Gå til innhold

Frode Berg - lurt av norsk etterretning eller russerne?


T-Rex

Anbefalte innlegg

Just now, Happy-Face said:

Reiser man til ett annet land, hvor man blir arrestert og dømt for spionasje, så burde man egentlig ha tenkt over konsekvensene FØR man faktisk reiste dit. Isteden for å klage i ettertid:

"jeg er en feit gammel gubbe"

"jeg har en familie som er veldig bekymret"

"jeg har så dårlig helse" 

"jeg liker ikke fengselet jeg sitter i"

Og så videre, og så videre. Har man selv satt seg i en slik situasjon, så burde man klare å ta alle konsekvensene også...

Det er forsåvidt helt korrekt. Forsåvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

På 4.4.2019 den 16.01, T-Rex skrev:

Er norsk etterretning så dårlig, eller ble Frode Berg lurt i en honningfelle av russerne?

En god kombinasjon av begge deler tror jeg. Han kan ikke være en allright person som spionerer og svikter landet sitt. Honningfelle? :klo: Han fikk vel bare som fortjent..? 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Aner ikke... det er nå for jævlig at russerne syns det er greit å kidnappe folk dit for deretter å fengsle uskyldige folk for «spionasje» når de er de som spionerer. Han er vel bare en dem velger å skylde på.  Ja det er russerne som spionerer (og torturerer folk), ikke skyld på Frode Berg for spionasje. Russland kan ta ansvar for det de selv gjør. 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 14.4.2019 den 18.32, Gjest ThotSlayer skrev:

Han er idiot som tar på seg et sånt oppdrag

Fortjener alt som kommer hans vei

Fort gjort å bli idiot når man blir presset av proffe manipuleringsoffiserer. Han har fått svi mer enn han fortjener. Det er de som sendte han som burde fått straffen, iallfall mesteparten av den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 14.29, te_groupies skrev:

Aner ikke... det er nå for jævlig at russerne syns det er greit å kidnappe folk dit for deretter å fengsle uskyldige folk for «spionasje» når de er de som spionerer. Han er vel bare en dem velger å skylde på.  Ja det er russerne som spionerer (og torturerer folk), ikke skyld på Frode Berg for spionasje. Russland kan ta ansvar for det de selv gjør. 

Jeg må dessverre informere om at Russland bare er en av mange nasjoner som driver med spionasje. I dette tilfellet ble altså Norge avslørt. Utrolig at lille naive Norge kunne drive på med noe sånt, men dessverre sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.6.2019 den 22.02, te_groupies skrev:

En god kombinasjon av begge deler tror jeg. Han kan ikke være en allright person som spionerer og svikter landet sitt. Honningfelle? :klo: Han fikk vel bare som fortjent..? 

Har Frode Berg sviktet på Norge på noen som helst måte, han gjorde jo bare det oppdraget han ble tildelt? Man kan jo si at det at han ble avslørt er å svikte. Han var ikke god nok i spionfaget. Eller var det han som sviktet? Det kan ha vært svikt eller lekkasje andre steder i systemet som avslørte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2019 den 16.01, T-Rex skrev:

Er norsk etterretning så dårlig, eller ble Frode Berg lurt i en honningfelle av russerne?

På diskusjon.no sto det at han så så snill ut og at det er så synd på Frode Berg. Godt mulig det men å spionere er jo ikke spesielt snilt. Virker som at dette er et fag noen av dere har hatt på universitetet eller noe sånn. Dere kan jo trolig mye om slike ting. 
 

Som nordmann kunne ikke temaet Russland og spionasje interessert meg mindre hvis ikke man MÅ følge med på det da. Noe så uinteressant. Hvis ikke man er av russisk «ætt» sjøl så er ikke det noe spennende eller noe en norsk person vil ha noe med å gjøre mener jeg. 

Å bli lurt slik han hevder han har blitt: godt mulig det også, og det er ikke greit og pga det håper jeg han får komme tilbake men syns dette drar i langdrag. Det er noen av de som er med i saken som virkelig nyter å få vist seg som bedrevitere i avisen og skal mene noe om noe vi nordmenn syns er helt uinteressant hele tiden. Hvorfor det? Hva vil de østblokkfolka frem til egentlig? Og de virker jo mistenksomme på alt. Ååå hvorfor har han grønn jakke, har han blitt vervet av telemarksbataljonen? Ååå hvorfor jobber han på grensa? Er han en spion? Bare det å mistenke det sier så mye om de som mistenker han for å spionere. Da er de med på det tror jeg. At de enda ikke har utlevert han sier vel bare det at de spionerer selv og gruer seg til utleveringen og til at folk finner ut av hva de også gjør. 

Endret av te_groupies
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevner dette spesielt fordi NRK har unnlatt å gi AP-politikere oppmerksomhet før valg i senere tid. Med mindre det er noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50% av den russiske befolkningen har en innebygget frykt mtp spionasje. Og hele 30% av befolkningen har opplevd spionasje eller verves inn i spion-grupper. 
Mange blir trent opp fra barnsben av til å spionere. Dette er store penger i Russland og et yrke og en måte de tjener penger på som russerne lever av og har levd av i mange år. 

Endret av te_groupies
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...