Gå til innhold

Hvilken film er din favorittfilm gjennom tidene?


Stina234

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Raptuza skrev:

Det heter ikke hvordan film. Det heter hvilken film. 

Det står hvilken, så hvorfor bidrar du med dette våset?

Anonymkode: 21441...671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løvenes konge, fordi den e både trist, morsom og smart, har flotte bilder, karakterer og ikke minst helt fantastisk musikk. 

Anonymkode: a83dc...890

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raptuza
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det står hvilken, så hvorfor bidrar du med dette våset?

Anonymkode: 21441...671

Eg er glad for at dei har retta opp i det. Det stod hvordan film osv i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrest Gump, dels fordi historien er god med både humor og mer tragiske elementer, og så synes jeg måten regissøren har flettet inn virkelige hendelser på er fantastisk. 

Det hjelper også at jeg vokste opp på syttitallet og får nostalgiske vibber av fremstillingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker så mange filmer, så det er vanskelig å velge! Jeg skviser ut to, som var de første som falt meg inn da jeg leste tittelen på tråden.

"Tatt av vinden", originalinnspillingen med Clark Gable og Vivian Leigh fra 1939. Gammel klassiker. Nydelig film.

"Den engelske pasient", med Kristin Scott Thomas og Ralph Fiennes. Ulykkelig kjærlighetshistorie. Har lest boka også, minst et par ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stekte, grønne tomater.

en sterk og vakker film som får fram både tårer og latter hos meg. En film til ettertanke, og som man bærer med seg etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange å velge i, men den første som faller meg inn er animasjonsfilmen Corpse Bride. Jeg liker historien i den filmen og at hun bruden til slutt får hevn og dermed finner fred 🙂 Liker også familiene Everglot og Van Dort i samme film, det er noe fascinerende med dem 😋

Endret av KittyNose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Cata skrev:

Forrest Gump, dels fordi historien er god med både humor og mer tragiske elementer, og så synes jeg måten regissøren har flettet inn virkelige hendelser på er fantastisk. 

Det hjelper også at jeg vokste opp på syttitallet og får nostalgiske vibber av fremstillingen.

Også min favoritt! Musikken, personligheten, familie og vennskap, den er rørende god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...