle har rett på og alle kan kreve hele tiden, og grensene er helt umulig å forstå seg på for mange. Veldig skadelig holdning her i dette landet.

Anonymkode: 19229...67a

AnonymBruker
6 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg vet ikke om jeg vil si mer sexfikserte. På den ene siden er tilfeldig sex mye mer utbredt her enn en del andre steder. På den andre blir sex ansett som en mye mindre viktig "greie" og der en i andre land legger mer i sexen er det her vanligere med holdninger som "det er jo bare sex". Dermed tenker jeg at vi på en måte er mindre fiksert på det, fordi det bare er en "greie" man gjør og ikke noen bid deal, der det i andre land er noe mer stort og betydningsfullt. 

Jeg er helt enig i det du skriver, bortsett fra at jeg mener dette er en sexfiksert holdning.

Annonse

herzeleid
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i det du skriver, bortsett fra at jeg mener dette er en sexfiksert holdning.

Ja jeg ser at en helt fint kan argumentere for at det er det, så det er nok primært et spørsmål om hvordan en bruker begrepet.