Gå til innhold

Sparkling_Pink; Dagbok fra 30 mars 2019

Sparkling_Pink

Anbefalte innlegg

Dagens seier: meditasjonen jeg gjennomførte

Jeg er takknemlig for alt jeg har gjort i dag, hvilen jeg har hatt regelmessig, lyset, sola, isbroddene, at Mr F kommuniserer, boka jeg har fått, hjelpen jeg har mottatt, og for vennene mine. De er de beste!

Jeg gleder meg til å kjenne lukta og varmen fra Mr F

Lyden av to tre rytmer. Skrittene mine på snøen, pusten som ånder og hjertet som legger en varm bass over det hele. Jeg gjentar meg selv og det kjennes godt ut. Jeg tar på meg småoppgaver, og gjennomfører. Bobblekok, så trekking. Ser over tingene mine, og myser litt spent mot fremtida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagens seiere: holde tidsskjema, være hjemme i passe tid og å gripe en mulighet når den dukket opp

Jeg er takknemlig for at Mr F hadde forberedt meg på at han kanskje avlyste, at jeg hadde backupplan, for jeg har verdens herligste venninne å henge med. Jeg er takknemlig for at jeg holder det rent der jeg er, for maten jeg har, at det er stille og at sola varmer.

Jeg gleder meg til å være hjemme i morgen.

Innholdsrik dag. Har fått med meg både soloppgang og solnedgang. Jeg undres over roa jeg hadde når dagen skled ut ei lita stund og jeg måtte reorientere meg. Uten hjertebank, stressvette, eller panikkfølelse. Bare rolig så jeg på følelser og tanker som flakset rundt. Sånt mykt klapp, følelse inne i meg, så gikk dagen videre.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: ta en telefon og åpne meg

Jeg er takknemlig for rask postgang, musikk, følelsen av at hjertet mitt banker, muligheten til å feile og lære, morrasola, jeg har begynt på en ny fase i fire prosjekter, at Mr F har bedt med ut på ny, at jeg kan gjøre gøye ting og se på tv.

Jeg gleder meg til å våkne

En svak bris over kjaken min, som om han stryker meg. Jeg gjentar, det er jeg. Som gjentar. Han er ikke her. Det er en illusjon, det er et produkt av min egen fantasi. Hjertet sukker lykkelig uansett. Mumler lange utydbare setninger over skrittene mine, grunnen er frossen, dagen tiner mens jeg blir sliten av å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å ha en dag med lite krav

Jeg er takknemlig for Carach Angren, at jeg har kommet til den kjedelige delen i et prosjekt, at jeg kan begrense meg, at endel i livet går mot normale tilstander, at stadig mer fungerer. Jeg er takknemlig for vennene mine og at jeg kan lage nydelige ting.

Jeg gleder meg til å møte Mr F, og Sola i leiligheta til kompisen min, og til film.

Lyden av grus er nydelig. Skritt over grus. Rullatorer jeg suser forbi, med damer med et intenst bestemt uttrykk på at de skal fram og opp i verden, mens jeg teller timer og får planlagt morgendagen.

Å komme dit at oppvasken er selvfølgelig og ikke avbrutt av tre pauser der jeg gisper mellom hjertebank og smerter og dyp ensomhet. Og snart ha hatt ny morgenrutine i en måned og ha fått pushet to nye bøker på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: spise nokså jevnlig

Jeg er takknemlig for sjalet mitt, vennene mine, at Mr F er helskjønn, at jeg turte å komme med noe i ei stor forsamling med folk og at kroppen faller til ro.

Jeg gleder meg til å stelle ryggen til Mr F

Jeg har gjennomført dagsplanen min med glans. Det er stille og litt surt rundt kirka på søndags morgen. Det er en slik dag da bare kroppsvarme kunne tine meg opp og et streif kom jaggu forbi. Jeg har ellers en pen overvekt av halve setninger og vil bruke noen timer på å si det igjen, helt og forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: kjenne på små glimt av avslapping i løpet av dagen

Jeg er takknemlig for de folkene jeg har i livet mitt, det jeg har greid å regne på, hvor mild panikk jeg hadde i dag når kollektivtrafikken sviktet, at det kommer en dag i morgen og at den ikke inneholder noen busser. Jeg er takknemlig for intuisjonen min og at oppvasken er tatt.

Jeg gleder meg til middag i morgen

Forberedelser tar også tid. Frostsur tidligvår. Polarisert lyd i bussene når sola kommer inn lavt mellom trekronene. Lukta av kunstfiberjakker etter en hel vinter, og ulluer som blåses ren rundt ørene. Inncheck og utcheck etter innfall og utfall og bortfall av søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier: å prate med folk

Jeg er takknemlig for muligheten til å leve og å lære. Jeg er takknemlig for sola på toppen av slanke bygårder, for diskusjon og mat, for en rolig morgen og for å kunne være nær.

Jeg gleder meg til å kunne våkne i morgen tidlig

Mr F. Og veldig mye inntrykk, lukter, følelser, muligheter, og minst noen kvadratmeter hud. Septicflesh som en hinne mellom meg og verden. Som slør som i sin flagrethet endrer rettninga på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å meditere

Jeg er takknemlig for følelsen i byen, for kyssene, for musikk, for håp og for å skvære opp.

Jeg gleder meg til å teste en ny måte å prioritere på i morgen

Tre rytmer som ikke er mine, støyende på begge sider av meg, lengsler som sted og tid ikke har plass til, alle parfymesporene over fortauene, trærne som enda sover, barna som bærer sine foreldres kjærlighet som beskyttende romdrakter mot barnehagedagen. Stillesone i hjertet, mens tåka ligger tett.

Mr F, som bekrefter mistanken min om at det må en veldig erfaren mann for å skjønne hva han har funnet i meg. Samtidig, respekt, friksjon og hver våre utfordringer.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårdagen:

Dagens seier: å ta ut søpla

Jeg er takknemlig fordi det går over og at jeg får i meg vann

Jeg gleder meg til å finne mobilen min

Ambulerer mellom sofa og senga

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å spise litt og holde meg hydrert

Jeg er takknemlig for familie og venner

Jeg gleder meg til å få bilder fra mamma

Mobilen ringte inn dagen, liggende under noe på kjøkkenbordet. Humøret og regnet går godt overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: kjede meg og få i meg mat

Jeg er takknemlig for den fullstendige støtten vennene gir meg, på tross av at jeg har åpenbare felt jeg kommer til kort på.

Jeg gleder meg til å ta tida på hvor lenge det tar før hjertebanken min gir seg i løpet av stundene i morgen

Lydspor: New moon, Swallow the Sun. Snø ute. Etterhvert legger den seg, i bare et glimt i stilla ser jeg at det lyser opp. Over meg; vindrossene klaprer med takplatene, under meg; naboen fyrer opp. Inne legger snørrpapirsnøen seg, pent i le for hostekulene, brøytemannskapet går med subbende mikroskritt og rasler surt med avfallsposene. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å få i meg litt mat, samt mykere neseduker

Jeg er takknemlig for tennåringsdamselen og min mor, sol og rare drømmer

Jeg gleder meg til å få sopp i hus

ABBA dokumentar i dag.

Fikk litt sol i ansiktet ei lita stund, hva ser karene på meg for? Blekt, dratt ansikt, rødme rundt øynene, sykdomsblussende lepper, nyrødmet og overpusset nese og virusblanke øyne. Av alle steder er søndagstur med fruen tidspunktet å stjele blikk mot meg når madammen ser motsatt vei. Feberen smeller sammen et sting mot de, jeg skulle målt deres dedikasjon til partneren med skyvelær.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seiere: renhold, digital butikktur og ha overlevd en dag til uten å ha blitt kvalt av egen gugge

Jeg er takknemlig for en surrende tv-boks, skravlete venninner, lite mas og at stresset har lagt seg litt.

Jeg gleder meg til å kjede meg

Sengetøyet mitt er bløtt, blankt og forpuppende, det omfavner meg så jeg kan kjenne mine egne porer i huden. Vinterlyset ligger vakkert inn i leiligheta, mens vi nærmer oss vårjevndøgn. Jeg følger pusten min, dype drag inn og ut, ingen hold denne uka. Av og til er det tilværelsen som tar grep om meg, det kan være starten på noe bra. Ganske sikkert og veldig snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens seier (?) - har tatt mesteparten av oppvasken

Jeg er takknemlig for benker, fåmælte X-er, brev fra kompis i utlandet, lett glembar powermetell, og hjemmelevering. For ikke å snakke om mine stødige innesko. Noe så enkelt som å legge til rette for å kunne sitte og ta oppvasken, er en lettelse.

Jeg gleder meg til å ikke gjøre stort

Det er helt utrolig! Jeg har døgnrytme! Hvor kom den listende inn liksom? Jeg har sovet døgn inn og ut og snubler inn i  den mer våkne tilværelsen med opp og ned på døgnet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: å sette på musikk

Jeg er takknemlig for maten jeg har, meldingene jeg har fått, boka jeg leser og at det har gått bra å zoome ut.

Jeg gleder meg til å rusle en tur

I og med at jeg trolig ikke kan delta på særlig med samtaler ut uka, valgte jeg å sende Mr F melding. Jeg har avsluttet med han. En intens pen mann med et intenst rotet liv er nå allment tilgjengelig, om han nå for alt jeg vet alltid var klar for noen nye. Jeg føler meg lei meg. Jeg håper jeg lærer etter denne runden, jeg bør ta mer plass og få sagt ifra om hvordan jeg ønsker meg ting.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: butikktur

Jeg er takknemlig for at denne perioden går over, at jeg har smakt umami i dag, at det regner og at jeg så søt ut som barn.

Jeg gleder meg til å drikke vann

Mine små grå, de har nok feber. Veldig raskt sliten her. Kun hva som er allermestnødvendig og ellers hvile. Det er så jeg kjenner sevja stige, mellom søvnkoferanser og andre drømmeting.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens seier: gå tur og riste pledd

Jeg er takknemlig for et solgløtt i dag, tv-en, alt jeg har greid å spise, at mamma har forsøkt å ringe og at det går over.

Jeg gleder meg til varm drikke

Titiana dukket opp på tv, jeg så hva jeg klarte. Det er en norsk animert film, som tok meg med snøstorm. Tilværelsen virker ellers som en vaskebøtte som er snudd på hodet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: tur

Jeg er takknemlig for å ha hørt fra Axolotl igjen. For at det regner, for at det går framover med boka jeg leser, for meldingene jeg får.

Jeg gleder meg til å prate i telefon i morgen

Noen har satt drømmene mine på shyffle, ristet meg løs i hengslene og skadeskutt hjertet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: ringe folk

Jeg er takknemlig for Netflix, mat i kjøleskapet, rolige dager, rare tall, vaskbare ører og hvile

Jeg gleder meg til handletur

Ikke i dag. Kanskje i morgen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens seier: en slags meditasjon

Jeg er takknemlig for regn, lite folk i leiligheta mi, at bussene går, strøm, at det går over og at jeg er riv rablemde hodestups i Axolotl. Jeg er takknemlig for skravlinga med venninna mi, at det kommer en dag i morgen, at jeg er godt sjekket og for munnbind.

Jeg gleder meg til tur, ekspedisjon i morgen

Folk ser ikke så gode ut når de er innom sykehus. Selv de ansatte er grå i huden. Maskinene piper, rygger, styrer, avkler, påvrir og et kobbel høye og lyse ser malplasserte ut fordi de er mennesker. Alt er ekkelt, bortsett fra Axolotl, han ligger sikkert og hviler seg fortjent med en forkjølelse og lurer på hva han skal si til meg. Jeg ligger noen øyeblikk i et klarhetsfelt foldet inn i feberen, der ingenting skjer og han glipper for meg. Siger vekk, i en strøm, og jeg sukker. Kunne jeg ikke beholdt illusjonen av et kjærlig blikk i det minste?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...