AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #1 Skrevet 24. mars 2019 Hei! Jeg vet ikke om det er flere som sliter med dette, men jeg trener omtrent hver dag, og dusjer alltid etter trening, men problemet er at håret mitt blir veldig slitt fordi jeg dusjer så ofte, i tillegg blir det fortere fettete, huden blir tørrere og jeg vasker bort fukten som er nødvendig for å holde huden frisk og god! Dusjing er jo nødvendig fordi jeg jobber hver dag også og kan ikke akkurat stinke. Er det noen alternativ løsning i stedet for å dusje eller en måte å gjøre det litt bedre på? Alle ideer tas inn! Anonymkode: 21078...bf0
Scoops Skrevet 24. mars 2019 #2 Skrevet 24. mars 2019 Visst du bare skyller håret i vann annenhver dag da,hjelper det ? Mitt og blir utrolig fort fett visst jeg vasker det hver dag (noe jeg som oftest må pga jobb og trening )
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #3 Skrevet 24. mars 2019 Må du vaske håret hver gang du dusjer da? Jeg vasker håret maks 2 ganger i uken og bruker tørrshampo ellers. Håret har ikke godt av å vaskes så ofte, og man kan helt fint trene uten å vaske håret. Når det gjelder huden, prøv såpe med riktig pH og en god fuktighetskrem etterpå. Anonymkode: f3ea5...60b
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2019 #4 Skrevet 24. mars 2019 Jeg trener også hver dag. Jeg må dusje hver dag jeg og, med vasker bare håret hver 3 dag. Spyler hele meg med vann, men unngår også å sepe inn hele kroppen for å skåne huden. Bruker bare sepe på armhuler, føtter og underliv. Hvis du vile sepe deg inn overalt: bruk dusjoljer i stedet. Da blir du ikke så tørr. Anonymkode: 7653f...308
Kicki_90 Skrevet 25. mars 2019 #5 Skrevet 25. mars 2019 Jeg dusjer, og vasker håret, hver dag selv, men håper jeg skal klare å kun vaske håret annenhver dag etterhvert. Bruk tørrsjampo på røttene og bruk gjerne hårføner med kald luft for å få håret friskt. Det kan nok ta litt tid før det ikke blir fett dagene i mellom vask. Når det gjelder kroppen så pleier jeg å unngå såpe så mye som mulig, bruker heller dusjolje. 🙂
Gjest Solsmil Skrevet 25. mars 2019 #6 Skrevet 25. mars 2019 Jeg trener også stort sett hver dag, og dusjer (selvsagt) etter trening. Men jeg vasker bare håret annenhver gang, mens de andre gangene bruker jeg å skylle håret uten shampo eller balsam. Da ser det nyvasket ut dagen etter (noe det ikke gjør om jeg unngår å få vann i det), og det føles mindre "ekkelt", siden jeg ofte blir ganske svett.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #7 Skrevet 25. mars 2019 Samme her. Fikk et tips en gang om å bare vaske hodebunnen med sjampo, og vaske hele håret en til to ganger i uken. Men vet ikke hvor mye det hjelper 🤷🏻♀️ Og frisøren min sa jeg skulle tørke det halvveis og ta litt hårkur utover i hårlengdene før jeg føner det ferdig. 💆🏻♀️💅🏻 Anonymkode: 1063b...2ba
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #8 Skrevet 25. mars 2019 Ikke vask håret hver dag, helst ikke annenhver dag heller. Jo oftere du vasker håret jo fortere fett blir det. Jeg kan gå tre dager uten at håret blir fett. Jeg bruker ikke hårføner eller rettetang og bruker en ordentlig god hårkur 1-2 ganger i uka. Håret mitt er ikke tørt eller slitt og det rekker nesten ned til korsryggen nå. Anonymkode: 1ed2b...515
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #9 Skrevet 25. mars 2019 Vasker håret tre ganger i uken (etter cardio-økta da jeg blir skikkelig svett i håret og). Trener hver dag. Bruker tørrshampoo ved behov (men sjelden/prøver å unngå det) Anonymkode: ef4b4...de2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2019 #10 Skrevet 25. mars 2019 På 24.3.2019 den 16.11, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vet ikke om det er flere som sliter med dette, men jeg trener omtrent hver dag, og dusjer alltid etter trening, men problemet er at håret mitt blir veldig slitt fordi jeg dusjer så ofte, i tillegg blir det fortere fettete, huden blir tørrere og jeg vasker bort fukten som er nødvendig for å holde huden frisk og god! Dusjing er jo nødvendig fordi jeg jobber hver dag også og kan ikke akkurat stinke. Er det noen alternativ løsning i stedet for å dusje eller en måte å gjøre det litt bedre på? Alle ideer tas inn! Anonymkode: 21078...bf0 Håret blir neppe slitt av vask med god shampoo. Kroppen bkan du bruke dusjolje på, det må de fleste vinterstid. Anonymkode: 99198...1d3
Durinur Skrevet 25. mars 2019 #11 Skrevet 25. mars 2019 Prøvd å bytte sjampo? Kan hende det hjelper med en bedre en.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #12 Skrevet 26. mars 2019 Da jeg trente hver dag dusjet jeg håret bare annenhver. Den andre dagen satt jeg det bare opp. Altså skylte jeg det ikke engang Anonymkode: 3ad56...15e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #13 Skrevet 26. mars 2019 Jeg trener hver dag, men vasker bare håret to ganger i uka. Det blir ikke lukt av svette i hodebunn. Og håret blir vant med hyppigheten av vask, og derfor ikke fett. Bruker litt tørrshampoo på dag 3-4. Om jeg føler det blir for tungt blir det en knute i nakken den dagen. Bruker proteinkur annenhver uke, og fuktkur annenhver uke. Hårolje i tuppene daglig. Anonymkode: 50ec1...99e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #14 Skrevet 26. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trener hver dag, men vasker bare håret to ganger i uka. Det blir ikke lukt av svette i hodebunn. Og håret blir vant med hyppigheten av vask, og derfor ikke fett. Bruker litt tørrshampoo på dag 3-4. Om jeg føler det blir for tungt blir det en knute i nakken den dagen. Bruker proteinkur annenhver uke, og fuktkur annenhver uke. Hårolje i tuppene daglig. Anonymkode: 50ec1...99e Og glemte å skrive. Dusjer selvfølgelig etter hver trening, og hver morgen. Setter bare dusjhodet så lavt at det dusjer kroppen, ikke hodet. Anonymkode: 50ec1...99e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #15 Skrevet 26. mars 2019 Jeg må bare vaske håret hver dag, pga jobb og svette. Der er jo ingen andre alternativer som gjør håret rent eller forhindrer at håret blir skittent. Nå skal det sies at jeg har tynt/fint hår, jeg tror det er lettere for de som har tykt hår å droppe å dusje det etter trening noen ganger. Når man har tynt hår er det VELDIG tydelig når håret er fett, og det er umulig å få det til å se ok ut uten å dusje. Tørrsjampo er jo verre enn å vaske håret, så da er jo valget enkelt. Anonymkode: 7d319...78f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #16 Skrevet 26. mars 2019 PS. Google "vaske håret hver dag", så ser du at å dusje håret hver dag ikke sliter så altfor mye på håret. Pluss at det er mye du kan gjøre for å forhindre at håret blir slitt, fremfor å slutte å vaske det hver dag. Anonymkode: 7d319...78f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2019 #17 Skrevet 26. mars 2019 Må du vakse håret hver dag, da? Jeg trener også hver dag, men jeg vasker håret max 3 ganger i uken. Anonymkode: 9344d...017
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå