Gå til innhold

Bør det bli ulovlig med forhold med for stor aldersforskjell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bør det bli straffbart etter norsk lov med forhold der f.eks mannen er mye eldre enn kvinnen? Det ville lettet hverdagen for unge kvinner som blir kontaktet av eldre mannsgriser og trakassert. Forskning sier at du skal dele alderen på 2 og plusse på 7. Da får du den laveste alder du kan ha på partneren før det blir skjev baktbalanse og utnytting i forholdet. Altså hvis du er 50 år gammel mann så blir det 50 : 2 = 25 + 7 = 32 som laveste alder. Da vil alt annet være ulovlig og straffbart etter norsk lov. Jeg tenker ikke bare på forhold og sex, men også prat som er relatert til sex. Jeg synes en strafferamme på ca. et halvt års fengsel er passelig for forhold og sex (straffbart bare for den eldste partneren) og prat om sex fra den eldre til den yngre er mindre forseelse med kanskje bot inntil 2500 kr. Jeg tenker i utgangspunktet at loven kun skal gjelde der menn er eldst, siden det er flest menn som hetser og trakasserer yngre kvinner. Dette vil få bort mye av oppførselen til eldre menn. Jeg har sendt mail til Erna Solberg om dette forslaget og kanskje hun kan ta det opp i stortinget, men jeg har ikke fått noe svar. Tanker om dette?

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er høyst seriøst.

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, syns politi og rettsvesen bør konsentrere seg om virkelige forbrytelser. 

Anonymkode: d8799...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne nok vært fornuftig, generelt sett. Spesielt i eldre tider, da økonomisk sikring var viktigere enn i dagens Norge, var det nok mange unge kvinner som gikk et ulykkelig liv i møte, med en gammel brudgom.

Som situasjonen er, her i landet, er det opp til de fleste å velge. Og da bør ikke lovens lange arm bry seg med det.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen så dømmende vi skulle være da. Er du kristen?

Vi har allerede for strenge regler rundt hvem som skal få lov av staten å elske hverandre.

Anonymkode: 451fa...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min kone hadde i så fall brutt loven når vi giftet oss. Du er rimelig sjuk i hodet dersom du vil bøtlegge oss for noe sånt. Eier du ikke skam?

Anonymkode: 451fa...61e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva om en kvinne lyver, og påstår at hun er flere år eldre enn hun egentlig er.                 

 Er dette liksom mannen sin "skyld" om de har sex da ?       

Anonymkode: 0f3e8...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Faen så dømmende vi skulle være da. Er du kristen?

Vi har allerede for strenge regler rundt hvem som skal få lov av staten å elske hverandre.

Anonymkode: 451fa...61e

Så eldre menn skal bare få lov til å være forferdelige?

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min kone hadde i så fall brutt loven når vi giftet oss. Du er rimelig sjuk i hodet dersom du vil bøtlegge oss for noe sånt. Eier du ikke skam?

Anonymkode: 451fa...61e

Nå får ikke lover tilbakevirkende kraft, så du kan ta det helt med ro. Får håpe du og andre litt eldre menn kan holde dere i skinnet nå da hvis dette lovforslaget går inn til stortinget og det stemmes for det.

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor mener du at vi skal ha en lov som hindrer voksne mennesker i å inngå forhold med dem de selv ønsker? Jeg stusser selv når jeg hører om par med stor aldersforskjell, men aldri i verden om det har falt meg inn å ville frata dem retten til å ha dette forholdet. 

Anonymkode: bc3be...f7d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må jo ha lovhjemmel hvis vi skal få vekk alle hendelsene med trakassering og sextilnærmelser fra eldre menn. Eldre menn utnytter yngre kvinner med daddy issues som har det litt vanskelig, og vi kan ikke sitte stille lenger og bare se på at yngre kvinner utnyttes. Ved å innføre forbud mot sex med yngre kvinne i henhold til 50 : 2 + 7-regelen, så hindrer vi alle sleske tilnærmelser fra eldre menn, samtidig som at de få kvinnene som vil ha eldre menn ustraffet kan ta kontakt med den eldre mannen, og så får bare den eldre mannen vurdere om han vil ta sjansen på å bli oppdaget og straffet for å ha brutt norsk straffelov. Egentlig er 50:2+7--regelen litt for romslig, jeg vil ha forbud mot at menn skal kontakte kvinner som er mer enn 4 år yngre enn seg, men den er et greit utgangspunkt å diskutere rundt.

Anonymkode: f03f8...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne og tilregnelige menbesker bør kunne innlate seg med dem de vil. Vi har nok lover som regulerer og setter begrensninger i livet til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi må jo ha lovhjemmel hvis vi skal få vekk alle hendelsene med trakassering og sextilnærmelser fra eldre menn. Eldre menn utnytter yngre kvinner med daddy issues som har det litt vanskelig, og vi kan ikke sitte stille lenger og bare se på at yngre kvinner utnyttes. Ved å innføre forbud mot sex med yngre kvinne i henhold til 50 : 2 + 7-regelen, så hindrer vi alle sleske tilnærmelser fra eldre menn, samtidig som at de få kvinnene som vil ha eldre menn ustraffet kan ta kontakt med den eldre mannen, og så får bare den eldre mannen vurdere om han vil ta sjansen på å bli oppdaget og straffet for å ha brutt norsk straffelov. Egentlig er 50:2+7--regelen litt for romslig, jeg vil ha forbud mot at menn skal kontakte kvinner som er mer enn 4 år yngre enn seg, men den er et greit utgangspunkt å diskutere rundt.

Anonymkode: f03f8...fd2

4 år? Virkelig?!? Når man tar kontakt med nye mennesker er det jo vanskelig å vite at vedkommende ikke er mer enn 4 år yngre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...