Gå til innhold

Typisk Asperger å ha det "ukoselig", "kaldt", tomt rundt seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne som diagnotiserer for As. Mistanken har vært her såpass mange år at jeg måtte oppsøke dps og de har funnet så mange trekk at jeg må til spesialist. 
Når jeg har bodd på hybel, eller hatt rom i leilighet så har det alltid vært veldig enkelt hos meg. Og ikke minst kaldt. Ovner kan stå på, men jeg har hatt lett for å ha det kaldt rundt meg, fordi jeg er redd for strømregninger osv. jeg er veldig slik at jeg skal bruke minst mulig ressurser/energi. 
Når jeg har vært på besøk hos andre har det føltes som et hjem, de har bilder, blomster og varme. Jeg har liksom ingenting, jeg ser ikke hva som gjør det koselig. Har liksom ingen duker, lys (bruker forresten bare elektriske lys da jeg er redd for flammer) , jeg liker nøytrale farger. 
Jeg føler meg så sjeleløs. 

Anonymkode: 92cea...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er ikke typisk Asperger.

Anonymkode: c33a6...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som kompisen min. Han har ikke Asperger, men har bare ikke estetisk sans for fem øre. Vi er forskjellige. :) 

Anonymkode: e830e...fb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er nok bare at det ikke er så viktig for deg, eller du har ikke helt funnet plassen du føler er hjemmet ditt enda. Du kan velge om du liker det slik eller om du ønsker å endre på det, så gjør du det om det frister.

Anonymkode: 64dea...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjenner jeg meg ikke igjen i. Aspergeren gjør at jeg blir fort sliten, og jeg tilbringer mye tid hjemme alene for å lade batteriene. Derfor er jeg opptatt av å ha det koselig hjemme. Jeg har jeg en myk sofa full av puter, bokhyller fulle av bøker, masse planter, fine bilder på veggene og ellers ting og tang som pynter opp og gjør at jeg trives.

Anonymkode: 90d85...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🦔🐑Vi er et samboerpar med asperger og vi liker begge ha det koselig. Liker også plushies 🐾🐲

Anonymkode: 39319...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det går nok på personlighet.

Anonymkode: 11a62...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...