Jump to content
Sign in to follow this  
AnonymBruker

Ulrikke ble nektet adgang til Norwegian-flyet: Gikk glipp av lillebrorens siste timer

Recommended Posts

AnonymBruker

Ulrikke Bjørkeng var ti minutter for sen til Norwegians innsjekking på Gardermoen og fikk dermed aldri si farvel til lillebroren Olaf.

https://www.nettavisen.no/okonomi/ulrikke-ble-nektet-adgang-til-norwegian-flyet-gikk-glipp-av-lillebrorens-siste-timer/3423652358.html

Hun var for sen, så hun har ikke noe rett å klage. Norwegian gjorde ingenting galt her.

Anonymkode: 2da91...5b2

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ulrikke Bjørkeng var ti minutter for sen til Norwegians innsjekking på Gardermoen og fikk dermed aldri si farvel til lillebroren Olaf.

https://www.nettavisen.no/okonomi/ulrikke-ble-nektet-adgang-til-norwegian-flyet-gikk-glipp-av-lillebrorens-siste-timer/3423652358.html

Hun var for sen, så hun har ikke noe rett å klage. Norwegian gjorde ingenting galt her.

Det går ann å utvise skjønn i særlige tilfeller.... 

Anonymkode: d0943...3fc

AnonymBruker

Rart å være for sen til et fly da.., hun visste når det gikk, og kunne planlagt ift den viktige turen. Det får hun ta ansvar for selv, og ikke skylde på flyselskapet. Der er reglene helt klare, på en flyplass er det regler man må forholde seg til. Flyplasser er strengt kontrollerte, og det er det gode grunner til. Ingen har spesielle rettigheter der.

Anonymkode: 61063...c5a

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det går ann å utvise skjønn i særlige tilfeller.... 

Disse reglene finnes for en grunn!          

Hvis det var så ekstremt viktig for henne å komme tidsnok til flyet, så burde hun sørget for å komme innen fristen... 

Anonymkode: 1e800...6ed

AnonymBruker

Ja, broren skulle blitt tatt av skredet litt før slik at hun kunne kommet seg av gårde i rett tid.

Anonymkode: 10871...6c8

vintage
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for å vise noen form for skjønn er da ikke noe vi bedriver med i Norge :ironi:

Annonse

AnonymBruker

Lett å skylde på Norwegian, er ikke så mye de kan gjøre med reglene og papirarbeidet. Jobbet på gate selv, vet hvor mye som planlegges ifb med en flytur. Så er ikke bare å stoppe alt å åpne dørene igjen.

Hun klagde også over at neste dag hun flydde fikk hun ingen støtte av andre rundt seg når hun gråt HELE turen.

Det sier litt om dette mennesket, alle skal tilfredstille henne. Slik er ikke verden, den er iskald og umenneskelig. Det har livet alltid vært, vi er ikke verdt noenting.

Anonymkode: 93bf5...c29

herremann
Posted (edited)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

hun visste når det gikk, og kunne planlagt ift den viktige turen. Det får hun ta ansvar for selv, og ikke skylde på flyselskapet.

Anonymkode: 61063...c5a

At broren blir tatt av snøskred og ligger på dødsleiet er ikke noe man planlegger for. Pokker heller da. 

Vil samtidig være forsiktig med å klandre flyselskapene for slikt. Er for mange ukjente faktorer i bildet. 

Edited by herremann

AnonymBruker

Jeg synes det er fryktelig trist for henne at hun ikke rakk det, samtidig så er det som alle andre sier: reglene gjelder for ALLE.

Det er synd hun ikke kom seg dit i tide, og hvis de sa hun ikke kunne slippe gjennom så er det bare sånn. Tenk hvis de ga henne lov til å slippe gjennom, da må de slippe gjennom alle andre også. DA hadde det blitt mange forsinkelser og kaos da.

Når man reiser med fly må man beregne masse ekstra tid. Man må også være forberedt på at flyet drar med eller uten deg. Og ikke minst at reglene er likt for alle, enten vi må rekke en døende lillebror, en turistbuss i Syden, eller bryllupet til bestevennen vår.

Anonymkode: d88b9...1cd

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fryktelig trist for henne at hun ikke rakk det, samtidig så er det som alle andre sier: reglene gjelder for ALLE.

Det er synd hun ikke kom seg dit i tide, og hvis de sa hun ikke kunne slippe gjennom så er det bare sånn. Tenk hvis de ga henne lov til å slippe gjennom, da må de slippe gjennom alle andre også. DA hadde det blitt mange forsinkelser og kaos da.

Når man reiser med fly må man beregne masse ekstra tid. Man må også være forberedt på at flyet drar med eller uten deg. Og ikke minst at reglene er likt for alle, enten vi må rekke en døende lillebror, en turistbuss i Syden, eller bryllupet til bestevennen vår.

Anonymkode: d88b9...1cd

Hvordan tenker du hun skulle planlagt å rekke frem tidligere etter at broren ble tatt av snøskred?? Det må da gå ann å se de mennesklige og praktiske aspektene her, ikke bare at hun "burde"...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun klagde også over at neste dag hun flydde fikk hun ingen støtte av andre rundt seg når hun gråt HELE turen.

Hun får ta seg sammen, hun som andre. Dette er faktisk ikke noe enestående som aldri har skjedd før i dette land. Selv har jeg mistet både en søster og en bror. Slik er livet.

Anonymkode: e401d...dbe

AnonymBruker

Helt sjokkert over svarene her. Har dere lest artikkelen?? Hun booket billett med EN gang hun fikk beskjed om hva som hadde skjedd og heiv seg i bilen!! Hva i alle dager kunne hun gjort for å komme tidligere???

loveli

Kanskje utsettelsen av avgangen gjør at en annen ikke rekker sin døende slektning fordi flyet blir forsinket, hva da?

Avganger kan ikke utsettes slik. I en drømmeverden ja, men ikke i den virkelige verden.

Jeg er også imot at busser, trikker og tbaner står lenge på holdeplassene for å vente på løpende folk. Og jeg er en kronisk løper selv. Jeg skjønner at kollektiv ikke kan vente på enkeltmennesker. Alle som allerede er på kollektiven er nemlig også enkeltmennesker.

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt sjokkert over svarene her. Har dere lest artikkelen?? Hun booket billett med EN gang hun fikk beskjed om hva som hadde skjedd og heiv seg i bilen!! Hva i alle dager kunne hun gjort for å komme tidligere???

Jeg er like sjokkert som deg! Det står jo at hun bor nærme Gardermoen, og at hun booket billett og hev seg i bilen med én gang (uten å pakke bagasje). Hun kunne ikke ha planlagt å komme noe tidligere. 

Anonymkode: 2220a...b26

reiseglad

Hva skjedde med omsorg og medmenneskelighet? ❤️

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er like sjokkert som deg! Det står jo at hun bor nærme Gardermoen, og at hun booket billett og hev seg i bilen med én gang (uten å pakke bagasje). Hun kunne ikke ha planlagt å komme noe tidligere. 

Det er trist at hun ikke rakk flyet, men dette vil jeg si er marginalt trist i forhold til at broren hennes omkom i et snøskred. Nettavisen burde ikke laget denne artikkelen.

Anonymkode: 83963...11c

ThotSlayer

Når skal folk skjønne at ting har konsekvenser her i verden?

For å snu på det; hvorfor var hun ikke tidligere ute når hun visste det var noe viktig hun skulle?

AnonymBruker

Hvorfor sjekket hun ikke inn på nett på vei til Gardermoen? 🤔 da kunne hun løpt rett til sikkerhetskontrollen..

Anonymkode: ab561...a07

Vox_populi
Posted (edited)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken rolle spiller det om hun bor her eller der? Saken er at hun kom for seint, "toget er gått", som det heter.

Edited by Vox_populi

AnonymBruker

Siden jeg har jobbet på gate, så lurer jeg på hva den gateansvarlige gjorde for å prøve. Vi vet ikke bakgrunnen for dette, var dørene lukket?

Vanskelig å gi rett svar når man ikke kjenner bakgrunnen for hvordan dette egenrtlig ikke skjedde, må aldri tro på det som står i media. Vinkles alltid slik at Norwegian skal svertes, står svært lite om SAS. SAS kanselerer utrolig mye, pluss andre ting. Men pressen er jo ikke interessert i det.

Som eks SAS ansatt kan jeg fortelle: Avgang som ble kanselert, ingen info dagen før til noen pax. Hang kun en lapp ved insjekkinga at folk måtte ordne hotel selv. Dette var en avgang fra et asiatisk land til cph. Skikkelig service!

Anonymkode: 93bf5...c29