Gå til innhold

En mann lurer, hvorfor kvinnen bruker så mye tid på å tro at dere ser bra ut med sminke/andre ting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette synes jeg er komisk, men samtidig tragisk. Kvinnen bruker tid og penger på x-antall produkter for hud og hår. I tillegg så bruker dere penger på injeksjoner, som er rystende. Ikke ser bra ut. Dere trenger faktisk bare en såpe og en hudkrem, tenk det! Velg uten parfyme og parabener så er alt i boks. Dynke seg ned i parfyme trengs heller ikke.

Hver dag ser man kvinner som er helt nedsminket, ansiktet er gjort om til det ukjennelige. Huden sparklet for å fjerne alle skavanker, noen ser man klart skille på halsen hvor sparkelen stopper. Noen kliner på seg selvbruningskrem fordi de skal ha en ekstra glød, men det er jo ikke ekte. 

Falske øyevipper, hva er greia med dette? Ser ut som en dragartist, helt unaturlig. Senest i går kveld var jeg på trening, ser en ung flott kvinne i 20årene. Som dessverre har fucket opp utseendet sitt med øyevipper og sparkel. I god tro om at dette skal se bra ut.

Så har du filler og botox, blitt en epidemi. Kvinner har så lett for å bli påvirket av andre kvinner, dette ser man jo i bloggverden. Men man kan jo tenke sitt om et menneske som gjør noe så drastisk som å sprøyte ting inn i kroppen for at det skal se bra ut. Da er noe galt mentalt med verdier, samme med selvtillit/selvbildet. Ikke snakk det bort med at det ikke "betyr noe", klart det betyr noe. Du har tatt et valg der du valgte å gjøre det, noe som sier alt om deg som person og holdning til utseendet.

 

All denne manipuleringen av utseendet handler om elendig selvbildet/selvtillit. Vær dere selv! Slutt å sammenligne dere med andre kvinner, dette er så håpløst med mange kvinner. Vanskelig å finne en selvsikker kvinne.

På mine siste dater har jeg krevd at kvinnen kommer usminket, dette har blitt avslått av de fleste. Men noen har møtt opp, fint å se virkeligheten!

Anonymkode: 451b6...ed2

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke kreve at de skal komme usminket på date. Veldig usympatisk. 

Anonymkode: ba9dc...dff

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilsen kvinne som irriterer seg over pene damer

Anonymkode: dc0af...9bc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner gjør disse tingene for å føle seg vel. Ikke for at du eller andre menn skal synes de ser bra ut. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, deedee_ skrev:

Newsflash: Kvinner steller seg ikke for at DU skal synes de ser bra ut. De gjør vel alle disse tingene for at de føler seg vel slik selv. 

😂😂

Og det å føle seg vel som kvinne har INGEN sammenheng med hvor attraktiv man føler seg. Ok.

Anonymkode: c27a4...00f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

😂😂

Og det å føle seg vel som kvinne har INGEN sammenheng med hvor attraktiv man føler seg. Ok.

Anonymkode: c27a4...00f

Hæ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker ikke tid på å tro noe som helst. Jeg veit jeg ser bra ut når jeg sminker meg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig med trådstarter. Der virker som på dagens samfunn at naturlig ikke er pent, ellers hvorfor vil så mange endre på det med sminke, fillers og løsvipper? 

Dere sier det er for å føle seg vel. Men hva med å føle seg vel innenfra, med sitt naturlige ytre? Bedre selvfølelsen? 

"man er vakker som man er". 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så drit lei av menn som rakker ned på ting som kvinner er opptatt av. La nå de som ønsker å sminke seg gjøre dette. Det er mange som har sminke som hobby, som er makeup artister og som synes det er gøy å være kreativ med farger, glitter, vipper osv. Om det er gjort ordentlig er det skikkelig imponerende. Det finnes nok av kvinner som ikke er opptatt av slikt, da er det vel de som passer bedre for deg? Men slutt å latterliggjør kvinner som synes makeup er gøy og som liker å se ut på en viss måte. Hva er poenget?

EDIT: Og ser du sammenligner kvinner som sminker seg med dragartister - jeg kan bare drømme om å ha samme makeup skills som dragartister! De er jo helt sykt dyktige, så det hadde jeg tatt som et kompliment! :) 

Endret av deedee_
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, deedee_ skrev:

Er så drit lei av menn som rakker ned på ting som kvinner er opptatt av. La nå de som ønsker å sminke seg gjøre dette. Det er mange som har sminke som hobby, som er makeup artister og som synes det er gøy å være kreativ med farger, glitter, vipper osv. Om det er gjort ordentlig er det skikkelig imponerende. Det finnes nok av kvinner som ikke er opptatt av slikt, da er det vel de som passer bedre for deg? Men slutt å latterliggjør kvinner som synes makeup er gøy og som liker å se ut på en viss måte. Hva er poenget?

Så enig! 

Anonymkode: ba9dc...dff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The R. S skrev:

Her er jeg enig med trådstarter. Der virker som på dagens samfunn at naturlig ikke er pent, ellers hvorfor vil så mange endre på det med sminke, fillers og løsvipper? 

Dere sier det er for å føle seg vel. Men hva med å føle seg vel innenfra, med sitt naturlige ytre? Bedre selvfølelsen? 

"man er vakker som man er". 

Hvorfor inviterer TS kvinner som liker å sminke seg ut på date då? 

Og som om menn aldri pynter seg...? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg oppfyller alle kravene dine til "naturlig dame". Kan garantere for at jeg klasket på meg et TJUKT lag med sminke og lånt noen skikkelig vulgære klær+hæler av en venninne om noen hadde stilt som premiss at man MÅ møte usminket og "naturlig" på date. Hvem tror du at du er til å bestemme hvordan andre skal se ut?

Anonymkode: 0790c...183

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke virke dømmende, men jeg er så enig med deg. Jeg kan ikke forstå det. Mange vil ha større pupper, mindre og større av andre ting, sminke, hårfarging, kan ikke forstå det. Det er unaturlig. 

Jeg liker å pynte meg med rene pene klær, Være ren, se frisk ut, ta vare på kroppen. Men sminke og alt det kunstige kan jeg rett og slett ikke forstå. Men de fleste gjør det jo, så jeg tenker at de må jo faktisk synes det er fint selv, ellers hadde de ikke gjort det. Mange synes sikkert jeg ser kjedelig ut, for jeg er helt alminnelig i utseende, men bruker verken sminke, farger hår. Men jeg er faktisk fornøyd. Synes andre er fine personer, men synes de hadde vært finere utseendemessig uten sminke. Men, men, de om det.

Nå i tiden brukes det mer sminke enn noen gang, eller? Det virker sånn. Samtidig er det flere som har "hengt seg på" å være helt naturlig. Lurer på om det blir en trend om noen år?

Nå når det er så mye fokus på miljøet feks. Det er jo så utrolig mye kjemikalier og emballasje avfall fra sminke og farge stoffer osv. Men tror ikke at det er det som er avgjørende. Men jo flere som går uten, jo flere vil gjøre det.

 

 

Endret av exictence
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jo meget nylig en tråd her med en kar som ville oppfordre en venninne til å ta fillers for å bli mer attraktiv. Du synes det ser fælt ut. Det viser seg altså at det er stor forskjell på hva folk liker, sjokkerende nok, og at man uansett ikke kan glede alle. Derfor bør man bare fokusere på hvordan man selv føler seg!

Jeg er fornøyd med sånn jeg ser ut. Noen føler seg mest freshe uten sminke, andre med. Noen liker en klesstil, andre en annen. Hva som gjør at en kvinne eller mann føler seg selvsikker, flott og sterk varierer veldig - så la folk være i fred. 

Jeg bryr meg kun om hva jeg selv synes, og litt om hva samboeren synes. Hva du, en fremmed, selvutnevnt ekspert liker, har absolutt ingenting med meg å gjøre. Om du ikke synes jeg er fin, er det helt greit - men du kan holde det for deg selv om vi møtes. Det er ikke noens jobb å være pen for din skyld. 

Anonymkode: aa50b...d7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjekt for gutta da, som ikke utsettes for samme massive påvirkning og press om sminketrender, kremer for ditt, kremer for datt, fillers og silikon. 

Anonymkode: ba9dc...dff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke tid på å tro at jeg ser bra

Det blir veldig unyansert å kritisere enhver person som bruker maskara..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sokkar skrev:

Hvorfor inviterer TS kvinner som liker å sminke seg ut på date då? 

Og som om menn aldri pynter seg...? 

Det er ikke til å stikke under en stol at man kan se penere ut med sminke. Og faktum er at de fleste sminker seg, det blir vanskelig for menn å skulle finne jenter uten sminke. Jeg sminker meg litt hver dag og synes jeg ser penere ut. 

Men poenget er, man bør føle seg like vel i sitt naturlige jeg. Og ikke føle behov for å "endre" utseende med sminke. Fordi ja, man kan se helt annerledes ut med sminke. Og man kan pynte seg uten sminke, ref ditt eget eksempel; menn. De pynter seg ja, men bruker ikke sminke og filler etc.

Hvorfor behovet for å endre på utseende sitt for å føle seg vel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg heldigvis i et forhold, men hvis du hadde krevd at jeg kom usminket på date hadde jeg avslått kjappere enn kjappest.

Gedigen varsellampe med menn som vil kontrollere partneren allerede på første date. Hva slags forhold ville det blitt? Du skulle bestemme om jeg fikk bruke sminke eller ei. Du skulle sikkert bestemme hva jeg skulle ha på meg også? Hvor jeg skal jobbe? Når vi har sex? Hvilke venner jeg får lov å møte? Grøss!

Nå er jeg en kvinne som bruker sminke. Hvis du vil ha en partner som ikke gjør det, så må du lete etter en slik - ikke prøve å endre folk. 

Anonymkode: aa50b...d7e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...