Jump to content
Neveronfire

Veien mot en sunn, slank kropp, med et hode som spiller på lag

Recommended Posts

Neveronfire
19 hours ago, Rødhetten said:

Så gøy at videoen var interessant! Haha håper du klarte å slappe av og ikke bare trente i søvne 😄

Ser ut som gode økter- både den du har hatt og den du skal ha i dag! Smart å øke fra sett til sett på baseøvelsene så du har kontroll hele veien 👌🏻

Blir spennende med maten, sikkert lurt å tenke litt fram i tid og. Hvis hver dag skal være en ny «kamp» hvor man liksom skal bestemme seg for hva som er «innafor»  så gir man fort etter! Hvis man har delmål og langsiktige mål er det kanskje lettere å se summen av alle små valg man tar. Alle (de aller fleste i alle fall) går på en smell innimellom, men det handler vel like mye om hvilken innstilling man har etter at man har «slipped up». Håper du finner noe som funker for deg! 😊

Haha, hadde ikke "helt sjuke gainz" når jeg våknet, så regner med at søvnen var avslappende nok😂

Takk! Det føles bra, og😋 Tror det er greit å gjøre det sånn til jeg er litt mer kjent med kroppen og vet ca hvor jeg ligger. Ellers er det jo bra oppvarming, da!

Ja! Jeg innser at jeg er fryktelig dårlig på dette med å se sammenhengen mellom matinntak og vekt. Eller, jeg vet jo eeegentlig at jeg går opp i vekt hvis jeg spiser mer enn jeg forbruker (og ihvertfall at binging er uforenlig med vektnedgang), men selve koblingen mellom mat og vekt virker ofte veldig fjern. Det er ikke noe intuitivt over det, for min del, ihvertfall. I mitt primitive hode er matinntak og vekt to vidt forskjellige ting, og jeg må være veldig bevisst på det for å ikke "glemme" det. Det er kanskje ikke så rart egentlig, om målet vårt historisk sett har vært å legge på oss de gangene vi kan, slik at vi har noe å gå på i dårlige perioder? Lav vekt/utseende tjente liksom ingen hensikt i steinalderen😅

Men. Det er vel bare å minne meg selv på å være bevisst. Denne dagboken hjelper jo masse! Nå har jeg funnet noen bilder jeg skal se på før jeg evt. tar dårlige valg. Igår hjalp det! Jeg var sliten og hadde vondt i hodet på kvelden igår, og da jeg var innom butikken tenkte jeg "vektnedgang er jo ikke så viktig. Jeg har det ikke bra, og fortjener noe godt. Det spiller jo ingen rolle hvor mye jeg spiser i den store sammenhengen, osv." Men så tok jeg en titt på bildene og ble minnet på at jeg faktisk ønsker å gå ned i vekt - det er et mål jeg har satt meg! Og droppet alt utenom en Panda lakris😄👍

Idag er planen en liten sykkeltur på morgenen og legday later. 

Fortsetter under...

Rødhetten

Så bra at strategien din funker så langt med maten! 😄 SÅ mye bedre å unne seg litt lakris uten dårlig samvittighet enn å prøve å styre unna alt og deretter gå på en binge. :)  Som du sier er jo verden en helt annen nå enn før mtp hva som er viktige instinkter for mennesket å ha. I oss alle er det jo noe som ønsker at vi gjør absolutt minst mulig for å være så energibesparende som mulig, noe som i dagens samfunn hvor vi kan spise når vi vil og slappe av når vi vil egentlig er veldig uheldig :P Så det er ikke så rart at man ikke tar den koblingen. Pluss - mye av maten vi spiser i dag er myye mer energitett enn tidligere, så vi får heller ingen perspektiv på hvor mye kcal det er i mat basert på hvor stort volum det er. Man blir kanskje overrasket over hvor mange jordbær man kan bøtte ned før man når 100 kcal, mens man blir overrasket over hvor lite pasta som skal til for det samme feks. 

Glad dagboken er motivasjon, da! 😄 Lykke til med sykling (som du sikkert er ferdig med nå) og beintrening :) 

Neveronfire
15 hours ago, Rødhetten said:

Så bra at strategien din funker så langt med maten! 😄 SÅ mye bedre å unne seg litt lakris uten dårlig samvittighet enn å prøve å styre unna alt og deretter gå på en binge. :)  Som du sier er jo verden en helt annen nå enn før mtp hva som er viktige instinkter for mennesket å ha. I oss alle er det jo noe som ønsker at vi gjør absolutt minst mulig for å være så energibesparende som mulig, noe som i dagens samfunn hvor vi kan spise når vi vil og slappe av når vi vil egentlig er veldig uheldig :P Så det er ikke så rart at man ikke tar den koblingen. Pluss - mye av maten vi spiser i dag er myye mer energitett enn tidligere, så vi får heller ingen perspektiv på hvor mye kcal det er i mat basert på hvor stort volum det er. Man blir kanskje overrasket over hvor mange jordbær man kan bøtte ned før man når 100 kcal, mens man blir overrasket over hvor lite pasta som skal til for det samme feks. 

Glad dagboken er motivasjon, da! 😄 Lykke til med sykling (som du sikkert er ferdig med nå) og beintrening :) 

Jaa, ikke sant!😄

Det du peker på er jo egentlig veldig interessant. Instinktene våre sier "spis mye når du kan", mens maten rundt oss er av en helt annen type enn tidligere. Flere dokumentarer omhandler jo dette med at maten er svært prosessert og kan inneholde enormt mange kalorier ifht. mengde, samtidig som den blir "designet" for å skape cravings slik at man bare vil ha mer og mer. Produsentene tjener jo mer penger om man kjøper fem produkter enn om man bare kjøper ett. Og jeg merker jo selv forskjellen på å spise en gulrot (eller jordbær😋) og et glass melk, f.eks, sammenliknet med et kakestykke/sjokolade og en milkshake. Den siste gruppen mat er det jo nesten umulig å legge fra seg, uavhengig av om man er mett eller ikke. For ikke å snakke om fastfood!

På dette området synes jeg Norge tross alt er ganske flinke. Vi har sunne alternativt tilgjengelige til en relativt rimelig pris, særlig sammenliknet med land som USA. På den annen side var jeg i "syden" i vår, og ble slått av hvor stor plass ting som sjokolade, ferdigmat, godteri, brus, is, osv. har i norsk dagligliv i forhold. Der virker det mer vanlig å kose seg med frukt til dessert og vann/kaffe/te som tørstedrikk. Og folk klarer seg helt fint i hverdagen uten masse "kos" på kveldene (selv om de har sine/andre ting).

Og så er det jo dette med klasseskillet. Mennesker med god økonomi og god utdannelse tar gode matvalg, mens Ola Dunk spiser dårlig. Dette er kanskje noe som er i endring med dagens unge? De virker så fornuftige på mange områder😄 Fokuset på miljø, for å nevne noe! Heia dem!🙌

Neveronfire
Posted (edited)

Glemte jo det jeg kom for😂

Gårsdagens trening: 

Markløft: 20 - 40 - 40 - 50 kg (5-10 reps) + 10 kg

Knebøy: 20 - 50 - 60 - 70 kg (5-10 reps) +10 kg

Bulgarsk utfall i slynge uten vekt 

Leg curl(?) maskin: maks vekt (3*10)

Leg extention-maskin ca 30-40 kg (3*8)

Mobilitetsøvelser ankler, balanse, tåhev, tøying og bøying.

Markløft: jeg mister piffen i topposisjon, slipper ut lufta og tror jeg er ferdig. Så når jeg skal ned, er det uten hjelp av kjernemuskulatur og buktrykk. Opp begynner det å gå greit👍 Neste gang: Øve med lave vekter til teknikken sitter.

Dagens:

Spinning: OMG, jeg var helt kjørt etter spinning, og hadde ikke sjans til å få gjort settene som vanlig. Kuttet derfor ut noen øvelser og gikk ned på vekt bare for å klare det, haha. Hviledag dagen etter.

Sittende roing: 40, 40, 47

Nedtrekk: 40, 40, 47

Beinhev, rygghev (10 kg)

Tøying

Edited by Neveronfire

Rødhetten

Vi er heldige i Norge sammenlignet med mange andre land mtp tilgjengelighet av sunn mat, men det er absolutt også en stor "kose seg-kultur" som du sier. :P Og som det er vanskelig å ikke være en del av uten å føle at man burde ha dårlig samvittighet av en eller annen grunn! Rart med det hehe. 

Wow, du er sterk! 70 kg knebøy - og nesten 60 kg roing! 😮 😄 

Er jo positivt at du har funnet ut hva som skjer under markløften som kanskje er årsak til rygg-ubehaget. Snart sitter det nok helt 😄 

Neveronfire

Ja😄

Sterk og sterk..  Merker at de 57 kiloene er TUNGE, så det blir ikke mange repetisjonene😅 But soon! Ja! Og øvelse gjør jo mester, som de sier👍

Hadde hviledag igår, bortsett fra en liten sykkeltur (forsøker å sykle istedenfor å gå der jeg kan, for å ikke hisse opp PF-en). Idag er det legday! Gleder og gruer meg:danse:

Mat går fint (men så må ikke det at jeg skriver dette være grunn til at det plutselig ikke gjør det😂), har fått skikkelig dilla på spinatsuppe, og det kan jo være ganske kalorifattig også! Ellers går det mye i blomkål (hjelper på metthetsfølelsen), tunfisk, cottage cheese, banan, pakistansk mango (ikke så kalorifattig, men det er så verdt det likevel!) havregryn, ca 10 g nøtter om dagen og litt brød. En liten proteinshake etter trening iblant). Og så klart mandelmelken😍 Jeg merker stor forskjell på cravings med denne typen kosthold i forhold til ett med mer godis. Før måtte jeg ta et valg om å kjøpe eller ikke kjøpe noe søtt hver gang jeg gikk inn i butikken (og egentlig generelt i hverdagen også - "skal jeg spise sjokolade idag?"), mens det nå har blitt en rutine å ikke kjøpe/spise godteri. Slipper å tenke så mye over det, rett og slett. Og om det frister veldig, forsøker jeg å legge fra meg den gamle tankegangen om mest mulig innenfor kaloribudsjettet (som sprekker uansett) og heller bare kjøpe en liten sjokolade og være fornøyd med det. Og det er ikke noe stort "tap" lengre. Man kan jo kose seg uten noe å spise, også. Evt. ikke måtte ha både potetgull, sjokolade, is, smågodt osv. for å kunne "kose seg" i timesvis (f.eks mens man ser på en film). Håper de gode vanene varer! Rettelse: det skal de!👊

Annonse

Rødhetten

Åå maten høres digg ut! Savner å spise akkurat det jeg vil når jeg vil når jeg leser hva du spiser haha😍 ikke alt som er like tilgjengelig alle steder i utlandet 😜 

Også kjempelurt å spise nok god mat som du faktisk liker i stedet for å begrense deg mye og stoppe sulten med godteri! 😊👌🏻Og at litt snop ikke er farlig eller krise, men som noe ekstra hvis du faktisk har lyst på det høres veldig fornuftig ut 😊

Neveronfire
Posted (edited)

Åh, det skjønner jeg! "Sydenmat" kan jo fort bli litt ensformig selv for folk som ikke spiser plantebasert😅 Hva er forresten greia med pommes frites på alt? Pizza, baguetter, salater osv klarer seg fint uten, i mine øyne😄

Agreed! Og IIFYM, right?😂

Gårsdagens trening: 

Markløft: 30 - 50 - 60 - 60 kg (5-8 reps) + 10 kg

Knebøy: 40 - 60 - 60 - 70 kg (5-8 reps) 

Leg curl(?) maskin (liggende på mage): 32 kg (3*10)

Hip thrust i maskin: 40, 40, 40 

Mobilitetsøvelser ankler, balanse, tåhev, tøying og bøying.

Markløft: denne gangen gikk det kjempebra! Jeg husket å bruke pusten som et verktøy for å stabilisere og støtte kjernemuskulaturen, og merket ingen vondter selv om jeg gikk litt opp i vekt. Tror planen fremover får bli å ligge en stund på maks 70 kg i knebøy og 60 kg i markløft for å øve inn teknikken nok til at den sitter. Kanskje frem til jeg er ferdig med vektnedgang?

Dagens:

Sittende roing: 

Nedtrekk: 

Armhevninger eller benkpress

Bicepscurl med manualer

Flyes med manualer

Rygghev (+ sidehev)

Pike rollouts med ball

Edited by Neveronfire

Rødhetten

Haha ja - både jeg og typen var ganske så matlei på slutten, og han er "altetende" 😜 

Så gøy at du kjenner at markløft sitter bra nå 😄 Hvis du vil holde deg på den vekten for teknikk er jo det sikkert fornuftig! (Men ingenting i veien for å øke det du løfter samtidig som du går ned i fettprosent. :) )

Synes det ser ut som gode treningsøkter - hvor lang tid bruker du på en økt ca? 😄 

Neveronfire
11 hours ago, Rødhetten said:

Haha ja - både jeg og typen var ganske så matlei på slutten, og han er "altetende" 😜 

Så gøy at du kjenner at markløft sitter bra nå 😄 Hvis du vil holde deg på den vekten for teknikk er jo det sikkert fornuftig! (Men ingenting i veien for å øke det du løfter samtidig som du går ned i fettprosent. :) )

Synes det ser ut som gode treningsøkter - hvor lang tid bruker du på en økt ca? 😄 

I feel yah!😄

Ja, det blir kanskje litt lenge å holde på på samme vekt. Tror jeg skal forsøke å øke igjen så fort jeg blir vandt til bevegelsene og teknikken sitter - kanskje om et par uker?

Selve styrkedelen tar kanskje ... 45 minutter? Enn din? Men med tøying og diverse skadeforebyggende øvelser blir det gjerne 1.5 timer. Og så er det jo den snaue timen gruppetimene tar, de dagene det er det. Hei! Mitt navn er NN. Jeg er hun som bor på treningssenteret😅 Mine interesser er gode bøker og bulgarske utfall. Når jeg vil være skikkelig crazy prøver jeg meg på en pull up eller pistol squat. Jeg er ofte svett. Og sånn går no dagan😜

Neste uke begynner forelesningene, så da regner jeg med at det blir mindre trening. Dvs. sikkert 3-5 økter i uken. Tror jeg går over til fullkroppsprogram da. 

En ting jeg har lagt merke til er at kostholdet ofte sklir ut når det kommer endringer i hverdagen. Jeg får være obs på det fra neste uke av, og passe på å ha med sunne og mettende alternativer👍

Rødhetten

Blir spennende å se hvor raskt vektene øker når du starter med det -du har jo et sterkt utgangspunkt 😄 Høres jo lurt ut å satse på fullkropp når man ikke får gått på trening like ofte. Gleder meg til å høre hvordan det går når hverdagen sniker seg på- om man klarer å ha struktur i hverdagen er jo utrolig mye gjort! 😊Jeg pleier å være på trening omtrent en times tid inkludert oppvarming. Haha høres nesten ut som om du bor der, ja 😂Heftig opplegg!! Men - er det ikke like greit når du trives, da? 😄 

Neveronfire

Ja, jeg gleder meg! Både til dét, og forhåpentligvis begynne å jogge igjen, om noen uker:hoppendeglad: Når det gjelder å ha et sterkt utgangspunkt tror jeg man får mye gratis ved å veie litt ekstra😜 Ja, det har jo vært ferie, og i år har jeg hatt lite annet å holde på med, så hvorfor ikke bruke mer tid på trening😋 Men når hverdagen setter inn neste uke blir det nok litt mer effektive økter. Eller, det må det. Jeg har ikke hatt mensen på ett halvt år, og i følge legen har det sannsynligvis med treningsmengden å gjøre. Det var visst ingenting å bekymre seg for, heldigvis, særlig siden det ikke er kombinert med alt for lite mat, men det kan jo være greit å få den tilbake igjen. Eller, egentlig ikke😂 Men likevel.

Idag blir det styrke bein FØR spinning😁 Can't wait!

Det går veldig bra med maten, og jeg ser nesten 71-tallet på vekten. Spiser mye av det samme hver dag, med unntak av middag. Hadde litt cravings igår, men løste det ved å spise litt havregryn (ikke en kjempestor porsjon inkl. nøtter, banan, bær cottage cheese, rosiner, gojibær, vaniljeproteinpudding, egg, sukker, smør, osv. som jeg hadde gjort tidligere) og en Na-kd bar med peanutter og dadler(?). Det hjalp! Og så var jeg flink fordi jeg sa nei til ytterligere utskeielser. Way to go Neveronfire!👍

Rødhetten

Ja, du har mange "jern i ilden" når det kommer til trening - mektig imponert over dedikasjonen og over at du har energi til alt det. Høres jo litt "skummelt" ut at mensen uteblir, men bra legen sa det ikke var noe å bekymre seg for, så slipper du å tenke noe på det! :) 

Smart å ha "rutine" på maten, så slipper man å lure til hvert eneste måltid hva man skal putte i seg. Men absolutt digg å variere middager - tror jeg hadde kjedet meg hvis jeg skulle spist det samme til samtlige måltid hver dag. 

Og sist men ikke minst - heia deg for å ha overvunnet cravings på en fornuftig måte 😄 😄 

Annonse

Neveronfire

Hehe, takk for det. Men jeg tar det egentlig ganske rolig, og totalbelastningen blir ikke så stor👍 Nå blir det uansett mindre trening fremover, men kvalitet fremfor kvantitet, er det ikke det de sier😅

Ja, jeg har aldri skjønt hvordan folk klarer å spise akkurat det samme hver dag, men nå ser jeg jo at det er nesten det jeg gjør selv😄 Man har jo gjerne ting man liker bedre enn andre i perioder, og da går det mye av det.

Igår var det hviledag/shopping/husarbeid, og ellers har øktene gått fint. Ikke økt noe i noen øvelser. Idag blir det enten styrke bein og gåtur ikveld (styrke overkropp imorgen), eller fullkropp idag og tur i skogen i morgen.

Woho! Jeg er på 71(,9)👌 Dette går veien! Når jeg blar meg tilbake hos Fitbit (har vekt derfra og vekten registreres i appen) ser jeg jo at jeg var nede på 68 ifjor høst. Det hadde jeg faktisk glemt, jeg var sikkert så opptatt av å komme ned til målvekten som da var 65 kg at jeg ikke tenkte over at jeg hadde hatt fremgang. Uansett så sluttet jeg å snuse og BOOM - 75 kg😅 Nå er jeg egentlig i samme situasjon igjen (snart), men får bare være obs på det.

Rødhetten
7 timer siden, Neveronfire skrev:

Hehe, takk for det. Men jeg tar det egentlig ganske rolig, og totalbelastningen blir ikke så stor👍 Nå blir det uansett mindre trening fremover, men kvalitet fremfor kvantitet, er det ikke det de sier😅

Ja, jeg har aldri skjønt hvordan folk klarer å spise akkurat det samme hver dag, men nå ser jeg jo at det er nesten det jeg gjør selv😄 Man har jo gjerne ting man liker bedre enn andre i perioder, og da går det mye av det.

Igår var det hviledag/shopping/husarbeid, og ellers har øktene gått fint. Ikke økt noe i noen øvelser. Idag blir det enten styrke bein og gåtur ikveld (styrke overkropp imorgen), eller fullkropp idag og tur i skogen i morgen.

Woho! Jeg er på 71(,9)👌 Dette går veien! Når jeg blar meg tilbake hos Fitbit (har vekt derfra og vekten registreres i appen) ser jeg jo at jeg var nede på 68 ifjor høst. Det hadde jeg faktisk glemt, jeg var sikkert så opptatt av å komme ned til målvekten som da var 65 kg at jeg ikke tenkte over at jeg hadde hatt fremgang. Uansett så sluttet jeg å snuse og BOOM - 75 kg😅 Nå er jeg egentlig i samme situasjon igjen (snart), men får bare være obs på det.

Gratulerer med å nå 71-tallet 😄 Åh - typisk at når man er midt oppi det så klarer man ikke gi seg selv kudos underveis men ser bare mot endemålet, så bra du stopper opp og ser at det faktisk går framover 😄 Også er jo selvsagt tallet på vekten ikke eneste mål på at man er på rett vei heller - sånn som at du heller bare unner deg én sjokolade osv, og at du jevnt går på trening 😄 

Heier på deg - ha en fin helg! Gleder meg til å følge med videre 😄

Neveronfire
Posted (edited)

Takk, haha😄 Det er jo viktig å feire små seire underveis. Ellers i livet, óg, for den saks skyld👍

Thanks - så hyggelig sagt! Heier på deg også😋 Og det har vært veldig hyggelig å skrive dagbok med deg (eller hva jeg skal kalle det😄) denne sommeren! 

Styrke igår var som vanlig, det ble fullkroppsprogram. Tror det er en forkjølelse på vei, og blir litt opptatt med studiestart til uken, så er usikker på hvor mye trening det blir. Men regner med å få til ihvertfall 3-4 dager. Nå begynner de vanlige gruppetimene igjen også, så det gleder jeg meg til. Zumba føles mer som gratis cardio, mens man f.eks med spinning virkelig må jobbe for det. Så jeg ser frem til flere Zumbatimer😅 

Håper forresten søvnmønsteret endrer seg nå som hverdagen er her. Skjønner virkelig ikke greia med å stå opp ved 04-05-tiden hver dag. Jeg er jo egentlig et B-menneske! Hva skjer, liksom?😂

Regner med at det blir færre oppdateringer her i tiden fremover, men jeg synes denne dagboken har vært veldig fin for å opprettholde fokus og huske hvilke mål og prioriteringer jeg ønsker å gjennomføre, så jeg kommer definitivt til å fortsette å skrive her, selv om sommeren er over (Øh, altså.. Det er den IKKE! Vi har to måneder igjen, om vi er heldige!:danse:Ikke for det, høsten er jo også veldig fin❤️)

Edited by Neveronfire

Rødhetten

I like så!

Kos deg med zumba og studiestart! 😄 

Fascinerende at du bare våkner så tidlig haha - håper du får til å sove litt lengre hvis det faktisk er det du vil.

Synes det egentlig er like greit om sommeren er skikkelig på hell når studiet starter - så gidder man å sitte inne og lese hele dagen 😂( Neida, man skal vel få nyte litt utetid også 😜) Du har jo vært så flink å starte på pensum allerede, så slipper du at det blir veldig intenst i starten.(?) 

Krysser fingrene for at du slipper heftig forkjølelse! 

Neveronfire
On 8/11/2019 at 9:07 AM, Rødhetten said:

I like så!

Kos deg med zumba og studiestart! 😄 

Fascinerende at du bare våkner så tidlig haha - håper du får til å sove litt lengre hvis det faktisk er det du vil.

Synes det egentlig er like greit om sommeren er skikkelig på hell når studiet starter - så gidder man å sitte inne og lese hele dagen 😂( Neida, man skal vel få nyte litt utetid også 😜) Du har jo vært så flink å starte på pensum allerede, så slipper du at det blir veldig intenst i starten.(?) 

Krysser fingrene for at du slipper heftig forkjølelse! 

Haha, takk! 😄 Lykke til med studiestart til deg også!

"Fascinerende" var riktig ord, ja! Og fryktelig irriterende😂

Enig i den! Man får så dårlig samvittighet om man sitter inne i time etter time når været er fantastisk. Noe går heldigvis å gjøre ute,da. Lese pensum i parken med en kurv jordbær og iskaffe, f.eks. Ahhh👌

Thanks! Jeg har spist vedlikehold noen dager, og er bedre idag! Juhu! Igår ble det Zumba og en annen gruppetime, og idag Zumba og styrke underkropp. Ny rekord i både mark og bøy, tror jeg, hhv. 60 og 80 kg. Oooooh yeah!:danse: Målet nå MÅ jo bare bli 100 kg (knebøy) i løpet av høsten. Skadefritt, of course. PT'en som viste meg øvelsene sa at jeg ikke burde gå så veldig langt ned, men stoppe litt over paralell(?). Nå som muskulaturen rundt knærne har blitt sterkere og jeg har blitt flinkere til å ha mer vekt på utsiden av fotsålene (samt presse knærne ut) har det imidlertid ikke vært noe problem å gå langt nok ned. Bortsett fra nå på 80 kg, da. Får øve litt mer, så går det seg sikkert til!👍

Nu: studier, cottage cheese med banan og P7 Klem 😂(lite reklame og rolig musikk)

Neveronfire

Fredagens trening: 

Markløft: 20 - 60 - 60 - 60 - 60 kg (5 reps)

Knebøy: 20 - 60 - 70 - 80 - 80kg (5-10 reps)

Leg curl(?) maskin (sittende): maks vekt (3*10)

Mobilitetsøvelser ankler, tåhev, pistolsquats med tau (knærne er ikke helt klare for dette enda), tøying og bøying.

Lørdagens:

Benkpress: 20, 40, 40, 42,5 - 42.5 kg (8-5 reps)

Sittende roing: 37 - 37 - 47 - 47 -47 kg

Nedtrekk: 37 - 37 - 47 - 57 - 47 kg

Militærpress: 30 kg * 3 

Bicepscurl med stang: 20 kg * 3

Stretching

OMG, jeg er så gira! Hælene virker mye bedre enn de var, og jeg har så lyst til å begynne å jogge igjen! Men samtidig ser jeg at det skal bare en liten gåtur til før de sier fra, så jeg tror det er best å vente. Men snart! Har bestilt såler også👍 Igår hadde jeg første ordentlige utskeielse på noen måneder. Det var digg! Endte ca 500 over forbrente kalorier, men det var det egentlig verdt:P Nå fortsetter jeg imidlertid med gode vaner - dette skal ikke bli en "kosedag" som strekker seg over dager/uker. Og det frister ikke heller, heldigvis. Jeg veide 71.7 igår (72.2 idag) og håper å se 70-tallet innen neste helg. Da er jeg nesten tilbake på 60-tallet! Woho!:danse:

Planen idag er hviledag, men med en liten sykkeltur til butikken og en kort gåtur i skogen. Skal få blitt ferdig med den pensumboken jeg holder på med, og skrevet noen gode notater.

Rødhetten

Så bra at føttene er bedre! 😄 

Alt virker jo som om det går i riktig retning med deg, da - opp i løfte-vekt og ned i kroppsvekt, hehe. 😄 Så sterk benk du har - har du noen til å spotte deg, eller bare holder du deg trygt innenfor failure? :) 

Hva gjør du når du tøyer? 😄