Gå til innhold

Hvilken gave før fødsel satt du mest pris på å få?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i babyshower og lurer så fælt på hva jeg skal kjøpe. Har født to barn selv. Det jeg ble mest glad for å få var blant annet bok om barnet (for å fylle ut), kurv med god drikke for amming og sånt. 

Hva ble du mest glad for å få?

Anonymkode: 2a916...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavekort på fotbehandling 💕🤩 

Anonymkode: e85dc...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babynest, men dette kommer jo an på om hun har det selv eller ikke..

Anonymkode: 965b3...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et elastisk bæresjal, og det var GULL verdt! Mot kolikk og senere kveldsuro bodde vi nærmest i det. 

Anonymkode: e5051...9b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ettertid så hadde klær som faktisk passer når babyen er født, vært bedre enn masse i str 68:klaske: hadde blitt glad for vippestol! 

Anonymkode: c25d7...0d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det var fine tips! Tar gjerne i mot fler!

Anonymkode: 2a916...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillelam ullpledd 😊 utrolig mykt og deilig. Stort og lett å pakke ungen inn i.  Passer forsatt enda han er 1år nå. Bruker det mye

ulempen er at de koster mye. Over 600 til fullpris, 450 på tilbud. Til min shower hadde 3 gått sammen om teppet 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I ettertid så hadde klær som faktisk passer når babyen er født, vært bedre enn masse i str 68:klaske: hadde blitt glad for vippestol! 

Anonymkode: c25d7...0d4

Litt enig der du. Både til barselgaver og babyshower fikk jeg masse i 62,68 og 74. Synes det var sååå rart til en liten bylt. Han passet 50 i over 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt noe vælværesaker til moren om hun ikke ønsket noe spesifikt til barnet som jeg kunne kjøpt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Litt enig der du. Både til barselgaver og babyshower fikk jeg masse i 62,68 og 74. Synes det var sååå rart til en liten bylt. Han passet 50 i over 2 mnd

Dette er så individuelt. 

Min passet strl 50 og 56 i max to uker hver. Da hadde jeg «strekket det ut». Jeg måtte gå å bytte alt omtrent i de små strl. masse ble lagt bort. Det er jo bedre med store strl da mange allerede kjøper små strl selv :) 

Anonymkode: 3522c...e22

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ble aller mest glad for:

- En bok der man fyller inn masse info om barnet og foreldrene, typ hva favorittmaten er, ultralydbilde, hvordan mor og far møttes osv. Den var kjøpt på Sprell tror jeg. Helt fantastisk ❤️

- Velværeprodukter til meg selv

- En sånn giraff i naturgummi (husker ikke navnet men veldig populær)

- Bok om dyrene i hakkebakkeskogen med et langt brev inni til babyen fra et vennepar av oss. Veldig koselig!

Her hadde mange av venninnene mine forhørt seg med kjæresten min på forhånd. Veldig greit i grunn for da slapp vi å få hundre bodyer i størrelse 50 og 56, for det har vi nok av hehe. 

Anonymkode: d20c2...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt mye for en babyshower, men vugge var den gaven vi absolutt har fått mest nytte av😊 og støtter bæresjal/sele!!

Anonymkode: a5641...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk album av min bestemor der det er plass til to bilder på hver side. Hun har fylt inn ett bilde på hver side av meg, å jeg blir eldre jo lenger du blar. Så jeg putter bilder av datteren min på samme alder som jeg var i de tomme lommene

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Foreldre burde vel klare å skaffe det aller meste selv. 

 "baby-shower" er bare unødvendig tull og tøys...                         

Anonymkode: 08392...705

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leker til babyen. 
Mat som kunne fryses ned (vi hadde i utgangspunktet tenkt at pf, vi trenger da ikke fryse ned middager og sånt, en av oss kan da lage middag mens den andre passer babyen... men herregud så godt det var at vi begge kunne ligge paddeflate på sofaen mens middagen ble tint i mikroen etter fjortende våkenatten på rad)

Utstyr og sånt ville jeg helst kjøpe selv, da smaken er som baken, og vi ikke trengte styret med å måtte bytte oppi alt. 

Klær var også problematisk. Vi fikk veldig mye som aldri ble brukt, da babyen vår ikke var "standard" størrelse, men var veldig liten og vokste sakte, så det som i teorien skulle passet når ungen var 6 mnd ikke passet før han var godt over 9, og da var det helt feil sesong for den type klær (masse tykk ull som ikke passet før om sommeren, og kortemede tynne bomullsbodyer som ikke passet før det var vinter). 

Anonymkode: c21c0...bf3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2019 den 9.03, AnonymBruker skrev:

I ettertid så hadde klær som faktisk passer når babyen er født, vært bedre enn masse i str 68:klaske: hadde blitt glad for vippestol! 

Anonymkode: c25d7...0d4

De fleste tenker at sånt allerede er handlet av foreldrene. Når babyshoweren er rett før fødsel bør egentlig sånt være klart. Jeg hadde masse i 50 og 56, fortsatt fikk vi kun klær i 50 ved fødselen som vi aldri fikk bruke.

Anonymkode: db7b1...7b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...