Gå til innhold

De som forsvarer MJ uansett hva som kommer frem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med disse folkene, kan man virkelig være så nedsnødd? Jeg har vanskelig for å forstå at det går an å være så blind, hva er psykologien bak det, hvorfor finnes det fortsatt mennesker som ikke ser etter alt som har skjedd opp gjennom årene at denne mannen har bedrevet overgrep? Jeg fatter ikke!

Jeg lurer også på hvor mye det egentlig er som skal til for at de skal forstå. I R.Kelly-saken så er det jo fortsatt folk som forsvarer han, og som ikke tror på videobevis en gang! WTF?

Anonymkode: bfb33...12b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker litt det samme om de som er helt overbevist om at han er skyldig, utfra medieoppslag og den siste dokumentaren. Selv når dokumentasjon på dokumentasjon om svakhetene med dokumentaren kommer frem, så nekter de å se det. Er de helt nedsnødd? Jeg fatter ikke!

Anonymkode: 430b7...3e2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenker jeg på ALT som er kommet frem siden tidenes morgen, ikke mediaoppslag og den siste dokumentaren. 

Anonymkode: bfb33...12b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå tenker jeg på ALT som er kommet frem siden tidenes morgen, ikke mediaoppslag og den siste dokumentaren. 

Anonymkode: bfb33...12b

Ja, du mener alt som ble gått over i den enorme rettsaken, alt som ble vurdert opp og ned og i mente av dyktige og erfarne dommere, meddommere og jurymedlemmer, men likevel ble han frikjent? 

Anonymkode: 64b88...263

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er død. Slapp av. Han var rar, og tviler ikke et sekund på at han var pedo. Men har er død.

Anonymkode: c9a12...568

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med å gå etter noen man ikke kan straffe ?

Gå etter de man kan straffe.

 

Nei jeg er ikke noen Michael Jackson fan det har jeg aldri vært. Men når media og folk går kraftigere etter han nå som han har vært død i nesten 10 år enn det de gjorde da han levde. Så vel det sier jo sitt gjør det ikke ?.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

MJ=Marit Johansen?

Anonymkode: d76b0...c2b

Michael Jacson, sorry for uklarheten :P 

Anonymkode: bfb33...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Hva er poenget med å gå etter noen man ikke kan straffe ?

Gå etter de man kan straffe.

 

Nei jeg er ikke noen Michael Jackson fan det har jeg aldri vært. Men når media og folk går kraftigere etter han nå som han har vært død i nesten 10 år enn det de gjorde da han levde. Så vel det sier jo sitt gjør det ikke ?.

Det er ikke snakk om å "gå etter han", det er snakk om å ønske å få ut sannheten om hva som skjedde med noen gutter rundt han. Det er uinteressant om de ble utsatt for overgrep fra en av de største stjernene i verden? Jeg vet ikke hvor gammel du er, så jeg vet ikke om du vet hvor stor MJ var eller hvordan han påvirket musikken, men vi har ikke så store stjerner idag, denne mannen var størren enn noen som vokser opp idag kan fatte, og jeg var tenåring når Thriller kom ut. Så derfor er det interessant for meg iallefall, og det er alltid av interesse at offer står frem, uansett om personen lever idag eller levde for 5 eller 500 år siden.

Historiene til Wade og James - de som forteller om overgrep i Leaving Neverland-dokumentaren, er også så detaljert og omfattende når det gjelder grooming at det kan brukes til å lære opp fagpersoner og andre som er interessert i - og som burde være interesserte i hvordan dette foregår. Det er faktisk i alles interesse å få med seg dette, for det kan potensielt forhindre overgrep når man får med seg mekanismene i det. Så viktig er dokumentaren.

Anonymkode: bfb33...12b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse folkene, kan man virkelig være så nedsnødd? Jeg har vanskelig for å forstå at det går an å være så blind, hva er psykologien bak det, hvorfor finnes det fortsatt mennesker som ikke ser etter alt som har skjedd opp gjennom årene at denne mannen har bedrevet overgrep? Jeg fatter ikke!

Jeg lurer også på hvor mye det egentlig er som skal til for at de skal forstå. I R.Kelly-saken så er det jo fortsatt folk som forsvarer han, og som ikke tror på videobevis en gang! WTF?

Anonymkode: bfb33...12b

Enig med deg. Det er som en slags fascinerende sekt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, bra musikk ihvertfall. 

Anonymkode: ca8a4...359

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Hvordan kan man vite hva som er fakta? Det blir som å tro man vet noe om feks de som styrer landet i Usa. Det er så stort, korrupt, pengestyrt og preget av makt at ingenting som kommer frem er mulig å ha noen som helst realistiske referanser til. 

Nå er det påstander ute om MJ, dette selger. Hvordan kan vi vite hva som er rett eller galt her? Vi kan tro vi vet fordi vi har sett noen si noe, men... osv osv osv

Jeg har vært fan av MJ siden jeg var unge, men kan ikke si at jeg vet noe om hva han har gjort eller ikke..  Saker laget av media i Usa er ikke noe jeg har tiltro til, men om MJ gjorde noe galt mot barn.. jeg håper ikke det, men hvem vet...

Det er lite smart å ha en tydelig og klar mening om denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse folkene, kan man virkelig være så nedsnødd? Jeg har vanskelig for å forstå at det går an å være så blind, hva er psykologien bak det, hvorfor finnes det fortsatt mennesker som ikke ser etter alt som har skjedd opp gjennom årene at denne mannen har bedrevet overgrep? Jeg fatter ikke!

Jeg lurer også på hvor mye det egentlig er som skal til for at de skal forstå. I R.Kelly-saken så er det jo fortsatt folk som forsvarer han, og som ikke tror på videobevis en gang! WTF?

Anonymkode: bfb33...12b

Jeg tror det handler om at de ikke ønsker å skjønne det. Det er desverre et kjent fenomen i sånne saker. 

Anonymkode: 7d3b8...9f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det handler om at de ikke ønsker å skjønne det. Det er desverre et kjent fenomen i sånne saker. 

Anonymkode: 7d3b8...9f5

Det eneste man kan skjønne er at folk forteller en historie i denne dokumentaren. Hvordan kan man vite at det de sier stemmer? Det er jo like "nedsnødd" som å fullstendig tro de lyver. Vi kan kun spekulere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Raggy skrev:

Hvordan kan man vite hva som er fakta? Det blir som å tro man vet noe om feks de som styrer landet i Usa. Det er så stort, korrupt, pengestyrt og preget av makt at ingenting som kommer frem er mulig å ha noen som helst realistiske referanser til. 

Nå er det påstander ute om MJ, dette selger. Hvordan kan vi vite hva som er rett eller galt her? Vi kan tro vi vet fordi vi har sett noen si noe, men... osv osv osv

Jeg har vært fan av MJ siden jeg var unge, men kan ikke si at jeg vet noe om hva han har gjort eller ikke..  Saker laget av media i Usa er ikke noe jeg har tiltro til, men om MJ gjorde noe galt mot barn.. jeg håper ikke det, men hvem vet...

Det er lite smart å ha en tydelig og klar mening om denne saken.

Det er ingen andre enn de involverte som kan vite med 100% sikkerhet hva som er fakta. Det betyr ikke at man ikke kan tro det ene eller det andre, hvilket mange av oss gjør.

Jeg personlig tror MJ misbrukte barn. Det trodde jeg før dokumentaren, og det tror jeg nå. For min del handler det ikke om å tro på en historie, men om små detaljer. For å ta et par eksempler, som filmklipp av MJ med barn, hvor tone, språk og kroppsspråk er helt off i forhold til hvordan voksne og barn omgås. I mange tilfeller ser det mer ut som flørt, eller som et par. Eller hvordan han ser ut til å ha en ganske klart definert type mtp alder og utseende på barna han tilbragte mye tid med. For hvor er jentene, tjukkasene, de mindre pene, de helt små barna eller de eldre tenåringene? Hvis du bare liker barn, generelt og helt platonisk, hvorfor er den soleklare majoriteten pene gutter i en bestemt alder? Hvorfor ser de ut til å byttes ut? Hvorfor insisterer i det hele tatt en voksen på å sove i samme seng som barn? Hvorfor utsettes ikke alle rikinger for slike påstander, om det bare handler om penger? 

Det er så mange slike ting som gjør at jeg tror at MJ misbrukte barn. Jeg har noe erfaring med pedofile og grooming. Jeg har også opplevd at barn som ble misbrukt i årevis blånektet på at de hadde blitt misbrukt som barn, for så å bekrefte det samme misbruket som voksen. Det er nok ikke helt uvanlig, selv om det her brukes mot de to mennene i Leaving Nederland for alt det er verdt. Og de helt personlige erfaringene jeg har, gjør at jeg tror. Ikke vet, men tror. Og ja, jeg synes det er merkelig at det er en del MJ fans som fornekter en hver mulighet for at han kan ha vært pedofil. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vampen skrev:

Enig med deg. Det er som en slags fascinerende sekt. 

NEI

Anonymkode: 8e847...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI

Anonymkode: 8e847...1f6

Knakende godt argument. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt det samme om de som er helt overbevist om at han er skyldig, utfra medieoppslag og den siste dokumentaren. Selv når dokumentasjon på dokumentasjon om svakhetene med dokumentaren kommer frem, så nekter de å se det. Er de helt nedsnødd? Jeg fatter ikke!

Anonymkode: 430b7...3e2

Nå er de fleste som har sagt at de tror han er skyldig også sagt at det er en liten mulighet for at Wade og James lyver. Så det stemmer nok ikke. 

En ting MJ fansen ikke klarer er å se hele bildet. De isolerer enkelte handlinger og normaliserer handlinger som ikke er greit mellom et barn og en voksen. De nekter for fakta, som tom MJ selv har sagt. De bruker Twitter som kilder, kommer ikke med kilder på utsagn når man spør.  I tillegg har de nå begynt med konspirasjonsteorier. De evner heller ikke å se psykologien i det hele, noe som er ekstremt viktig i en slik sak, da det går imot mye av det fornuftige og hva man anser som normalt. 

For min del kan det godt hende jeg hadde begynt å tvile på Wade og James hadde diskusjonen vært saklig, informasjonen de kommer med vært riktig som viste til ting som faktisk kunne si noe om at de lyver og fra troverdige kilder (noe er jo seff det). Men det klarer de jo ikke. Men jeg endrer nok aldri mening om at MJ har gått alt for langt med flere barn. 

 

Anonymkode: 5bab8...e38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy
44 minutter siden, Vampen skrev:

Det er ingen andre enn de involverte som kan vite med 100% sikkerhet hva som er fakta. Det betyr ikke at man ikke kan tro det ene eller det andre, hvilket mange av oss gjør.

Jeg personlig tror MJ misbrukte barn. Det trodde jeg før dokumentaren, og det tror jeg nå. For min del handler det ikke om å tro på en historie, men om små detaljer. For å ta et par eksempler, som filmklipp av MJ med barn, hvor tone, språk og kroppsspråk er helt off i forhold til hvordan voksne og barn omgås. I mange tilfeller ser det mer ut som flørt, eller som et par. Eller hvordan han ser ut til å ha en ganske klart definert type mtp alder og utseende på barna han tilbragte mye tid med. For hvor er jentene, tjukkasene, de mindre pene, de helt små barna eller de eldre tenåringene? Hvis du bare liker barn, generelt og helt platonisk, hvorfor er den soleklare majoriteten pene gutter i en bestemt alder? Hvorfor ser de ut til å byttes ut? Hvorfor insisterer i det hele tatt en voksen på å sove i samme seng som barn? Hvorfor utsettes ikke alle rikinger for slike påstander, om det bare handler om penger? 

Det er så mange slike ting som gjør at jeg tror at MJ misbrukte barn. Jeg har noe erfaring med pedofile og grooming. Jeg har også opplevd at barn som ble misbrukt i årevis blånektet på at de hadde blitt misbrukt som barn, for så å bekrefte det samme misbruket som voksen. Det er nok ikke helt uvanlig, selv om det her brukes mot de to mennene i Leaving Nederland for alt det er verdt. Og de helt personlige erfaringene jeg har, gjør at jeg tror. Ikke vet, men tror. Og ja, jeg synes det er merkelig at det er en del MJ fans som fornekter en hver mulighet for at han kan ha vært pedofil. 

Du spekulerer bare... Ja, barn kan sikkert være slik at de først kommer frem med hva som har skjedd etter mange år, det har du nok rett i, særlig barn som omgås mangemillionærer under oppveksten.  Du har ikke en eneste tanke om penger i forhold til disse "nyte avsløringene?

Ja det er helt ut å fornekte totalt at det kan ha skjedd, men på tross av at mange, som deg, tror det ar skjedd så endres ingenting. Fakta vil aldri kommer frem i lyset av noen kilder som er til å stole på så dette er jo en helt umulig sak å skulle mene noe om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...