Gå til innhold

Den Berømte Kunstnern's Dagbok


Kunstner'n

Anbefalte innlegg

Oi, det hørtes ikke mye godt ut den nyresteinen til din kjære!

Synd testen var negativ, men det er jo fortsatt håp!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for der MissS. Han er mye bedre nå, det bare svir når han later vannet, stakar.

Jeg spiste middag istad og blei så uggen..er så varm om dagen og ikk helt på topp. Pluss at det idag tømte meg for energi og det frister ikke å dra på skolen imorgen i det hele tatt.... Har bare lyst til å sova hele dagen og glemme omverdenen for et øyeblikk. Men det er fest i helga, ei jente på campus som har bursdag og jeg sa ja til å bli med imorra. Men har bare ikke lyst...er blitt så asosial. Just wanna hide and go away for a bit.

Nå er jeg så trøtt....må sove....

C ya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen deilig med god tid på morran før skolen begynner. Sto opp litt før halv 8 og nå er klokka 08.10 og jeg har dusja og spist frokost. Så nå kan jeg slappa av foran data'n mens sambo snorker i senga. Han er nok sliten etter igår så det er bare å la han sova ut.

Da jeg sto opp idag så hadde jeg litt brunt utflod og mensmurringer. Så nå er'n nok på vei tenker jeg. Det er egentlig like greit for det kjøper oss mer tid når vi skal hjem til norge. Puppa derimot er såre og ømme ennå, og jeg pleier alltid å bli ferdi med det får mensen kommer. Kanskje alt stresset denna måneden har en innvirkning også.

Igår kveld lasta vi ned noe ny musikk, Missy Higging og Thirsty Merc (someday, someday og In the summertime). Så nå gleder jeg meg til å gå i studioet mitt med god musikk på øret. Tror det går sånn halveis med maleriene mine, er så slapp og trøtt at jeg orker lissom ikke bestandig. Pluss at jeg må være i humør for å male også.

Nå skal jeg pusse tenna og fikse håret.

Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Good morning over there!

Stakkar kjæresten din. Nyrestein er visst fryktelig vondt har jeg hørt.. :o Godt at han kommer seg iallefall.

Kan ikke tro at klokka er halv elleve allerede!! Tida går altfor fort! På tide å sette inn påhengskrefter og få unna arbeid her! :murvegg:

Tips til billige flybilletter til dere som skal reise hjem snart.

Sjekk ut www.airfare.com.au og søk på priser der. Det var der jeg fant min billige billett da jeg dro hjem til jul, og dersom du er litt skeptisk til å bestille av et internettbasert selskap så ringer du bare reisebyrået ditt og spør om de kan matche den prisen du fant. Det gjorde jeg iallefall, og plutselig hadde de billetter som var billigere enn den billgste jeg hadde fått oppgitt tidligere! Hmm....uansett, verdt å sjekke ut.

Ps. Jeg synes IKKE at STA Travels er de billigste på noen som helst måte. De bruker bare se store flyselskapene, og har ikke tilgang på de andre billigere airlines'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente vente vente vente.......

Idag var jeg hos legen.

Mensen er ennå ikke kommet og puppa er ennå ømme, så jeg kom meg til legen klokka 10 idag for å høre hva dette kan være.

Jeg fortalte alle symtpomene mine og tok en urintest hos ho som var negativ. Da sa ho at vi kunne ta en blodprøve for den vil vise en evnt. graviditet.

Ho sa at det er over 50% sjangs for at jeg er gravid.....

Blodprøva er sendt over til lab'en og ho satte 'urgent' på den sånn at jeg skal få vite det i dag. Så nå venter jeg på en telefon fra legen, ringer ikke ho før 5, skal jeg ringe til ho. Fikk mobilen hennes.

HERREGUD!!!!!!!

Veit ikke om jeg skal smile eller prøve å være seriøs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maikana

Wow! Dette er spennende altså!

Bare ikke mensen lar vente på seg fordi du er så spent da?

Uansett om det ikke skulle være noe denne gangen så har du jo sjansen igjen neste måned, og måneden etter der, og måneden etter der.

Jeg er i biblioteket og jobber igjen. Trodde forresten jeg hadde mye å gjøre, helt til jeg snakket med en på bussen. Åh, jøjemeg sier jeg bare! :o Jeg skal slutte å klage med en gang...

Håper du får en fin dag selv om du går rundt og venter i spenning og sikkert ikke klarer å samle tankene om noe annet akkurat nå. :wink:

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:(

Negativ

Legen sa puppa kan være ømme pga sein mensen.

Da er det ikke no mer å gjøre med den saken.

Er litt lei meg nå, så trøtt og lei.

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Vi får huske på at det er første prøvemåned å satse på at det klaffer neste mnd.

Tok en test jeg å for et par dager siden, og ble litt skuffa da den var negativ.

Skulle ønske det skjedde på 1-2-3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det går fint K. Det er jo tross alt bare PP 1 :kose:

Ikke begynn å stress med det så tidlig hvertfall, for det klaffer svært sjeldent sånn med en gang.

Men det blir :klem:

Håper du får en fin helg og 17.mai ;) til tross :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, MissS og Alwa. Det varmer så godt, :klem2:

Jeg har det mye bedre nå. Har sovet litt og vi var på butikken og handla. Der kjøpte jeg masse trøstemat ( :sikle: ) og kos. Snart skal sambo lage middag.

Det værste er vel kor mye vi gleda oss på så kort tid. Vi kunne ikke stoppe å smile, for hva om vi var gravide? Men vi kom raskt på bakken igjen. Jeg er så glad for at jeg har en så flott sambo og så supre venner. Vi sa det til en venn hver, og det var bra for da var det bare to som vi behøvde å si 'negativ' til.

Så nå bare venter jeg på mensen da. Kjenner ikke noe til den ennå og puppa er fortsatt ømme. Det er vel det værste. Kroppen har aldri reagert sånn før, har fått mensen etter klokka. Så jeg håper virkelig det ikke blir no kluss med syklusen min.

Ha en fin lørdagskveld dere :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er no bare helt herlig, Lene :hjerter:

Er ferdig med å eta og jeg orka bare en halv wrap. Lammekjøttet gjorde meg kvalm og orka ikke mer.

Det frister egentlig bare å sova enda mer.

Det er fest her idag, men orker ikke tanken på det nå. Vil bare slappe av og sova.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg det mye bedre med meg selv. Sov godt inatt og våkna med mensen. Endelig kom den! PHU! Puppa er ennå litt ømme, men nå er iallfall ikke mens syklusen min fucka opp.

Etter frokost gikk jeg og samdra tur i parken. Det tar oss ca 1 time og det var strålende sol. Godt å røre på seg. Jeg har ikke vært på gymmen på ei stund nå, men har gått turer da. Skal komme meg dit til uka samtidig som jeg vil begynne å jogge i parken på morgenen.

KLokka 2 dro jeg og sambo inn til byen og gikk på en cafe/restaurant som har den beste cæsar salat dresseingen på jord!!! Salaten består av sprøe salatblader, fersk parmesan i skiver, kyllingstrimler og kandisert bacon biter... :sikle: Mmmmm.....Det er dyrt der så vi spiser der bare 1 gang i måneden. Og det er verdt hver krone.

Til dessert har dem de herrligste sjokoladekakene med masse sjokolade!! Idag tok vi et stykke av sjokolade og bringebær kaken...NAMMM

Vi kosa oss masse og snakka om framtida. Om hjemmet vi skal skape sammen og alle bildene fra våre 3.5 år i australia som vi skal forstørre og ramme inn. Det er så mye vi ser fram til, blir skikkelig spennende.

Svigers kjøpte kjøleskap og telefon til oss :-) Ho er bare så snill vettu. Den dagen vi skal ha barn, er jeg sikker på at ho er den som kommer til å bli mest glad av nyheten. Ho kommer til å hoppe i taket og grine. Er glad vi skal flytte til dit sambo er fra for der bor moren hans også. Faren bor sørpå.

Ikveld må jeg prøve å få gjort noen lekser. det går trått med artist statementen min....Må få ut finger'n.

Vel, ha en finfin lørdag dere!

Muss fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maikana

Er alltid koselig å lese oppdateringer fra Perth! :-)

Forstår at du fikk en liten nedtur da du fant ut at det var negativ denne måneden. Men det er jo heldigvis kun første gangen dere prøver, så det klaffer nok om ikke lenge. Godt syklusen ikke er helt på tur iallefall.

Det hørtes ut som om dere har et sunt og godt forhold, og det hørtes ut som om dere har hatt en kjempekoselig dag. Fremtidsplanlegging er gøy!

Lunsjen hørtes helt himmelsk ut! Jeg liker også cæsar-salat, og til alt hell er den beste jeg vet om på uni, og koster ikke mer enn litt over 6 dollar med kylling og masse annet godt oppi. Mmmm...tror jeg skal spise lunsj der til uka ja.

Så fint at jeg kan inspirere til rydding. Jeg er ikke noen racer i husarbeid akkurat, men liker å ta litt av gangen så man slipper de store skippertakene. I dag har jeg vasket alt vi hadde av skitne klær, samt vasket og hengt ut et pledd som blir godt å ha over føttene nå når kveldene begynner å bli litt kjøligere.

Nå skal jeg gå og ta på meg flanellpysjen (veldig usexy, med telerumpe og det hele, men du verden så comfy. Jeg innbiller meg at kjæresten min synes at jeg er fin uansett :wink::ler: )

Nå handler dette mer om meg enn om deg, og det var ikke meningen.

Ha en super lørdagskveld!!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En typisk søndag: regn og regn. Egentlig litt deilig også for da har jege n god grunn til å bli inne med tv'n og litt snop fra igår. Very nice indeed.

Igår var jeg på 2 fester. Først dro vi inn til byen til ei norsk ei som hadde bursdag. det var i en leilighet og festen besto av bare norske folk bortsett fra de 3 jeg hadde med meg. Jeg hang mest sammen med dem selfølgelig og vi 3 delte en flaske vodka pluss masse potetgull og annet snacks. Jeg veit det høres ille ut, men jeg blei ikke drita, heller bare glad og litt tipsy. Har mange gode bilder fra den festen ja..hehehe.

Så dro vi tilbake til uni og på bursdagsfesten til en svenske. Han blei klina inn med sjokolade saus og krem av jentene (ikke meg) og så gikk flere av jentene amok og klina seg inn med sausen. Hahaha, skikkelig morro.

Ei fra USA som jeg er veldig god venninde med, kutta seg opp på ankelen så blodet rant nedover. Jeg og en norsk gutt gjorde et tappert forsøk på å bære ho ned til uniten vår for å vaske såret. Men det gikk ikke, så han tok ho like godt over skulderen og bar ho ned! Ho skreik: U are crushing my eggs!! My ovaries!! U're crushing my eggs!! If I cant have babies im gonna blame u!!

Hahahaha, vi lo så vi skreik, og etterhvert måtte han sleppe ho ned.

resten av kvelden blei tilbrakt i sofaen og vi 5 jentene smakka om kveldens drama og andre episoder.

Jeg gikk hjem og la med rundt 2, men fikk ikke sove. Var så kald og hadde vondt i magan fra mensen. Så gikk jeg på do og der fikk jeg det værste diare anfallet ever! Men det fine avr jo at jeg blei mye bedre etterpå da :hoho:

Nå sitter jeg her nydusja og med sunn frokost i magan. Sambo er ute med noen kamerater og spiller biljard. Kjenner at jeg begynner å bli ganske så trøtt.... tror jeg skal ligga foran tv'n og bare ta det rolig.

Tusen takk for gode kommentarer, Maikana. Jeg og sambo har det veldig fint ilag. Både sammen og hver for oss. Tror det er viktig jeg. Og den cæsar salaten er bare helt nyydelig!! Mmmm

Ha en fin søndag dere! Håper det ikke regner så mye hos dere som hos meg.

Muss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Ja jeg har det bra! En ny måned med nye mulighter :wink: Vi begynner å tenke på når vi skal hjem, det erbare 40 dager til vi vender snuten hjem til norge.for godt. En skikkelig rar tanke. Men skal bli godt også, bare å ha en egen leilighet med eget kjøkken og bare det å kunne banke inn en spiker i egen vegg!! Yess....

Jeg skriver mer seinere, nå skal jeg eta lunsj og så skal jeg jobbe videre i studioet mitt.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det regner og regner og regner i dag.... kjedelig... Heldigvis kom jeg meg på gymmen idag før trøttheta og hodepina slo til. tror jeg er litt værsjuk...

Orker ikke å skrive så mye idag, men kommer tilbake med mer imorgen.

KLem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 dager igjen...*trommevirvel*

Idag har jeg hatt en bra dag. Jobba bra i studioet mitt og fikk den resterende timeplanen fra læreren min om ka som skjer de neste ukene.

Vi er nå i uke 11 på skolen.

uke 13: levere artist statement, exhibition proposal og cd for VIC 6.

uke 15: Final assessment i elective (tirsdag 14.juni)

uke 16: Final assessment i major (tirsdag 21.juni)

Igår var jeg å fikk bestilt en forstørrelse av et fotografi som jeg skal inkludere i min endelige vurdering. Kosta $80 med alt inkludert. Skal hente det imorgen og håper det blir bra.

Imorgen er det også en fundraising exhibiton for å få inn penger til utstillinga som maleavdelinga mi skal ha i desember. Jeg er jo ikke her da, men skal ha med noen arbeider så jeg må være med å hjelpe til. Bare morro det, så får jeg enda en utstilling på cv'en min. Har bare en fra før da... :hoho:

Vi var å så på Star Wars ikveld. Jeg er ikke så innmari inne på det der, men det var en bra film med humør og masse action. Kosa oss med popcorn og en pose M&M's.

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...