Gå til innhold

Den Berømte Kunstnern's Dagbok


Kunstner'n

Anbefalte innlegg

:Gjesp: Klokka er knapt 8 på kveldinga og jeg er allerede utslått... Enda jeg sov til 11 idag...

Jeg fikk jobba litt, men langt fra nok. Uansett, jeg er sånn tålig fornøyd da. Etter at jeg spiste lunsj klokka 4, blei jeg småkvalm og svimmel, fatter ikke hvorfor. Eggløsninga har ikke kommet ennå, den bør komma imorra eller så kom den igår, så sku jeg bli gravid er detta LITT tidlig vel :ler:

Blei helt slått ut etter det, så nå vil jeg hvile litt. Herregud...begynner jeg å bli gammel eller?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er blitt så avhengig av disse sidene!! Det går værst utover leksene mine, klarer jo ikke å la være å titte innom :ler:

Idag fikk jeg frokost på senga, egg og bacon med salat..Nam...en solid start på dagen. Vi satta på en vask med sengeklær (kom på at det blir den siste sengetøys vasken i australia på leeeenge :cry: ). Været var så fint og etter noen desperate forsøk på å få med sambo ut på tur, rusla jeg aleine til parken. Var litt snurt da jeg gikk, men ettersom sola varma i ryggen og på den lånte Westcoast capsen til typen, så blei jeg bedre. Han måtte jobbe med siste innspurt på prosjektet sitt, så jeg skjønte at han va stressa og ikke kunne være med.

Da jeg kom hjem, dusja vi sammen og sambo klarte å lage en mohawk av det voksende håret mitt :hoho:.

Så gikk han avgårde til datalaben og jeg satte på en ny vask med klær.

Jeg skulle jo jobbe, men fikk så søthunger at jeg måtte ta knekken på en sjokolade, en pose potetgull og et glass pepsi max..Raaap...ooops...

Etter et kvarter foran skjermen gav jeg opp, slo av dataen og satte på en film, 'along came polly' med Jennifer Aniston og Ben Stiller. En sånn feel good movie, kosa meg da.

Nå er klokka rukket å bli seks og sambo lager middag; kylling stifry med ris. Digg.

Ellers venter jeg på eggløsninga mi, forrige måned fikk jeg det den 29.april.

Kanskje jeg allerede har hatt den? På fredag?

Hmmm...Gudene veit, er ikke sikkert dem veit det engang!!

C ya later aligator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi! :klem2:

Lykke til med baby-mekking :wink:

Klem fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Heisann!

Litt sløv med å legge igjen spor her, men jeg følger med altså. :Nikke:

Det har vært nydelig vær i Brisbane også, litt utrolig å tenke på at dette er tidlig vinter, liksom. Det er jo stort sett like varmt her nå (om ikke varmere) som en god norsk sommer. Og likevel sitter vi og hutrer her i huset...jammen blir man bortskjemt.

Jeg skjønner godt at det er rart å snart skulle forlate Australia. Selv har jeg blitt utrolig glad i dette vakre landet med de hyggelige menneskene, og gruer meg veldig til jeg evt blir "nødt" til å dra hjem. Ikke at jeg ikke liker Norge, for jeg elsker hjemlandet mitt stort sett hele tida, bare ikke om vinteren... Det har noe med hvordan folk kommer ut av skallet når sola skinner og de ikke trenger å gå i mange lag med klær. Og så kommer den kjipe vinteren og pakker alle inn i bomull og drysser litt ekstra skepsis-støv over dem. Om vinteren er det liksom greit å ikke være hyggelig mot folk virker det som, for å sette det litt på spissen.

Nå skal ikke jeg komme her og ødelegge stemninen, for jeg er sikker på at det kommer til å bli kjempefint for dere å komme hjem igjen og fortsette å bygge rede med familie rundt dere.

Håper dere smeller til med en spire denne måneden, jeg krysser fingre for deg.

Stor klem fra QLD :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode hilsener, Maikana, *MissS* og Murmeldyret :hjerte:

Alt som finnes av babystøv blir flittig tatt vare på av oss, så takk for det. :)

Nå er klokka 11 og jeg fikk akuratt tid til å sluke i meg frokosten før vaskerne kom for å vaske uniten vår. Ganske kjekt med vaskehjelp på skolen, selv om jeg føler det er litt innenfor my comfortzone. Men er ikke så mye å gjøre med det!

Vi har inspeksjon av micro'n og kjøleskapet pluss badet vårt. Vi er de eneste som har vårt eget bad. Ganske kjekt å være et par da ja :Hehe:

Jeg har vært å trent i ca 1,5 time. Tok halvtime på crosstrainer, noen minutter roing og deretter styrketrening. Tok meg ikke helt ut med kardiotreninga idag, deilig å være litt 'lat' på gymmen. Jeg var nesten aleine der da, tror det er mange som jobber med eksamensforberedelser. Heldigvis har ikke jeg eksamen, phu!

Det er litt overskya her idag, men sku alikevel bli 25 grader sa dem. Helt greit for meg det!

Sambo er på uni nå, og seinere skal han hjelpe meg med leksene. Er noe på photoshop som jeg ikke veit åssen man gjør. Da er det fint med en som kan data :kline: hehehe....

Jeg synes det er litt rart at jeg ikke har kjent noe til eggløsninga denne måneden. Forrige måned hadde ejg smerter på høyre side, men denne måneden va det nesten ingenting. Vel, det er no en dag imorgen også da. (håper inderlig at en liten spire setter seg fast!!! Klarer nesten ikke å tenke på noe annet. Sku ønske jeg va som sambo, han er flinkere til å distansere seg fra ting på den måten.... )

Ha en fin dag alle ihopa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo mia-mor!

Typisk oss jenter det vettu. Når vi først har noe for oss, spinner det i hodet vårt dag og natt til det er noe i gjære.. Litt spennende er det jo også da.

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha!! Jeg har vært på tv!!!

Forrige uke så hadde klassen min kunstutstilling og der var det et kamerateam fra lokaltv. Ikveld, på et program som heter 'gallery watch' så zoomet dem flere ganger inn på de to fotografeien mine, og jeg hadde med meg mange venninder dit. De inervjuet min gode venn, sandra, og hun snakket om prosjektet mitt mesn jeg står i bakgrunn og fniser..Er bare så glad de ikke intervjuet meg, hadde pissa på meg :hoho: .

De viste meg og sambo sammen, og mens vi blei tatt bildet av foran arbeidene mine. Så artig! Så flaut! Hahahha.

Det va så morro siden jeg kjenner alle som blei intervjuet og alle arbeidene som blei vist, siden de går i klassen min. Så nå gjør det ingenting at bildene mine ikke ble solgt!

Neste mål er å få tak i en kopi av det programmet sånn at jeg kan vise dem hjemme detta.

JOHOOO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Lene, det ba ganske morro. Skal få brent en dvd fra en som tok det opp. Blir artig å vise det til vennene mine her nede til uka :ler:

Idag sov jeg lenge. Tror jeg har et magevirus for jeg har ikke vært helt god :sjokk: . Seinere idag fikk jeg vondt i korsryggen, så etter middag bar det rett i seng. Nå har jeg stått opp, men hodet er litt 'tett'. Det kan være noe som går for sambo er heller ikke helt 100%.

Vi skal hente ei venninde som har vært i Sydney over helga snart. Har egentlig ikke lyst til å dra siden jeg er litt uggen, men ka gjør man ikke for gode venner :klem: .

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istad fant jeg en liten hvit prikk på den venstre mandelen (bak i halsen, tror det er på mandelen). I 3 dager har jeg gått rundt å trodd jeg har hatt noe som satt seg fast i halsen som jeg verken fikk ned eller opp. Titta med en liten lommleykt, og der var det en prikk ja..Nesten som en kvise. Og jeg kjenner den godt (iallefall nå som jeg veit den er der).

Tror jeg skal stikke innom legekontoret imorgen og høre om det er verdt å sjekke opp. Jeg er jo ikke forkjøla eller no. Hmmm...

Well well...God natt

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Ikke bra at du ikke er helt i form.

Håper du har sovet godt hvertfall og at legen finner ut hva du har i halsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for 'god bedrings' ønsker, *MissS*. Da jeg våknet opp idag så var prikken borte, men det kjentes som om jeg hadde noe fast i halsen. Jeg fikk besøk av venninda mi fra painting og hun sa at det er streptokokker, og når hennes døtre får hvite prikker på mandlene, så er de skikkelig sjuke med feber og alt. Men det er heldigvis ikke jeg da. Bare mye trøtt og sover lenge om morran.

Idag har jeg en sterk mistanke om at eggløsningen har meldt sin ankomst. Har hatt vondt i høyre side og vært litt uggen. Vi benyttet muligheten og :kline: .....hehehehe.. tror jammen meg at vi aldri har 'kosa' oss så ofte på leenge! Og det som er så morro er at vi gjør det ikke fordi vi føler at vi , men fordi vi er så himla kåte :hoho: !! Jeg føler meg så frigjort nå som vi kan ta den helt ut og slipper å tenke på kondom og diverse. Så det blir spennende å se om det blir noe ut av dette. HVis ikke så kan vi iallefall si at vi har hatt bra sex :wink: ...

Nå begynner det virkleig å nærme seg med hjemturen... om 25 dager reiser vi..Det er mange på skolen som har begynt å spørre meg om detta, og sjøl om jeg ler og preiker akuratt da, så begynner det å synke inn når jeg har litt tid for meg selv.

Imorgen er min eneste teori unit due, så jeg må tilbake til jobbinga...skal bli godt å bli ferdig ja.

Stoo muss fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg helt kake....trøtt, diare, vondt i hodet...så forbaskade sliten :Gjesp:

Heldigvis har jeg fått levert inn oppgaven min og idag hadde vi en test run med læreren på henging av maleriene osv. Veldig nyttig, men så sabla stressende.

Nå skal jeg sova og prøve å slappe av. Jeg føler meg helt ødelagt :( .

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Uff da, så kjipt at du har blitt syk da :trøste:

Ikke lenge til dere drar nå. Er det rart å skulle forlate Australia "for godt"? Jeg har ikke hatt noen problemer med å dra hjem de gangene jeg har gjort det, men jeg tenker det blir annerledes når jeg drar herfra og ikke aner når jeg kommer til å dra tilbake. (Håper jo det funker med meg og kjæresten da, men uansett må jeg mest sannsynlig hjem neste år for å jobbe og han kommer etter senere..) Kjenner jeg får klump i halsen ved tanken...Australia har blitt en så stor del av meg.

Ønsker deg god bedring iallefall, og lykke til med videre eksamener/innleveringer.

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ha rikke vært her inne på noen dager nå, har vært mye trøtt og ikke hatt så mye å skrive om. Magan min gjør fortsatt endel opprør, så jeg har ikke hatt de største utfluktene kan du si.. :cry: . Vi var på kjøpesentret idag og etter litt shopping så skulle vi egentlig på kino. Men kjente meg bare ikke helt topp, fikk igjen en hodepine som plaga meg igårkveld, så vi dro hjem vi.

Jeg kjøpte også en dvd av a-ha..The love of my life as a young teenager :hjerter: . Jeg var så betatt av Morten Harket, så vel 'Camilla og Tyven' filmen hundre ganger og elsket den scenen hor Morten redder noen fra det brennende huset..*sukk*.

Jeg liker musikken til Harket ennå, og Savoy med Paal er ganske bra også. Og så Magne da..Kunstner og greier... :danse:

Nå er det kvelden her nede, og jeg skal hente meg litt gummigodt og brus. Koselig med lørdagskvelden.

Håper dere også koser dere,

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakk om deilig latskap!

Jeg sov lenge idag og spiste min Special K til frokost. Så kosa vi litt ( :wink: ) og lata meg enda mer i senga mens sambo jobba med lekser på dataen.

Vi bestemte oss for å dra ut å spise lunsj på Hans Cafe, en asiatisk restaurant. Vo dro dit halv 3 og jeg spiste kylling med grønnsaker i soyasaus med cashew nøtter.Mmmmm. Sambo tok Garlic Lamb, og vi åt våruller med en skikkelig god chili saus.

Dette var akuratt passe mye mat, og vi rusla seiner einn på kinoen. Etter innkjøp av popcorn, brus, vann og litt smågodt (Jeg bare MÅ trene imorgen :oops: ) gikk vi på kino og så Kingdom of Heaven. Den overrasket meg. Synes den var bra og viste også taktikken og religionene i krigen. Men den va heidundranes lang!

Så nå er vi vel hjemme og jeg har hoppa inn i jogge buksa og fleezegenseren. Life is pretty good at the moment.

Imorgen skal vi bestille time hos tannlegen. Har ikke noe lyst, men bedre å få det unnagjort her nede før vi drar hjem til Norge. Jeg synes tannlegene er mye mer forsiktige her nede.

Nå skal jeg innta horisontalen etter en veldig fin kveld :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så fint å høre at du har hatt ei så fin helg!

Håper magen straks blir bra!

Ha en fortsatt fin søndag!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Herlig helg, håper uka som kommer blir like fin!

Jeg er bare kjapt innom på en hilserunde, for bak KG ligger et word dokument å venter... :tunge1:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se at dere titter innom, *MissS* og Maikana. :-)

Idag har jeg virkelig satt meg selv og mitt velvære i fokus. Jeg sto opp klokka 10 og etter en kjempegod jordbær yoghurt, tok jeg på meg gym tøy og gikk de få meterne til gymmen. Medlemskapet mitt går ut på onsdagen. så jeg får bruke de få dagene jeg har igjen. Jeg tok 20min på crosstrainer'n, skarve 5 min på sykkel (setet går altfor mye nedover, føler at jeg sklir ned hele tiden..), gikk fort på tredemølla i 20min før jeg trente styrke. Det gikk bra, men tok meg ikke helt ut. det er akuratt som noe strammer litt i underlivet, så jeg tok det automatisk med ro.

Etter en varm dusj og frokost, dro vi på Coles for å handle..men det er helligdag i WA, og der var det steng. Men Supavalu er alltid oppe, så der fant vi det vi trengte for å lage norsk jegergryte (pose). Elsker sopp, brokkoli og de grønne lange bønnene.

Det pøsa ned i hele dag og jeg blei klissvåt mesn vi løp fra butikk til butikk. Men det var verdt det. det er en butikk i byen som heter Fresh Provisjons og der selger dem brunost, leverpostei, fersk frukt og grønnsaker, delikatesser og har DEN ferskvaredisken :sikle: Så vi kjøpte to pærer, to ukeblader, en liten Nudie (himmelsk god juice) 2 marsipanbrød, en liten porson med fersk cæsar salat, falaffel kit og en salmon pattie. Detta blei dyrt, men mest pga bladene mine.

Vi kom hjem, jeg skifta til joggebukse og fleeze genser, og så kosa vi oss med deilig cæsar salat og salmon pattie som vi delte i to. Nudie'n min smakte som mormor's hjemmelaga saft, ho har 20 barnebarn og vi har så utrolig god kontakt.

Så gikk sambo over til en kamerat og jeg satte meg i senga med dyna over meg, en varm kopp kakao og et fersk blad. DA er livet herlig for meg altså!! Satt så lenge at ræva blei ør! hahaha :ler:

Klokka 6 begynte sambo med jegergryta og vi hadde kokt brokkoli og ris til. Det var kjempegodt.

Så sitter jeg her, med god samvittighet. Og det som er enda bedre er at ikveld kommer Desperate houswifes og etter det kommer en ny australsk serie med 3 mannfolk som leiter etter damer. Og når jeg veit at jeg har et marsipanbrød som venter på meg..vel...da kan jeg ikke få det bedre :enig_animasjon:

C ya later!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...