Gå til innhold

Angrer litt på opplegget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på hva dere kunne gjort med alle de pengene. Spinke og spare og ofre for å oppnå en kveld med fest. Galskap. 

Anonymkode: cbc36...b0d

Ja,jeg er enig i det.

ts

Anonymkode: 949e0...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftet dere på tinghuset rett før, med nærmeste familie til middag samme dag. Arrangert en stor vennefest på datoen som allerede er satt av og kommunisert. Gjør det gjerne til et spleiselag, men da med klar beskjed om at dette også er gaven. 

Det kan løses på en mye rimeligere måte. Man slipper problemet med å måtte invitere de obligatoriske familiemedlemmene. Og det er mye gøyere både for brudepar og venner å ha en uformell fest med fingermat, enn en formell bryllupsmiddag. 

Du får bryllupet. Han får alle vennene sine der. Dere sparer penger. 

Anonymkode: 7736a...d36

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du må sette makt bak ordene og si at bryllupet ikke blir noe av før dere er 100% enige i antall gjester, hvordan pengene skal skaffes og at dere ser at det økonomiske kommer i mål samt alt annet der måtte være uenige om. Stryk datoen og sett en ny når dere er enige. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2019 den 19.19, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktig for meg å bli gift i en kirke,og samboer ønsker også det. Selve vielsen i kirken koster ikke allverden heller. Er selve festen etterpå som blir så hinsides dyr hvis vi skal ha det som han vil.

Er veldig enig i at det er lite lurt å love folk invitasjon men det har han altså gjort. «Alle» skal få komme og jeg ser for meg at jeg blir som en statist i mitt eget bryllup. Budsjett har vi laget sånn cirka, og hver person vil koste ca 1500kr. Når jeg argumenterer med at gjestelisten er det som driver kostnadene opp ( og evt ned) får jeg bare høre at sparer vi lege nok så klarer vi å skaffe nok penger. Jeg blir bare så irritert og skuffet over at JEG som brud må utsette mitt eget bryllup i årevis for at en haug perifere bekjente skal få komme. Aner ikke min arme råd her🙁

Ts

Anonymkode: 949e0...db9

Jeg er helt enig med deg i at dette er feil prioritering, men det er egentlig helt likegyldig. Er det ikke vel så feil at HAN som brudgom skal måtte invitere færre enn han vil? Dere er to som gifter dere, og dere må se på hverandre som likeverdige. 

Anonymkode: 11786...dce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 13.51, AnonymBruker skrev:

Giftet dere på tinghuset rett før, med nærmeste familie til middag samme dag. Arrangert en stor vennefest på datoen som allerede er satt av og kommunisert. Gjør det gjerne til et spleiselag, men da med klar beskjed om at dette også er gaven. 

Det kan løses på en mye rimeligere måte. Man slipper problemet med å måtte invitere de obligatoriske familiemedlemmene. Og det er mye gøyere både for brudepar og venner å ha en uformell fest med fingermat, enn en formell bryllupsmiddag. 

Du får bryllupet. Han får alle vennene sine der. Dere sparer penger. 

Anonymkode: 7736a...d36

Nei, nei, og atter nei. Gjestene skal ikke ta med mat! Brudeparet skal trakte sine gjester med mat og drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med det siste innlegget over her. Synes spleisefest blir litt feil når det er snakk om bryllup.

ts

Anonymkode: 949e0...db9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.4.2019 den 14.01, O.G. skrev:

Brudeparet skal trakte sine gjester 

Uff, høres ubehagelig ut

...

Anonymkode: 86c4e...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett det mange ganger, folk forlover seg og setter dato for bryllupet. Men så skal de pusse opp, reise litt, prøve å få barn, så må barna være store nok til å huske bryllupet, så skal de flytte til noe større, og så skal de kjøpe hytte. Og derfor har de aldri råd til bryllup! De blir bare sittende igjen med å være forlovet. 

Kan dere ikke ønske dere penger til oppussing i bryllupsgave? Nesten alle bryllup vi har vært i har brudeparet ønsket seg penger. Parene på samme alder som brudeparet gir ca 1000, de single 500, familie gir mer. Regn på dét, da blir ikke bryllupet så dyrt.

La nå mannen din få drømmebryllupet sitt nå når han er så gira (tenk hvor mange bruder det fins som må planlegge alt alene), det blir en fantastisk dag uansett!

Anonymkode: 3f531...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett det mange ganger, folk forlover seg og setter dato for bryllupet. Men så skal de pusse opp, reise litt, prøve å få barn, så må barna være store nok til å huske bryllupet, så skal de flytte til noe større, og så skal de kjøpe hytte. Og derfor har de aldri råd til bryllup! De blir bare sittende igjen med å være forlovet. 

Kan dere ikke ønske dere penger til oppussing i bryllupsgave? Nesten alle bryllup vi har vært i har brudeparet ønsket seg penger. Parene på samme alder som brudeparet gir ca 1000, de single 500, familie gir mer. Regn på dét, da blir ikke bryllupet så dyrt.

La nå mannen din få drømmebryllupet sitt nå når han er så gira (tenk hvor mange bruder det fins som må planlegge alt alene), det blir en fantastisk dag uansett!

Anonymkode: 3f531...f33

Kanskje bare kreve CC i bryllupet med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...