Gå til innhold

"Å ha fast kjæreste hører fortiden til"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sa noen i dag ved et bord jeg satt. Er det den veien vi er på vei til? Jeg er 27 og har aldri hatt noen. Jeg ble født tidlig 90-tallet og det har jo blitt spurt om jeg har kjæreste eller noen i sikte, hvorfor spør de om slik? Det var jo en annen tid den gang også, men når jeg nevner nå at jeg kunne tenkt meg noen så sier de bare at kjæreste er ikke noe viktig lenger. De har selv hatt kjærester, men fant ut det var best å bo alene.. ? 
Jeg vil også bo alene, vil helst ikke bo med en kjæreste. Men ingenting kan vel være mer fantastisk enn å være glad i noen som er like glad i deg tilbake ?! men dette er altså ikke viktig....

Men det virker jo ikke som det er viktig heller. for folk bruker jo bare Tinder for så å bli ghostet. Ghosting er visst den nye måten å avvise på, noe jeg synes virker veldig kjedelig. 

Anonymkode: 128e7...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det:-). Alt er så mye lettere uten dette trykket når man har fast partner og bor sammen😊

Anonymkode: 7de47...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at disse personene har vel ikke hatt hell i kjærligheten? 

Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten min samboer. Vi trives å bo sammen, men jeg forstår at det for flere par fungerer best å bo hver for seg. Livet mitt er mye bedre sammen med ham. Mye bedre enn singellivet og all usikkerheten det førte med seg (f.eks ghosting som du nevner). Jeg synes også at det virker som at ting har forandret seg nå som det er så mange datingapper. Er jo et så enormt utvalg at jeg tror at noen folk alltid leter etter noe bedre, at de tenker at gresset er grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 1558d...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tre år eldre enn deg, og syntes dette høres helt merkelig ut. Alle vil vel ha noen? En som elsker deg ubetinget, og som alltid er der. Jeg stoler helt og holdent på samboeren min, og vi kan snakke om alt. Det er ingen andre jeg kan fortelle alt mulig til. Jenter prater så mye, og hemmeligheter blir over tid mindre hemmelige, og lett viderefortalt. 

Praktisk med en mann i huset når edderkoppene kommer frem, regningene skal betales, og man ikke vil være alene er søndags formiddag. 

Du kommer til å finne kjærligheten TS, men kanskje ikke på Tinder..? 

Anonymkode: f6992...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sa det og hvorfor sa det de? Må grave litt i hvorfor folk tenker som de tenker for å finne ut om tankene gir mening. Å bare komme med en slik påstand virker snedig. Alle skal få mene sitt, men for meg virker det som lite er mer stabilt i livet enn en god partner, og det er vel liten tvil om at mennesker som lever i et forhold lever lengre enn single mennesker. Det er jo en grunn til at den statistikken ligger der. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min tanke er at disse personene har vel ikke hatt hell i kjærligheten? 

Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten min samboer. Vi trives å bo sammen, men jeg forstår at det for flere par fungerer best å bo hver for seg. Livet mitt er mye bedre sammen med ham. Mye bedre enn singellivet og all usikkerheten det førte med seg (f.eks ghosting som du nevner). Jeg synes også at det virker som at ting har forandret seg nå som det er så mange datingapper. Er jo et så enormt utvalg at jeg tror at noen folk alltid leter etter noe bedre, at de tenker at gresset er grønnere på den andre siden.

Anonymkode: 1558d...78b

Ja, vi er forskjellige. Jeg hadde spydd om jeg skulle møte det samme trynet hver gang jeg kom hjem dag etter dag, år etter år.

Anonymkode: 7de47...deb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hører nok ikke fortiden til, men vi går nok mot et samfunn med stadig flere enslige og ensomme mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...