Gå til innhold

Hvor vanlig er det blant menn å kjøpe sex?

Anbefalte innlegg

Gjest Alterego666
Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Hvordan hadde du og resten av miljøet reagert om dere fant ut at noen hadde kjøpt sex? 

Det er tabubelagt, og de fleste holder det skjult. 

Jeg er selvsagt klar over at en eller flere kan gjøre det i skjul nettopp fordi det er tabubelagt.

Jeg ville nok reagert med å si omtrent det samme som jeg sier her.

Dersom jeg hadde fått vite dette om en venn, ville det i noen grad endret mitt bilde av vennen, men vennskapet hadde fortsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres fremdeles veldig spesielt ut at en mann spør så direkte. Kanskje det er plassene du ferdes.

Anonymkode: 45461...2db

Det trenger ikke være på spesielle plasser. Jeg har gått helt vanlig kledd. Bruker minimalt med sminke. Har mitt naturlige hår med krøller. Jeg har opplevd å bli stoppet midt på lyse dagen i ei helt vanlig gågate i en helt vanlig by, og blitt spurt om jeg vil være hora til vedkommende. Jeg har også fått høre at jeg er grunnen til at menn voldtar. Det skjedde i en helt vanlig matbutikk. 

Skrevet
På 6.4.2019 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Snakket med en kompis på fest i går, og han påstod at de var ganske vanlig å ha brukt eskorte eller prostituerte, i hvert fall en eller annen gang i livet. Han, og flere han kjente hadde gjort det. Dette sjokkerte meg så spurte samboer i dag. Han sa at det overhodet ikke var vanlig, det hadde han aldri tenkt tanken på en gang, og ingen han kjente hadde gjort det.

Vet ikke hva jeg skal tro. Begge er i begynnelsen av 30-årene, vanlige "streite" familiemenn med god jobb, og tilhører samme miljøet. Så hvorfor mener den ene at dette er vanlig og den andre at nei, det er absolutt ikke vanlig. Eller pynter kjæresten min på det? På en måte har jeg ikke lyst å vite, men jeg synes sex-kjøp er så tarvelig og nasty at jeg mistet helt respekten for kompisen min. 

Noen menn som har lyst å svare - er det vanlig å ha kjøpt sex?

Anonymkode: 38222...a6e

Det vil som regel være mye lettere for en kompis av deg å fortelle om slike ting, enn samboeren/mannen din. Tror ikke det er fordi han bevist velger å lyve for deg, eller at du ikke skal stole på ham. Men det er kanskje ikke alt jeg ville fortalt min samboer om hva som skjer i diverse miljøer, selv om jeg har mitt på det rene. Men i forhold til kompiser, kunne jeg fortalt mange historier.

Hvor vanlig det er å kjøpe sex, er nok vanligere enn man tror. Samtidig vil nok flertallet holde seg borte fra det.

Jeg kjenner flere som har kjøpt sex. Alt fra å oppsøke prostituerte, horehus, eskorte, til dem som har blitt tilbudt jenter etter endt oppdrag. Et eksempel på tilbud. Bedrift ferdigstiller oppdrag i utlandet, da de involverte kommer tilbake på hotellrommet, sitter det ei jente på hvert rom og venter. Ekstra betaling fra bedriften de har utført oppdrag fra. Hvor mange som benyttet seg av dette tilbudet, er usikkert, da det muligens ikke var det alle ville snakke om ved frokostbordet dagen etter. Mange som reiser mye med jobben i østeuropeiske land, asiatiske, sør amerikanske land, opplever ofte tilbud om jenter.

Skrevet

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hørt om venner eller bekjente som har kjøpt sex. Og hvis jeg kjenner noen så har de skammet seg nok til å holde tett om det, hvilket forteller at kjøp av sex ikke er en sosialt akseptert praksis blant mine bekjente. 

Jeg tror ikke kjøp av sex er vanlig blant norske menn, men det finnes helt klart et marked for det. Og det markedet forsvinner ikke, uansett om kjøp er lovlig eller ikke. Prostitusjon blir ikke omtalt som verdens eldste yrke uten grunn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, stan said:

Hvordan hadde du og resten av miljøet reagert om dere fant ut at noen hadde kjøpt sex? 

Hadde ikke hevet et øyenbryn, engang.

Anonymkode: 468b5...68d

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvilket miljø man vanker i, og det har også med hvilken bakgrunn man har. Det er bare tull at de fleste menn kjøper sex. De som sier det, er nettopp gutter/menn som er i slike miljøer hvor dette er vanlig, og av en eller annen grunn tror de alle andre gutter/menn gjør det samme.

3 timer siden, HalldirV2 skrev:

Jeg tror ikke kjøp av sex er vanlig blant norske menn, men det finnes helt klart et marked for det. Og det markedet forsvinner ikke, uansett om kjøp er lovlig eller ikke. Prostitusjon blir ikke omtalt som verdens eldste yrke uten grunn. 

Prostitusjon er jo ikke verdens eldste yrke, da. Det er bare en sayin. Spesielt av de som vil at det fortsatt skal være et yrke.

Anonymkode: 01181...99d

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har ikke kjøpt sex, men han har spandert drinker på byen og fått med seg jenter hjem på den måten. Så på et vis har han vel kjøpt sex, da det var det han var ute etter. Da av ei jente som hadde lyst til det, og ikke en prostituert som hadde det som jobb. Det er en forskjell der synes jeg. 

Jeg har mange mannlige venner som prater om alt mulig, og en av de har kjøpt sex en gang. En annen har gjort det flere ganger. Veldig vanlig er det vel ikke, men det finnes garantert mørketall og noen gjør det jo. 

Jeg har selv opplevd å bli spandert en drink på av en ukjent mann på byen. Prøvde å takke pent nei, men han insisterte. Da jeg så skulle dra videre ble han sur og lurte på hvorfor jeg dro fra han. Han hadde jo spandert på meg, så jeg burde jo ta han med meg hjem... vet om flere som har opplevd det samme, selv etter tydelig beskjed om at det ikke ble noe sex og at de kunne betale drinkene selv. Noen menn synes visst at betalt drink kvalifiserer til sex. En liten blowjob i det minste, sa en av mennene :lol: 

Anonymkode: 6f016...da4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, stan skrev:

Nei. Det er ikke alltid tabubelagt. Jeg vet om flere menn som ikke legger skjul på det og som snakker om det høyt. Jeg vet om mange menn som aldri kjøper sex. Altså, de fleste menn som gjør dette, drar til utlandet - Thailand, Amsterdam, sikkert mange andre steder også. Og det er ganske teit å tro at alle menn som sier "Nei, jeg gjør ikke det og jeg kjenner ingen som gjør det", juger fordi det er en "kode blant gutta". Da høres det ut som de fleste menn kjøper sex, men slik er det faktisk ikke. Det er bra. Jeg synes menn som kjøper sex er ekle og jeg mister respekt for dem.

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid tabubelagt

Mulig, men i tillegg er det også ulovlig. Og svært ofte vil kona misslike det, veldig. 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke hevet et øyenbryn, engang.

Anonymkode: 468b5...68d

Men i følge tråden her, reduseres sjansen for å få seg dame betraktelig om det er kjent. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/7/2019 at 4:38 PM, AnonymBruker said:

For samfunnstapere er det nok mer vanlig enn for de som ikke er det. 

Anonymkode: 144a4...bd2

Jeg antar at årsaken til at mange, særlig kvinner, inntar denne holdningen, er at de misliker sexkjøp, og ønsker å demonisere kjøperne.

Faktum er at det overveiende flertallet av de som kjøper sex er gift eller samboere. Det viser flere undersøkelser fra Prosenteret, pluss det jeg har lest av intervjuer med prostituerte i avisene.

Taperne, altså menn med lav sosioøkonomisk status, utgjør ca. 10-20% av sexkjøperne.

Anonymkode: dea9d...2f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg antar at årsaken til at mange, særlig kvinner, inntar denne holdningen, er at de misliker sexkjøp, og ønsker å demonisere kjøperne.

Faktum er at det overveiende flertallet av de som kjøper sex er gift eller samboere. Det viser flere undersøkelser fra Prosenteret, pluss det jeg har lest av intervjuer med prostituerte i avisene.

Taperne, altså menn med lav sosioøkonomisk status, utgjør ca. 10-20% av sexkjøperne.

Anonymkode: dea9d...2f4

En gift mann som må kjøpe sex for å tilfredsstilles, er absolutt en taper, en tosk, og et utro svin.

Anonymkode: 45461...2db

Gjest Alterego666
Skrevet
10 timer siden, NotYou skrev:

Jævli enkelt å få menn til å tro at de kan «kjøpe deg» i alle fall. Jeg sender gjerne blikk som får menn i baren til å spørre om jeg vil ha en drink. Takker pent ja, takk, mottar drinken min, å går for å finne mannen min :rolleyes: Hva skal mennene som har betalt for drinken gjøre? De spurte jo om jeg ville ha en drink, og de bør lære seg at det ikke betyr å få noe i retur. 

Selvsagt skal vi det. Det gjør vel de aller fleste også?

Gjest Alterego666
Skrevet
56 minutter siden, stan skrev:

Men i følge tråden her, reduseres sjansen for å få seg dame betraktelig om det er kjent. 

.....og det med god grunn!

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, NotYou skrev:

Hans forslag, så jeg tror ikke han syns det :fnise: Når det alltid er noen sleske menn som prøver seg, og tilbyr, så er det jo bare å takke ja :) 

Når eg ser sånt, blir eg forbanna. Eg hadde laga scene, vær sikker.

Ellers har eg aldri kjøpt sex, og kjem ikkje til å gjere det heller. Eg må faktisk føle at kvinna er kåt/her lyst på meg. Må være litt "spel" eller "leik" inn i bildet, ellers blir det kjedelig. At du betalar, so kan ho ligge med kven som helst er avtennande. Eg må ha passion, lidenskap, kåtskap o.l.                                                            Utruskap er derimot noke anna, då er det forbudt å spennande.  Det er jo sjølve jakta som er mest spennande for oss menn.

Anonymkode: bfa3a...721

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvilket miljø man vanker i, og det har også med hvilken bakgrunn man har. Det er bare tull at de fleste menn kjøper sex. De som sier det, er nettopp gutter/menn som er i slike miljøer hvor dette er vanlig, og av en eller annen grunn tror de alle andre gutter/menn gjør det samme.

Prostitusjon er jo ikke verdens eldste yrke, da. Det er bare en sayin. Spesielt av de som vil at det fortsatt skal være et yrke.

Fullstendig klar over at det er et ordspråk, og at hva som kan betegnes som verdens eldste yrke(er) er et definisjonsspørsmål. Men det er ikke poenget, poenget er at prostitusjon nærmest har fulgt mennesket så langt tilbake som skriftspråket rekker, og ganske sikkert langt før det også. Så det er ikke uten grunn at det blir omtalt som verdens eldste yrke, selv om det nødvendigvis ikke er slik. Og selv om det er ønskelig fra samfunnet generelt, så blir vi ikke kvitt det. Det er et marked for det, og det vil det være i overskuelig fremtid. 

• Liker 3
Gjest NotYou
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når eg ser sånt, blir eg forbanna. Eg hadde laga scene, vær sikker.

Ellers har eg aldri kjøpt sex, og kjem ikkje til å gjere det heller. Eg må faktisk føle at kvinna er kåt/her lyst på meg. Må være litt "spel" eller "leik" inn i bildet, ellers blir det kjedelig. At du betalar, so kan ho ligge med kven som helst er avtennande. Eg må ha passion, lidenskap, kåtskap o.l.                                                            Utruskap er derimot noke anna, då er det forbudt å spennande.  Det er jo sjølve jakta som er mest spennande for oss menn.

Enda mer gøy om du lager en scene. Hvis du kommer bort til meg å spør om jeg vil ha en drink, så skylder jeg deg ingenting selv om jeg takker ja. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, NotYou skrev:

Enda mer gøy om du lager en scene. Hvis du kommer bort til meg å spør om jeg vil ha en drink, så skylder jeg deg ingenting selv om jeg takker ja. 

Haha... Så langt er vi enig. Men hvis målet ditt er å latterleggjere meg, så blir det ikkje spesielt "gøy" for deg eller mann din, det kan eg love deg.   

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2019 den 20.16, AnonymBruker skrev:

Dette er en gråsone. Mange kvinner har en tilnærming at menn må spandere for de for å vinne deres gunst. Dette er like mye prostutusjon i mine øyne som å gå rett på sak.

Anonymkode: 549d9...bb9

Det er nok ikke helt riktig sett fra en kvinnes blikk. 

Kvinner takker ja til drink i større grad fra menn de finner mere tiltrekkende i utgangspunktet feks utseendet hans. Så får du lov å spandere så er du allerede et bein innafor. Er du frastøtende eller uinteressant for henne takker man sjelden ja til en drink. 

For meg som kvinne og de fleste av mine venninner så ville det være motbydelig å ha sex med en mann du ikke er kåt på. 

Så hvis du føler at du har kjøpt dama for en drink kan det være at hun under sexen ikke ble tent i det hele tatt eller svært skuffet, feks over fysiske forhold. Det var nok ikke drinken hun var mest gira på men kanskje at hun hadde visse forventninger som ikke ble innfridd. Og slik er jo livet! Både kvinner og menn kan bli skuffet over hverandre så der er vi like....

Anonymkode: f2cbc...3bf

• Liker 2
Gjest NotYou
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha... Så langt er vi enig. Men hvis målet ditt er å latterleggjere meg, så blir det ikkje spesielt "gøy" for deg eller mann din, det kan eg love deg.   

Det er aldri for å latterliggjøre. Jeg bare syns det er så fælt OG synlig at menn forventer noe dersom de selv tilbyr en drink 🙈 Og det er ikke sånn at menn som kjøper en drink til meg nødvendigvis ser at jeg går til mannen min etterpå. Det kan skje når jeg selv står i barkø. En mann står ved siden av meg og begynner å snakke til meg. Ikke nødvendigvis flørting heller, bare hyggelig smaltalk. Så spørr han om han kan få by på en drink. Jeg takker ja, småprater som jeg ville gjort med hvem som helst, er hyggelig og blid. Kan slå av en prat i 5-10 minutter uten flørting mens vi drikker drinkene han har kjøpt. Og så kommer punktet der jeg sier at jeg må gå for å finne vennene mine/de jeg er ute sammen med. Når han skjønner at jeg enten er opptatt, eller ikke er interessert i noe mer, så blir han synlig sint. Av og til frekk, og en fyr lagde en gang en scene hvor han ropte at jeg var ei hore :raven:🙈  Og jeg er oppriktig hyggelig mot alle altså. Jeg svarer provoserende på kg fordi mange blir så sinte, men akkurat dette med å si ja til en drink gjør jeg fordi menn må slutte å tro at vi da skylder noe tilbake. Jeg gir ikke falske forhåpninger, jeg flørter ikke, men de tror uansett at det blir noe på de dersom jeg takker ja til en drink :sjokkbla:

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, NotYou skrev:

Det er aldri for å latterliggjøre. Jeg bare syns det er så fælt OG synlig at menn forventer noe dersom de selv tilbyr en drin

Det er da lov å prøvr seg....

Mye billigere med en drink til en hundrelapp og en taxi til en 500 lapp, enn et besøk hos en prostituert til 2000 til 5000 kr. Men så er det jo en risiko for å ikke få seg noe ved det første tilfellet da.

Anonymkode: f4c50...4b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...