Gå til innhold

Jeg holder på å bli gærn av hår i ansiktet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kraftige mørke, stive går på haka og jeg blir go snart! Ikke kn jeg vokse fordi jeg kan ikke leve med hvordan det ser ut frem til det er klart for voksing. Ikke hr jeg rås til laser. Barberer jeg så blir det ens værre. Så jeg napper! Noen ganger barberer jeg fordi jeg ikke har ork til napping. Nappingen tar sånn inni granskauen lang tid! I tillegg så bli kaken rød og øm og hoven ett par dager etterpå. Off jeg er så lei. Noen som har råd eller et i samme situasjon? Dette går sånn utover selvtilliten. Jeg er superfeminin åsså har jeg mandige svarte hår på haka som jeg prøver intenst å skjule.. 

Anonymkode: da1f3...b13

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ser det er mange skrivefeil.. Jeg er på gråten når jeg skriver dette.. Jeg er bare så lei av dette.. 

Anonymkode: da1f3...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å prøve tråding om du ikke har prøvd det, threading hvis du vil se på youtube. En mellomting mellom voksing og napping.

Har du pcos? 

Anonymkode: f65af...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat likedan! Det er så fælt. Kan tro jeg ser ok ut, før jeg ser meg i speilet og finner et par svarte hår på 1 cm som jeg har oversett og sikkert gått runt med til spott og spe i mange dager. 

Ingen råd, men du er ikke alene i det minste.

Anonymkode: 3e026...076

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å prøve tråding om du ikke har prøvd det, threading hvis du vil se på youtube. En mellomting mellom voksing og napping.

Har du pcos? 

Anonymkode: f65af...e48

Nei jeg tror ikke det, men har ikke fått det undersøkt. Venninna mi har pcos og hun har sjeldent mensen, men jeg har regelmessig, hun sliter med å få barn, men jeg ble gravid raskt, hun er overvektig og det erjeg også nå pga svangerskap, men ikke ellers. Det vi har tilfelles er hår i ansiktet.. Meb jeg burde kanskje gått til legen. Men nå får ikke venninna mi noe hjelp med håret i ansiktet da. Hun holder på som meg... Hun vet ikke at jeg har det sånn, så dere er faktisk de første og eneste jeg forteller det til. Det er så fælt! 

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det akkurat likedan! Det er så fælt. Kan tro jeg ser ok ut, før jeg ser meg i speilet og finner et par svarte hår på 1 cm som jeg har oversett og sikkert gått runt med til spott og spe i mange dager. 

Ingen råd, men du er ikke alene i det minste.

Anonymkode: 3e026...076

Huffdet er sånn for meg og! Ar jeg oppdager et svart stivt hår som jeg har gått rundt med uten å vite det. Så det er helt klart at noen har sett det.. Jeg blir dårlig av tanken.. For et pes! Jeg sitter på kvelden å kjenner stubber i ansiktet liksom! Spesielt når jeg har barbert.. Huff.. 

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter også med hår i ansiktet. Tatt laserbehandling i flere år uten at det har utgjort noe særlig forskjell :( 

Anonymkode: e793a...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sliter også med hår i ansiktet. Tatt laserbehandling i flere år uten at det har utgjort noe særlig forskjell :( 

Anonymkode: e793a...8a3

Ikke særlig forskjell heller nei? Åsså då dyrt da! Nei jeg gir snart opp jeg. Er så lei meg i kveld. Jeg napper og napper og napper.. Om to dager sitter jeg sånn igjen.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk øyenbrynskniv 1 gang i uka. Det blir ikke rødt, nuppete, stubber eller mer hår. Jeg har gjort det nå i flere mndr og er strålende fornøyd!

Bare bytt kniv ofte, de blir veldig for sløve og kan skrape opp huden.

Anonymkode: 4e2cc...d25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært sånn før du ble gravid også? Det er ikke nå under svangerskapet liksom? For da kunne det forklares med det tenkte jeg på.. Det høres veldig kjedelig ut, du har min sympati 😕 har dessverre ikke så mange råd.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hårfjerningskrem 1 gang i uka som jeg smører på i et tynt lag, og lar det være på i 3 minutter før jeg skyller. Jeg har lys hud, men tåler det godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker barbermaskin to ganger om dagen. Fortsatt stubber. Om du finner noe som hjelper, så si fra. Jeg tenkte å prøve elektrolyse. 

Anonymkode: 5f0c5...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk øyenbrynskniv 1 gang i uka. Det blir ikke rødt, nuppete, stubber eller mer hår. Jeg har gjort det nå i flere mndr og er strålende fornøyd!

Bare bytt kniv ofte, de blir veldig for sløve og kan skrape opp huden.

Anonymkode: 4e2cc...d25

Det var sånn det begynte desverre, brukte øyenbrynskniv fordi jeg hadde litt dun på haka. Nå er hårene etter år med fjerning stive og mørke og må fjernes hver/annenhver dag.. Men takk for råd likevel 🙂 - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker barbermaskin to ganger om dagen. Fortsatt stubber. Om du finner noe som hjelper, så si fra. Jeg tenkte å prøve elektrolyse. 

Anonymkode: 5f0c5...2cf

Jeg har også brukt barbermaskin. Følte meg så innmari mandig at jeg klarte ikke mer. Er elektrolyse veldig dyrt? - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blingblingtahei skrev:

Det har vært sånn før du ble gravid også? Det er ikke nå under svangerskapet liksom? For da kunne det forklares med det tenkte jeg på.. Det høres veldig kjedelig ut, du har min sympati 😕 har dessverre ikke så mange råd.. 

Nei dette oppsto nok før svangerskapet.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sozo skrev:

Jeg bruker hårfjerningskrem 1 gang i uka som jeg smører på i et tynt lag, og lar det være på i 3 minutter før jeg skyller. Jeg har lys hud, men tåler det godt. 

Skulle ønske jeg slapp unna med "bare" fjerning 1 gang i uka. Men det var sånn det startet for meg og jeg angrer sånn.. Skulle gjerne fortsatt hatt de dunhårene istedet.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske jeg slapp unna med "bare" fjerning 1 gang i uka. Men det var sånn det startet for meg og jeg angrer sånn.. Skulle gjerne fortsatt hatt de dunhårene istedet.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Dunhåra hadde nok forsvunnet uansett. Det skjer med alderen det. Men prøv deg frem da, å stryke på litt krem. Se hvor mye huden din tåler før du blir sår. Avataren min lyver, jeg har veldig lys hud da jeg har rødt hår, og jeg tåler jevnlig bruk av hårfjerningsmiddel. Jeg bruker Veet sin. Jeg smører godt med fuktighetskrem etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg napper eller vokser, stort sett napper. Er en del hår, men går greit. Mine hår sitter mye rett under haka. Da står jeg helt inntil speilet og holder et lite speil under haka som da reflekterer lyset slik at alle hårene blir synlige. Da får jeg med meg alle. 

Anonymkode: 15940...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sozo skrev:

Dunhåra hadde nok forsvunnet uansett. Det skjer med alderen det. Men prøv deg frem da, å stryke på litt krem. Se hvor mye huden din tåler før du blir sår. Avataren min lyver, jeg har veldig lys hud da jeg har rødt hår, og jeg tåler jevnlig bruk av hårfjerningsmiddel. Jeg bruker Veet sin. Jeg smører godt med fuktighetskrem etterpå. 

Takk for tips altså, men jeg har prøvd og det vokser like fort ut som med barberhøvel. Nei jeg må nok fortsette med nappinga mi.. Min drøm er at det en gang i tiden kommer noe som fjerner går for godt.. Vet det fins laser men gud hjelpes så dyrt... Jeg nappet i går kveld, og i dag er jeg rødnuppete.. Jeg vet jeg klager noe helt vilt her nå. Men dette er slitsomt.. Veldig veldig slitsomt.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips altså, men jeg har prøvd og det vokser like fort ut som med barberhøvel. Nei jeg må nok fortsette med nappinga mi.. Min drøm er at det en gang i tiden kommer noe som fjerner går for godt.. Vet det fins laser men gud hjelpes så dyrt... Jeg nappet i går kveld, og i dag er jeg rødnuppete.. Jeg vet jeg klager noe helt vilt her nå. Men dette er slitsomt.. Veldig veldig slitsomt.. - ts

Anonymkode: da1f3...b13

Det kan jo være at nappinga til slutt ender med at håret "gir opp", mer eller mindre, og ikke vokser tilbake. Det skjer jo. 

Jeg vet ikke, men er dette noe du kunne ha tatt opp med fastlegen, at du plages såpass så mye at du burde ha fått dekket hel eller deler av laserbehandling? Kanskje andre i tråden vet noe om det? Du kan jo undersøke litt rundt omkring. For sånn kan du jo ikke ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...