Gå til innhold

Kjæreste er flau over aldersforskjell


Gjest kbs

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er man glad i noen, er man ikke flau.

Anonymkode: d08fa...154

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er man glad i noen, er man ikke flau.

Anonymkode: d08fa...154

Det er ikke sånn livet fungerer.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard om dette. De bør kunne gi gode råd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er for kort til å bruke det på å bry seg om hva andre mener. Samboeren min er 17 1/2 år yngre enn meg og vi har vært sammen i 7 år og det fungerer utmerket.

Har ingen spesielle råd egentlig, for flauheten sitter jo dessverre i hodet hennes og det er hun som enten må overkomme den eller gi opp forholdet. Vær bare åpen om forholdet til alle rundt dere og folk blir fort vant til at det faktisk er dere to.

Andre utfordringer er det jo vanskelig å si noe om siden du ikke nevner hva det består i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, reiseglad skrev:

Spør Vendela Kirsebom og Petter Pilgaard om dette. De bør kunne gi gode råd!

...eller det franske presidentparet :)

Anonymkode: bdb5d...983

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nuttery skrev:

Det er ikke sånn livet fungerer.

Jo.

Anonymkode: d08fa...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, kbs skrev:

Takk asterix :)

Vi ble enige for ca 1 mnd siden at vi skulle gi mer blaffen i hva folk tenkte og jeg merket det på henne at hun faktisk greide det litt. Men så plutselig for 2 uker siden ca så snudde det for hun og hun klarer ikke og forlkare hva som gjorde det.

De andre utfordringene vi har er ting vi bare er forskjellige på.

Be henne lese om den franske presidenten og kona for inspirasjon 👍

Anonymkode: 5562a...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun sagt noe om hvorfor hun er flau over aldersforskjellen? Er hun redd for at folk skal tro hun utnytter deg? Siden du er 28 år så er du jo definitivt voksen, så det er jo noe helt annet enn om du var 18 og hun 34, da kunne det vært et issue. Er det fordi hun tror at andre tenker at hun må være umoden som dater en så ung mann? I min erfaring så blir folk uansett ikke så mye modnere etter at de har fylt 28, så det burde jo heller ikke være noe problem. Jeg kan på en måte ikke se at det er noe å være flau over, så lenge du faktisk er voksen! Hun har jo ikke funnet noen som er for ung til å egne, veloverveide avgjørelser for sitt eget liv. Hvis du kan finne ut hvorfor hun er flau over aldersforskjellen vil det være lettere for oss å gi noen råd, tror jeg.

Anonymkode: 01b10...0e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 

Hun er bla redd for åssen vi kommer til å se ut sammen om f.eks 10 år. At hun kanskje kommer til å ha grått hår og mer rynker, og jeg kommer til å se nesten likedan ut da som nå. Men hun sliter med å sette ord på det selv.

Endret av kbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig rart ut. Umiddelbart tenker jeg at det kanskje er mer snakk om at hun ikke er vant til å ha en så nær relasjon, og at dette fører til en viss angst, som igjen fører til at hun leter etter en grunn til hvorfor hun føler seg utilpass. For folk som ikke har hatt særlig emosjonelt tilgjengelige foreldre kan det forårsake angst når man opplever at noen "ser" ens følelser, men siden man opplever det å ikke bli sett som normalsituasjonen, så vil man ikke forstå at det der der angsten kommer fra. Da snakker jeg ikke om angst som i alvorlig mental sykdom, men som ubehag i hverdagen. Det er ikke så rart at det slår ut i at hun tror hun føler seg flau, fordi når man føler seg flau vil man typisk få et lite rush av angst.

Anonymkode: 01b10...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mannen vært eldst hadde ingen nevnt noe. 

Man burde ikke bry seg om hva andre mener, men desverre er det noen som klarer å komme med ufine kommentarer og det ødelegger jo. 

Anonymkode: b89db...404

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk

Til dags dato har kun en person jeg har fortalt det til reagert litt. Ellers har alle vennene og familiene våre vert veldig glade for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 42 år selv og tror jeg skjønner følelsen hennes. Jeg hadde spesielt tenkt på at foreldrene hans garantert hadde mislikt meg da min alder tilsier ingen barnebarn. Så hadde jeg bekymret meg for at vennene hans skulle ha mye meninger om oss, at jeg er for gammel, at han kunne fått noe bedre etc. Er egentlig en person med bra selvtillit men tror jeg i en sånn situasjon hadde mistet litt av den. familie og venner hadde jeg nok ikke vært sååå bekymret for å fortelle det til. Men når det skal sies hadde jeg aldri datet noen som er så mye yngre enn meg i utgangspunktet. 

Anonymkode: dccd2...6e4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det er litt flaut. For noen! Jeg har det litt på samme måte. Jeg har blitt sammen med en mann som er 15 år eldre. Har aldri elsker noen mer enn ham, og vil være med ham resten av livet. Jeg er fullt klar over at vi alle er voksne mennesker (akkurat som dere), men jeg er oppvokst med et fryktelig tabu rundt aldersforskjeller - og er helt ærlig redd for reaksjoner. Spesielt fra familien da, ikke så mye fra andre.

Anonymkode: 7dd98...dd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, kbs skrev:

Takk 

Hun er bla redd for åssen vi kommer til å se ut sammen om f.eks 10 år. At hun kanskje kommer til å ha grått hår og mer rynker, og jeg kommer til å se nesten likedan ut da som nå. Men hun sliter med å sette ord på det selv.

HVOR  i all verden møtes man når det ble kjent?? Jeg vil også ha en ung mann!

Anonymkode: d1680...3c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVOR  i all verden møtes man når det ble kjent?? Jeg vil også ha en ung mann!

Anonymkode: d1680...3c0

Ja, du er nok ikke alene om det gitt  (sukk)

Anonymkode: 0692a...e77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker man på møte verden med hode høyt hevet og gradvis lære seg å blåse i det!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en yngre. Jeg tror hun er redd for å ende opp med «skjegget i postkassa» :( at du dumper henne for ei yngre om noen år. At interessen din for henne som eldre vil begynne å dabbe av om en stund. Det et ingen hemmelighet at gutter i 20 årene ofte liker eldre kvinner. Men for veldig mange snur dette etterhvert som mannen kommer oppi 30-årene. Da begynner han gjerne å se etter yngre. Kanskje hun er redd for å ende opp som utbrukt og forlatt, gammel og grå :(. Om dette er grunnen må du bare kjøre på og vise at du er stolt av henne, pluss forsikre henne om at hun ikke er en «fase» for deg, men en du liker som person. 

Anonymkode: ea54e...a9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...