Gå til innhold

Ulrikke ble nektet adgang til Norwegian-flyet: Gikk glipp av lillebrorens siste timer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt sjokkert over svarene her. Har dere lest artikkelen?? Hun booket billett med EN gang hun fikk beskjed om hva som hadde skjedd og heiv seg i bilen!! Hva i alle dager kunne hun gjort for å komme tidligere???

Anonymkode: d0943...3fc

Ingenting. Men Norwegian kan ikke klandres for å overholde sine prosedyrer. Det er ikke bare å holde en avgang noen minutter. Man mister plassen sin i køen for tanke off. Det blir forsinkelser. Antall passasjerer må telles på nytt. Prosedyrer skal gjennomføres osv. Det er selvsagt trasig å ikke komme fram i tide, men sånn er det. Har selv vært i samme situasjon. Bestilte billett til første fly og rakk det med noen minutter. Jeg var klar over at sjansen var stor for at det ikke ville gå, og hadde jeg mistet flyet hadde det vært min feil, ikke selskapet som følger tiden. 

Anonymkode: ddacc...55f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forferdelig trist for henne, men det er ikke bare å holde igjen et fly. Det er ikke alltid ting lar seg ordne, alle problemer kan ikke løses og vonde ting skjer, uten at noen kan lastes for det og uten at det er en mediesak. Den mest nærliggende å kritisere her er egentlig Nettavisen, som godt kan lese Vær varsom-plakatens punkt om å verne folk i sjokk og sorg mot egne uttalelser en ekstra gang. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria said:

Forferdelig trist for henne, men det er ikke bare å holde igjen et fly. Det er ikke alltid ting lar seg ordne, alle problemer kan ikke løses og vonde ting skjer, uten at noen kan lastes for det og uten at det er en mediesak. Den mest nærliggende å kritisere her er egentlig Nettavisen, som godt kan lese Vær varsom-plakatens punkt om å verne folk i sjokk og sorg mot egne uttalelser en ekstra gang. 

Ja, folk i sjokk over plutselige og uventete dødsfall er ikke helt seg selv, og vil ofte føle et behov for noen å bebreide. Jeg kjenner følelsen. Og da kan det komme veldig skjevt ut når medier henger seg på, uten å ta tilstrekkelig hensyn til situasjonen.

 

Anonymkode: 83963...11c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor sjekket hun ikke inn på nett på vei til Gardermoen? 🤔 da kunne hun løpt rett til sikkerhetskontrollen..

Anonymkode: ab561...a07

Hvor leser du noe om hvordan hun sjekket inn? Hun hadde ikke bagasje, og trengte dermed ikke sjekke inn. Ikke hadde hun fått gjort det heller, med 20 min igjen. Og mener du hun skulle sjekket inn i bilen?

3 hours ago, loveli said:

Kanskje utsettelsen av avgangen gjør at en annen ikke rekker sin døende slektning fordi flyet blir forsinket, hva da?

Avganger kan ikke utsettes slik. I en drømmeverden ja, men ikke i den virkelige verden.

Jeg er også imot at busser, trikker og tbaner står lenge på holdeplassene for å vente på løpende folk. Og jeg er en kronisk løper selv. Jeg skjønner at kollektiv ikke kan vente på enkeltmennesker. Alle som allerede er på kollektiven er nemlig også enkeltmennesker.

Nettopp dette ville jeg også skrive. Ser daglig  folk som holder igjen dørene på t-banen, med den følge at andre blir forsinket og dørene ødelagt, som gjør at senere  avganger må innstilles og ytterligere forsinkelser. Alt dette har følger for andre folk, i enkelte tilfeller alvorlige følger. At døren iblant smeller igjen foran nesen vår kan føre til at andre slipper at neste bane smeller døren foran deres neser, osv. Noe å tenke på neste gang man blir sur fordi føreren ikke ventet de ekstra sekundene på akkurat oss.

Anonymkode: f768d...e87

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg som forferdelig uansvarlig av nettavisen å brette ut denne saken så kort etter dødsfallet mens denne kvinnen antagelig er temmelig preget. Norwegian kan selvfølgelig ikke holde igjen fly hver gang noen hevder å ha en kjempegod grunn, og selv om dette selvfølgelig er kjempetrist virker det helt urimelig å klage på Norwegian i denne sammenhengen. Det kan det godt hende hun selv innser når røyken har lagt seg, og derfor er det så synd om mediene bidrar til å fyre oppunder. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All sympati med henne, men vi vet faktisk ikke hvilke begrunnelser som lå bak at de ikke kunne hjelpe henne. At hun hadde rukket det er jo bare hennes subjektive mening. Det mest usympatiske her er å lage en avisartikkel om dette. 

Anonymkode: 8a27c...3e6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden jeg har jobbet på gate, så lurer jeg på hva den gateansvarlige gjorde for å prøve. Vi vet ikke bakgrunnen for dette, var dørene lukket?

Vanskelig å gi rett svar når man ikke kjenner bakgrunnen for hvordan dette egenrtlig ikke skjedde, må aldri tro på det som står i media. Vinkles alltid slik at Norwegian skal svertes, står svært lite om SAS. SAS kanselerer utrolig mye, pluss andre ting. Men pressen er jo ikke interessert i det.

Som eks SAS ansatt kan jeg fortelle: Avgang som ble kanselert, ingen info dagen før til noen pax. Hang kun en lapp ved insjekkinga at folk måtte ordne hotel selv. Dette var en avgang fra et asiatisk land til cph. Skikkelig service!

Anonymkode: 93bf5...c29

Ja, gaten var stengt. Da hun ankom flyplassen 20 minutter før avgang hadde de andre passasjerene gått om bord, og det var for snaut med tid og for mange detaljer som gjorde at de ikke kunne holde tilbake flyvningen, ifølge Norwegians kommunikasjonsansvarlige. 

Jeg er enig med deg i at journalister jager i flokk, og at det nå for tiden er Norwegian som til stadighet nevnes i negative ordelag.

Denne journalisten burde for det første spurt seg selv om det er varsomt nok å bruke en kilde som åpenbart er i affekt. (VVP) Deretter hadde det sikkert vært mulig å undersøke mer rundt avgangsrutiner og slot tid, for å danne seg et inntrykk av hvilke rutiner flyselskap er forpliktet til å overholde. Det kan jo til og med hende at kapteinen allerede hadde gitt flyveleder beskjed om at flyet var klart for avgang.

https://scandinaviantraveler.com/no/fly/spor-piloten-hva-er-slot-tid

 

Anonymkode: 58650...991

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde dette selv for noen år siden. Fullt SAS-fly sto og ventet på meg. Jeg fikk snakke med kapteinen selv på telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser lite, men har allikavel ved 3 tilfeller opplevd at neste fly er blitt holdt igjen fordi det flyet jeg satt på var forsinket slik at jeg ikke rakk neste fly. Ihvertfall den ene gangen var det kun jeg som skulle med flyet som ble holdt igjen, flyet var allerede forsinket, men ble ytterligere 5-10 minutter forsinket av at det ventet. Ba aldri selv om at det skulle vente, men var veldig takknemlig for at det ble gjort. Fikk da beskjed fra flyvertinnen ombord om hvilken gate flyet ventet ved og jeg var den første som slapp av flyet. 

Anonymkode: 75638...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som roper FY til Norwegian vet åpenbart ikke hvordan en flyplass fungerer og hva en timeslot faktisk er.

Dette er en typisk TV2-vinkling av en ikke-sak som er lagt opp til å spille på følelsene til folk. Gjerne kvinner 40+ med "sterkt samfunnseng. på facebook".

Meh.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Daria skrev:

Forferdelig trist for henne, men det er ikke bare å holde igjen et fly. Det er ikke alltid ting lar seg ordne, alle problemer kan ikke løses og vonde ting skjer, uten at noen kan lastes for det og uten at det er en mediesak. Den mest nærliggende å kritisere her er egentlig Nettavisen, som godt kan lese Vær varsom-plakatens punkt om å verne folk i sjokk og sorg mot egne uttalelser en ekstra gang. 

Dette. Jeg føler virkelig med jenta og syntes det var utrolig trist at hun ikke kom med flyet... Men det er ikke bare bare å holde igjen et fly - dessverre. Dette er ingen nyhetssak og nettavisen burde som @Daria skriver lest Vær Varsom-plakaten en gang til......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, vintage said:

Ja, for å vise noen form for skjønn er da ikke noe vi bedriver med i Norge :ironi:

Jeg vil faktisk si at det er ikke noe vi driver med i Norge. F.eks. her så manglet jeg et papir når jeg skulle søke visum, og de ba meg ta det med når jeg hentet visumet. Det hadde aldri skjedd i Norge. Min erfaring er at Norge er svært firkantet, eller med andre ord strukturert og ordentlig.

I denne saken er jeg helt enig med TS, det var hennes ansvar å komme tidlig, ikke flyselskapet sitt ansvar å la henne komme inn allikavel.

Anonymkode: 28115...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Helt sjokkert over svarene her. Har dere lest artikkelen?? Hun booket billett med EN gang hun fikk beskjed om hva som hadde skjedd og heiv seg i bilen!! Hva i alle dager kunne hun gjort for å komme tidligere???

Anonymkode: d0943...3fc

Dratt ut fortere, eller bedt noen bestille for henne. Det sier seg selv at du ikke kan ankomme 20 minutter før avgang på Gardemoen.

Jeg mener også at det var ingen grunn for henne å dra øyeblikkelig. Han kunne vært død eller bevistløs når hun kommer, han kunne overlevd og hun kunne dødd i en bilulykke.

Anonymkode: 28115...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Helt sjokkert over svarene her. Har dere lest artikkelen?? Hun booket billett med EN gang hun fikk beskjed om hva som hadde skjedd og heiv seg i bilen!! Hva i alle dager kunne hun gjort for å komme tidligere???

Anonymkode: d0943...3fc

 Er du overrasket over svarene her? Dette er jo typisk Nordmenn. Skadefro og kalde, med en «man kan skylde seg selv» holdning. Hadde det vært en annen plass i Europa hadde flyet snudd på rullebanen om så måtte. OG man hadde fått en skulder og grått på i tillegg

Anonymkode: 74500...527

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du noe om hvordan hun sjekket inn? Hun hadde ikke bagasje, og trengte dermed ikke sjekke inn. Ikke hadde hun fått gjort det heller, med 20 min igjen. Og mener du hun skulle sjekket inn i bilen?

Nettopp dette ville jeg også skrive. Ser daglig  folk som holder igjen dørene på t-banen, med den følge at andre blir forsinket og dørene ødelagt, som gjør at senere  avganger må innstilles og ytterligere forsinkelser. Alt dette har følger for andre folk, i enkelte tilfeller alvorlige følger. At døren iblant smeller igjen foran nesen vår kan føre til at andre slipper at neste bane smeller døren foran deres neser, osv. Noe å tenke på neste gang man blir sur fordi føreren ikke ventet de ekstra sekundene på akkurat oss.

Anonymkode: f768d...e87

Selvsagt må man sjekke inn selv om man ikke har baggasje.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er du overrasket over svarene her? Dette er jo typisk Nordmenn. Skadefro og kalde, med en «man kan skylde seg selv» holdning. Hadde det vært en annen plass i Europa hadde flyet snudd på rullebanen om så måtte. OG man hadde fått en skulder og grått på i tillegg

Anonymkode: 74500...527

Det hadde definitivt ikke skjedd. 

Anonymkode: ddacc...55f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er du overrasket over svarene her? Dette er jo typisk Nordmenn. Skadefro og kalde, med en «man kan skylde seg selv» holdning. Hadde det vært en annen plass i Europa hadde flyet snudd på rullebanen om så måtte. OG man hadde fått en skulder og grått på i tillegg

Anonymkode: 74500...527

Si meg er du helt fjern eller?  Andre plasser i Europa setter heldigvis også sikkerheten først.

Anonymkode: 11b80...af1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det finnes så mange som ville ha utnyttet flyselskapene med lignende historier hvis de først firte på kravene til denne kvinnen den ene gangen at det daglig ville kommet menn med stresskoffert med historier om at «kona døde, jeg må rekke flyet selv om jeg er for sen» og andre «forferdelige ting som har skjedd» at jeg faktisk forstår norwegian her, selv om jeg klarer å se at det fra hennes side av saken virker utrolig firkanta og veldig veldig trist. Men hvis man ser på det fra BEGGES sider er det jo helt logisk.

Anonymkode: d313c...1b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men broren var da vel uansett i koma, så forskjellen på avskjeden ble vel egentlig ikke voldsomt stor?

Anonymkode: 8d5d2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettavisens artikkel har vel forøvrig feil overskrift (noe som har blitt vanligere i de fleste avisene i senere tid), det burde stått "Ulrikke kom for sent til flyet". For det var jo akkurat det hun gjorde, trist nok.

Anonymkode: 83963...11c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...