Sparkling_Pink Skrevet 15. april Forfatter #161 Del Skrevet 15. april Dagens seier: ta en avgjørelse Jeg er takknemlig for bildene jeg har sett, solnedgangen, sofaen og at det går over. Jeg gleder meg til å gå tur 100 x 100 er 10 000 Matematikken får være et av de skjønne språkene i verden for meg i dag. Jeg mangler ordbok, passerte i forbifarta kjærlighetsspråkene. Hadde de vært et sted, hadde jeg besøkt det daglig. Banket forsiktig på døra og lurt på om jeg fikk komme innom en tur. Så hadde jeg plasket som koi over arket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 15. april Forfatter #162 Del Skrevet 15. april Da har dagboka mi jubileum med 10 k visninger Takk til alle som stikker innom dette hjørnet av Internett! Dagboka består av to deler, 2019 hvor jeg skriver om kjæresten jeg hadde og meg, og så rett før 2024 tar jeg opp igjen skrivinga. Denne gangen singel. Jeg skriver strukturert over tema, men hopper over endel og er noe vag rundt identifiserende detaljer. Jeg glir over i mer eller mindre fungerende prosa og poesi i siste avsnitt. På fire måneder tror jeg at jeg omtaler fem mannfolk. En hadde dame fra før (!), en fann seg ei anna dame, en avsluttet jeg det med, en tviler jeg på at jeg noengang får møte i virkeligheta og han siste skjer det trolig ikke noe med på evigheter og evigheter. Mellom håp og fortvilelse er det ei bro som gynger når jeg går den. Seirene mine og hva jeg er takknemlig for ser ut til å sakte, helt umerkelig, og det er hardt for meg å innrømme, å gi noe som ligner resultater. Jeg vet ikke hvordan jeg skal erobre verden, men jeg erobrer en ryddig kjøkkenbenk noe oftere. Takk til den eller de som gir hjerte til innleggene mine her, det utgjør en forskjell 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 16. april Forfatter #163 Del Skrevet 16. april Dagens seier: vaske jumperen min Jeg er takknemlig for det jeg har spist, gått, sett på tv og at denne uka har latt seg omorganisere. Jeg gleder meg til å sitte i sola i morgen Marihøne, hvor kom du fra? Har du bodd her i vinter? Og jeg som har kastet ut alle plantene og forsøkt å tørke ut de som var igjen. To prikker, en på hver vinge mot sola, og det kom ei lei vindusrute i mellom. Et takkekort og du var ikke vond å be. Ut og opp flyr du. Jeg regner med du skal på vårball et hemmelig sted, der dere samles og nynner forsiktig, frosten er over for denne gang. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 17. april Forfatter #164 Del Skrevet 17. april Dagens seier: sende Mail for å få fixet noe Jeg er takknemlig for sola, musikk, maten i fryseren, og samtalen jeg har hatt i dag. Jeg gleder meg til at det går over Sover. Sofaen er et perfekt rede. Lengslene mine våkner til liv, mens jeg er forpuppet. Lysta kryper fore, gnist knystrer utfor rekkevidde, og jeg sovner igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 18. april Forfatter #165 Del Skrevet 18. april Dagens seiere: butikktur, klesvask, og å rydde arbeidsbordet mitt Jeg er takknemlig for at morgendagen har ordnet seg, at jeg har fungert i dag, for råd fra mamma, for å være en del av min venninnes liv, at jeg har mat og for at det er vår Jeg gleder meg til å kjenne på håp i morgen Velkommen tilbake til verden, her har vi stablet skyene så høyt at du blir redd for at de skal falle ned, skrudd på flombelysninga, glemt å kjøre opp varmen og har full gjennomtrekk av en nålete aprilbris. Helt umulig å kle seg til, kjennes det som. Tilpassninga mi er å gå veldig sakte, i sikksakk mellom søylene av parfyme, eller gå så fort jeg bare kan, mens hundelufterene rolig begynner å kjenne meg igjen tredje kvelden jeg er ute på ei uke. Jaja, da var jeg talt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 19. april Forfatter #166 Del Skrevet 19. april Dagens seier: tur før og etter en stillesittende dag med dyp konsentrasjon Jeg er takknemlig for at det er forståelig for at jeg har plagdes i dag og at det går over. Jeg gleder meg til å ha tatt oppvasken Når andre har noe jeg har lyst på, synger jeg trøstende til meg selv at det blir min tid en gang. Ja, i tillegg er dårlige dager fine til å bedre legge merke til gode dager. De er helt suverene til å få helt rolige, normale og fine dager til å se gullforgylt ut. Samtykkelov, diskusjonene og publisiteten er et fryktelig tungt tema, men nødvendig. Det viser seg at mange ikke skjønner hva samtykke er. Det gode med dette er at jeg kan nyte min ensomhet vel vitende at jeg for øyeblikket er forskånet fra drittsekkfære fra noen. Men det er jo greit, jeg trenger en elskverdig partner og respektløse og grenseløse saker som tråkker rundt blir satt på plass uten å skjønne at det får konsekvenser. De er ikke en del av mitt liv i dag. Tenke seg til at flertallet jeg har møtt ikke skjønner at noe har tyngde og er alvorlig før det er hylt opp i ansiktet deres, så når jeg sier ifra rolig, sivilisert «kan det overses». Neida, det kan det ikke. Kommunikativt har jeg godt mulig noe vekstpotensiale. Ressursene mine er for øyeblikket stokket slik at jeg kjenner at det ikke er helt optimalt. Det trengs forandring, men det byr meg og imot. Den generelle overveldelsen jeg føler hver dag, er som et nå over 40 år langt etterslep. Jeg har holdt meg sammen til jeg løsner i leddene, er blitt ferskvann og energien til å kommunisere med folk generelt er forsuret. Om jeg holder på å bli nedfor, deprimert eller noe, siger det ofte mørkt materie inn i skjela fra et slikt sted. Jeg tror det er eneste måten å få noe ut av et sort hull, jeg må bli hullet. Så sees kosmos fra et nytt ståsted etterpå. Det er i det nåtida fosser inn i fremtida, det går brenninger ut i det som skal komme. Jeg tenker jeg kan gjøre noen små endringer, hva jeg gleder meg til dagen etter er stort sett helt irrelevant til de overraskende gledene jeg opplever og er takknemlig for. Ser jeg fram til noe er det hvorsomhelst i framtida. Hva jeg lever for og ordene der kan velges mer med omhu. Så det er en fremtidsomtale, et språklig nøyaktighetsarbeide. Det andre er å ta det mer alvorlig å spørre om ting. Det funker for meg å skrive her, samtidig er det trolig ikke mulig å gjengi spørsmålene og fremdeles få det til å føles komfortabelt for meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 21. april Forfatter #167 Del Skrevet 21. april Dagens seier: ta oppvasken Jeg føler meg takknemlig for de menneskene jeg har hatt kontakt med i løpet av dagen. For at jeg lukter, snudde på gå-turen, fikk ryddet, er noe videre på prosjekter, for det jeg har spist, for sola og fuglene på taket. Jeg ser fram til å ha vent meg til å ha flyttet på ting i leiligheta Det er skikkelig digg å se salamandre og å ha ideer og tegne. Ting må ut av hodet og festes til noe. Sånn skapertrang! Og det var en helt normal, fin dag og jeg var i utmerket humør og noe mer tilfreds og elsket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 21. april Forfatter #168 Del Skrevet 21. april Dagens seier: tilstedeværelse i en samtale Jeg er takknemlig for hjertet mitt som slår og at jeg har gjort ett par fornuftige ting i dag. Jeg er takknemlig for at jeg fungerer som jeg skal. Jeg ser fram til å ta noen avgjørelser i samarbeide med folket mitt Gromme og jeg har tydeligvis en date. De neste to ukene er planlagt i sine hovedtrekk. Jeg har gjort pliktene mine. Gi meg nytelse, ekstase og glede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 22. april Forfatter #169 Del Skrevet 22. april Dagens seier: gjennomførte mesteparten av planene mine og var streng med meg selv Jeg er takknemlig for å ha fått hilsen fra Axolotl, for motet til venninna mi, for tida og stundene med kompis, for samarbeidet med mamma og for å våkne av meg selv og ikke kunne telle leddene fra innsiden i dag. Jeg ser fram til å ta avgjørelser Bjørka står blomstringsklar på varme klipper og det er litt tungt å være meg. Poesien foretok et bakholdsangrep på meg i dag, jeg innser jeg er middelaldrende og svak. Småskrullete og distre. Selvkritisk og deilig. Mannfolket har vært usedvanlig flotte å se på i dag. De slår løvsprett og valper og klesbutikker. De ser lytefrie ut, i forbifarta, jeg kunne godt sett ekstra godt etter langs personligheta deres. Åpen nok, fleksibel og litt ubesluttsom tror jeg er min type. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 23. april Forfatter #170 Del Skrevet 23. april Dagens seier: be om hjelp Jeg er takknemlig for maten jeg har spist, planlegginga og avgjørelsene, samtalene jeg har hatt, tingene jeg har flyttet på og at jeg snart skal sove. Jeg ser fram til å få en klem i morgen Bak flere lag teknologi skjuler det seg en forskyvning av arbeidsbyrde, menneskelig kontakt og verdier. Jeg har ikke førerkort. Finner det ikke. Vil, vil ikke. Papir. Lurer på om det jeg har skrevet nå gir mening senere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 24. april Forfatter #171 Del Skrevet 24. april Dagens seier: telle Jeg er takknemlig for samtalene jeg har hatt, latteren, løsningene, selskapet, forglemmelsene, bakkene, lærdommen, klemmene, og lengselen. Jeg ser fram til et brus av et kor Morgenene. Begrensninger, som i at jeg må gjøre mindre, ha øyeblikk jeg gir slipp, bare å være, morgenrutinene er glidd ut, helt i tråd med nødvendighet. Og det skulle bare mangle, det er rimelig å kjenne etter, det gamle og. Det nye. Hva som er gammelt, men ikke vant lengre. Helst det nye. Snart. Om litt. Balansen er så hårfin. Sulten vekker meg. Kunne Axolotl kroe seg inntil meg, snudd ryggen til meg, vridd seg mot meg i et lite gløtt og sovnet? Bare ei natt, jeg lover at jeg ikke skal kunne bli vant til lyden av pusten hans sovende. Ei natt, så drar vi begge inn i framtida i baner som fyller livene våre med helt andre. Kanskje friskt duftende, nydelige, gode, passende, deltagende i alt vidunderlig og stødige. Bare ei setning til, et blikk. Bare en time. Bare et sug. Som andre sug. Akkurat. Jeg vil ikke avvennes. En avvenning måtte bety å blokkere han, jeg har ikke hjerte til det. Jeg sitter i klisteret. Klister jeg har lagd selv. Fluepapir. Viklet inn i historier om motvillighet, en romantisk klissesjanger jeg ikke er blitt vaksinert mot, der lysta er drivet framover og sjela er innsatsen. Det kunne og løses ved at han bare dro. At jeg våknet opp alene, tom og sår. Med bare en jobb, og det er å ta vare på meg i den forutsigbare delen av sorgen som kommer når nærheten uteblir. Der stresset er klart og jeg er forlatt, og gi slipp er eneste. Der vennene mine kunne nikke anerkjennende, og si der ser du. Ok. Da er det å sette en strek et sted. Et sted i juli? Jeg kunne og brettet meg ut, skutt i blinde etter drømmene mine, ta alle de vanskelige samtalene, satt grenser, si alt hva jeg trenger, krevd mine fulle rettigheter, pratet om drømmene mine, sluppet meg ned i de sausete tankene jeg kanskje er redd for å gitt litt faen. Vi er i en illusjon av en lineær tid på en liten klode i Melkeveien. Det er ikke så nøye, jeg satser alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 25. april Forfatter #172 Del Skrevet 25. april Dagens seier: ha avtalt morraen med folket Jeg er takknemlig for Axolotl, at jeg finner løsninger, for gåturen med selskap, for at jeg kjenner at jeg trenger mat og varme. Jeg er takknemlig for at jeg har feilet, lært og sett nye ting. Jeg ser fram til folk, musikk, små skritt framover og nye muligheter. Jeg ser fram til å høre Axolotl sin stemme. Det tok noe kortere tid enn før å koble på hodet og skjønne hva som var fatt, og at det bare var å stå opp, gjennomføre planene og gå medstrøms på hjertelengslene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 26. april Forfatter #173 Del Skrevet 26. april Dagens seier: spise Jeg er takknemlig for vennene mine, avtreksvifta, benkene ute, at jeg får til å gå, at morgendagen er ferdigplanlagt, at Axolotl er giret, at legetimen er flyttet og mye husarbeide tatt. Musikk og folk. Det blir i morgen. Det var en glede å samtale med Gromme. Som en ruller opp snø, har dagen klabbet seg sammen. Fra ende til annen. Inneskoene mine er ankere, armene mine kraner og søpla søppel. Jeg kjenner det som sand innenfor klærne at jeg flørter med to. I morgen flørter jeg med to til, og i forgårs litt på toget. Kanskje er jeg utmattet av å rafte meg igjennom en evig strøm av usikkerhet og stadige påkjenninger. To svindelforsøk på to dager. Og innsatsen min på å bøte på disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 27. april Forfatter #174 Del Skrevet 27. april (endret) Dagens seier: gjennomføre fullt program Jeg er takknemlig for at jeg forelsker meg lett, har ei nydelig jakke, skal sove hjemme, har skravlet med folk i dag, lengter etter Axolotl og ikke lar meg forstyrre av trikken. Jeg ser fram til å se plantene grønnes og spire seg større. Møtte Kkri igjen i dag. Hun er fortryllende. Glemmer hvor jeg er når hun ser meg inn i øynene. Dagen med korbruset har vært i dag. Det gikk veldig fint og det letter på en måte noe tungt inne i meg. Endret 27. april av Sparkling_Pink Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 28. april Forfatter #175 Del Skrevet 28. april Dagens seier: å være vennlig med meg selv Jeg er takknemlig for familien jeg har, beina, pågangsmotet, leiligheta og regnværet. Takk til en venn som lot høre fra seg. Takk for at det er rutine å ta unna endel oppvask på kvelden, og tørke over gulvene. Jeg ser fram til tida med mamma. Varm dusj varmer opp leddene. Jeg forsøker å gjøre det på kvelden. Tror infrarød badstue er neste. Vindene begynner og å være varme. Lurer på om vi får irrende sommerhete snart? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 29. april Forfatter #176 Del Skrevet 29. april Dagens seier: meditere offentlig i en park Jeg er takknemlig for hvor sømløst verden kan fungere i dag, for løvsprett og blomster, for gode samtaler og mosegrodde stier. Jeg er takknemlig for hilsninga fra Axolotl, for gaven fra mamma, for at jeg har en stemme og den blir forstått. Jeg ser fram til å gjennomføre det jeg har bestemt meg for. Opp i otta, sent i går kveld redde jeg opp og krøp inntil tanken om Axolotl. Jeg har hatt egen fotograf i dag, selv ser jeg blomster og nytt løv på netthinna, som et dryss i et kaleidoskop. Mamma er ikke hvilket som helst slags pensjonist, hun er sånn som tar armhevinger på stuematta etter å ha gått en tredjedel lenger enn meg i løpet av dagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 30. april Forfatter #177 Del Skrevet 30. april Dagens seier: tydelig kommunikasjon Jeg er takknemlig for alt det vakre jeg har sett, det jeg har handlet og at jeg har holdt meg nogelunde stabil i dag. Takk til alle mulige steder som gir sitteplass. Jeg ser fram til litt bedre utvalg av husholdningsartikler Jeg gråt av glede og overveldelse i går, mamma gjorde det i dag. Jeg liker det når jeg får noe bedre enn forventet. Og så var det da, hva kan forventes? Lang dag i dag. Blir det en kort en i morgen? Forventninga er et vridd anslag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 1. mai Forfatter #178 Del Skrevet 1. mai Dagens seier: mediterte ei stund Jeg er takknemlig for klokka mi, leiligheta jeg bor i, rent vann, det jeg får til, at det blir grønt, evnen til å planlegge. Takk for besøk, samtaler og omsorg. Jeg ser fram til å kunne være naken, produktiv, elsket og danse I dag har jeg vært nærmest glede i det jeg fikk hilsen fra Axolotl. Hvitveisen nikker ivrig i hvite band i skogen, mer nå enn forrige uke. Fuglene synger et overnett til dufta deres, og det er som den vårvarme jorda sukker lettet. Jeg nyser. Jeg har en avtale om en date, men kjenner det som å våkne til en oppvaskkum full av noen andres skitne gryter. Det er trolig fordi det ikke er Axolotl. Eller jeg kjenner han jeg skal møte for godt og ikke vet om jeg er klar. Sånn treg på å finne ut av hva jeg trenger, hva som foregår i meg og hva andre har gjort eller kunne gjort for meg. Vondt i magen uklar. Jeg drar på turen uavhengig av date, da. Han kan være et vær som tilfeldigvis er på samme sted som meg, mens innsiden av øyelokkene mine er malt med Axolotl. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 2. mai Forfatter #179 Del Skrevet 2. mai Dagens seier: meditere og lande trykket Jeg er takknemlig for det jeg har lært om Axolotl i dag. For fine innspill fra folk, for at det blir grønt, for at jeg sover godt og er smertefri. Jeg er takknemlig for det jeg har fått gjort og for at jeg setter grenser for meg selv, for sola og glass mellom meg og måseskiten. Jeg ser fram til å se en solnedgang Jeg følte glede da jeg ble hilst på i dag Det er to uker til neste gang jeg kan la meg slumre ut over, og våkne i min egen rytme av dagen, snu meg dovent og åle meg inn i mørket, sile av pusten og sukke mot ettermiddagen. Alle andre ser ut til å ha vrengt seg inn i sommerklærne, jeg derimot er fanget i et klesskap uten bruk, hvor tilslørte pelsmøll har nødutgangene klar og ingen herrehender noengang har flyttet kleshengere. Tida er en kuling midt imot, bare hjerteslagene senker drivet og smelter opp hjørnene. Nei. Her er det klart for kveldsdusjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sparkling_Pink Skrevet 3. mai Forfatter #180 Del Skrevet 3. mai Dagens seiere: tur, ringe venninne, matlaging Jeg er takknemlig for driftene mine, følelsene mine, små framskritt, planen for de neste ukene, tv-en og nye muligheter. Takk til venninna mi. Gleder: ja Jeg er fram til finalen på melodi GP. Det ble kveldstur, løken står optimistisk i grupper, er blitt ei handflate høyere siden sist. Musikk er balsam for sjela mi. Sola blinker mellom furustammene, jeg har det varmt, nokså uten apetitt, men desto greiere om jeg plutselig får det i morgen. Skyvninger fra en dag til en annen, jada, det skjer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå