Gå til innhold

Intet resultat


marm7s

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har prøvd å få barn nå i 3 måneder. Det er jo egentlig ikke lenge, men tatt i betraktning av mine tidligere aborter, er jeg bekymret. Har hatt 2 provoserte og 1 som døde(vet ikke hva det kalles som forkortelse..?) i 8 uke i sommer. De andre abortene var da jeg var 24 og 26 år. Nå er jeg 28 år.

Er det noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Provoserte aborter skal ikke gjøre noe med dine muligheter til å bli gravid og bære frem et barn. Så lenge du ikke fikk noen infeksjon i forbindelse med inngrepene.

Selv om du har hatt en spontan abort tidligere skal det ikke være være noen problem å få det til neste gang.

Som regel er det noe galt med fosteret som gjør at det ikke er liv laga når det går galt.

Har du hatt 3 eller flere spontan aborter eller missed abortions vil de undersøke nærmere om det kan være noe i veien med deg eller din partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Hadde en infeksjon etter 1.abort, men fikk 'kurert' den med en gang. I høst fikk jeg klamydia av en tilfeldig seksual-partner(før jeg traff kjæresten). Dette fikk jeg piller for. Skal til gynekolog på onsdag, kan jo høre med han..

Bare håper inderlig at jeg og Kjær. kan få barn sammen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Kanskje du prøver for mye? Det psykiske kan spille oss et puss noen ganger. Jeg har også opplevd en spontanabort. For meg var det en traumatisk opplevelse. Ville så veldig gjerne ha ungene tett (hadde en på 1 år). Jeg ville så gjerne bli gravid igjen fortest mulig. Vennene våre visste at vi prøvde og spurte til stadighet om jeg var gravid. Det tok 10 mnd før jeg ble gravid igjen og da hadde jeg egentlig gitt opp håpet. Det var vel det som skulle til. Vennene våre hadde også sluttet å spørre om jeg var gravid. Du har bare prøvd i 3 mnd og det er ikke noe unormalt i det, men jeg forstår at du føler deg bekymret. Prøv å ikke fokusere for mye på å bli gravid. Kos dere sammen og slapp av. Jeg vet veldig godt at dette ikke er lett, men det er store sjangser for at du blir gravid etter hvert. Du har tross alt klart og bli gravid 3 ganger før. Jeg vil ønske deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...

Bare følte at kroppen var blitt litt 'herpa', eller 'herset med'.. Men; var hos ny gynekolog, han var veldig fling. han sa; Ingen ting å bekymre seg over, du har masse egg!

Jeg er da veldig glad.. Bare å prøve videre.

Smertene jeg har i venstre siden(ca der jeg trodde egglederen befant seg), viste seg å være stress...

Skal jo flytte m kjæresten nå...og mye som skjer.

Må sove, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...