Gå til innhold

Tinasabeltann på snap.


fruaasen

Anbefalte innlegg

Hun har vel aldri sakt hun er noe flinkere enn noen andre fordi hun gjør disse tingene? Folk buser jo ut med synsinger og spekulasjoner og andre leser dette og tenker «ja det må være slik». 

Finner det nesten fascinerende hvordan mennesker klarer å tenke at man ikke er egnet som mor, ut i fra hva de ser på en telefon. Tenker at denne tråden begynner å gå for langt. Ingen av oss kjenner henne. Så å sitte her å snakke om noens drikkemønster eller synse over om hun er en dårlig mor blir for dumt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, fruaasen skrev:

Hun jobber ikke mer enn det jeg gjør i en 100% jobb fordi om jeg er ansatt. Hun sier selv at stian er mye mer hjemme enn det vi ser, ca 50/50. Det er mange fedre, og nei hun har ikke mer oppgaver enn andre på samme alder. Det finnes mange som er yngre enn henne å har 3 barn å ta seg av 😉 hun er hverken unik eller har en unik situasjon 

Var bare spørsmål om tid før det kom innlegg med denne typen ordlyd. "Hun jobber ikke mer enn meg", "hun er ikke unik" osv. Om noen andre er yngre, jobber hardere, er mindre på fest og har en mann på lange utenlandsjobber, forandrer ikke det faktum at Tina også gjør en bra jobb. Å måle noens "flinkhet" på denne måten har ingen hensikt. Hun er en ung, oppegående mor. Hun jobber, steller hus og tar seg av barn. Som i og for seg bare skulle mangle. At hun tar seg en fest og ti, gjør henne ikke til en dårlig mor, partner eller menneske. Vi lever i 2019, familier er forskjellige. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Serra
10 timer siden, fruaasen skrev:

Hun jobber ikke mer enn det jeg gjør i en 100% jobb fordi om jeg er ansatt. Hun sier selv at stian er mye mer hjemme enn det vi ser, ca 50/50. Det er mange fedre, og nei hun har ikke mer oppgaver enn andre på samme alder. Det finnes mange som er yngre enn henne å har 3 barn å ta seg av 😉 hun er hverken unik eller har en unik situasjon 

Vi må jo ikke finne på å heie hverandre litt opp! 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nordlys89 skrev:

Var bare spørsmål om tid før det kom innlegg med denne typen ordlyd. "Hun jobber ikke mer enn meg", "hun er ikke unik" osv. Om noen andre er yngre, jobber hardere, er mindre på fest og har en mann på lange utenlandsjobber, forandrer ikke det faktum at Tina også gjør en bra jobb. Å måle noens "flinkhet" på denne måten har ingen hensikt. Hun er en ung, oppegående mor. Hun jobber, steller hus og tar seg av barn. Som i og for seg bare skulle mangle. At hun tar seg en fest og ti, gjør henne ikke til en dårlig mor, partner eller menneske. Vi lever i 2019, familier er forskjellige. 

Det er ikke snakk om hun er dårlig mor eller ikke, det er det ingen som har sagt. Hun unnskylder partylivet hver helg på at hun lager middag, vasker klær, har jobb, går tur med hunden, leker med sønnen osv. Flere her sier hun gjør så sinnsykt mye fordi hun tar seg av et barn, da påpeker jeg at hun har ikke mer enn mannen i gaten. Har aldri sagt hun er et dårlig menneske eller mor, ikke putt ord i munnen på meg 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, fruaasen skrev:

Det er ikke snakk om hun er dårlig mor eller ikke, det er det ingen som har sagt. Hun unnskylder partylivet hver helg på at hun lager middag, vasker klær, har jobb, går tur med hunden, leker med sønnen osv. Flere her sier hun gjør så sinnsykt mye fordi hun tar seg av et barn, da påpeker jeg at hun har ikke mer enn mannen i gaten. Har aldri sagt hun er et dårlig menneske eller mor, ikke putt ord i munnen på meg 😉

Hun gjør mye. At andre evt gjør mer forandrer ikke det. At hun føler for å måtte "unskylde partylivet" er jo meget forståelig, så lenge tråder som dette eksisterer. Og det var ikke meningen å putte ord i din munn, men når innlegget ditt blir skrevet på en ovenfra og ned måte, "hun er ikke unik" "hun gjør ikke mer enn meg" "andre har flere barn", så fremsnakker du henne ikke akkurat. Og det er nettopp det som er det store generelle problemet i slike debatter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordlys89 skrev:

Hun gjør mye. At andre evt gjør mer forandrer ikke det. At hun føler for å måtte "unskylde partylivet" er jo meget forståelig, så lenge tråder som dette eksisterer. Og det var ikke meningen å putte ord i din munn, men når innlegget ditt blir skrevet på en ovenfra og ned måte, "hun er ikke unik" "hun gjør ikke mer enn meg" "andre har flere barn", så fremsnakker du henne ikke akkurat. Og det er nettopp det som er det store generelle problemet i slike debatter. 

Er problemet at hun blir snakket om på en måte som om at hun er som de fleste andre i dette landet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keikolina
35 minutter siden, fruaasen skrev:

Er problemet at hun blir snakket om på en måte som om at hun er som de fleste andre i dette landet? 

Ja, denne må hylles for å være superkvinne. Som har det lettvindt med barnevakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, fruaasen skrev:

Er problemet at hun blir snakket om på en måte som om at hun er som de fleste andre i dette landet? 

Problemet er at hun blir snakket om på en negativ måte, at det hun gjør ikke er godt nok. Det vil som sagt alltid være noen som har det værre, har mer å gjøre, vanskeligere livssituasjon. Dette betyr ikke at ikke hennes innsats som alle andre oppegående mødre og kvinner kan og skal roses. Heller ikke at vi på noen måte har rett til å sitte med pekefingeren og telle antall kvelder på fylla. Så kort oppsumert og for å svare på spørsmålet ditt. Vi må ned fra vår høye hest, hanke inn den moralske pekefingeren, avskaffe mammapolitiet, og heller støtte kvinner. Til og med i hverdagslige situasjoner der "det bare skulle mangle". Ellers kan vi la være å si noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Ja, denne må hylles for å være superkvinne. Som har det lettvindt med barnevakter.

Vi er alle superkvinner. Må hun hylles? Ja hvorfor ikke? Skal hun hylles mindre fordi hun bruker barnevakt? Eller skal vi bare drite i å snakke negativt og nedsettende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Nordlys89 skrev:

Vi er alle superkvinner. Må hun hylles? Ja hvorfor ikke? Skal hun hylles mindre fordi hun bruker barnevakt? Eller skal vi bare drite i å snakke negativt og nedsettende. 

At hun viser fram at hun er på fylla 4 ganger i mnd. får hun ta på sin kappe, ikke mye smart å legge ut. Det er merkelig for å si det mildt. Trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nordlys89 skrev:

Problemet er at hun blir snakket om på en negativ måte, at det hun gjør ikke er godt nok. Det vil som sagt alltid være noen som har det værre, har mer å gjøre, vanskeligere livssituasjon. Dette betyr ikke at ikke hennes innsats som alle andre oppegående mødre og kvinner kan og skal roses. Heller ikke at vi på noen måte har rett til å sitte med pekefingeren og telle antall kvelder på fylla. Så kort oppsumert og for å svare på spørsmålet ditt. Vi må ned fra vår høye hest, hanke inn den moralske pekefingeren, avskaffe mammapolitiet, og heller støtte kvinner. Til og med i hverdagslige situasjoner der "det bare skulle mangle". Ellers kan vi la være å si noe. 

Det blir ikke sagt noe som ikke er sant, så hvis det som sies er stygt og et problem så...? 🤷‍♀️ 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, fruaasen skrev:

Det blir ikke sagt noe som ikke er sant, så hvis det som sies er stygt og et problem så...? 🤷‍♀️ 

Holdningen er et problem. Men hvis du vil bruke tiden din på å snakke ned andre mennesker, be my guest. Jeg syns det er en uting generelt, jeg synes også at argumenter og uttalelser som har blitt brukt i innleggene har den tydelige "ikke tro du er noe" og andre har det hardere tonen. Dette er synsing fra min side og mine meninger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nordlys89 skrev:

Holdningen er et problem. Men hvis du vil bruke tiden din på å snakke ned andre mennesker, be my guest. Jeg syns det er en uting generelt, jeg synes også at argumenter og uttalelser som har blitt brukt i innleggene har den tydelige "ikke tro du er noe" og andre har det hardere tonen. Dette er synsing fra min side og mine meninger. 

Dette er en oppfatning og synsing fra deg, ikke noe du kan påstå. Jeg spør bare om hun drikker så mye som hun framstår jeg, og det virker slik 🤷‍♀️ jeg sier bare til fansen på 16 uten barn at hun ikke er unik fordi at hun jobber, har barn å gjør husarbeid. Har ingenting med at hun er dårligere enn andre 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, fruaasen skrev:

Dette er en oppfatning og synsing fra deg, ikke noe du kan påstå. Jeg spør bare om hun drikker så mye som hun framstår jeg, og det virker slik 🤷‍♀️ jeg sier bare til fansen på 16 uten barn at hun ikke er unik fordi at hun jobber, har barn å gjør husarbeid. Har ingenting med at hun er dårligere enn andre 😉

Om hun drikker så mye som det framstår er irrelevant, og noe hverken du eller jeg har noen ting med. Måten du i utgangspunktet forklarer fansen at hun ikke er unik på, er ovenfra og ned. Både i det første innlegget ditt jeg siterte, men også dette. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun pratet om dette "alkis" greiene hver dag siden hun fikk spørsmålet. Må være slitsomt å ta seg så nær av et enkelt spørsmål. Særlig når det er såpass absurd. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, neiognei skrev:

Nå har hun pratet om dette "alkis" greiene hver dag siden hun fikk spørsmålet. Må være slitsomt å ta seg så nær av et enkelt spørsmål. Særlig når det er såpass absurd. 

Tenker også at hu har valgt å være en offentlig person og ha offentlig snap og det vil alltid komme en slik kommentar til henne og da må man tåle det også, ja, hu sa jo at hu tålte det. Men kanskje hu la litt for mye i det? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tålte det så dårlig at snappen ikke er offentlig lenger (uten følgeforespørsel).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har alltid noe å komme med mot mennesker som ikke lever på samme måte som en selv. Slik kommer det alltid til å være. 

Mennesker er desverre programmert til å kritisere forskjellige synspunkt og levemåter - til tross for at det ikke gjør skade for NOEN. argumentet "men barnet ser jo mamma mindre når hun er på fest så det er skadelig" er ugyldig da dere ikke kjenner hennes barn. Det kan også være skadelig å ikke la barnet venne seg til besteforeldre/slekt ifht at det KAN få seperasjobsangst og/eller bare ha generelt vanskelig å sosialisere eller tilpasse seg nye omgivelser. Jeg sier KAN. Husk det! 

Husk også, med mannen i sitt yrke er det ikke rart mor vil ut å vifte fra seg med festrumpa. Det hadde faktisk vært forståelig om mannen var hjemme eller ikke. Mennesker har forskjellige behov til sosialisering og hvordan denne tar plass. 

HA RESPEKT FOR MENNESKER SOM IKKE SKADLIGJØR NOE! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2019 den 22.32, neiognei skrev:

Nå har hun pratet om dette "alkis" greiene hver dag siden hun fikk spørsmålet. Må være slitsomt å ta seg så nær av et enkelt spørsmål. Særlig når det er såpass absurd. 

Tror nok ikke det er spørsmålet hun har tatt seg nær av. Tror hun synes hele denne tråden og alt som blir sagt her inne av enkelte er latterlig. Hadde det blitt opprettet en slik tråd om meg ville nok jeg også reagert på en eller annen måte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2019 den 6.49, J.. skrev:

Tålte det så dårlig at snappen ikke er offentlig lenger (uten følgeforespørsel).

Hva får deg til å tro det? Aldri godkjent meg som venn men jeg kan fortsatt se story?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...