Jump to content
Pingvin1

Min humpete vei.

Recommended Posts

Pingvin1
Posted (edited)

Jeg og min mann har vært prøvere siden september 2017. Da hadde vi vært klar i et år, men pga en autoimmun sykdom hos meg tok det litt tid før vi fikk slutte på prevensjon. Da vi hadde gått ett år gikk vi til en privat klinikk. De fant ut jeg hadde PCO og anbefalte IVF. Vi var egentlig klar for å gå i gang, men legen fra klinikken ringte for celleprøven var ikke bra. Måtte inn å ta biopsi, og deretter konisering. Vi var da kommet til desember, og jeg gikk på en skikkelig psykisk smell. Måtte sette alt på pause.

Nå i mars var vi klar for IVF, hadde kjøpt inn medisiner for over 7000,- Og ventet på mensen så jeg kunne starte opp. Vel, mensen kom ikke og jeg var blitt gravid. For en glede, vi klarte det naturlig. 

Men gleden ble kortvarig. CB digital viser kun 2-3 uker, har prøvd over 15 dager, men den går ikke opp i 3+. Synes også billigtester viser altfor svak strek. Jeg 7+0 på vei.

Skal på tidlig ultralyd i morgen, så da får vi se. Selv om jeg er overbevist om at det har dødd inni der.

Edited by Pingvin1
Skrivefeil

Fortsetter under...

Pingvin1

Nå er det jo tusen tanker som går i hodet mitt. Hvor lang tid går det før jeg kan bli gravid igjen? Burde vi gå rett på IVF? Skal vi gå for pakkeløsning? Eller skal vi fortsette å prøve naturlig? 

Arg.. Så mye å tenke på. Og så er det jo det lille håpet om at alt er fint på tidlig ultralyd. 

Beklager rotete innlegg, jeg er bare stresset. 

snehvit88

Oi nei!! håper det går bra! Nå har ikke jeg aning om disse cb testene men tror de skal vise 3+ når hcg har steget over 2000. 

Du vet kanskje ikke når du hadde eggløsning?

For en kronglete vei dere har hatt!😢

Forstår veldig godt du er stresset...

Pingvin1

Hei. Takk for at du stakk innom her 😊

Ja, er slik jeg har fortsatt de CB digital. Så da har jeg under 2000 i HCG i uke åtte (7+0). 

Jeg er helt sikker på eggløsning, og er sikker på hvilken dag det ble unnfanget (bare sex en gang på tre uker🙈)

snehvit88

Jeg har også hatt en kronglete vei, føler virkelig det du skriver. 

Nå vet du at du kan bli gravid når du har eggløsning! Ikke alle blir gravide selv med eggløsning.

Krysser fingrene for deg😘

Pingvin1

Tusen takk 😊🤗

Annonse

Pinnsvin

Masse lykke til i dag! 🤞❤️

Nerine_

Lykke til🙂

Bokdamen

Krysser fingrene for det i dag 💕🤞

snehvit88

Lykke til i dag!❤️

Pingvin1

Takk alle sammen. Har ikke time før klokken to, klokken går sakte i dag.

puffy123

Hei! Jeg vil gjerne følge med her ☺️ Jeg har selv en prøverdagbok om du vil ta en titt der.

Krysser fingrene for at ultralyden går fint, den er jo om bare noen minutter ser jeg 🙊 ❤️ Håper det er CBD-testene som er tullete og at alt står bra til. 

Pingvin1

Da har jeg vært på ultralyd og det gikk ikke så bra. Det var ingenting inni der, helt tomt. Jeg lå som et spørsmålstegn, for jeg har jo ikke hatt noe blødning. Det har vært litt brunt på papiret innimellom når jeg tørker meg, men det er alt. 

Fikk tatt blodprøve i dag og så skal jeg ta om to dager for å se om HCG synker. Det er jo en liten sjanse for graviditet utenfor livmor, men det er svært sjeldent sa hun. 

Jeg var forberedt på at det skulle være dødt inni der, men var ikke forberedt på at det var tomt. Er jo egentlig litt lettet over at det er borte, at jeg slipper tabletter og styr for å få det ut. Merker også at jeg er glad jeg tok så mange graviditetstester, (selv om det gjorde meg litt sprø) for da var jeg forberedt og slapp å få sjokk i dag. 

Har jeg faktisk vært og kjøpt meg vin. Så i kveld skal jeg slappe av med et glass vin 🍷

Nå vet vi ihvertfall at jeg kan bli gravid, det er da noe. Tenker at vi starter opp på IVF så fort vi får lov. Nå må vi bare prøve å lande litt. 

Annonse

snehvit88
1 time siden, Pingvin1 skrev:

Da har jeg vært på ultralyd og det gikk ikke så bra. Det var ingenting inni der, helt tomt. Jeg lå som et spørsmålstegn, for jeg har jo ikke hatt noe blødning. Det har vært litt brunt på papiret innimellom når jeg tørker meg, men det er alt. 

Fikk tatt blodprøve i dag og så skal jeg ta om to dager for å se om HCG synker. Det er jo en liten sjanse for graviditet utenfor livmor, men det er svært sjeldent sa hun. 

Jeg var forberedt på at det skulle være dødt inni der, men var ikke forberedt på at det var tomt. Er jo egentlig litt lettet over at det er borte, at jeg slipper tabletter og styr for å få det ut. Merker også at jeg er glad jeg tok så mange graviditetstester, (selv om det gjorde meg litt sprø) for da var jeg forberedt og slapp å få sjokk i dag. 

Har jeg faktisk vært og kjøpt meg vin. Så i kveld skal jeg slappe av med et glass vin 🍷

Nå vet vi ihvertfall at jeg kan bli gravid, det er da noe. Tenker at vi starter opp på IVF så fort vi får lov. Nå må vi bare prøve å lande litt. 

Så dumt det ikke var noe der.. Hurra for planer fremover! Gravid blir du! Det kan jo hende det kan gå an med medikamenter? 

Jeg tror hcg må ha nådd opp til 10.000 før man skal kunne se noe på ultralyd. Håper kroppen ordner opp fort❤️

Bokdamen

Trist å høre, men godt du var litt forberedt. Det positive er som du selv sier: du kan bli gravid! Håper vinen smaker og kropp og sjel er klar om ikke så lenge 💕

Tussi2018

Hei! Her vil jeg også følge med 😊 Så trist å lese at graviditeten endte slik 😔 krysser fingrene for deg videre i løypen nå 🤞 Jeg har også PCO. Fikk du ingen tabletter du kunne teste ut før prøverør? Jeg tester letrozol nå (med foreløpig usikkert resultat) Har også prøvedagbok. 

Håper kvelden din blir bra til tross for dagens nyheter ❤

Lavterskel

Kjedelig å lese om din humpete vei i prøvingen. Selv om man er litt forberedt må det ha vært et sjokk og se at det ikke var noe og se på skjermen. Godt du ser det postive at du kan bli gravid og ser fordelen med og kunne nyte et glass vin😊 Har selv også pco og står i kø for offentlig IVF. Håper dere kommer raskt i gang med neste fase og at spiren sitter snart for dere med litt hjelp☺️❤️

Pentagonia

Hvordan er det med deg nå? Hei hei forresten, ny følger :) Håper det går rette veien for dere snart :)

Pingvin1

Da er vi blitt gravid på første IVF-førsøk 😊Hadde testdato i går og da viste CB digital 1-2 uker. Og i dag viste den 2-3 uker 😍

Er 4+2 i dag. Humøret svinger noe sykt. Jeg går fra å være lykkelig over å være gravid, til å bli hysterisk og være sikker på at noe er galt. Klarer ikke helt tro på at jeg er gravid og at dette vil gå fint. Men vi får krysse fingre og tær.

Snapchat-1602249996.jpg

Tussi2018
1 time siden, Pingvin1 skrev:

Da er vi blitt gravid på første IVF-førsøk 😊Hadde testdato i går og da viste CB digital 1-2 uker. Og i dag viste den 2-3 uker 😍

Er 4+2 i dag. Humøret svinger noe sykt. Jeg går fra å være lykkelig over å være gravid, til å bli hysterisk og være sikker på at noe er galt. Klarer ikke helt tro på at jeg er gravid og at dette vil gå fint. Men vi får krysse fingre og tær.

Snapchat-1602249996.jpg

Oi så gøy! Gratulerer så masse 😍 

Guest
Svar på dette emnet

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Vi setter stor pris på at du deltar i debatten. Unngå brukerangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Husk at du selv er ansvarlig for alt du skriver på nett. Takk for at du bidrar! Her finner du reglene.

Artikler fra forsiden

• Create New...