Gå til innhold

Årets aprislspøk - nedetid med påfølgende anonymbruker krøll?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Juridisk? Det er ikke slik at personopplysningene dine vil komme til syne akkurat. Det er nicket ditt, det du er registrert med. AB funksjonen er gest fra KG. Du har ikke noen avtale med KG om at de aldri kan fjerne den. KG kan vel hvis de ønsker fjerne den i morgen, og gjøre om alle innlegg som er skrevet som AB til det brukernavnet det opprinnelig er skrevet med. 

 

Anonymkode: 94eef...4a8

Den muligheten ligger ikke i IPB programvaren, så da tror jeg de ville fått en helsikkes jobb foran seg ;)

Men det har vært feil her med at det ble trippel postinger og da var første innlegget AB og de 1-2 neste under brukernavn. Det var full krise her!

Anonymkode: da4d7...d90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, SupaWoman skrev:

Ja, tenkte på det samme.  Man har ingen lovfestet rett til å være anonym.  Hvis alle ABinlegg  plutselig ble gjort om til ekte nick er det jo ikke slik at man kan saksøke KG av den grunn.  Folk misbruker AB her etter min mening når de ikke engang kan uttale seg om en ingrediens i en kakeoppskrift uten å gjemme seg bak AB.  Why??   Dessuten er 99% her anonyme med nicket sitt her uansett.  Herregud.

Og nettopp derfor er vel AB funksjonen allerede innskrenket på visse deler av forumet, og at det kan bli større innskrenkelser i fremtiden kan vi ikke se bort i fra. 

Noe helt annet ville det selvsagt vært om alle brukerne fikk utlevert sine personopplysninger, feks at nick ble gjort om til e-postadresse osv. Det ville ikke vært lovlig, og da kunne brukerne hatt en sak. Men å miste funksjonen som AB, eller at tidligere innlegg skrevet som AB ble gjort om til nick - kan aldri se for meg at du ville hatt en sak da. 

Anonymkode: 94eef...4a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den muligheten ligger ikke i IPB programvaren, så da tror jeg de ville fått en helsikkes jobb foran seg ;)

Men det har vært feil her med at det ble trippel postinger og da var første innlegget AB og de 1-2 neste under brukernavn. Det var full krise her!

Anonymkode: da4d7...d90

haha, det har jeg ikke fått med meg. Husker det var en periode hvor det kom frem hvem som hadde gitt innlegg plusspoeng, og det til og med ble for mye, så det ble fjernet. 

Anonymkode: 94eef...4a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinneguiden burde selvfølgelig skifte navn til Krenkeguiden.           

 :mynona:         

Anonymkode: fdf98...228

Ser for meg et nydelig underforum; Krenkehjørnet.

Ellers så tenker jeg at det er en og annen ab som fikk litt høyere puls i dag 😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine
12 minutter siden, vintage skrev:

Ser for meg et nydelig underforum; Krenkehjørnet.

Ellers så tenker jeg at det er en og annen ab som fikk litt høyere puls i dag 😂

Jeg synes helt ærlig at spøker som er laget for at folk skal bli reelt redde eller bekymret er dårlige spøker. Det er helt unødvendig synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wilhelmine skrev:

Jeg synes helt ærlig at spøker som er laget for at folk skal bli reelt redde eller bekymret er dårlige spøker. Det er helt unødvendig synes jeg. 

Den var god😁.

Anonymkode: a959f...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

@HanneMari Egmont kan du bekrefte at det som Yvonne skrev om nedetid er en spøk?

Anonymkode: 2af36...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

@HanneMari Egmont kan du bekrefte at det som Yvonne skrev om nedetid er en spøk?

Anonymkode: 2af36...a4e

Altså Dette:

Varsling om nedetid


×

Yvonne

Av Yvonne 
01. april 2019

 

02.04.2019 kl. 12 blir forumet utilgjengelig i ti minutter for å oppdatere AnonymBruker-funksjonen.

Når forumet gjenåpnes, kan det i den forbindelse skje at innlegg som er skrevet med denne funksjonen vil vise brukernavnet det er skrevet med. Vi skal prøve å unngå dette, og beklager eventuelle feil. Oppfordrer brukerne til å følge med på tråder hvor man har delt sensitiv informasjon som AB for å følge med på om eget brukernavn blir synlig på innleggene. Vi oppfordrer til å rapportere inn dette, slik at eventuelle feil kan fikses manuelt."

Anonymkode: 2af36...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

@HanneMari Egmont kan du bekrefte at det som Yvonne skrev om nedetid er en spøk?

Anonymkode: 2af36...a4e

@Yvonne kan du bekrefte at det var en aprilspøk?

Anonymkode: 2af36...a4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...har folk her det ekte navnet sitt som brukernavn eller? :klo:

Anonymkode: 7ce8d...d4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp. Her vil mod. Få et himla arbeid. 

I tillegg pleier denne typen varsel om nedetid å komme fra teknisk ikke fra adm/teamleder på en natt til mandag 1. April. :)

Juridisk vil også Egmont slite dersom en slik feil oppstår og de er klar over at anonymbrukerfunksjonen feiler i mengder og avslører nicket til ab. 

Så denne meldingen tar jeg ikke seriøst på denne datoen. 

Anonymkode: f8679...742

Ingen med snev av vett i skolten, og et minimum av tekniske kunnskaper, tror at du er anonym på et forum som dette. Anonymfunksjon eller ikke.

Anonymkode: b579e...a88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

Ettersom denne "nedetiden" ikke er annonsert på ris og ros og ikke på informasjon, er det helt sikkert bare tull (dvs aprilspøk), kan du berolige din venninne med.

Anonymkode: 2af36...a4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

KG kan vel også bestemme at alle brukerne skal ha en grønn nisse som avatar hvis de ønsker det. 

Anonymkode: 94eef...4a8

Hehe.

Anonymkode: 2ed34...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har laget et tråd på ris  og ros med spørsmål om denne aprilspøken

 

Anonymkode: 2af36...a4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wilhelmine skrev:

Hvis dette er en aprilspøk synes jeg det er en heller dårlig en. Nok andre ting man kan spøke med...

Folk kommer jo hit for å lufte både det ene og det andre anonymt, og burde slippe å gå å være redde for å bli «avslørt». Noen har jo postet mye nok under nick til å bli gjenkjent - men har brukt anonymknappen for å poste sensitive saker nettopp av den grunn. 

Hilsen Wilhelmine. Krenket kvinne uten humor™️

Det var nok noen som fikk litt nerver på den meldinga 😄 det er jo litt gøy da! 

Anonymkode: 1ac70...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

Jeg kjøper ikke helt denne historien, men.. Hvis man forsøker å ta livet sitt på grunn av noe slikt, så er man for syk til å delta på forumet. Det er ikke KGS skyld, men sykdommen. At hun er innlagt er isåfall positivt. 

Anonymkode: f66b8...a62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

Obs. Så ikke denne. Ikke like heldig for alle. Trist da. 

Anonymkode: 1ac70...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FY F"#"@¤! Kan noen ansvarlige væær så snill å bekrefte om dette er en jævla SPØK? Venninna mi har psykiske problemer og det er ikke første gang det har skjedd, men PÅ GRUNN AV DETTE på grunn av redslen for at alt hun har delt av personlige opplysninger her inne i psyke perioder skulle bli avslørt for alle, forsøkte hun å ta livet sitt tidligere i dag. Hun lever og takk gud for det, men er nå innlagt og trenger ekstra hjelp!! Skulle ikke vært lov å tulle med sånt som dette!! Aner dere hva det kan føre til?? Tydeligvis IKKE!

Anonymkode: c8f1f...643

Så hvis dette skulle vært sant (hvilket det selvfølgelig ikke er) så ville folk skjønt hvem hun er hvis nicket ble synlig?

Anonymkode: 7ce8d...d4f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...