Gå til innhold

Rekker ikkje fristen for EU-godkjenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men denne EU-kontrollen kan vel ikke komme som "julaften på kjerringa" hver eneste gang denne kontrollen dukker opp? 

Anonymkode: fdd94...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 3/27/2019 at 5:39 PM, AnonymBruker said:

Er det noe nytt? Har alltid vært treig, fått 1 mnd etter godkjenningsdato på å fikse den. Aldri fått begjær om avskilting. For 2 år siden skulle den vært godkjent i juni, ble sett på i juli/august. 

Anonymkode: c1d0b...79f

Du kan drøye det 2 måneder etter at bilen skulle vært eu godkjent, jeg fikk min godkjent 30 august, selv om den skulle vært godkjent 30 juni i fjor.

Anonymkode: a0937...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan drøye det 2 måneder etter at bilen skulle vært eu godkjent, jeg fikk min godkjent 30 august, selv om den skulle vært godkjent 30 juni i fjor.

Anonymkode: a0937...eab

Er nye regler, som flere har påpekt før.

Anonymkode: c9a24...c75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 17.35, AnonymBruker skrev:

DU kan ikke kjøre bilen etter dato for godkjenning. Etter ca tre uker får du brev fra vegvesenet om avskiltingsbegjær. Men den kan selvsagt bli godkjent noen måneder etter fristen

Anonymkode: f489a...e98

Ser det er mye regler nå

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 17.41, AnonymBruker skrev:

Før kunne man drøye to måneder etter frist, også tok det noen uker til før man fikk brev. Kom nye regler i fjor tror jeg

Anonymkode: f489a...e98

Hadde bil som skulle godkjennes i 2018 og nopes det var samme regler som i 2017/16/15 osv 

Ser det er 2019 endringer

Endret av Fru Uperfekt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 17.49, Måbarefåsiat... skrev:

Og husk for guds skyld å dobbeltsjekke at verkstedet faktisk sender inn godkjenningen. Vår verksted har bommet to ganger - og den prosessen med Statens vegvesen lar seg ikke stoppe i en fei...

Derfor det er lurt å kjøre rundt med papirene i bilen en periode etter godkjenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.4.2019 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Men denne EU-kontrollen kan vel ikke komme som "julaften på kjerringa" hver eneste gang denne kontrollen dukker opp? 

Anonymkode: fdd94...4fe

Det gjorde den ikke heller. Men problemet var at personen som fikset bilen for meg gjorde noe feil og dermed rakk jeg ikke fristen.

Anonymkode: 9eabd...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker det ikke jeg heller. Har 2 biler som skal kontrolleres samme mnd.. Den ene er riktignok en fyllabil, så jeg får prioritere den jeg bruker til daglig.

Men irriterende er det.

Anonymkode: 07bcf...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...