Gå til innhold

Jeg holder på å bli gærn av hår i ansiktet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv epilering fremfor napping. Det er jo samme prinsipp, men går p mye raskere. Dritvondt, men man blir vant til det.

Anonymkode: e403c...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Napping/epilering etterfulgt av en slow grow krem gir best resultat

Anonymkode: e2ae9...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dun i fjeset. Men etter å ha lest her er jeg glad det er dun, og ikke stive hår. Tror jeg beholder ferkenhuden min. 😊

Anonymkode: 9cea7...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som jeg har like mye hår som deg, jeg har bare noen få mørke stive hår som vokser ut på haken. Men jeg gikk til legen med det, og han sa bare det var helt vanlig at jenter i min alder fikk det (og jeg er bare 22år), så vil tro det er et mye mer utbredt problem blandt kvinner enn hva man har inntrykk av.

Men er det veldig ille hos deg kan det jo hende du vil få hjelp med det hvis du går til legen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, heipådegsann skrev:

Høres ikke ut som jeg har like mye hår som deg, jeg har bare noen få mørke stive hår som vokser ut på haken. Men jeg gikk til legen med det, og han sa bare det var helt vanlig at jenter i min alder fikk det (og jeg er bare 22år), så vil tro det er et mye mer utbredt problem blandt kvinner enn hva man har inntrykk av.

Men er det veldig ille hos deg kan det jo hende du vil få hjelp med det hvis du går til legen?

Takk for informasjon. 

Anonymkode: 9cea7...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sånne, på overleppa og på haka. Det du trenger er skarpt lys, forstørrelsespeil og en god pinsett. 

Anonymkode: c04f4...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg begynte det som kinnskjegg da jeg var 16, og har barbert hver dag siden. Vokset overleppen tidligere, men fikk så mye sår etter hvert. Men det fungerte bra i flere år på håret midt på leppen, det på kantene må nappes. Napper også hake og hals hver dag, men kjenner godt den følelsen av å komme hjem og se et langt hår jeg ikke la merke til kvelden før. Eller sitte i møte hele dagen, legge haken i hånden og kjenne to-tre lange, stive spisser som jeg vet det tar noen timer før jeg får fjernet.

Gleder meg ikke til sommeren, da må resten av kroppen også til pers. Merker jeg har begynt å kle på meg i stedet for å bruke en time i dusjen hver morgen.

Anonymkode: 8ea61...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg er 32 i dag.

Anonymkode: 8ea61...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så barber deg, da. Søk på youtube "how I shave my face", så skal du få se at det er ganske normalt at kvinner barberer ansiktet.

Anonymkode: 10bcd...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i det med å stå foran speilet med pinsetten.. Veldig slitsomt og frustrerende :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.. 🙂 Jeg har kjøpt meg epilator. Herregud for en glede! 👌

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.. 🙂 Jeg har kjøpt meg epilator. Herregud for en glede! 👌

Anonymkode: da1f3...b13

Hvilken, hvor, hva?

Mer info please! :rolleyes:

Anonymkode: 8ea61...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elektrolyse fjerner hårene.Ta kontakt med lege.Du kan få refundert elektrolyse behandling av Helfo hvis det medisinsk årsak til behåringen. Hårvekst i ansiktet er hormonelt og når vi napper og vokser blir det bare mer hår der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS og andre som sliter med dette: laser er den eneste muligheten, og pengene er verdt det! Jeg har pcos og hadde ganske mye i ansiktet før. Jeg har både gått privat, og får det dekket. Jeg må jevnlig ta laser fordi jeg har ubalanse, men jeg vil si at de mørke hårene har minket 70%. Det kan være lurt å få sjekket om dere har pcos eller ikke. Om dere har det vil det ikke være hormonell ubalanse og dere vil da få bort hårene permanent etter hvert. Har dere pcos vil dere gjerne ha lignende erfaring som meg, og dere kan kanskje få dette dekket.

Anonymkode: 02761...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så flott om du er mer fornøyd med ny epilator Ts😄

Her ble det elektrolyse. Dyrt og vondt og tok tid. Men 95 % av hårene ble borte for godt. Det var såååå verdt det. Så jeg ville begynt å spare.

Kjenner meg så igjen i det som blir sagt, redsel, skam, fortvilelse. Husker jeg gikk med konstante sår også fordi huden ikke likte nappingem så godt. Begynte å bli deprimert av det hele. Tenkte på ett tidspunkt at jeg bare måtte slutte å gå ut. Klarte ikke bære å se sånn ut.. Husker jeg satt på et hotellrom i Frankrike og grein. Praktisk sted ha :fikser-ikke-gå-ut-for-ser-ikke-ut-pga-hår og sår-sammenbrudd. Hm. 

Det eneste som er fordelen med tykke sorte  hår er at de erperfekte for elektromyse. Jo mørkere jo bedre.

Det er ti år siden jeg fjernet mine og det kostet meg rundt 10 000. Resultatet er der ennå og angrer kun på at jeg ikke begynte å spare før. Nå kommer ett hår og da og innimellom. 

 

Anonymkode: ac026...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken, hvor, hva?

Mer info please! :rolleyes:

Anonymkode: 8ea61...ad4

Braun. Kjøpte den på Elkjøp.

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bråker den veldig?

Anonymkode: 8ea61...ad4

Den bråker ganske mye ja..

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS og andre som sliter med dette: laser er den eneste muligheten, og pengene er verdt det! Jeg har pcos og hadde ganske mye i ansiktet før. Jeg har både gått privat, og får det dekket. Jeg må jevnlig ta laser fordi jeg har ubalanse, men jeg vil si at de mørke hårene har minket 70%. Det kan være lurt å få sjekket om dere har pcos eller ikke. Om dere har det vil det ikke være hormonell ubalanse og dere vil da få bort hårene permanent etter hvert. Har dere pcos vil dere gjerne ha lignende erfaring som meg, og dere kan kanskje få dette dekket.

Anonymkode: 02761...138

Takk for tips, 🙂 men tviler på at jeg har pcos..ingen symptomer bortsett fra hår på haka.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...