Gå til innhold

Ung ufør med minstesats.Hvor mye har du utbetalt i mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker said:

ja skriv inn dette i google:

1 - 18000/23400

da svarer google deg på hvor mange prosent du skattet i normalmåneden. kombinert med skattetrekk i andre måneder som er lavere ender du rundt 21-22% , som er riktig skattetrekk sirkus

jeg sier trolling, men godt mulig du bare er forvirret og det er OK altså, svaret får du vel ikveld ;)

Anonymkode: 21340...00f

Takk for svar. :)Nei dessverre ikke trolling, bare en hjerne med dyskalkuli (talldysleksi) som gjør det vanskelig for meg å forstå tall og regning. Derfor blir jeg ofte nervøs for at jeg ikke har oversikten og betaler for lite ol. 

Anonymkode: 5d853...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du og hvor lenge har du jobbet i bransjen?

Da jeg var 22 fikk jeg omtrent utbetalt 17k i mnd i lønn. Etter å ha jobbet som ufaglært i 2 år forhandlet jeg meg frem til et stort lønnshopp fordi jeg jobbet godt og effektivt, så steg til 300k i året. Med 2 års jobbing i jobb som ikke krevde utdanning, så tjente jeg allerede mer enn noen som har minstesats på ung ufør. 

Om du er 30 og har jobbet i samme bransje i 5 år og har så lav lønn, så vill jeg vurdert å ta fagbrev eller kurs innen etellerannet. Med mindre du er glad i jobben. Det viktigste er egentlig at man liker jobben og kollegaene. Det kommer ikke garantert i noen jobber, uansett hvor bra lønnen er.

Det er mange muligheter for å ta mindre kurs, lappen på gaffeltruck osv, eller støre prosjekter som fagbrev. Dette kan man som regel gjøre ved siden av jobb

Anonymkode: 6382e...d33

Takk! Jeg er hele 34 år og har jobbet i butikk i hele 7 år. Vurderer å slutte nå siden det er så dårlig betalt. Har tatt mange kurs. Vurderer å teste ut et nytt yrke.

Anonymkode: 4649f...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rimelig fett å leve på trygd...........

Anonymkode: 4649f...10e

Du er hjertelig velkommen til å ta over mitt liv,så kan du selv få kjenne hvor fett jeg har det

Anonymkode: 48af8...385

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rimelig fett å leve på trygd...........

Anonymkode: 4649f...10e

Du kan få overta mitt liv også. Og på kjøpet oppleve alle hendelsene som førte meg hit. Værsegod, det blir nok dritfett ja.

Anonymkode: 262ad...663

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 21 000 kr

Anonymkode: 4649f...10e

Da tjener du ekstremt dårlig. Tilsier at du har en timeslønn på rundt 130 kr. Hvilket yrke har du?

Anonymkode: f3b31...fd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rimelig fett å leve på trygd...........

Anonymkode: 4649f...10e

Når ble det å være alvorlig syk «fett»? Du kan øke lønnen din. Det kan ikke vi. Du kan ha et sosialt og kollegialt liv. Det har ikke alle som «lever fett på trygd». Trenger jeg ramse opp mer? 

Anonymkode: 2c279...9e5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skriver fett så tenker jeg på pengene og ikke tilstanden deres.. Venter selv på svar på trygd så ikke døm meg før jeg har fått sagt mitt. 

Anonymkode: 4649f...10e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skriver fett så tenker jeg på pengene og ikke tilstanden deres.. Venter selv på svar på trygd så ikke døm meg før jeg har fått sagt mitt. 

Anonymkode: 4649f...10e

Jepp, lever superfett på 18000ish I mnd 😂 nek ass.

Anonymkode: 56778...af2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skriver fett så tenker jeg på pengene og ikke tilstanden deres.. Venter selv på svar på trygd så ikke døm meg før jeg har fått sagt mitt. 

Anonymkode: 4649f...10e

Hvorfor la du ikke det til innlegget ditt da? Så mye pes uglretrygdede får av funksjonsfriske i sine «kjipe» jobber. Da er det lett å gå litt i forsvar. Beklager det. Håper du får det svaret du trenger! 

Anonymkode: 2c279...9e5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor la du ikke det til innlegget ditt da? Så mye pes uglretrygdede får av funksjonsfriske i sine «kjipe» jobber. Da er det lett å gå litt i forsvar. Beklager det. Håper du får det svaret du trenger! 

Anonymkode: 2c279...9e5

Kremt.. uføretrygdede. Ikke uglretrygdede..haha.. 

Anonymkode: 2c279...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man så mye? Kanskje ikke så rart at pensjonsordningen blir dårligere og dårligere når så mye penger brukes på trygd😱

Anonymkode: c2fe6...166

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføretrygdet eller ei.. Pass på språket, folkens. Still heller spørsmål fremfor å skrive «hehe» og «nek».. 

Anonymkode: 4649f...10e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rimelig fett å leve på trygd...........

Anonymkode: 4649f...10e

 

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uføretrygdet eller ei.. Pass på språket, folkens. Still heller spørsmål fremfor å skrive «hehe» og «nek».. 

Anonymkode: 4649f...10e

Kanskje ikke komme med teite påstander da? Det er virkelig ikke "fett" å leve som ung ufør med sykdom...... Du har faktisk hatt sjansen til å gjøre noe med situasjonen din for å få høyere lønn, det har ikke vi.

Anonymkode: 1767f...d3d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor la du ikke det til innlegget ditt da? Så mye pes uglretrygdede får av funksjonsfriske i sine «kjipe» jobber. Da er det lett å gå litt i forsvar. Beklager det. Håper du får det svaret du trenger! 

Anonymkode: 2c279...9e5

Dette!

Anonymkode: 48af8...385

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ung uføre har bare en sats

Anonymkode: 48af8...385

To hvis du ser på oversikten. Enslig og gift/samboer. 

Anonymkode: 2c279...9e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor la du ikke det til innlegget ditt da? Så mye pes uglretrygdede får av funksjonsfriske i sine «kjipe» jobber. Da er det lett å gå litt i forsvar. Beklager det. Håper du får det svaret du trenger! 

Anonymkode: 2c279...9e5

Hvorfor skal brukeren måtte presisere noe vedkommende ikke engang har antydet? Hvorfor ikke bare heller forholde seg til hva som fsktisk står skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... Litt om meg selv.. Jobber 30 % i en butikk, prøvde å øke til høyere prosent, men gikk på veggen så det smalt! Kunne formulert meg annerledes enn at det er «fett», så beklager det.. Er bipolar 2 og venter på svar på søknad..

Anonymkode: 4649f...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To hvis du ser på oversikten. Enslig og gift/samboer. 

Anonymkode: 2c279...9e5

Sånn sett ja,men tenkte på Ts skrev om ung ufør minste sats

Anonymkode: 48af8...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...