Gå til innhold

Lenge før man ser resultater etter trening?? Ønsker å få bort litt mage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge må man ha trent før man ser resultater?

Ønsker å få bort litt av magen.

Jeg skal ikke ta helt av å trene beinhard hele tiden. Jeg er heller ikke 100% inn i treningskloden. 

Anonymkode: b6732...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på. Det viktige for å bli kvitt fett er å ta en titt på kosten og mengden. Du kan trene til du blir gul og blå, men om du ikke ligger i et underskudd og spiser riktig vil du ikke bli kvitt det du ønsker

Anonymkode: 67bc2...a16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosthold er MYE viktigere enn trening i den sammenheng, ja.

Anonymkode: 3f063...1b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis klarer du aldri å trene bort magen. Det er kostholdet som er avgjørende for å få til dette..

Anonymkode: 8d016...bdc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått synlige magemuskler kun av å spise mindre. Har fått helt flat mage og synlige ruter om jeg strammer magen. Aldri trent og er svært lite aktiv i hverdagen.

Anonymkode: c3c8b...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge må man ha trent før man ser resultater?

Ønsker å få bort litt av magen.

Jeg skal ikke ta helt av å trene beinhard hele tiden. Jeg er heller ikke 100% inn i treningskloden. 

Anonymkode: b6732...b09

30-45min daglig f.eks på sykkelen er fint. Det er ikke så mye det du akkurat forbrenner under selve økten som er noe å regne på. Det er insulinsensitiviteten som forbedres i kroppen din i det påfølgende døgnet som gjør at kroppen behøver en mindre mengde insulin som tilsvar på mengden karbohydrater i det du spiser. 

Det er mengden insulin som "åpner" cellene dine for næringen du spiser. Desto mindre av dette hormonet kroppen behøver, desto færre fettceller vil åpne seg for "påfyll".  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har fått synlige magemuskler kun av å spise mindre. Har fått helt flat mage og synlige ruter om jeg strammer magen. Aldri trent og er svært lite aktiv i hverdagen.

Anonymkode: c3c8b...1a2

Alle har de samme musklene om de trener dem bevisst eller ikke da. Trening utvikler kun musklaturen ...du får ikke nye muskelfibre :) håper alle skjønner det.  I ditt tilfelle får du dem frem da du nok ligger under 10% i fett%. 

Mengden mat blir litt feil å ha en "skylapp" referance mot...mer presist snakker vi nok om viktigheten av fordelingen mellom ernæringsemnene fett, protein og karbo. Hvor det er sistenevnte sammen med individuell insulinsensitivitet, som avgjør kroppens insulin behov til måltidet en har inntatt. Ettersom det er insulin som styrer fettlsyresyntesen i kroppen overordnet. 

Så et måltid på f.eks 500 kcal bestående av veldig mye karbohydrater av typen mono\diasakkarider, vil føre til at du legger mer på deg iløpet av dagen.  Enn et måltid på f.eks 1500 kcal bestående av en mer fordelaktig fordeling mellom ernæringsemnene hvor da helst karbodelen består av stivelse\polysakkarider fremfor mono\diasakkarider. 

Viktig å ikke misforstå og få den rette total forståelsen blant magemuskler, knokler og bein ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...