Gå til innhold

Influencer = en sofistikert tigger?


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Daisy

Ja det ligger jo i overskriften det meste da. Man ser stadig vekk overskrifter hvor hoteller, restauranter ser seg lei av influencere som prøver å "tigge" seg til et opphold mot at de tar bilder av seg selv.

Sist denne i Dagbladet i dag:

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-vil-influensere-bo-og-spise-gratis-na-har-ferieparadiset-fatt-nok/70934570

Enig ? Uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reklamehorer.

Reklame, reklame, reklame.

For alle penga, det er jo det de får betalt for, i det store og det hele.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten du heter Anne Brith,Helene Drage eller what ever så influencere et annet ord for prostituert etter mitt syn.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103

JA!

Tragisk yrke egentlig. Å være avhengig av likerklikk fra folket, men å mislike en stor del av nettopp samme folk grunnet konstruktiv kritikk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud å gidde å ha så sterke meninger om dette. Vi lever i 2019 å trenger ikke være så aggressive mot harmløse influencere. Det er nok mye sjalusi på gang her. Jeg bryr meg ikke om selve influencer statusen, men heller personen bak tittelen å hvilke verdier personen har :) om de kaster ut litt reklame her og der, men fremmer f. Eks sunnt kroppsyn til hundrevis av tusen følgere så har det faen ingenting å si i forhold. Slutt å kast energien deres på å hate generelt på en gruppe mennesker, som om de alle er av samme sort. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de er helt skamløse. Kombinert med grandiose selvbilder, lite kognitiv kapital og null selvinnsikt, så blir det høy putefaktor over mye av det.  :haar: 

Endret av Perle
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Monabe87 skrev:

Herregud å gidde å ha så sterke meninger om dette. Vi lever i 2019 å trenger ikke være så aggressive mot harmløse influencere. Det er nok mye sjalusi på gang her. Jeg bryr meg ikke om selve influencer statusen, men heller personen bak tittelen å hvilke verdier personen har :) om de kaster ut litt reklame her og der, men fremmer f. Eks sunnt kroppsyn til hundrevis av tusen følgere så har det faen ingenting å si i forhold. Slutt å kast energien deres på å hate generelt på en gruppe mennesker, som om de alle er av samme sort. 

Hva er harmløst med tigging og snylting da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bollapinnsvin103
43 minutter siden, Monabe87 said:

Herregud å gidde å ha så sterke meninger om dette. Vi lever i 2019 å trenger ikke være så aggressive mot harmløse influencere. Det er nok mye sjalusi på gang her. Jeg bryr meg ikke om selve influencer statusen, men heller personen bak tittelen å hvilke verdier personen har :) om de kaster ut litt reklame her og der, men fremmer f. Eks sunnt kroppsyn til hundrevis av tusen følgere så har det faen ingenting å si i forhold. Slutt å kast energien deres på å hate generelt på en gruppe mennesker, som om de alle er av samme sort. 

Harmløse influencere? De lever av å fore akkurat deg med reklame.

Å mene selve yrket er basert på snylting er forresten ikke noe i nærheten av å kalles hat 🤪

Hat, hets og mobbing kastes ganske løst rundt når det kommer til kritikk eller snakk rundt akkurat denne yrkesgruppen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bollapinnsvin103 skrev:

Harmløse influencere? De lever av å fore akkurat deg med reklame.

Å mene selve yrket er basert på snylting er forresten ikke noe i nærheten av å kalles hat 🤪

Hat, hets og mobbing kastes ganske løst rundt når det kommer til kritikk eller snakk rundt akkurat denne yrkesgruppen 😅

Er "snyltere og tiggere" , "reklamehorer" , "tragisk gjeng" , "prostituerte" , "klikkhorer" og "skamløse med grandiose selvbilder" 

Er det kritikken? 🙂

Plutselig er "bedrifter" blitt personer nå da? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bollapinnsvin103
2 minutter siden, Bollapinnsvin103 said:

Jeg refererte til yrket, LES over. 

Ikke minst, svarte på Ms. Daisy innledende spørsmål, er influencere sofistikerte tiggere. Svaret mitt er JA. 

Kan ikke se å ha kalt noen reklamehore eller prostituert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monabe87 skrev:

Herregud å gidde å ha så sterke meninger om dette. Vi lever i 2019 å trenger ikke være så aggressive mot harmløse influencere. Det er nok mye sjalusi på gang her. Jeg bryr meg ikke om selve influencer statusen, men heller personen bak tittelen å hvilke verdier personen har :) om de kaster ut litt reklame her og der, men fremmer f. Eks sunnt kroppsyn til hundrevis av tusen følgere så har det faen ingenting å si i forhold. Slutt å kast energien deres på å hate generelt på en gruppe mennesker, som om de alle er av samme sort. 

Harmløse og sjalusi?

"Litt" reklame her og der?

Endret av Honey Dew
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tigging er det nok ikke. Men jeg tror det er viktig å høyne bevisstheten om at dette er et yrke, dette er bedrifter. I større og mindre grad selvsagt, og med varierende grad av profesjonalitet.

Når noen kaller seg influencer er det fordi de ønsker å tjene penger på å formidle noe om kommersielle produkter til sine følgere, med bruk av sin egen person som "reklameplakat".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange influencere overvurderer sin markedsverdi. Og det er vel det noen av de som får henvendelser om gratis ditt og datt stiller spørsmål til. Hvorfor skal de "gi bort"? De driver business. Hvorfor i alle dager skal de gi gratis opphold, mat og roomservice for et par bilder på en SoMe -profil der de ikke har noen garantier for at de bildene (reklamen)  genererer en eneste ny gjest. 

Det er snart fler influencere enn folk til å følge dem i SoMe-verdenen. 

Jeg tror faktisk at det er like stor sjanse for å tiltrekke nye kunder og gjester gjennom at helt vanlige familier og folk deler på sine HELT vanlige private sosiale medier. Jeg personlig stoler mer på anbefaling fra en venn på min private FB enn på en influencer som kun lever av spons og å reklamere... 

Ja, det er litt "tigging" å foreslå å FÅ et sånt opphold mot å omtale stedet i sin "influencer-kanal". 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Isild skrev:

De driver business. Hvorfor i alle dager skal de gi gratis opphold, mat og roomservice for et par bilder på en SoMe -profil der de ikke har noen garantier for at de bildene (reklamen)  genererer en eneste ny gjest. 

Det blir jo gambling da. Men det blir ofte tradisjonell reklame også. Og det er jo ikke verre enn å si nei, slik man gjør til andre (mer eller mindre pågående) selgere som har produkter man ikke er interessert i.

Endret av Viktualia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det eksisterer så mange former for prostitusjon.

Egentlig er vi alle prostituerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...