Gå til innhold

Noen som vet om man kan få tak i fyrverkeri nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en av de som heller mot at fyrverkeri burde forbys, noe svarene nedenfor nok viser. 

Ingen vet nå hvordan forholdene blir der dette bryllupet skal holdes i sommer, men det er allerede stor skogbrannfare i deler av landet. 

Tenk på dyrelivet! Dyr har unger sommerstid! Det kan bli en katastrofe for de! Vet fra egne dyr at fyrverkeri ikke er særlig greit. Hester får lett panikk av det, og om den hesten da har en rytter på ryggen kan det bli veldig stygt! 

Norsk sommer er lys, og lysere jo lenger nord man reiser. Skal det ikke settes opp før midnatt? Det blir også ubehagelig for omgivelsene. 

Til sist vil jeg anta at det skal mye til å få lov til å ha pyro-show på sommeren, men foreslår at du tar en telefon til forebyggende avdeling hos ditt brannvesen og hører hva de tenker. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2019 den 11.37, Juniper skrev:

Jeg er en av de som heller mot at fyrverkeri burde forbys, noe svarene nedenfor nok viser. 

Ingen vet nå hvordan forholdene blir der dette bryllupet skal holdes i sommer, men det er allerede stor skogbrannfare i deler av landet. 

Tenk på dyrelivet! Dyr har unger sommerstid! Det kan bli en katastrofe for de! Vet fra egne dyr at fyrverkeri ikke er særlig greit. Hester får lett panikk av det, og om den hesten da har en rytter på ryggen kan det bli veldig stygt! 

Norsk sommer er lys, og lysere jo lenger nord man reiser. Skal det ikke settes opp før midnatt? Det blir også ubehagelig for omgivelsene. 

Til sist vil jeg anta at det skal mye til å få lov til å ha pyro-show på sommeren, men foreslår at du tar en telefon til forebyggende avdeling hos ditt brannvesen og hører hva de tenker. 

 

Enig her. Mener ikke å vifte med pekefingeren og komme med moralpreken, men å skyte opp fyrverkeri på sommeren er min mening bra egoistisk. Skulle ønske hele driten ble forbudt og håper det blir det snart, men tenk på dyrene og miljøet. MANGE dyr blir livredde og forsvinner. Samme med alle dyrene i skogen. Hunden min fikk panikk og smatt ut av verandadøra da jeg åpnet. Måtte ut å lete, men fant han igjen. Rakk Gud.  Fyrverkeri er noe griseri!

Håper virkelig dere får nei!

Anonymkode: 64575...434

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Finn noen med Klasse IV-kurs eller kontakt for eksempel Svea (som er et firma som selger fyrverkeri). De kan fikse det for deg og søke og varsle riktig instanser om bruk av fyrverkeri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...