Gå til innhold

Størrelse på strikkepinner ifht oppskrift


Gjest ~Fantabulous_kitten~

Anbefalte innlegg

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Hei!

Kan noen hjelpe meg med et enkelt spørsmål om strikkepinnestørrelser? Hvis jeg skal strikke en poncho med pinner størrelse 15, 80 cm, men bare har pinner størrelse 15, 60 cm, har det mye å si? Blir det mye vanskeligere å strikke? 

Her er oppskriften: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7417&cid=1 Er snakk om den største størrelsen

Blir takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan bli trangt å få plass til alt sammen på vaieren, ellers greit. 

Anonymkode: cd5fc...771

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan bli trangt å få plass til alt sammen på vaieren, ellers greit. 

Anonymkode: cd5fc...771

Dette. Og det er fare for at vaieren ryker hvis det er billig-pinner. Det opplevde jeg med over 400 masker i flettemønster på pinnen...

Anonymkode: 38166...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Klarer ikke å huske hvor jeg kjøpte pinnene, om de var dyre eller billige.... hmm...

Men takk for svar da, begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkepinner i ymse varianter kan være greit å skaffe seg før 350-kronersgrensen ryker ved årsskiftet. Det er mye billig å finne på ebay.

Anonymkode: 1695e...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ~Fantabulous_kitten~ skrev:

Hei!

Kan noen hjelpe meg med et enkelt spørsmål om strikkepinnestørrelser? Hvis jeg skal strikke en poncho med pinner størrelse 15, 80 cm, men bare har pinner størrelse 15, 60 cm, har det mye å si? Blir det mye vanskeligere å strikke? 

Her er oppskriften: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7417&cid=1 Er snakk om den største størrelsen

Blir takknemlig for svar!

Lengden på strikkepinnen betyr ikke all verden. Når de anbefaler 80 cm lengde, og du har 60 cm så blir det bare trangere for maskene på pinnen. Skulle du hatt 60 cm og brukte 80 cm så kunne det vært verre, fordi du kanskje ikke hadde nok masker til å rekke rundt hele pinnen. 

Dette går nok helt fint.

Anonymkode: 62e62...f64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...