Gå til innhold

Bør det bli ulovlig med forhold med for stor aldersforskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva om en kvinne lyver, og påstår at hun er flere år eldre enn hun egentlig er.                 

 Er dette liksom mannen sin "skyld" om de har sex da ?       

Anonymkode: 0f3e8...a2f

Gråsonesaker som dette vil jo bli tatt opp i rettsapparatet. Utgangspunktet for lovbrudd er jo der mannen har sex med en kvinne som er mer enn 4 år yngre enn seg (mitt system) eller 32 : 5 + 7--regelen der han vet at kvinnen er for mye yngre i forhold til den lovlige grensen. En omgang gjennom rettsapparatet vil uansett opprettholde menns årvåkenhet i forhold til lovverket og tilbakeholdenhet i sjekkesituasjoner for å forsikre seg at ikke aldersforskjellen er for stor. Retten skal ta stilling til hvorvidt mannen har handlet uaktsomt i tilfeller der kvinnen ikke har tilkjennegjort sin faktiske alder. At prosessen vil gå til rettssak for å klargjøre skyldspørsmålet, vil uansett sikre at menn er forsiktige med trakassering av yngre kvinner og initiativ til sex.

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

mye yngre

*for mange år yngre

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotYou
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva om en kvinne lyver, og påstår at hun er flere år eldre enn hun egentlig er.                 

 Er dette liksom mannen sin "skyld" om de har sex da ?       

Anonymkode: 0f3e8...a2f

Ja, det kan det raskt bli. Ei jeg gikk på ungdomsskolen med anmeldte en mann på 22 etter at de hadde sex på fest. Vi var 15, og når moren hennes fant ut av dette ble det mye styr. Det hele endte med at denne 22åringen måtte møte i retten, og ble dømt. Han forklarte at han ikke hadde anelser om at hun var 15 år, og at hun hadde påstått at hun var 18. Ingen i retten tok hensyn til det så vidt jeg vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dummeste jeg har lest så langt i år.

Anonymkode: 6948b...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...