Gå til innhold

Når det står fartgrense 80, er det ikke da 80 som gjelder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.4.2019 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Du tolker den som veiledende, men da kan jeg si deg det at det er den IKKE. Den er absolutt. Hvordan føles det å bli skada eller dø i trafikken tror du? Eller kjenne noen som har blitt/blir det?

Anonymkode: bb978...749

Skivebom.

Før du hamrer over tastaturet i ren aggresjon neste gang, så burde du søke opp statistikken for dødsulykker på motorveiene. Trafikken går i 120-130 km/t (for å oppatere deg: dette er da den gjeldende standardfartsgrensen på motorveier i stort sett hele Europa) og det er samtidig motorveier det skjer færrest alvorlige ulykker på.

Så at jeg ser på motorveifartsgrensene som veilendende påvirker ikke noen skadestatistikk overhodet. Det er faktisk så vanlig å ligge over fartsgrensen på speedometeret på motorveiene at UP i media har sagt at de ikke tar de som ligger litt over. De er på jakt etter de som virkelig tråkker gassen i bånn.

Anonymkode: a39d7...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NotYou
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det ikke mer lovlig.

Anonymkode: f4745...a70

Absolutt ikke. Men finn gjerne alle som er 100% lovlydige hele tiden. Tror det er utrolig få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fartsgrenser er ikke veiledende. Står det en fartsgrense, er det den som skal følges.

Anonymkode: f4745...a70

Er du alltid like tørr, og ikke skjønner en spøk?

Jeg har sertifikat jeg også. Har hatt det flere tiår og har aldri fått bøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...