Gå til innhold

Kjæreste er flau over aldersforskjell


Gjest kbs

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

forsikre henne om at hun ikke er en «fase» for deg

Anonymkode: ea54e...a9d

Men hvordan kan han forsikre henne om det? Det er jo ikke slik at man vet at noe bare er en fase. 

Anonymkode: 0923c...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg slet litt med at jeg var flau når jeg ble sammen med min samboer, han er 11år eldre enn meg. Og jeg fikk noen kommentarer på dette i begynnelsen for å gjøre ubehaget komplett.

Men hos meg roet det seg med tiden. Folk reagerte jo bare den første gangen, etter det blir alle vant til det. Og for meg har det jo bare blitt en selvfølge etter mange år, sånn er det bare.

Vet ikke hva du kan gjøre. Jeg fortalte aldri min samboer at jeg ble flau, men tror det hjalp meg at han aldri virket flau selv. Han virket stolt. Det roet meg nok litt ned.

Anonymkode: e2859...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 16 år aldersforskjell, han er eldst. Kan ikke si at vi har møtt noen negative reaksjoner, så klart tulles det litt om det innimellom, men nå har vi vært sammen i mange år at det ikke er et tema lenger. 

Jeg tenker at det er mye som skal til for å finne den rette og når man først gjør det så skal jaggu ikke noen usle tall få ødelegge det. Så lenge alt annet klaffer så bør aldersforskjellen være ubetydelig mellom to voksne mennesker.

Anonymkode: 1ce54...136

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig er det dama som er eldst ja, tenkte meg dette når det var flauhet over aldersforskjell.
Fordi folk alltid går og snakker om hvor fort damer eldes i forholde til menn...hadde ikke funnet meg en mann som er så mye yngre selv.
Vet om ei som er sammen med en som er 20 år yngre, jeg gidder ikke bry meg. 
 

Anonymkode: 6096b...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, kbs skrev:

Hei. Jeg er en mann på 28 år som trenger hjelp/tips om hvordan man skal takle aldersforskjell

Har datet en dame som er 44 år i ca 7 mnd nå og det har ikke vert uten utfordringer. Uten å skrive for mye vas så stiller jeg spørsmålet slikt.

Hun er veldig flau over at det er så stor aldersforskjell (16år) og har plutselig blitt veldig usikker om vi kan forstette pga det og noen andre ting.

Er det noen som har erfaring med det, om noen kan gi meg/oss noen tips om hvordan man kan overkomme det?

Jeg er ikke flau over det og er fremdeles utrolig glad i henne

"Noen andre ting"? Er kanskje der problemet ligger?

Altså. Aldersforskjell er ikke noen big deal. En må følge følelsene. Fordommer mot aldersforskjell blir mer og mer borte. Heldigvis. De fleste som reagerer til å begynne med ser etterhvert lengre enn alder etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVOR  i all verden møtes man når det ble kjent?? Jeg vil også ha en ung mann!

Anonymkode: d1680...3c0

Hehe..... Det vet jeg ikke om jeg tør å fortelle gitt.  Jeg kan si så mye at han tilhører min ex-manns familie (ikke nærmest). Sterk attraksjon oppstod fra begges side, ble helt uutholdelig til slutt.   Vi var bare nødt til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei.

Jeg er sammen med en kjekk kar som er 13 år yngre enn meg (meg 40, han 27). Har aldri hatt det så bra før-noen gang.

 

MEN, jeg kjenner følelsen. Jeg er ikke flau, men veldig redd for reaksjonene for alle rundt. Familie og venner er positive. 

Redd for at andre skal få han til å ville gå, til tross for at han sier han har det strålende og koser seg. Garanti har man ikke i noen forhold, så man må bare jobbe med egen mentalitet tror jeg😊

Håper det ordner seg❤️

Anonymkode: e93d6...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 10.40, asterix skrev:

Livet er for kort til å bruke det på å bry seg om hva andre mener. Samboeren min er 17 1/2 år yngre enn meg og vi har vært sammen i 7 år og det fungerer utmerket.

Har ingen spesielle råd egentlig, for flauheten sitter jo dessverre i hodet hennes og det er hun som enten må overkomme den eller gi opp forholdet. Vær bare åpen om forholdet til alle rundt dere og folk blir fort vant til at det faktisk er dere to.

Andre utfordringer er det jo vanskelig å si noe om siden du ikke nevner hva det består i.

Nåja🤪

Anonymkode: f1d4d...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja🤪

Anonymkode: f1d4d...505

Nåja hva?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet med andersforskjell der kvinnen er eldre enn mannen er hvis man vil ha barn.

Jeg tenkte ikke på det den gang, men vil egentlig ut av hele selskapet siden hun er for gammel for barn. Men det blir også sabla dyrt for meg så jeg er stuck.

Tenk NØYE igjennom.

Anonymkode: 39935...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førsteposten ble slettet, så jeg vet ikke alderen på "problemet".

Min kone og jeg har 10 år i mellom oss. Møttes da hun var 18, og jeg 28. Har aldri hørt noe negativt av andre.

Min kone var også litt flau over aldersforskjellen vår. Hun følte at de på hennes egen alder ville tenke negativt om henne. Aner ikke om det faktisk skjedde eller ikke, men det var i hvert fall noe hun tenkte over. Nå, mange år senere, er det selvsagt ikke noen big deal lengere.

Jeg, på den annen hånd, skrøt hemningsløst til alle venner og bekjente at jeg klarte å få meg en smellvakker 18-åring. :P Litt forskjell på gutter og jenter her.

Anonymkode: f6c50...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Førsteposten ble slettet, så jeg vet ikke alderen på "problemet".

Min kone og jeg har 10 år i mellom oss. Møttes da hun var 18, og jeg 28. Har aldri hørt noe negativt av andre.

Min kone var også litt flau over aldersforskjellen vår. Hun følte at de på hennes egen alder ville tenke negativt om henne. Aner ikke om det faktisk skjedde eller ikke, men det var i hvert fall noe hun tenkte over. Nå, mange år senere, er det selvsagt ikke noen big deal lengere.

Jeg, på den annen hånd, skrøt hemningsløst til alle venner og bekjente at jeg klarte å få meg en smellvakker 18-åring. :P Litt forskjell på gutter og jenter her.

Anonymkode: f6c50...ca1

16 år, han er 28 og hun 44!

Anonymkode: 94807...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!
Skulle bare si at kjæresten min er 16 år yngre enn meg. Jeg er dama. Nå er jeg litt yngre enn henne (og du litt eldre enn han). Men vi har vært sammen i over ett år og det fungerer veldig bra. Vi er begge dødsforelska i hverandre. Ingen vet hvordan fremtida vil være. Men nåtiden er viktigst og den ville vært en ulykkelig tid for meg dersom jeg hadde valgt ham bort. Så det har aldri vært noe alternativ.

Anonymkode: b99dc...0f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er snart 60. Jeg er 31. Jeg driter i det 🥰

Anonymkode: 4ea35...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er snart 60. Jeg er 31. Jeg driter i det 🥰

Anonymkode: 4ea35...248

Det gjør nok ikke han. Min samboer på 60 datet før meg ei på din alder. Avsluttet forholdet da han så at forskjellene ble for store. Han ønsket bla ikke å begynne MEF små barn igjen. 

Anonymkode: 39a9d...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...