Gå til innhold

Nyutdannet psykolog lønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Er det noen her som vet hva en nyutdannet psykolog kan få i lønn, evnt hva minstelønnen for psykologer er? 

Anonymkode: 5c913...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fjeud

Startlønnen ligger veldig nært 500k. Tror hovedtariffavtalen fastsetter 420k som minste mulige lønn, men er mulig det er feil da det bare sto spesifisert for «høyere utdannelse», og ikke psykologer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Slik jeg har forstått det varierer det ganske stort - noen her inne som er psykologer og som vil dele sin startlønn her? 

Anonymkode: 5c913...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange psykologer som henger her 🥴

Anonymkode: c8c1e...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Slik jeg har forstått det varierer det ganske stort - noen her inne som er psykologer og som vil dele sin startlønn her? 

Anonymkode: 5c913...3bf

Jeg har flere i nær familie som er psykologer, så kan dele litt.

En av de jobber på PPT og tjener 560k, en annen jobber også på PPT men er psykologspesialist, tjener 920k. (Ikke i grunnlønn, men totalt med sakkyndigeoppdrag også). Om du ser litt på finn ser du også hva lønnsnivået ligger på, de fleste stillingene tilbyr ca 510k, endel høyere i usentrale områder slik som Finnmark. Likevel ville jeg sagt at psykolog ikke er et yrke du velger om du går etter pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startlønn nyutdannet (minstelønn) ble i forrige oppgjør økt til 520 i bergen/vestland. Varierer fra sted til sted, men ikke veldig mye. Alltid lurt å forhandle, tjener mer i distriktene. jeg har forhandlet meg opp på hver nye kontrakt (startet med vikariater før fast). Har nå ca 570, dekket spesialisering og andre goder. Jobbet i 3 år. Men spør foreningen om hva enn du lurer på, de er veldig hjelpsomme. 

Anonymkode: d7497...4a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er så mange psykologer som henger her 🥴

Anonymkode: c8c1e...b5f

Dumt for det hadde virkelig trengtes...  

Men forstår godt at de ikke vil det. 

Anonymkode: 7a45e...4ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 28.3.2019 den 23.53, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Er det noen her som vet hva en nyutdannet psykolog kan få i lønn, evnt hva minstelønnen for psykologer er? 

Anonymkode: 5c913...3bf

Hei. Jeg har nettopp startet i min første jobb som psykolog i Oslo kommune. Har en startlønn på i overkant av 600.000 kr. Ganske fornøyd med det!

Anonymkode: 1aeca...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Store forskjeller mellom sykehusene og mellom kommunene. Men det er vel ingen som er under 500 lenger, Ahus har vel 497 som psykolog a og ligger omtrent nederst på lønnsstatistikken. Kommunen har ofte høyere lønn, men ikke nødvendigvis dekket spesialisering og veiledning slik at man reelt sett må trekke 100.000 av lønna. For psykologspesialister (minimum 5 års arbeid med kurs) ligger lønna mellom 720 og nærmere 900 i startlønn. Dårligst i sentrale områder, høyest i helse Førde og Helgeland.

Anonymkode: 0664f...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Fjeud skrev (På 29.3.2019 den 21.23):

Jeg har flere i nær familie som er psykologer, så kan dele litt.

En av de jobber på PPT og tjener 560k, en annen jobber også på PPT men er psykologspesialist, tjener 920k. (Ikke i grunnlønn, men totalt med sakkyndigeoppdrag også). Om du ser litt på finn ser du også hva lønnsnivået ligger på, de fleste stillingene tilbyr ca 510k, endel høyere i usentrale områder slik som Finnmark. Likevel ville jeg sagt at psykolog ikke er et yrke du velger om du går etter pengene.

Hva er hans/hennes spesialitet?

Anonymkode: 060ed...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...