Gå til innhold

Gravid/student og han har GOD inntekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen i 5 år og jeg fant ut i dag at jeg er gravid. Ikke planlagt, men jeg er 29 og han er 35. Jeg er snart ferdig med bachelor og han har 100% jobb og bra inntekt. Han eier leiligheten vi bor i og jeg lever på studentlønna.. 

Han vil beholde barnet. Jeg er svært usikker da jeg ville egentlig bli ferdig med skole og begynne å tjene penger. Jeg ytrer min usikkerhet rundt økonomien og at jeg ikke vil bære frem et barn uten noe form for økonomisk sikkerhet. Han beroliger meg da IKKE. Han sier kun at det kommer til å ordne seg, men det er ikke snakk om å fortelle meg at han kommer til å ta vare på oss eller hjelpe meg.. 

Hva tenker dere? Jeg er ganske fortvilet og føler jeg bare burde komme meg vekk og starte på nytt en annen plass!

Anonymkode: 99c6b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer til å ordne seg :) skal du studere til høsten også vil du ha krav på foreldrestipend. Du har også krav på engsngstønad fra NAV. Og når han i tillegg tjener godt vil dere nok klare dere godt økonomisk :)

ifht  studie er det mange studenter som får barn. Så det ordner seg også.

Anonymkode: 47c7d...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil alltids klare deg. Har du penger til å kjøpe deg inn i leiligheten da? Har du jobbet for foreldrepenger? Både menn og kvinner kommer best ut med å stille sterkt økonomisk idag. Jeg klarte meg godt som alenemor og student pga mye penger og eget hus. Hadde situasjonen vært motsatt hadde jeg bodd hos han på hans premisser eller bodd hos mamma.

Anonymkode: 916ea...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 5 år og jeg fant ut i dag at jeg er gravid. Ikke planlagt, men jeg er 29 og han er 35. Jeg er snart ferdig med bachelor og han har 100% jobb og bra inntekt. Han eier leiligheten vi bor i og jeg lever på studentlønna.. 

Han vil beholde barnet. Jeg er svært usikker da jeg ville egentlig bli ferdig med skole og begynne å tjene penger. Jeg ytrer min usikkerhet rundt økonomien og at jeg ikke vil bære frem et barn uten noe form for økonomisk sikkerhet. Han beroliger meg da IKKE. Han sier kun at det kommer til å ordne seg, men det er ikke snakk om å fortelle meg at han kommer til å ta vare på oss eller hjelpe meg.. 

Hva tenker dere? Jeg er ganske fortvilet og føler jeg bare burde komme meg vekk og starte på nytt en annen plass!

Anonymkode: 99c6b...60a

I en manns ene ord ligger 1000 ord. Det er synd du som kvinne må grave de frem. Her mener han nok akkurat det du ønsker at han skal si. Han prøvde å berolige deg på ekte mannevis om ikke veldig reflektert er det sånn de fleste menn brumler. Selvfølgelig mener han at han skal ta vare på dere, og at dere får det til. 

Anonymkode: 10209...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil alltids klare deg. Har du penger til å kjøpe deg inn i leiligheten da? Har du jobbet for foreldrepenger? Både menn og kvinner kommer best ut med å stille sterkt økonomisk idag. Jeg klarte meg godt som alenemor og student pga mye penger og eget hus. Hadde situasjonen vært motsatt hadde jeg bodd hos han på hans premisser eller bodd hos mamma.

Anonymkode: 916ea...44f

Hun får ikke foreldrepenger som student, men kan få en engangssum. 

Anonymkode: 06c91...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier kun at det kommer til å ordne seg, men det er ikke snakk om å fortelle meg at han kommer til å ta vare på oss eller hjelpe meg..

Det betyr jo det samme...

Anonymkode: 2d33b...4a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har sagt sin mening klart og tydelig: han vil beholde. Nå må du finne ut hva DU vil i stedet for å henge deg opp i bagateller som måten han ordlegger seg på. 

Anonymkode: f537e...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett bør du ikke sette deg i en situasjon der du er fullstendig avhengig av han økonomisk. Hvis dere velger å beholde er ikke det en garanti for at forholdet forblir. Det må du være forberedt på. 

Dere må blant annet skrive samboerkontrakt hvis dere ikke har det enda. I tillegg må du avklare alt det økonomiske. Det holder slettes ikke at han bare sier at det ordner seg. Ja, det er sikkert greit for han som har økonomisk romslighet, men du trenger mer enn det. 

Anonymkode: ca052...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan la du du frem din usikkerhet rundt økonomi? Det er faktisk viktig her. Var det på en hintende måte? En «stakkars» meg måte? Eller hva? Det er jo selvfølgelig et selvfølge at han er med å ta vare på barnet og dens velvære og behov i henhold til klær, mat etc. Og enkelte menn sin måte å bekrefte støtten sin på er «det ordner seg», de er egentlig ganske enkel sånn sett.

Kommuniserer han slik til vanlig? Snakker han åpent om alt ellers? Beroliger han deg ellers ved praten? Eller bare er dette hans måte å si at han faktisk hjelper? Du har vært sammen med han i 5 år, og du er den eneste som kan vite hva han legger i de ordenen. Er det kanskje hormonene dine som er begynt allerede? Har dere egentlig noen gang hatt noen prater der du har behøvd sikkerhet fra han, men han svarer på samme måte - men det faktisk har ordnet seg for han fikser?

Om man bare lærer seg å kommunisere sammen, så går alt bedre. 

Hvorfor spurte du han ikke bare med «hvordan mener du det skal ordne seg? Jeg har jo ikke økonomi akkurat nå til et barn, pga studiene og studentlønnen.. så da avhenger det jo mer av deg økonomisk en liten stund. Er det det du tenker med at det ordner seg?». Så enkelt, så greit. Vi kan da aldri bestemme om du skal beholde eller ikke. Ikke vet vi hva han la i de ordene heller. Spør, så får du svar. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun får ikke foreldrepenger som student, men kan få en engangssum. 

Anonymkode: 06c91...df8

Jo selvsagt får hun det om hun har jobbet ved siden av. Har gjort dette selv.

Anonymkode: 916ea...44f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...