Gå til innhold

Helt ærlig, synes du en kvinne på 39 er for gammel til å få sitt fjerde barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja eller nei?

Gjerne begrunn med ett argument. 

Anonymkode: b7673...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det syns jeg ikke. 

Det hadde ikke vært noe for meg, men jeg har ikke helse til flere barn etter jeg fikk mine to. Men de som planlegger og velger å få barn så seint kjenner seg selv og sin situasjon best. 

I forhold til helse så er det jo veldig individuelt. Jeg har kjempedårlig helse ved 34 år og det hadde ikke vært rett å sette et barn til verden, verken for barnet eller for meg. Men andre som velger annerledes. Mange superspreke 39 åringer. Syns det er litt verre med de mennene som er femti og får barn med en ung dame. Da vil jo barnet mest sannsynlig miste faren sin tidlig. Men ved 39 så er man kun 60 når ungen er voksen og de fleste kan enda stille opp i mange år. 

Anonymkode: d22da...0ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja eller nei?

Gjerne begrunn med ett argument. 

Anonymkode: b7673...226

Økt risiko ved graviditet for kvinner over 30.

18-29 er den optimale alderen for graviditet

https://www.urmc.rochester.edu/encyclopedia/content.aspx?ContentTypeID=90&ContentID=P02481

Endret av hocane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på alderen til de andre barna. Hvis de er 20, 18 og 16 år blir det rart, men hvis de er i barneskolealder er det ok

Anonymkode: fc96a...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke. Når hun har tre fra før vet hun jo hva hun går til, og avgjør selv om hun har helse, tid og økonomi til det. 

Anonymkode: 3eba8...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Forskning viser at eldre mødre faktisk har de lykkeligste barna: https://forskning.no/barn-og-ungdom/eldre-modre-har-de-gladeste-barna/357203

Jeg må flire når jeg ser folk i tyveåra som tror at man er gammel og nedslitt som 39-åring. Jeg er i slutten av tredveårene selv, og er i langt bedre form nå enn da jeg var noenogtyve. Sjefen min skal løpe ultramaraton om et par uker, og hun er 41. 

Ja, faren for komplikasjoner er større både hos mor og barn, men "større" betyr ikke det samme som "veldig sannsynlig". 

Anonymkode: f09da...975

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi hadde et vennepar hvor hun absolutt skulle ha en til når hun var førti. Så det går sikkert helt fint.

Nå er de femti år gamle slitne småbarnsforeldre som bruker fritiden sin på fotballturneringer, korps, turning og gudene vet hva mens vi andre parene nyter livets glade dager og koser oss med ferier, høy sosial faktor og bra økonomi.

Paret som fikk attpåklatten passer unger og kan ikke være med på noe....bortsett fra leketreff med folk som er tjue år yngre.

Anonymkode: 89ad0...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi hadde et vennepar hvor hun absolutt skulle ha en til når hun var førti. Så det går sikkert helt fint.

Nå er de femti år gamle slitne småbarnsforeldre som bruker fritiden sin på fotballturneringer, korps, turning og gudene vet hva mens vi andre parene nyter livets glade dager og koser oss med ferier, høy sosial faktor og bra økonomi.

Paret som fikk attpåklatten passer unger og kan ikke være med på noe....bortsett fra leketreff med folk som er tjue år yngre.

Anonymkode: 89ad0...d2f

Jeg på min side var 36 år, eide enebolig, hadde flett ny bil, hadde høy lønn etter flere år i arbeidslivet, og var GJELDFRI da jeg fikk mitt første barn... Jeg har langt bedre økonomi enn de fleste på min alder, og i alle fall bedre enn de som fikk barn i tyveårene og aldri har hatt tid til å jobbe seg oppover på jobben. 

Jeg fikk reise og kose meg da jeg var ung, og fikk "unnagjort" reisetrangen da. 

Anonymkode: f09da...975

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg på min side var 36 år, eide enebolig, hadde flett ny bil, hadde høy lønn etter flere år i arbeidslivet, og var GJELDFRI da jeg fikk mitt første barn... Jeg har langt bedre økonomi enn de fleste på min alder, og i alle fall bedre enn de som fikk barn i tyveårene og aldri har hatt tid til å jobbe seg oppover på jobben. 

Jeg fikk reise og kose meg da jeg var ung, og fikk "unnagjort" reisetrangen da. 

Anonymkode: f09da...975

Nå var det vel snakk om å få et barn til her, og ikke et første barn.

Tror det er dumt å begynne å dra synonymer mot at folk som får barn tidlig ikke kommer seg opp og frem, for slik er det ikke.

Anonymkode: 89ad0...d2f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi hadde et vennepar hvor hun absolutt skulle ha en til når hun var førti. Så det går sikkert helt fint.

Nå er de femti år gamle slitne småbarnsforeldre som bruker fritiden sin på fotballturneringer, korps, turning og gudene vet hva mens vi andre parene nyter livets glade dager og koser oss med ferier, høy sosial faktor og bra økonomi.

Paret som fikk attpåklatten passer unger og kan ikke være med på noe....bortsett fra leketreff med folk som er tjue år yngre.

Anonymkode: 89ad0...d2f

Men det er vel opptil en hver hva en ønsker å prioritere.... jeg var 34 da jeg fikk siste, og har fremdeles oppfølginger med fotball osv. Jeg er 45 og mannen 53. Vi elsker det livet :) Levde livet så det holdt før jeg ble 30. Vi er heller ikke trøtte ;) De fleste veninnene mine har barn på min alder +/-

Anonymkode: 9f6e6...450

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det vel snakk om å få et barn til her, og ikke et første barn.

Tror det er dumt å begynne å dra synonymer mot at folk som får barn tidlig ikke kommer seg opp og frem, for slik er det ikke.

Anonymkode: 89ad0...d2f

Like lite som at det er slik at folk som får barn seint er slitnere og har dårlig økonomi ;) 

Anonymkode: f09da...975

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi hadde et vennepar hvor hun absolutt skulle ha en til når hun var førti. Så det går sikkert helt fint.

Nå er de femti år gamle slitne småbarnsforeldre som bruker fritiden sin på fotballturneringer, korps, turning og gudene vet hva mens vi andre parene nyter livets glade dager og koser oss med ferier, høy sosial faktor og bra økonomi.

Paret som fikk attpåklatten passer unger og kan ikke være med på noe....bortsett fra leketreff med folk som er tjue år yngre.

Anonymkode: 89ad0...d2f

Glemte å legge til at vi reiser på storbyferier, sydenferier, konserter osv, og har det kjempegøy. Vi er en stor vennegjeng, og reiser med og uten barn. 

Anonymkode: 9f6e6...450

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja eller nei?

Gjerne begrunn med ett argument. 

Anonymkode: b7673...226

Nei, fordi jeg kjenner ei som ikke var for gammel til å få sitt sjette barn da hun var 50. Hun har det bra, barnet hadde en god oppvekst.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi hadde et vennepar hvor hun absolutt skulle ha en til når hun var førti. Så det går sikkert helt fint.

Nå er de femti år gamle slitne småbarnsforeldre som bruker fritiden sin på fotballturneringer, korps, turning og gudene vet hva mens vi andre parene nyter livets glade dager og koser oss med ferier, høy sosial faktor og bra økonomi.

Paret som fikk attpåklatten passer unger og kan ikke være med på noe....bortsett fra leketreff med folk som er tjue år yngre.

Anonymkode: 89ad0...d2f

De fleste jeg kjenner som fikk barn mellom 35-40 har god økonomi og brukte store deler av 20årene til å reise. De har og stor omgangskrets. 

Nei TS det er ikke for gammelt. Venninnen min får barn til sommeren og hun er 39år. De jeg vokste opp med som hadde foreldre som fikk de i 40årene var mer trygge på seg selv og mer harmoniske enn de med unge foreldre. Det kan ha vært tilfeldig men en 40åring har ofte en helt annen trygghet, selvtillit, klokhet og ro over seg enn en på 25. Og det overføres til ungene. 

Anonymkode: 20ffc...a29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel opptil en hver hva en ønsker å prioritere.... jeg var 34 da jeg fikk siste, og har fremdeles oppfølginger med fotball osv. Jeg er 45 og mannen 53. Vi elsker det livet :) Levde livet så det holdt før jeg ble 30. Vi er heller ikke trøtte ;) De fleste veninnene mine har barn på min alder +/-

Anonymkode: 9f6e6...450

For alt vi vet fikk TS sitt første når hun var 18....

Men vi trenger flere etnisk norske unger i landet, så det er bare å stå på 👍🏻😁

Anonymkode: 89ad0...d2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Fikk mitt 6 barn da jeg var 42. Kunne gått fått et barn til om gubben hadde vært enig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Dette er noe hver familie må få bestemme selv.

Selv er jeg 49 og venter nr. 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...