Gå til innhold

Lyst til å være med i en lesesirkel? 🙂


Onille

Anbefalte innlegg

Vi er en gruppe kvinner i 20- og 30-årene, som driver en liten lesesirkel i Stavanger. Vi møtes en gang i måneden på kafé i sentrum. 

Når vi treffes diskuterer vi boka vi har lest, deler tanker og meninger, og får hjelp av hverandre til å tolke det vi har lest. Vi er ikke litteraturvitere, bare helt vanlige jenter. Hos oss er det null prestisje.

Etter hvert møte har vi avstemming om hvilken bok (evt. bøker) vi skal velge til neste møte. Dersom vi velger mer enn en bok, er det da valgfritt å lese en eller alle. Litteraturen vi leser er variert, det kan være alt fra novellesamlinger, thrillere, romaner, nye bøker eller (en sjelden gang) klassikere. 

I fb-gruppa vår er vi per dags dato 10-12 stk, fordi det kommer noen nye fra og til, men vi er bare 4-5 stk som er med aktivt, det vil si: deltar i avstemminger og kommer på treffene våre. 

I anledning påsken har vi valgt å ha krimtema denne måneden!

Lyst til å være med, eller sjekke ut gruppa vår? Send meg en melding i innboksen, så kan jeg legge deg til i fb-gruppa.

Endret av Onille
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan legge til at de fleste av oss har blitt kjent gjennom lesesirkelen. Vi er altså ikke en etablert vennegjeng fra før av. Jeg tror ikke vi er vanskelige å bli kjent med! 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...