Gå til innhold

Er nordmenn mer intelligente enn mesteparten av jordkloden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man kan spise seg til høyere IQ som voksen?

Anonymkode: a2458...a00

Hvorfor er det utenkelig? At noe så enkelt som vitaminer, mineraler, rent kosthold osv. er med på å utvikle kropp og sinn er ikke til å fornekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo heller ikke Øst-Asiatiske land til å stole på i det hele tatt, nasjonalistiske så det holder. Overrasker meg ikke i det hele tatt om spesielt Kina, Sør-Korea osv. enten lyver om resultatetene eller sender litt ekstra smartinger.

Anonymkode: f620a...75d

Her får du kilder å se på og forklaringer på hva IQ er, hvilke forutsetninger som må være til stede for at hjernen skal få utviklet seg, og så skriver du dette. Det er lav IQ for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

TS: det lyser klart alle veier at du egentlig ønsket en annen vending i denne diskusjonen. Hvis det gjør du dag bedre at du tenker at nordmenn er smartest, be my guest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tyrkia har vel dobbelt så lav lønn også, så det blir da som om vi skulle betalt 40.000 for den?! 

Anonymkode: c5087...857

Dobbelt så lav??? :klo:

Anonymkode: 7b300...c63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, 007_008_007 said:

Her får du kilder å se på og forklaringer på hva IQ er, hvilke forutsetninger som må være til stede for at hjernen skal få utviklet seg, og så skriver du dette. Det er lav IQ for min del.

Å, så sur du er. Stoler du faktisk på Øst-Asiatiske land? Tror du Kina tester sin gigantiske bondebefolkning? Tror du Sør-Korea tester sine lavere utdannede? Nei, det gjør de nok ikke. Jeg har studert Asia og har allerede sett andre ting de trikser resultatene på.

Anonymkode: f620a...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er "Magic dirt"-teorien. Den samme teorien som sier du kan flytte mennesker og folkeslag, og vips vil de tilpasse seg og bli som befolkningen som allerede bor der. På grunn av den "magiske jorda" som befinner seg på andre siden av grensen.

Anonymkode: a2458...a00

Nå har vi i det minste fått stadfestet intelligensen din.

Anonymkode: 979f8...0b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid sett på nordmenn som dumme og naive (er norsk selv)? Føler nordmenn har det for bra til å måtte bruke intelligensen sin. Det er først etter at jeg har flyttet ut av Norge, at jeg faktisk har møtt virkelig intelligente mennesker. 

Anonymkode: 48934...722

Da ar du en litt spesiell oppfatning av begrepet intelligens (du tenker kanskje på gatesmart?), eller det er tilfeldigheter inne i bildet. Det finnes særdeles smarte mennesker i Norge, som i alle andre land.

Anonymkode: 979f8...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, så sur du er. Stoler du faktisk på Øst-Asiatiske land? Tror du Kina tester sin gigantiske bondebefolkning? Tror du Sør-Korea tester sine lavere utdannede? Nei, det gjør de nok ikke. Jeg har studert Asia og har allerede sett andre ting de trikser resultatene på.

Anonymkode: f620a...75d

Veldig intelligent å attribuere følelser til folk over nett... Anekdotiske utsagn er dessverre ingen reelle kilder. Kilder please.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 007_008_007 skrev:

Er dette en tråd opprettet av en "patriot" av typen som inndeler folk i raser og konkluderer med at det å være hvit er alt annet overlegent? I så fall er du uhyre naiv.

Wow, forutintatt much? Hvordan klarte du å dra den konklusjonen fra HI?

Jeg er ikke TS, men jeg er patriot og jeg er hvit, jeg er derimot ikke mann så jeg skårer ikke 3/3 på hatskalaen deres da.
Likevel er det opplest og vedtatt at asiater feks har høyere IQ enn hvite, så at hvit er alt annet overlegent får stå for din egen regning!

Anonymkode: 2b5d9...243

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 007_008_007 said:

Veldig intelligent å attribuere følelser til folk over nett... Anekdotiske utsagn er dessverre ingen reelle kilder. Kilder please.

Åååå, så sur du er i alle svarene i denne tråden. Du virker veldig personlig truffet.

En forklaring på høyere Øst-Asiatiske tester er ikke utdannelse og kunnskap i det hele tatt, det er rett og slett alfabetiske system som legger vekt på mønstre og memorisering av en høy mengde forskjellige former, noe som passer veldig bra med måten IQ-tester er lagt opp. I tillegg er nasjonalistiske regjeringer preget av juks på mange områder. Ikke til å stole på.

Anonymkode: f620a...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Åååå, så sur du er i alle svarene i denne tråden. Du virker veldig personlig truffet.

En forklaring på høyere Øst-Asiatiske tester er ikke utdannelse og kunnskap i det hele tatt, det er rett og slett alfabetiske system som legger vekt på mønstre og memorisering av en høy mengde forskjellige former, noe som passer veldig bra med måten IQ-tester er lagt opp. I tillegg er nasjonalistiske regjeringer preget av juks på mange områder. Ikke til å stole på.

Anonymkode: f620a...75d

Du fortsetter med det samme skvipet ditt. Jeg blir bare irritert over folk som tror at de skjønner hva begrepet intelligens omfavner. De fleste har en feilaktig forståelse av begrepet, noe som kommer tydelig frem i denne tråden.

Kan du fortelle meg hva som gjør at PISA-testene skrytes så opp i skyene? For ordens skyld, det er mye som skurrer der.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Du fortsetter med det samme skvipet ditt. Jeg blir bare irritert over folk som tror at de skjønner hva begrepet intelligens omfavner. De fleste har en feilaktig forståelse av begrepet, noe som kommer tydelig frem i denne tråden.

Kan du fortelle meg hva som gjør at PISA-testene skrytes så opp i skyene? For ordens skyld, det er mye som skurrer der.

Folk liker å finne en enkel ting å holde fast til for å si "jeg er bedre enn deg" eller "se så smart jeg er", uten at det nødvendigvis ligger veldig mye bak denne bragden eller testen. Sånn er det bare. Det må da være bedre indikatorer for intelligens enn som så. 

Anonymkode: f620a...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow, forutintatt much? Hvordan klarte du å dra den konklusjonen fra HI?

Jeg er ikke TS, men jeg er patriot og jeg er hvit, jeg er derimot ikke mann så jeg skårer ikke 3/3 på hatskalaen deres da.
Likevel er det opplest og vedtatt at asiater feks har høyere IQ enn hvite, så at hvit er alt annet overlegent får stå for din egen regning!

Anonymkode: 2b5d9...243

Fordi at jeg har sett liknende tråder på Document.no, Resett og diverse "patriotiske" sider på Facebook som hevder at hvite er mer intelligente enn andre. Dette er jo usikre mennesker, men deres uttalelser skal ikke stå uimotsagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk liker å finne en enkel ting å holde fast til for å si "jeg er bedre enn deg" eller "se så smart jeg er", uten at det nødvendigvis ligger veldig mye bak denne bragden eller testen. Sånn er det bare. Det må da være bedre indikatorer for intelligens enn som så. 

Anonymkode: f620a...75d

Men du forklarer meg ikke hvorfor PISA-testene skrytes så opp i skyene? Mens du skriver et og annet om nasjonalistiske regjeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Fordi at jeg har sett liknende tråder på Document.no, Resett og diverse "patriotiske" sider på Facebook som hevder at hvite er mer intelligente enn andre. Dette er jo usikre mennesker, men deres uttalelser skal ikke stå uimotsagte.

Å ja, noen andre har skrevet noe en gang et annet sted så da må jo TS være en del av White Power bevegelsen. Hun er sikkert en lederskikkelse innen KKK tenker jeg. 

Anonymkode: 2b5d9...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Roci skrev:

Vi er nok litt naive her i Norge på den måten at her er veldig trygt og forholdsvis lite kriminalitet sammenlignet med andre land. Vi har det også veldig trygt og godt på mange andre måter, noe som muligens gjør at det er mye vi rett og slett ikke reflekterer over til daglig. Om det betyr at vi er mindre intelligente, vet jeg ikke helt, men det kan godt tenkes at vi er blitt ganske bedagelige av oss.

 

Ser du fokuserer mye på trygghet, den blir det nok stadig mindre av dessverre, både økonomisk og på gateplan. Hva sitter vi da igjen med?

Anonymkode: bc14e...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Men du forklarer meg ikke hvorfor PISA-testene skrytes så opp i skyene? Mens du skriver et og annet om nasjonalistiske regjeringer.

Det virker som du har autisme. Beklager for å forstyrre deg. Ha en fin dag med spes. ped. senere!

Anonymkode: f620a...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ja, noen andre har skrevet noe en gang et annet sted så da må jo TS være en del av White Power bevegelsen. Hun er sikkert en lederskikkelse innen KKK tenker jeg. 

Anonymkode: 2b5d9...243

Jeg skrev bare om en tendens som er ganske tydelig. Spurte TS om han/hun er en del av en slik bevegelse? Det ligger jo på en måte i tittelen for innlegget.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som du har autisme. Beklager for å forstyrre deg. Ha en fin dag med spes. ped. senere!

Anonymkode: f620a...75d

Hehehehe :D Du har ikke argumenter heter det. Spørsmålet mitt var enkelt. På hvilken måte skiller PISA-testene seg fra de du hevder at nasjonalistiske regjeringer benytter? Se litt på denne linken: https://snl.no/PISA_-_internasjonal_skoletest

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...